Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV;


ΣΙΜΟΝ 
ALPHA 21.00
Δραματική, 2002 (Έγχρ.), 120'
SIMONE. Αμερικανική ταινία του Άντριου Νίκολ, με τους Αλ Πατσίνο, Κάθριν Κίνερ, Τζέι Μορ.

Ο σκηνοθέτης Βίκτορ Ταράνσκι, θέλοντας να απαλλαγεί από την τυραννία των σταρ, δημιουργεί τη Σιμόν, ένα ψηφιακό μοντέλο που το χειρίζεται κατά βούληση. Ωστόσο, σύντομα παγιδεύεται στη γοητεία του δημιουργήματός του και στην τυραννία να διατηρήσει το μύθο της Σιμόν ως υπαρκτού προσώπου, χωρίς να αποκαλύψει την αλήθεια.


Υπήρχαν εδώ περιθώρια για μια μεγάλη ταινία πάνω σε κλασικούς μύθους της λογοτεχνίας του φανταστικού, αλλά αρκούμαστε σε μια συμπαθητική, όχι όμως ιδιαίτερα πρωτότυπη πικρή σάτιρα του Χόλιγουντ, μέσα από ένα ξεχειλωμένο σενάριο.


KILLSHOT. Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ 
(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)
STAR 22.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 84'
KILLSHOT. Αμερικανική ταινία του Τζον Μάντεν, με τους Νταϊάν Λέιν, Μίκι Ρουρκ, Τόμας Τζέιν.

Η Κάρμεν και ο εν διαστάσει σύζυγός της Γουέιν γίνονται μάρτυρες εγκλήματος και φυγαδεύονται από το FBI σε άλλη πολιτεία, ξεκινώντας μια καινούργια ζωή, αλλά οι δύο δολοφόνοι τούς αναζητούν για να τους κλείσουν το στόμα.

Πολύπαθο σχέδιο κινηματογραφικής μεταφοράς του ομώνυμου μυθιστορήματος του Έλμορ Λέοναρντ που εκκρεμούσε για χρόνια ανάμεσα στην Disney και τη Miramax, άλλαξε πρωταγωνιστές (Ντε Νίρο, Μόρτενσεν), σκηνοθέτη (Τόνι Σκοτ) και εξαφάνισε ολόκληρο ρόλο στο μοντάζ, αυτόν του Τζόνι Νόξβιλ, για να αποδειχθεί τελικά θορυβώδες, μα εντελώς άστοχο και απογοητευτικό. Λάθος άνθρωποι –ο σεναριογράφος του «Τζουντ» και ο σκηνοθέτης του «Ερωτευμένου Σαίξπηρ»– σε λάθος project, ανταλλάσσουν άσφαιρες βολές προσπαθώντας να συνδυάσουν cool συμπεριφορές, κυνικές ατάκες, σασπένς, ρομάντσο και φιλοσοφικούς στοχασμούς, με τον Μίκι Ρουρκ ως Ινδιάνο επαγγελματία εκτελεστή και τον Τόμας Τζέιν ως δραματικό ηθοποιό. Λες και ό,τι πραγματικά ενδιαφέρον υπήρχε στην απλή νουάρ ιστορία (δύο δολοφόνοι, ένας βετεράνος κι ένας θερμόαιμος νεαρός αναζητούν ένα ζευγάρι μαρτύρων που μπορεί να τους καταδώσει) έχει μείνει στις σελίδες του βιβλίου, χαραμίζοντας την έτοιμη ευκαιρία για μια παλιομοδίτικη, by the rule αστυνομική περιπέτεια.


ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 
MEGA 22.00
Φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 98'
MEN IN BLACK. Αμερικανική ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ, με τους Τόμι Λι Τζόουνς, Γουίλ Σμιθ, Λίντα Φιορεντίνο.

Οι «άντρες με τα μαύρα», μυστική υπηρεσία που ασχολείται με τους λαθρομετανάστες του Διαστήματος, πρέπει να σώσει τη Γη σε λίγες ώρες από την απειλή μιας διαστημικής κατσαρίδας!

Ο Σόνενφελντ πετυχαίνει εκεί όπου απέτυχε (μερικώς) ο Τιμ Μπάρτον με το «Mars Attacks», δηλαδή να δώσει στιλ και «αληθοφάνεια» (στην ενδότερη λογική του είδους) σε μια απίστευτη ιστορία, την οποία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως διασταύρωση της ροκ τρέλας των «Blues Brothers» με την κουλτούρα των κόμικς και του Τζέιμς Μποντ με το «Pulp Fiction». Σε λίγες μέρες, η ταινία επιστρέφει στις αίθουσες σε 3D.


Ο ΕΡΓΕΝΗΣ
ET1 22.30
Σινεφίλ, 1997 (Έγχρ.), 119'
Ελληνική ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου, με τους Στράτο Τζώρτζογλου, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Λήδα Ματσάγγου.

Ενας προαγωγός με το ισπανόφωνο όνομα Χουάν γίνεται ο εφιάλτης του Θοδωρή Δημητριάδη, ενός τριαντάχρονου τραπεζικού υπάλληλου, ο οποίος βλέπει τη γυναίκα του και στη συνέχεια τη φιλενάδα του να γίνονται πόρνες πολυτελείας στα χέρια του. Και, όχι μόνο: ο μυστηριώδης αυτός κύριος με τα μαύρα γυαλιά και τη λιμουζίνα ενοχλεί συχνά τον ήρωα με τηλεφωνήματα και απρόσμενες επισκέψεις, για να του υπενθυμίσει ότι είναι γεννημένος για να τα φτιάχνει με γυναίκες, που στη συνέχεια θα γίνουν εμπόρευμα γι’ αυτόν.

Πρόκειται για τον Διάβολο αυτοπροσώπως, για μια σύγχρονη ενσάρκωση του αδυσώπητου της Μοίρας ή για μια φαντασίωση του ήρωα; Όμως, έστω κι αν ήταν στις προθέσεις του Παναγιωτόπουλου να παίξει με το διφορούμενο φαντασίωση-πραγματικότητα, ελάχιστα πράγματα στη σκηνοθετική διεκπεραίωση του σεναρίου του Βαγγέλη Ραπτόπουλου υπονοούν κάτι τέτοιο. Η καφκική ατμόσφαιρα που προσπαθεί να στήσει ο Παναγιωτόπουλος δεν είναι και τόσο πειστική, η ταινία ξεκινά με τις καλύτερες προθέσεις, αλλά από τη μέση και μετά επαναλαμβάνεται πλέον, χωρίς να περιέχει κανένα στοιχείο έκπληξης. Ανεπαρκής, επίσης, η ερμηνεία του Στράτου Τζώρτζογλου, σε αντίθεση με εκείνη του Ακη Σακελλαρίου που υποδύεται πειστικά τον Χουάν.


ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΓΙΑ ΜΟΝΑΧΙΚΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ 
MEGA 00.15
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 108'
LONELY HEARTS. Αμερικανική ταινία του Τοντ Ρόμπινσον, με τους Σάλμα Χάγεκ, Τζάρεντ Λίτο, Τζον Τραβόλτα.

Η αληθινή ιστορία ενός ζεύγους δολοφόνων στην Αμερική του ’40 σε ένα ενοχικό και εξεζητημένο love story, το οποίο συρρικνώνεται μέσα στη συναισθηματική διαστροφή του.

Ο σκηνοθέτης είναι ο εγγονός του ντετέκτιβ Έλμερ Ρόμπινσον, του ανθρώπου που διερεύνησε την υπόθεση των Μπεκ και Φερνάντεζ, των αληθινών δολοφόνων. Αναπόφευκτα, λοιπόν, οργάνωσε την αφήγησή του μέσα από την οπτική των αστυνομικών που αναζητούν τα ίχνη των δολοφόνων υπηρετώντας την αντίληψη «οφθαλμός αντί οφθαλμού». Η προβλέψιμη ανάπτυξη της υπόθεσης καθώς και η οπτική απόλαυση της διακωμώδησης του φόνου σαμποτάρουν το εγχείρημα. Κι ενώ υπάρχουν στοιχεία φιλμ νουάρ, δεν έχουν επιστρατευτεί τα αισθητικά χαρακτηριστικά του είδους.


ΥΣΤΕΡΙΑ
STAR 01.45
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 116'
BLACK AUGUST. Αμερικανική ταινία του Σαμ Στάιλς, με τους Γκάρι Ντάουρνταν, Έζρα Στάνλεϊ, Γκρεγκ Γκιμπς.

«Υστερία» με πιάνει όταν βλέπω τόσο άκυρες μεταφράσεις αγγλικών τίτλων. Εδώ, ας πούμε, η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από τον Τζορτζ Τζάκσον, που για μια κλοπή με λεία 71 δολαρίων φυλακίστηκε και εκτίοντας την ποινή του έγινε ακτιβιστής και εξέδωσε ένα σημαδιακό βιβλίο του αφροαμερικανικού αγώνα με επιστολές στους δικούς του.

Ο Γκάρι Ντάουρνταν του «CSI» σε one-man show δίνει βαρύτητα σε αυτήν την ανεξάρτητης παραγωγής και μειονεκτημάτων βιογραφία.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου