ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ
ET1 22.00
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 90'
THE GOOD NIGHT. Αγλο-αμερικανική ταινία του Τζέικ Πάλτροου, με τους Μάρτιν Φρίμαν, Γκουίνεθ Πάλτροου, Πενέλοπε Κρουζ.
Ο Μάρτιν Φρίμαν ζει σε μια μόνιμη κατάσταση ύπνωσης, μετέωρος καθώς είναι μεταξύ της απογοητευτικής καριέρας του ως μουσικού και μιας σέξι οπτασίας (Πενέλοπε Κρουζ) που του κάνει όλα τα χατίρια στον ύπνο του, την ίδια στιγμή που η Γκουίνεθ Πάλτροου τραβάει τα μακριά μαύρα μαλλιά της με την κατάντια του φίλου της.
Η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του αδελφού της Γκουίνεθ πάσχει κυρίως από μια επιτηδευμένη ψυχαναλυτική αγωνία για τον κόσμο των ονείρων.
Ο Μάρτιν Φρίμαν ζει σε μια μόνιμη κατάσταση ύπνωσης, μετέωρος καθώς είναι μεταξύ της απογοητευτικής καριέρας του ως μουσικού και μιας σέξι οπτασίας (Πενέλοπε Κρουζ) που του κάνει όλα τα χατίρια στον ύπνο του, την ίδια στιγμή που η Γκουίνεθ Πάλτροου τραβάει τα μακριά μαύρα μαλλιά της με την κατάντια του φίλου της.
Η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του αδελφού της Γκουίνεθ πάσχει κυρίως από μια επιτηδευμένη ψυχαναλυτική αγωνία για τον κόσμο των ονείρων.
THE MATRIX
STAR 22.00
Επιστημονικής φαντασίας, 1999 (Έγχρ.), 130'
Αμερικανική ταινία των Λάρι και Άντι Γουατσόφσκι, με τους Κιάνου Ριβς, Λόρενς Φίσμπερν, Κάρι Αν Μος.
Ένας συνηθισμένος άνθρωπος γίνεται μέλος μιας ομάδας ανταρτών του κυβερνοχώρου, που υποστηρίζουν ότι η πραγματικότητα είναι ένα εικονικό περιβάλλον.
Στο ξεκίνημα της καθοριστικής τριλογίας, οι Γουατσόφσκι επιδεικνύουν το θαυμασμό τους για τη χορογραφική πλαστικότητα των ασιατικών ταινιών πολεμικών τεχνών. Επιμένοντας στη μυθική και κυρίως μεσσιανική διάσταση των ηρώων τους, το σενάριό τους δίνει (εύκολα) φιλολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις σε ένα χαοτικό υλικό.
Ένας συνηθισμένος άνθρωπος γίνεται μέλος μιας ομάδας ανταρτών του κυβερνοχώρου, που υποστηρίζουν ότι η πραγματικότητα είναι ένα εικονικό περιβάλλον.
Στο ξεκίνημα της καθοριστικής τριλογίας, οι Γουατσόφσκι επιδεικνύουν το θαυμασμό τους για τη χορογραφική πλαστικότητα των ασιατικών ταινιών πολεμικών τεχνών. Επιμένοντας στη μυθική και κυρίως μεσσιανική διάσταση των ηρώων τους, το σενάριό τους δίνει (εύκολα) φιλολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις σε ένα χαοτικό υλικό.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ
ΝΕΤ 00.30
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 100'
DIREKTOREN FOR DET HELE. Δανέζικη ταινία του
Λαρς φον Τρίερ, με τους Γιένς Αλμπίνους, Πέτερ Γκάντζλερ, Φρίντρικ Θορ
Φρίντρικσον.
Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας, ενώ θέλει να την πουλήσει, βρίσκεται παγιδευμένος στην ιστορία του φανταστικού αφεντικού που ο ίδιος εφηύρε προκειμένου να μη γίνεται αντιπαθής στους υπαλλήλους του. Προσλαμβάνει λοιπόν έναν ηθοποιό στο ρόλο του αφεντικού, καθώς ο Ισλανδός αγοραστής πιέζει για την αγοραπωλησία.
Το σκωπτικό, προβοκατόρικο, αντιεξουσιαστικό πνεύμα του Τρίερ ξεχύνεται ακόμη και σ’ αυτή την κωμωδία-άσκηση στους «ρόλους» που μοιράζονται τα στελέχη μιας εταιρείας – η ταινία περιορίζεται κατά κύριο λόγο στο γραφείο συσκέψεων και η πλοκή βασίζεται αποκλειστικά στους διαλόγους. Μοιάζει σαν να έπιασε ο Τρίερ τους ηθοποιούς στην ποντικοπαγίδα του ψευδούς αφεντικού και να παραμονεύει τις αντιδράσεις τους μπροστά στην απάτη που αποκαλύπτεται. Η ταινία γυρίστηκε με την τεχνική automavision – το τελικό κινηματογραφημένο υλικό δεν υποβλήθηκε σε καμία επεξεργασία (στη φωτογραφία, τον ήχο) παρά μονάχα σε μοντάζ, καθώς κάθε πλάνο γυρίστηκε με βάση τις παραμέτρους που προέκυψαν από υπολογιστή, σύμφωνα με τη γωνία λήψης που όρισε ο σκηνοθέτης.
Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας, ενώ θέλει να την πουλήσει, βρίσκεται παγιδευμένος στην ιστορία του φανταστικού αφεντικού που ο ίδιος εφηύρε προκειμένου να μη γίνεται αντιπαθής στους υπαλλήλους του. Προσλαμβάνει λοιπόν έναν ηθοποιό στο ρόλο του αφεντικού, καθώς ο Ισλανδός αγοραστής πιέζει για την αγοραπωλησία.
Το σκωπτικό, προβοκατόρικο, αντιεξουσιαστικό πνεύμα του Τρίερ ξεχύνεται ακόμη και σ’ αυτή την κωμωδία-άσκηση στους «ρόλους» που μοιράζονται τα στελέχη μιας εταιρείας – η ταινία περιορίζεται κατά κύριο λόγο στο γραφείο συσκέψεων και η πλοκή βασίζεται αποκλειστικά στους διαλόγους. Μοιάζει σαν να έπιασε ο Τρίερ τους ηθοποιούς στην ποντικοπαγίδα του ψευδούς αφεντικού και να παραμονεύει τις αντιδράσεις τους μπροστά στην απάτη που αποκαλύπτεται. Η ταινία γυρίστηκε με την τεχνική automavision – το τελικό κινηματογραφημένο υλικό δεν υποβλήθηκε σε καμία επεξεργασία (στη φωτογραφία, τον ήχο) παρά μονάχα σε μοντάζ, καθώς κάθε πλάνο γυρίστηκε με βάση τις παραμέτρους που προέκυψαν από υπολογιστή, σύμφωνα με τη γωνία λήψης που όρισε ο σκηνοθέτης.
Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ
MEGA 01.30
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 115'
LA VIDA SECRETA DE LAS PALABRAS. Ισπανική ταινία της Ιζαμπέλ Κοϊξέτ, με τους Τιμ Ρόμπινς, Σάρα Πόλεϊ, Χαβιέ Κάμαρα.
Η Σάρα, μια κουφή και κλεισμένη στον εαυτό της νοσοκόμα, φροντίζει σε μια πετρελαιοπηγή τον τραυματισμένο Τζόζεφ, που είναι πρόσκαιρα τυφλός. Εκείνος μιλά συνέχεια για να βγει από την απομόνωσή του, εκείνη δεν αποκαλύπτει το τραυματικό παρελθόν της, ως τη στιγμή της μεγάλης εξομολόγησης.
Ξεκινά με τις δυσκολίες επικοινωνίας δύο χαρακτήρων και καταλήγει σε αποκαλύψεις για σύγχρονα εγκλήματα πολέμου. Διαθέτει επίσης αρκετές στιγμές χιούμορ, έντονη μελό συγκίνηση και την εξαιρετικά ταλαντούχα Σάρα Πόλεϊ.
Η Σάρα, μια κουφή και κλεισμένη στον εαυτό της νοσοκόμα, φροντίζει σε μια πετρελαιοπηγή τον τραυματισμένο Τζόζεφ, που είναι πρόσκαιρα τυφλός. Εκείνος μιλά συνέχεια για να βγει από την απομόνωσή του, εκείνη δεν αποκαλύπτει το τραυματικό παρελθόν της, ως τη στιγμή της μεγάλης εξομολόγησης.
Ξεκινά με τις δυσκολίες επικοινωνίας δύο χαρακτήρων και καταλήγει σε αποκαλύψεις για σύγχρονα εγκλήματα πολέμου. Διαθέτει επίσης αρκετές στιγμές χιούμορ, έντονη μελό συγκίνηση και την εξαιρετικά ταλαντούχα Σάρα Πόλεϊ.
ΚΕΡΔΟΣ ΕΠΙ ΠΤΩΜΑΤΩΝ
STAR 02.45
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 94'
JUST BURIED. Καναδική ταινία του Τσαζ Θορν, με τους Τζέι Μπαρουσέλ, Ρόουζ Μπερν, Νάιτζελ Μπένετ.
Ο Όλιβερ κληρονομεί το γραφείο κηδειών του πατέρα του και γοητεύεται από τη Ρομπέρτα, υπάλληλο στο γραφείο. Οι δουλειές όμως δεν πηγαίνουν πολύ καλά, μέχρι που ένα τυχαίο γεγονός, δίνει στο ζευγάρι μια ιδέα για να συντηρήσουν την επιχείρηση.
Μαύρη κωμωδία που δανείζεται ιδέες από το «Μαγαζάκι του Τρόμου», το «Fargo» και το «Six Feet Under». Κέρδος επί δανείων, δηλαδή.
Ο Όλιβερ κληρονομεί το γραφείο κηδειών του πατέρα του και γοητεύεται από τη Ρομπέρτα, υπάλληλο στο γραφείο. Οι δουλειές όμως δεν πηγαίνουν πολύ καλά, μέχρι που ένα τυχαίο γεγονός, δίνει στο ζευγάρι μια ιδέα για να συντηρήσουν την επιχείρηση.
Μαύρη κωμωδία που δανείζεται ιδέες από το «Μαγαζάκι του Τρόμου», το «Fargo» και το «Six Feet Under». Κέρδος επί δανείων, δηλαδή.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου