ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ
ΕΤ1 22.00
Αστυνομική, 2007 (Έγχρ.), 100'
CASH. Γαλλική ταινία του Έρικ Μπενάρντ, με τους Ζαν Ρενό, Ζαν Ντιζαρντέν, Βαλέρια Γκολίνο.
Τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην αγάπη των Γάλλων για την αμερικανική αστυνομική ταινία. Ούτε καν ένα αδιανόητα επιπόλαιο σενάριο, στο οποίο οι ανατροπές στις συμμαχίες των ηρώων είναι τόσες πολλές ώστε, αντί να χτίζουν το σασπένς, το διαλύουν. Η ιστορία αφορά μια μεγαλεπήβολη ληστεία διαμαντιών στη γαλλική Ριβιέρα, ενώ απατεώνες και μυστικοί πράκτορες προσπαθούν να επιβεβαιώσεουν τη φήμη του καλύτερου, και οι γυναίκες ακροβατούν επικινδύνως ανάμεσα στην αντρική αντοχή και τη σέξι θηλυκότητα.
Τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην αγάπη των Γάλλων για την αμερικανική αστυνομική ταινία. Ούτε καν ένα αδιανόητα επιπόλαιο σενάριο, στο οποίο οι ανατροπές στις συμμαχίες των ηρώων είναι τόσες πολλές ώστε, αντί να χτίζουν το σασπένς, το διαλύουν. Η ιστορία αφορά μια μεγαλεπήβολη ληστεία διαμαντιών στη γαλλική Ριβιέρα, ενώ απατεώνες και μυστικοί πράκτορες προσπαθούν να επιβεβαιώσεουν τη φήμη του καλύτερου, και οι γυναίκες ακροβατούν επικινδύνως ανάμεσα στην αντρική αντοχή και τη σέξι θηλυκότητα.
Κι ενώ όλα δείχνουν ξεκάθαρα το ζήλο για μίμηση της «Συμμορίας των 11», η οποιαδήποτε απόπειρα για κομψότητα και ευφυΐα αποτυγχάνει παταγωδώς. Όσο εξελίσσεται η ιστορία, αντί οι ίντριγκες να εμπλουτίζουν τους ήρωες, τους κάνουν να φαντάζουν ακόμη πιο φαιδροί – ειδικά η μυστηριώδης πράκτορας Τζούλια (Βαλέρια Γκολίνο), η οποία ιδροκοπάει προσπαθώντας να υπηρετήσει την εικόνα της μοιραίας γυναίκας για να ταπεινωθεί τόσο χαζά στο τέλος.
ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΗ ΛΗΣΤΕΙΑ
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 108'
FLAWLESS. Αγγλο-λουξεμβουργιανή ταινία του Μάικλ Ράντφορντ, με τους Μάικλ Κέιν, Ντέμι Μουρ, Λαμπέρ Γουίλσον.
Καθόλου ανεξιχνίαστα τα αίτια που δεν λειτουργεί η ταινία του –«Il Postino»– Μάικλ Ράντφορντ. Κι ας έχει τον Μάικλ Κέιν ως επιστάτη στο Λονδίνο του ’60 να σχεδιάζει μια ληστεία σε εταιρεία εμπορίας διαμαντιών, με συνεργό την Ντέμι Μουρ που εργάζεται ως στέλεχος στην ίδια εταιρεία.
Το αρχικό πρόβλημα είναι οι δύο κουρασμένοι σταρ, που όχι χωρίς λόγο δεν έχουν σταυρώσει δυνατό ρόλο μέσα στην περασμένη δεκαετία. Το δεύτερο είναι ότι το σενάριο δεν αξιοποιεί τα κίνητρα των χαρακτήρων, μήπως και δώσει μια ευκαιρία στον Ράντφορντ να κάνει κάτι περισσότερο από μια εικονογράφηση όπως στον υπερεκτιμημένο «Ταχυδρόμο».
Καθόλου ανεξιχνίαστα τα αίτια που δεν λειτουργεί η ταινία του –«Il Postino»– Μάικλ Ράντφορντ. Κι ας έχει τον Μάικλ Κέιν ως επιστάτη στο Λονδίνο του ’60 να σχεδιάζει μια ληστεία σε εταιρεία εμπορίας διαμαντιών, με συνεργό την Ντέμι Μουρ που εργάζεται ως στέλεχος στην ίδια εταιρεία.
Το αρχικό πρόβλημα είναι οι δύο κουρασμένοι σταρ, που όχι χωρίς λόγο δεν έχουν σταυρώσει δυνατό ρόλο μέσα στην περασμένη δεκαετία. Το δεύτερο είναι ότι το σενάριο δεν αξιοποιεί τα κίνητρα των χαρακτήρων, μήπως και δώσει μια ευκαιρία στον Ράντφορντ να κάνει κάτι περισσότερο από μια εικονογράφηση όπως στον υπερεκτιμημένο «Ταχυδρόμο».
ΖΙΓΚΟΛΟ
ΝΕΤ 00.30
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 97'
SPREAD. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Μακένζι, με τους Άστον Κάτσερ, Αν Χεκ, Μαργκαρίτα Λιβίεβα.
Έχουμε δει αρκετές άγευστες, ενοχικές κινηματογραφικές ματιές στον άκρατο υλισμό που έχει κατακτήσει εδώ και δεκαετίες τους λόφους του Χόλιγουντ. Μετά το «Κοίτα τι Έγινε» με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και το «Εξομολογήσεις» με τον Κέβιν Σπέισι, τώρα έχουμε την αρσενική πόρνη Άστον Κάτσερ με αλά «Επάγγελμα Ζιγκολό» διάθεση και μοδάτη skinhead ένδυση για να μας πείσει πόσο τυχεροί είμαστε που δεν ζούμε στην κομφορμιστική κόλαση της Πόλης των Αγγέλων!
Στο πρώτο μισό της ταινίας, λοιπόν, ο Κάτσερ μ’ ένα διδακτικό voiceover παραδίδει εντατικά μαθήματα για το «πώς να γίνετε επιτυχημένος ζιγκολό», ρίχνοντας παράλληλα τα δίχτυα του στο καινούργιο του θύμα, μια 40+ δικηγόρο που του προσφέρει όλες τις ανέσεις μιας πλούσιας ζωής. Στη συνέχεια, όμως, ο νεαρός ζιγκολό θα γοητευθεί από μια επίσης νεαρή συνάδελφό του και άλλη μια «απρόβλεπτη» ρομαντική κομεντί θα ντυθεί με βαθύτερους προβληματισμούς και αντικομφορμιστικές ανησυχίες.
Έχουμε δει αρκετές άγευστες, ενοχικές κινηματογραφικές ματιές στον άκρατο υλισμό που έχει κατακτήσει εδώ και δεκαετίες τους λόφους του Χόλιγουντ. Μετά το «Κοίτα τι Έγινε» με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και το «Εξομολογήσεις» με τον Κέβιν Σπέισι, τώρα έχουμε την αρσενική πόρνη Άστον Κάτσερ με αλά «Επάγγελμα Ζιγκολό» διάθεση και μοδάτη skinhead ένδυση για να μας πείσει πόσο τυχεροί είμαστε που δεν ζούμε στην κομφορμιστική κόλαση της Πόλης των Αγγέλων!
Στο πρώτο μισό της ταινίας, λοιπόν, ο Κάτσερ μ’ ένα διδακτικό voiceover παραδίδει εντατικά μαθήματα για το «πώς να γίνετε επιτυχημένος ζιγκολό», ρίχνοντας παράλληλα τα δίχτυα του στο καινούργιο του θύμα, μια 40+ δικηγόρο που του προσφέρει όλες τις ανέσεις μιας πλούσιας ζωής. Στη συνέχεια, όμως, ο νεαρός ζιγκολό θα γοητευθεί από μια επίσης νεαρή συνάδελφό του και άλλη μια «απρόβλεπτη» ρομαντική κομεντί θα ντυθεί με βαθύτερους προβληματισμούς και αντικομφορμιστικές ανησυχίες.
ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΔΟΛΩΜΑ
STAR 02.15
Δραματική, 2000 (Έγχρ.), 98'
THE PRIME GIG. Αμερικανική ταινία του Γκρέγκορι Μόσερ, με τους Βινς Βον, Εντ Χάρις, Τζούλια Όρμοντ.
Ένας μικροαπατεώνας υπάλληλος τηλεφωνικών πωλήσεων επιλέγεται για να πάρει μέρος σε ένα μεγάλο κόλπο, μόνο που ερωτεύεται τη σύντροφο του καινούργιου του αφεντικού.
Η θητεία του Γκρέγκορι Μόσερ στις θεατρικές σκηνές (έχει βραβευτεί μάλιστα με Tony) εξυπηρετεί την πλοκή που εκτυλίσσεται με μακροσκελείς τηλεφωνικές συνομιλίες. Το πρόβλημα βρίσκεται στο σενάριο, που είναι αρκετά προβλεπόμενο και αναληθοφανές ως προς την αστυνομική ίντριγκα, αλλά και επιφανειακό στη σκιαγράφηση της ψυχολογίας των χαρακτήρων.
Ένας μικροαπατεώνας υπάλληλος τηλεφωνικών πωλήσεων επιλέγεται για να πάρει μέρος σε ένα μεγάλο κόλπο, μόνο που ερωτεύεται τη σύντροφο του καινούργιου του αφεντικού.
Η θητεία του Γκρέγκορι Μόσερ στις θεατρικές σκηνές (έχει βραβευτεί μάλιστα με Tony) εξυπηρετεί την πλοκή που εκτυλίσσεται με μακροσκελείς τηλεφωνικές συνομιλίες. Το πρόβλημα βρίσκεται στο σενάριο, που είναι αρκετά προβλεπόμενο και αναληθοφανές ως προς την αστυνομική ίντριγκα, αλλά και επιφανειακό στη σκιαγράφηση της ψυχολογίας των χαρακτήρων.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου