Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ Ο ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΤΟΥ ΑΖΚΑΜΠΑΝ
STAR 21.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 142'
HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN.
Αμερικανική ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ,
Ρούπερτ Γκριντ, Έμα Γουάτσον.
Ο Χάρι Πότερ έρχεται ξανά στο Χόγκουαρτς, το οποίο φυλάσσουν οι τρομακτικοί Παράφρονες, αναζητώντας τον δραπέτη Σείριο Μπλακ, έναν μάγο που σχετίζεται με το θάνατο των γονιών του. Ποιος είναι, όμως, στην πραγματικότητα ο πρώην φυλακισμένος του Αζκαμπάν και ποια η σχέση του με τον καθηγητή Λούπιν, ο οποίος θα μάθει στον Χάρι πώς να αντιδρά στην παραλυτική δύναμη που έχουν πάνω του οι Παράφρονες;
Ο Χάρι Πότερ έρχεται ξανά στο Χόγκουαρτς, το οποίο φυλάσσουν οι τρομακτικοί Παράφρονες, αναζητώντας τον δραπέτη Σείριο Μπλακ, έναν μάγο που σχετίζεται με το θάνατο των γονιών του. Ποιος είναι, όμως, στην πραγματικότητα ο πρώην φυλακισμένος του Αζκαμπάν και ποια η σχέση του με τον καθηγητή Λούπιν, ο οποίος θα μάθει στον Χάρι πώς να αντιδρά στην παραλυτική δύναμη που έχουν πάνω του οι Παράφρονες;
Στο τρίτο βιβλίο της σειράς, που είναι και το πιο τρομακτικό, με πιο τονισμένα τα στοιχεία από τη γοτθική λογοτεχνία του φανταστικού, αναλαμβάνει ο (προγενέστερα ενδιαφέρων) Αλφόνσο Κουαρόν. Εκτός από μερικές πινελιές, όμως, δεν καταφέρνει να ορθώσει την προσωπικότητά του σ’ ένα μηχανισμό παραγωγής που απαιτεί μάστορες εικονογράφους και τίποτα παραπάνω. Από το καστ την παράσταση κλέβει η σχεδόν αγνώριστη Έμα Τόμσον. Πρόβλημα, ωστόσο, υπάρχει με τον Ντάνιελ Ράντκλιφ: μεγαλώνοντας χάνει την παιδική του φυσικότητα και αποδεικνύεται μετριότατος ηθοποιός, σε αντίθεση με τους συντρόφους του Ρούπερτ Γκριν και Έμα Γουάτσον.
SPIDER-MAN 3
MEGA 22.20
Περιπέτεια φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 140'
Αμερικανική ταινία του Σαμ Ράιμι, με τους Τόμπι Μαγκουάιρ, Κίρστεν Ντανστ, Τζέιμς Φράνκο.
Ο Σαμ Ράιμι έχει αποδείξει ότι και το μύθο του Σπάιντερμαν γνωρίζει πολύ καλά και τις πολύπλευρες ικανότητες που απαιτούνται για να τον μετατρέψει σε ένα «υγιές» χολιγουντιανό θέαμα διαθέτει. Στην τρίτη ταινία της σειράς, υποχρεωμένος σε κάτι εντυπωσιακότερο από τις προηγούμενες, ρίχνει σε επικίνδυνες περιπέτειες τόσο τον υπερήρωά του όσο και την «καθημερινή» εκδοχή του, τον καλοκάγαθο Πίτερ Πάρκερ.
Οι σκηνές δράσης, χωρίς να εντυπωσιάζουν (δεν υπάρχει σεκάνς ανάλογη εκείνης του τελεφερίκ στην πρώτη ή του τρένου στη δεύτερη ταινία), είναι πολυάριθμες και καλοσχεδιασμένες• «τεχνητές αναπνοές» σε ένα σενάριο που πελαγοδρομεί ανάμεσα στα ατελείωτα και εντελώς απλοϊκά βάσανα χαρακτήρων, οι οποίοι μάταια προσπαθούν να υπερβούν τη χάρτινη διάστασή τους. Ο Ράιμι δεν έχει ξεμείνει από ιδέες και διαθέτει χιούμορ, πέφτει, όμως, στην παγίδα της σοβαροφάνειας –της ενηλικίωσης, αν προτιμάς– με έναν μάλλον άτσαλο για τα δεδομένα μιας χολιγουντιανής κόμικ περιπέτειας τρόπο.
Ο Σαμ Ράιμι έχει αποδείξει ότι και το μύθο του Σπάιντερμαν γνωρίζει πολύ καλά και τις πολύπλευρες ικανότητες που απαιτούνται για να τον μετατρέψει σε ένα «υγιές» χολιγουντιανό θέαμα διαθέτει. Στην τρίτη ταινία της σειράς, υποχρεωμένος σε κάτι εντυπωσιακότερο από τις προηγούμενες, ρίχνει σε επικίνδυνες περιπέτειες τόσο τον υπερήρωά του όσο και την «καθημερινή» εκδοχή του, τον καλοκάγαθο Πίτερ Πάρκερ.
Οι σκηνές δράσης, χωρίς να εντυπωσιάζουν (δεν υπάρχει σεκάνς ανάλογη εκείνης του τελεφερίκ στην πρώτη ή του τρένου στη δεύτερη ταινία), είναι πολυάριθμες και καλοσχεδιασμένες• «τεχνητές αναπνοές» σε ένα σενάριο που πελαγοδρομεί ανάμεσα στα ατελείωτα και εντελώς απλοϊκά βάσανα χαρακτήρων, οι οποίοι μάταια προσπαθούν να υπερβούν τη χάρτινη διάστασή τους. Ο Ράιμι δεν έχει ξεμείνει από ιδέες και διαθέτει χιούμορ, πέφτει, όμως, στην παγίδα της σοβαροφάνειας –της ενηλικίωσης, αν προτιμάς– με έναν μάλλον άτσαλο για τα δεδομένα μιας χολιγουντιανής κόμικ περιπέτειας τρόπο.
KILL BILL VOLUME 1
ALPHA 23.15
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 108'
Αμερικανική ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο, με τους Ούμα Θέρμαν, Λούσι Ίου, Ντέιβιντ Καραντάιν.
Ύστερα από τέσσερα χρόνια σε κωματώδη κατάσταση, η Νύφη, μια επαγγελματίας δολοφόνος που προδόθηκε από τους συντρόφους της και τον εραστή της Μπιλ, συνέρχεται και ζητά εκδίκηση.
Πρώτο μέρος μιας ιστορίας εκδίκησης, με πληθώρα αναφορών σε άλλα κινηματογραφικά είδη: ταινίες καράτε, ιαπωνικό μάνγκα (μια σεκάνς είναι γυρισμένη σε καρτούν), σπαγκέτι γουέστερν, blaxploitation κ.ά. Υποβλητικό σε στιλιστικό επίπεδο, αλλά παντελώς ασήμαντο από πλευράς ιστορίας ή ψυχοσύνθεσης χαρακτήρων. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα πορνογράφημα βίας.
Ύστερα από τέσσερα χρόνια σε κωματώδη κατάσταση, η Νύφη, μια επαγγελματίας δολοφόνος που προδόθηκε από τους συντρόφους της και τον εραστή της Μπιλ, συνέρχεται και ζητά εκδίκηση.
Πρώτο μέρος μιας ιστορίας εκδίκησης, με πληθώρα αναφορών σε άλλα κινηματογραφικά είδη: ταινίες καράτε, ιαπωνικό μάνγκα (μια σεκάνς είναι γυρισμένη σε καρτούν), σπαγκέτι γουέστερν, blaxploitation κ.ά. Υποβλητικό σε στιλιστικό επίπεδο, αλλά παντελώς ασήμαντο από πλευράς ιστορίας ή ψυχοσύνθεσης χαρακτήρων. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα πορνογράφημα βίας.
ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ
STAR 23.45
Κοινωνική, 2000 (Έγχρ.), 100'
PAY IT FORWARD. Αμερικανική ταινία της Μίμι Λέντερ, με τους Κέβιν Σπέισι, Έλεν Χαντ, Χάλεϊ Τζόελ Όσμεντ.
Ο μικρός Τρέβορ, παίρνοντας στα σοβαρά μια εργασία με θέμα «Πώς μπορείτε να αλλάξετε τον κόσμο» που του έβαλε ένας δάσκαλος, θέτει σ’ εφαρμογή ένα «παιχνίδι» όπου καλείσαι να κάνεις τρεις φορές κάτι καλό χωρίς αντάλλαγμα, όπως και να βρεις τρεις άλλους «παίκτες» που να κάνουν το ίδιο.
Διασκευή ομώνυμου μυθιστορήματος που διαπνέεται από μια λίγο απλοϊκή, αλλά βαθιά χριστιανική αντίληψη περί του Καλού. Έχοντας ωραιοποιήσει πολλές πτυχές του βιβλίου, η ταινία κινείται σε πολλά επίπεδα, αλλά δεν προχωρά σε κανένα βάθος πέρα από το προφανές σλόγκαν «κάνε το καλό και ρίχτο στο γιαλό». Άσε που μοιάζει με chain mail κι αυτό μπορεί να σε εκνευρίσει αρκετά.
Ο μικρός Τρέβορ, παίρνοντας στα σοβαρά μια εργασία με θέμα «Πώς μπορείτε να αλλάξετε τον κόσμο» που του έβαλε ένας δάσκαλος, θέτει σ’ εφαρμογή ένα «παιχνίδι» όπου καλείσαι να κάνεις τρεις φορές κάτι καλό χωρίς αντάλλαγμα, όπως και να βρεις τρεις άλλους «παίκτες» που να κάνουν το ίδιο.
Διασκευή ομώνυμου μυθιστορήματος που διαπνέεται από μια λίγο απλοϊκή, αλλά βαθιά χριστιανική αντίληψη περί του Καλού. Έχοντας ωραιοποιήσει πολλές πτυχές του βιβλίου, η ταινία κινείται σε πολλά επίπεδα, αλλά δεν προχωρά σε κανένα βάθος πέρα από το προφανές σλόγκαν «κάνε το καλό και ρίχτο στο γιαλό». Άσε που μοιάζει με chain mail κι αυτό μπορεί να σε εκνευρίσει αρκετά.
ΘΑ ΣΑΣ ΦΑΝΕ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ
ALPHA 01.10
Κωμωδία τρόμου, 2005 (Έγχρ.), 80'
BOY EATS GIRL. Αγγλο-ιρλανδική ταινία του Στίβεν Μπράντλι, με τους Σαμάνθα Μάμπα, Ντέιβιντ Λίον, Λόρενς Κίνλαν.
Ένας έφηβος αυτοκτονεί κατά λάθος προτού προλάβει να εξομολογηθεί τον έρωτά του σε μια κοπέλα, αλλά ευτυχώς υπάρχει η καλή του μητέρα που τον επαναφέρει στη ζωή με ένα ξόρκι βουντού. Ως ζόμπι, βέβαια.
Προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την επιτυχία της ζόμπι παρωδίας «Shaun of the Dead», οπότε το περιμένεις το ανεγκέφαλο ξεψάχνισμα με ταυτόχρονα κλεισίματα του ματιού όταν πέφτουν οι αναφορές στο είδος. Η Σαμάνθα Μάμπα, R&B τραγουδίστρια, ακολουθεί ανεπιτυχώς τα βήματα της συχωρεμένης Αλίγια.
Ένας έφηβος αυτοκτονεί κατά λάθος προτού προλάβει να εξομολογηθεί τον έρωτά του σε μια κοπέλα, αλλά ευτυχώς υπάρχει η καλή του μητέρα που τον επαναφέρει στη ζωή με ένα ξόρκι βουντού. Ως ζόμπι, βέβαια.
Προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την επιτυχία της ζόμπι παρωδίας «Shaun of the Dead», οπότε το περιμένεις το ανεγκέφαλο ξεψάχνισμα με ταυτόχρονα κλεισίματα του ματιού όταν πέφτουν οι αναφορές στο είδος. Η Σαμάνθα Μάμπα, R&B τραγουδίστρια, ακολουθεί ανεπιτυχώς τα βήματα της συχωρεμένης Αλίγια.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ
STAR 02.15
Δραματική, 1989 ( Έγχρ.), 128'
DEAD POETS SOCIETY. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Γουίαρ, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Ίθαν Χοκ, Ρόμπερτ Σον Λέοναρντ.
Ένας αντικομφορμιστής καθηγητής Λογοτεχνίας προτρέπει τους μαθητές ενός συντηρητικού κολεγίου να σχηματίσουν μια κρυφή μαθητική κοινότητα και να εξωτερικεύσουν τις καταπιεσμένες επιθυμίες τους, ώστε να βρουν τον αληθινό εαυτό τους.
Απλή σε μηνύματα ταινία, που όμως αξιοποιεί επιδέξια τα κωμικά με τα δραματικά στοιχεία. Τιμήθηκε με Όσκαρ σεναρίου και είχε κολοσσιαία εμπορική επιτυχία στην Ευρώπη, γιατί κατάφερε να μιλήσει κατευθείαν στην καρδιά των θεατών και να τους υπενθυμίσει ότι κάποτε ήταν κι αυτοί έφηβοι με όνειρα και πάθος για τη ζωή.
Ένας αντικομφορμιστής καθηγητής Λογοτεχνίας προτρέπει τους μαθητές ενός συντηρητικού κολεγίου να σχηματίσουν μια κρυφή μαθητική κοινότητα και να εξωτερικεύσουν τις καταπιεσμένες επιθυμίες τους, ώστε να βρουν τον αληθινό εαυτό τους.
Απλή σε μηνύματα ταινία, που όμως αξιοποιεί επιδέξια τα κωμικά με τα δραματικά στοιχεία. Τιμήθηκε με Όσκαρ σεναρίου και είχε κολοσσιαία εμπορική επιτυχία στην Ευρώπη, γιατί κατάφερε να μιλήσει κατευθείαν στην καρδιά των θεατών και να τους υπενθυμίσει ότι κάποτε ήταν κι αυτοί έφηβοι με όνειρα και πάθος για τη ζωή.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου