Όπως αναφέρει σε έγγραφό του, που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, «η επανεκκίνηση των Μεγάλων Οδικών Έργων και δη των Αυτοκινητοδρόμων αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, καθώς αποτελούν βασικά έργα υποδομής για την ανάπτυξη».
Στην κατεύθυνση αυτή, όπως διευκρινίζεται στο έγγραφο, «ο πρωθυπουργός όρισε ως διαπραγματευτή εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη, ο οποίος εργάζεται αμισθί με αποκλειστικό σκοπό την υποβολή προς έγκριση στη Βουλή, μέχρι το τέλος του έτους, όλων των νέων συμφωνιών με τους παραχωρησιούχους».
Πέρα όμως από τη συμφωνία- πλαίσιο με τους παραχωρησιούχους που θα επιδιώξει η κυβέρνηση, ο υπουργός αναφέρεται και στη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), για να διαβεβαιώσει ότι «στόχος της κυβέρνησης είναι να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ, η οποία στο πλαίσιο των συνεργειών που έχουν αποφασιστεί στο επίπεδο των Αρχηγών Κρατών Μελών μεταξύ των πόρων του Κοινοτικού Προϋπολογισμού με δάνεια και εγγυήσεις μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στα αναπτυξιακά έργα της Χώρας». Επισημαίνει, ταυτόχρονα, ότι η ΕΤΕΠ συμμετέχει ήδη στη χρηματοδότηση των δύο Συμβάσεων Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και του Μορέα.
Επιπλέον, ο κ. Χατζηδάκης ενημερώνει, όσον αφορά στο Ταμείο Επιμερισμού Κινδύνου για Έργα Υποδομών και Παραγωγικών Επενδύσεων, ότι οι Ελληνικές Αρχές, σε εφαρμογή των νέων διατάξεων, αξιολογούν τα έργα που θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από το νέο αυτό εργαλείο, αξιοποιώντας με τον πλέον ωφέλιμο τρόπο για έργα που παράγουν έσοδα στους τομείς της ενέργειας, της διαχείρισης απορριμμάτων και των μεταφορών.
Το έγγραφο του υπουργού Ανάπτυξης διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, η οποία είχε ζητήσει να ενημερωθεί για την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, με στόχο την επανεκκίνηση της οικονομίας και την απορρόφηση κονδυλίων που, ενώ διατίθενται από την ΕΕ για την Ελλάδα, δεν έχουν απορροφηθεί.
Στην κατεύθυνση αυτή, όπως διευκρινίζεται στο έγγραφο, «ο πρωθυπουργός όρισε ως διαπραγματευτή εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, τον κ. Ευθύμιο Βιδάλη, ο οποίος εργάζεται αμισθί με αποκλειστικό σκοπό την υποβολή προς έγκριση στη Βουλή, μέχρι το τέλος του έτους, όλων των νέων συμφωνιών με τους παραχωρησιούχους».
Πέρα όμως από τη συμφωνία- πλαίσιο με τους παραχωρησιούχους που θα επιδιώξει η κυβέρνηση, ο υπουργός αναφέρεται και στη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), για να διαβεβαιώσει ότι «στόχος της κυβέρνησης είναι να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ, η οποία στο πλαίσιο των συνεργειών που έχουν αποφασιστεί στο επίπεδο των Αρχηγών Κρατών Μελών μεταξύ των πόρων του Κοινοτικού Προϋπολογισμού με δάνεια και εγγυήσεις μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στα αναπτυξιακά έργα της Χώρας». Επισημαίνει, ταυτόχρονα, ότι η ΕΤΕΠ συμμετέχει ήδη στη χρηματοδότηση των δύο Συμβάσεων Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και του Μορέα.
Επιπλέον, ο κ. Χατζηδάκης ενημερώνει, όσον αφορά στο Ταμείο Επιμερισμού Κινδύνου για Έργα Υποδομών και Παραγωγικών Επενδύσεων, ότι οι Ελληνικές Αρχές, σε εφαρμογή των νέων διατάξεων, αξιολογούν τα έργα που θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από το νέο αυτό εργαλείο, αξιοποιώντας με τον πλέον ωφέλιμο τρόπο για έργα που παράγουν έσοδα στους τομείς της ενέργειας, της διαχείρισης απορριμμάτων και των μεταφορών.
Το έγγραφο του υπουργού Ανάπτυξης διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, η οποία είχε ζητήσει να ενημερωθεί για την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, με στόχο την επανεκκίνηση της οικονομίας και την απορρόφηση κονδυλίων που, ενώ διατίθενται από την ΕΕ για την Ελλάδα, δεν έχουν απορροφηθεί.
(newsit)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου