Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV;


ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ 
(Βαθμολογία Αrmageddon: 1.5/5)
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 103'
Ελληνική ταινία του Νίκου Ζαπατίνα, με τους Λαέρτη Μαλκότση, Κατερίνα Παπουτσάκη, Ζέτα Δούκα.

Από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας βλέπουμε έναν Πασχάλη (Λαέρτης Μαλκότσης) να μυξόκλαιει για το γάμο του που δεν πρέπει να χάσει. Πώς καλμάρει την αγωνία του; Με το να ακολουθεί τυφλά, αφελώς και αδιαμαρτύρητα μια άγνωστή του «μυστηριώδη» γυναίκα.


Είναι δύσκολο να στηρίξεις μια ταινία εκατό λεπτών σ’ ένα σενάριο με διάχυτη, αλλά καθόλου πειστική την επίφαση του μυστηρίου και με μια κωμική πλευρά η οποία, αντί να ρέει και να εξελίσσεται, βασίζεται σε μια εξαντλητική επαναληπτικότητα. Ο Νίκος Ζαπατίνας αγωνιά κι εδώ, όπως και στο «Εφάπαξ», για τις σχέσεις των δύο φύλων με βάση την πεποίθηση ότι και οι καλοκάγαθοι άντρες έχουν δικαίωμα στην ευτυχία δίπλα σε μια σέξι γυναίκα. Χιούμορ δεν υπάρχει. Παρά μόνο ένα φαρσικό κλίμα, το οποίο πατάει στη μανιέρα του Μαλκότση και στην αξιοποίηση του Θέμου Αναστασιάδη.


ΤΟ ΣΜΑΡΑΓΔΕΝΙΟ ΔΑΣΟΣ 
ET1 22.00
Περιπέτεια, 1985 (Έγχρ.), 114'
THE EMERALD FOREST. Αμερικανική ταινία του Τζον Μπούρμαν, με τους Πάουερς Μπουθ, Τσάρλι Μπούρμαν, Μεγκ Φόστερ.

Ένας μηχανικός αναζητά στη ζούγκλα του Αμαζονίου τον επί δεκαετία χαμένο γιο του. Όταν όμως τον βρίσκει, εκείνος δεν θέλει να εγκαταλείψει τη φυλή στην οποία μεγάλωσε.

Θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε μια παραλλαγή του μύθου του Ταρζάν, αλλά αυτή η καλογυρισμένη περιπέτεια είναι μια ώριμη ταινία οικολογικού και εξελικτικού προβληματισμού, όπως και άλλες ταινίες του Μπούρμαν («Όταν Ξέσπασε η Βία»).


ΓΚΟΤΖΙΛΑ
MEGA 22.20
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 139'
GODZILLA. Αμερικανική ταινία του Ρόλαντ Έμεριχ, με τους Μάθιου Μπρόντερικ, Ζαν Ρενό, Χανκ Αζάρια.

Η τεράστια μεταλλαγμένη σαύρα έρχεται στη Νέα Υόρκη προκαλώντας τεράστιες καταστροφές.

Παρά την αφέλεια και τα υποτυπώδη εφέ, η πρωτότυπη ταινία toy 1954 άφησε εποχή γιατί ξόρκιζε το πυρηνικό τραύμα της Χιροσίμα. Στον αμερικανικό «Γκοτζίλα», όλα είναι «μεγάλα» εκτός από το σενάριο, του οποίου η αφέλεια αγγίζει τα όρια της βλακείας, αλλά και της φτηνιάρικης προπαγάνδας όταν φορτώνει όλα τα οικολογικά κακά στις πυρηνικές δοκιμές της Γαλλίας.


Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΙΑΣ
STAR 22.30
Κωμωδία, 2001 (Έγχρ.), 96'
LEGALLY BLONDE. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Λουκέτιτς, με τους Ρις Γουίδερσπουν, Λιουκ Γουίλσον, Σέλμα Μπλερ.

Μια φαινομενικά χαζοχαρούμενη ξανθιά βάζει πείσμα να αποφοιτήσει από τη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ, επειδή την εγκατέλειψε ο αρραβωνιαστικός της.

Φυσικά θα καταπλήξει τους πάντες με την ικανότητά της να προσαρμόζεται σε όλες τις καταστάσεις και να παίζει ρόλους που φαινομενικά δεν της ταιριάζουν. Κάπου εδώ η ταινία χάνει τον αρχικό σατιρικό στόχο της και γίνεται ένα ακόμα χολιγουντιανό παραμύθι για το πώς η Σταχτοπούτα μεταμορφώνεται σε... δυναμική δικηγόρο.


ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΜΕΛΙΤΟΣ 
ΒΟΥΛΗ 23.00
Σινεφίλ, 1979 (Έγχρ.), 110'
Ελληνική ταινία του Γιώργου Πανουσόπουλου, με τους Σταύρο Ξενίδη, Αλέκα Παΐζη, Γιώργο Νέζο.

Ένα ζευγάρι συνταξιούχων συναντά τους φίλους του σε μια λουτρόπολη, όπου επαναλαμβάνουν την καλοκαιρινή τους ρουτίνα. Ωστόσο, ο κοινός φόβος του θανάτου τούς οδηγεί σε ένα τελευταίο ξέσπασμα, σε μια αργή, τελευταία επανάσταση.

Το πρόβλημα της τρίτης ηλικίας ιδωμένο μέσα από μια πρωτότυπη ματιά, που κινείται στα όρια της δραματικής ψυχογραφίας και της σουρεαλιστικής υπέρβασης της αφήγησης.


SNAKES ON A PLANE 
ALPHA 23.00
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 106'
Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ρ. Έλις, με τους Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Νέιθαν Φίλιπς, Τζουλιάνα Μαργκούλις.

Εκατοντάδες φαρμακερά φίδια, «ποτισμένα» με φάρμακο που τα έχει κάνει επιθετικά, εμφανίζονται ξαφνικά μέσα σε ένα επιβατηγό αεροπλάνο όπου πράκτορες του FBI συνοδεύουν τον μάρτυρα κατηγορίας ενός διαβόητου μαφιόζου.

Αν είσαι κλειστοφοβικός, αν έχεις τη φαντασίωση να κάνεις σεξ σε τουαλέτα αεροπλάνου, τότε αυτή δεν είναι η ταινία σου, εκτός και αν την εκλάβεις ως ένα τεράστιο καλαμπούρι (όπως θέλουν οι δημιουργοί της) που αποσκοπεί να ξορκίσει αυτούς τους φόβους – και φυσικά να κόψει εισιτήρια στο νεανικό κοινό των multiplex. Όλα συμβαίνουν με παντελή έλλειψη λογικής (ξαφνικά μπουκάρει ένα ανακόντα 300 κιλών που ήταν κρυμμένο σε πακέτα λουλουδιών), αλλά με τη μεγαλύτερη διάθεση για χαβαλέ.


ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ 
ET3 23.00
Αστυνομική, 1952 (Α/Μ), 80'
ON DANGEROUS GROUND. Αμερικανική ταινία του Νίκολας Ρέι, με τους Ρόμπερτ Ράιαν, Άιντα Λουπίνο, Γουόρντ Μποντ.

Ένας αστυνομικός πέφτει σε δυσμένεια γιατί ανέκρινε βίαια έναν ύποπτο. Η υπηρεσία τον στέλνει να ερευνήσει ένα έγκλημα που έγινε σ’ ένα εξοχικό μέρος κι εκεί ερωτεύεται μια τυφλή κοπέλα.

Από τις ωραιότερες ταινίες της πρώτης περιόδου του Νίκολας Ρέι. Κυριαρχεί για ακόμη μία φορά το θέμα του ατόμου το οποίο αδυνατεί να ελέγξει τη βία που πηγάζει από μέσα του. Ο έρωτας, ωστόσο, θα απαλύνει το βίαιο χαρακτήρα του ήρωα και θα τον κάνει να δει τη ζωή από μια νέα οπτική – και αυτό χάρη σε μια τυφλή, που την ενσαρκώνει η Άιντα Λουπίνο, μια μεγάλη γυναικεία φυσιογνωμία του μεταπολεμικού Χόλιγουντ.


ΕΚΡΗΞΗ 
STAR 00.30
Περιπέτεια, 1994 (Έγχρ.), 115'
BLOWN AWAY. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Χόπκινς, με τους Τζεφ Μπρίτζες, Τόμι Λι Τζόουνς, Φόρεστ Γουίτακερ.

Ένας τρομοκράτης του IRA, ειδικευμένος στις εκρήξεις, δραπετεύει από τις φυλακές της Βόρειας Ιρλανδίας και βρίσκει καταφύγιο στην Αμερική. Εκεί αναγνωρίζει τυχαία στο πρόσωπο ενός πυροτεχνουργού έναν παλιό του σύντροφο, τον οποίο θεωρεί υπεύθυνο για τη σύλληψή του.

Η προσπάθεια να τον εκδικηθεί είναι τόσο παραληρηματική, ώστε το ένα απίστευτο ακολουθεί το άλλο, χωρίς η σκηνοθεσία να μπορεί να δώσει εσωτερικό ρυθμό σε αυτόν τον αναληθοφανή καταιγισμό δράσης.


ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
ALPHA 01.00
Κομεντί, 2005 (Έγχρ.), 128'
HAPPY ENDINGS. Αμερικανική ταινία του Ντον Ρους, με τους Λίζα Κούντροου, Στιβ Κούγκαν, Τζέσι Μπράντφορντ.

Δέκα ιστορίες με διαπλεκόμενους χαρακτήρες, που μιλούν για τον έρωτα και την οικογένεια.

Από την Μάγκι Τζίλενχαλ που κάνει σεξ πρώτα με έναν γκέι ντράμερ και μετά με τον πατέρα του ως τον Στιβ Κούγκαν που πιστεύει ότι ο σύντροφος εξαπατήθηκε από την Λόρα Ντερν ώστε να δώσει το σπέρμα του για τεκνοποίηση, αυτό το γλυκόπικρο γαϊτανάκι περιγράφει το χάος των σύγχρονων σχέσεων, αλλά με ιστορίες αρκετά τραβηγμένες ώστε να αναγνωρίσεις κάπου εκεί μέσα τον εαυτό σου.


ΣΚΟΤΕΙΝΕΣ ΨΥΧΕΣ 
MEGA 01.15
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 106'
LES AMES GRISES. Γαλλική ταινία του Ιβ Ανζελό, με τους Ζακ Βιλερέ, Ζαν-Πιέρ Μαριέλ.

Με φόντο τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο να μαίνεται, σε ένα γαλλικό συνοριακό χωριό, ο τοπικός δικαστής αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός κοριτσιού.

Βασισμένο στο βραβευμένο μυθιστόρημα του Φιλίπ Κλοντέλ, αυτό το ταξικό και πολεμικό (από απόσταση) δράμα πιέζει από κάθε πλευρά την ψυχοσύνθεση και τη συμπεριφορά των χαρακτήρων, αποκαλύπτοντας τη διαχρονική αλήθεια της περίπλοκης ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης. Ο Ζακ Βιλερέ είναι θαυμάσιος στον τελευταίο του ρόλο (του δικαστή).


ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΚΟΡΙΤΣΙ 
STAR 03.00
Μυστηρίου, 2006 (Έγχρ.), 85'
THE DEAD GIRL. Αμερικανική ταινία της Κάρεν Μόνκριφ, με τους Τόνι Κολέτ, Μπρίτανι Μέρφι, Μάρσια Γκέι Χάρντεν.

Τέσσερις γυναικείες ιστορίες πλέκονται με αφορμή το θάνατο μιας κοπέλας, η οποία «εμφανίζεται» στο τέλος για να αφηγηθεί τη δική της.

Ένα καταθλιπτικό patchwork γυναικείας θυματοποίησης, που συγγενεύει με το «Crash», αλλά παραμένει απρόσιτο σε όλη του τη διάρκεια και το μελοδραματικό του στιλιζάρισμα.


ΤΟ ΠΑΡΤΙ 
(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)
ALPHA 03.30
Κωμωδία, 1968 (Έγχρ.), 99'
THE PARTY. Αμερικανική ταινία του Μπλέικ Έντουαρντς, με τους Πίτερ Σέλερς, Κλοντίν Λονζέ, Στιβ Φράνκεν.

Ο επιθεωρητής Κλουζό μεταμφιέζεται στον Ινδό κομπάρσο Χρούντι Μπάκσι και, αφού καταστρέψει άθελά του τα γυρίσματα μιας ταινίας, βρίσκεται εκ παραδρομής σε ένα χολιγουντιανό πάρτι, στο οποίο σπέρνει επίσης τον (ξεκαρδιστικό) όλεθρο.

Σε μεγάλα κέφια οι Σέλερς και Έντουαρντς, δημιουργούν ακόμη έναν αξέχαστο κινηματογραφικό χαρακτήρα που αναποδογυρίζει την ορθολογική τάξη της καθημερινότητας και αναδεικνύει το παράλογο, λυτρωτικό χάος που κρύβει μέσα της. Η ταινία ξεκινά με χαρακτηριστικά ήσυχους τόνους και χαμηλές ταχύτητες, αντικαθιστά σταδιακά το λεπτό χιούμορ της «αόρατης» λεπτομέρειας με σλάπστικ εκρήξεις, για να απογειωθεί σε ένα σουρεαλιστικό λεκτικό («Birdy, num, num», «Howdi partiner») και οπτικό κρεσέντο. Από τις αστειότερες κωμωδίες του μεταπολεμικού αμερικανικού σινεμά και μεγάλο σουξέ των ελληνικών θερινών κινηματογράφων.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου