Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV;


Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ
ALPHA 21.00
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 112'
RESURRECTING THE CHAMP. Αμερικανική ταινία του Ροντ Λούρι, με τους Σάμιουελ Τζάκσον, Τζος Χάρτνετ, Άλαν Άλντα.

Ένας όχι και τόσο επιτυχημένος αθλητικογράφος συναντά τυχαία έναν ξεπεσμένο θρύλο της πυγμαχίας και μαζί του την ευκαιρία να γράψει το άρθρο της ζωής του.


Υπερβολικοί οι τόνοι σε αυτήν την ταινία αυτογνωσίας και προσωπικής επιτυχίας αλλά και πολυκαιρισμένων θεμάτων στην αμερικανική φιλμογραφία. Ωστόσο, μια ερμηνεία του Σάμιουελ Τζάκσον έχει πάντα ενδιαφέρον.


HACHIKO: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ 
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 93'
HACHIKO: A DOG’S STORY. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Λάσε Χάλστρομ, με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Τζόαν Άλεν, Τζέισον Αλεξάντερ.

Ριμέικ μιας γιαπωνέζικης ταινίας που με τη σειρά της ήταν μεταφορά μιας αληθινής ιστορίας για το αφοσιωμένο αδέσποτο που περιμάζεψε ένας μεσήλικoς καθηγητής.

Η απόλυτα συγκινητική ταινία για τους φιλόζωους. Για τους σινεφίλ πάλι, μια άσκηση υπομονής στους νεκρούς χρόνους και για τους ψυχολόγους ο απόλυτος γρίφος περί ανθρώπινων σχέσεων…


88 ΛΕΠΤΑ 
MEGA 23.10
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 95'
88 MINUTES. Αμερικανική ταινία του Τζον Άβνετ, με τους Αλ Πατσίνο, Αλίσια Ουίτ, Έιμι Μπρένεμαν.

Ένας ψυχίατρος του FBI και καθηγητής πανεπιστημίου, ο οποίος έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην καταδίκη σε θάνατο ενός serial killer, δέχεται ένα απειλητικό τηλεφώνημα που του υπενθυμίζει ότι έχει μόλις 88 λεπτά ζωής.

Από τις περιπτώσεις ταινιών όπου ακόμη κι ένας ηθοποιός τεράστιου βεληνεκούς, όπως ο Αλ Πατσίνο, όχι μόνο δεν είναι ικανός να διασώσει ένα μέτριο και βαρετό σενάριο και μια σκηνοθεσία «κονσέρβα», αλλά επισκιάζεται και εξαφανίζεται κι ο ίδιος. Οι απανωτές «ανατροπές» για το ποιος κρύβεται πίσω από το τηλεφώνημα είναι τουλάχιστον αστείες.


ΟΛΑ ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ
MEGA 01.30
Δραματική, 2000 (Έγχρ.), 119'
ALL THE PRETTY HORSES. Αμερικανική ταινία του Μπίλι Μπομπ Θόρντονκ, με τους Ματ Ντέιμον, Πενέλοπε Κρουζ, Χένρι Τόμας.

Το 1949 ο Τζον, ένας νεαρός Τεξανός που λατρεύει τα άλογα, περιπλανιέται με το φίλο του Λέισι στο Μεξικό, πιάνει δουλειά σ’ ένα ράντσο, ερωτεύεται την όμορφη κόρη του αφεντικού του, αλλά εξαιτίας αυτής της επικίνδυνης σχέσης φυλακίζεται για κάτι που δεν διέπραξε.

Διασκευή ενός ογκωδέστατου μυθιστορήματος του Κόρμακ ΜακΚάρθι, πρώτο από την «Τριλογία των Συνόρων», που αναφέρεται στην οδύσσεια-μαθητεία ενός νεαρού τον οποίο θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε ως τον τελευταίο καουμπόη της Άγριας Δύσης. Ο Μπίλι Μπομπ Θόρντον γύρισε αρχικά μια εκδοχή τρεισήμισι ωρών, η οποία περιορίστηκε τελικά σε αυτή τη δίωρη κόπια, από την οποία όμως είναι ολοφάνερο ότι λείπει το οποιοδήποτε βάθος. Ωραία φωτογραφία, αλλά η αίσθηση που αποκομίζουμε είναι κάτι σαν «κλασικό εικονογραφημένο» ενός σημαντικού μυθιστορήματος. Ο Ματ Ντέιμον αδυνατεί να δώσει βαθύτερη δραματουργική υπόσταση στο χαρακτήρα του, η Πενελόπε Κρουζ έχει διακοσμητική παρουσία και ο μόνος που πραγματικά ξεχωρίζει είναι ο νεαρός Λούκας Μπακ, ο έφηβος από τον οποίο ξεκινούν όλα τα κακοπαθήματα των ηρώων.


ΤΟ ΜΑΤΙ 
STAR 01.30
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 97'
THE EYE. Αμερικανική ταινία των Νταβίντ Μορό και Ξαβιέ Παλίντ, με τους Τζέσικα Άλμπα, Αλεσάντρο Νιβόλα, Πάρκερ Πόουζι.

Το «Μάτι», μεγάλη επιτυχία του σύγχρονου ασιατικού σινεμά, ήταν απλά θέμα χρόνου να γνωρίσει κι αυτό την αμερικανική διασκευή του. Θα μπορούσε, μάλιστα, να υποθέσει κάποιος ότι η ατμοσφαιρική ταινία τρόμου των αδερφών Πανγκ ευτύχησε, καθώς τη διεκπεραίωση του ριμέικ ανέλαβε το γαλλικό δίδυμο που είχε υπογράψει το δεόντως τρομακτικό «Εκείνοι». Κι όμως, καμία σχέση. Αν και το σενάριο μένει αρκετά πιστό στην αρχική πλοκή –μια γυναίκα που υποβάλλεται σε μεταμόσχευση κερατοειδούς αρχίζει να βλέπει φαντάσματα– οι Μορό και Παλίντ έχουν στο νου τους περισσότερο το «δεύτερο επίπεδο»-σχόλιο πάνω στο βλέμμα παρά την αποτελεσματική αφήγηση μιας ιστορίας.

Σε αντίθεση με τη στιλιστική υπογραφή των Πανγκ, εδώ κάθε πέντε λεπτά εμφανίζεται κι ένα φάντασμα, ενώ κάθε δέκα κάτι επιτίθεται ουρλιάζοντας στην κάμερα. Έτσι, τα μεταφυσικά στερεότυπα των ασιατικών ταινιών φαντάζουν γυμνά και αφελή, η σέξι Τζέσικα Άλμπα κοιτάζει έκπληκτη ζωντανούς και πεθαμένους και τα πάντα «μυρίζουν» ξαναζεσταμένη σούπα της προχθεσινής μέρας.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου