ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΗ ΖΩΗ
ALPHA 21.00
Κοινωνική, 2000 (Έγχρ.), 126'
THE FAMILY MAN. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Ράτνερ, με τους Νίκολας Κέιτζ, Τέα Λεονί, Ντον Τσιντλ.
Επιτυχημένος χρηματιστής περνά μόνος του τη νύχτα των Χριστουγέννων και ξυπνάει την επόμενη μέρα στην αγκαλιά μιας γυναίκας που είχε 13 χρόνια να δει, παντρεμένος, με δύο παιδιά και υποδεέστερο επάγγελμα.
Επιτυχημένος χρηματιστής περνά μόνος του τη νύχτα των Χριστουγέννων και ξυπνάει την επόμενη μέρα στην αγκαλιά μιας γυναίκας που είχε 13 χρόνια να δει, παντρεμένος, με δύο παιδιά και υποδεέστερο επάγγελμα.
Το φάντασμα του Φρανκ Κάπρα πλανάται πάνω από τη νέα αυτή χολιγουντιανή παραλλαγή του θέματος της δεύτερης ευκαιρίας. Δυστυχώς, η ταινία μιλά για μαγικά πράγματα χωρίς κινηματογραφική μαγεία, διατυπώνοντας με τον πιο μεγαλόστομο τρόπο ασημαντότητες και κοινοτοπίες γύρω από τη ζωή, την οικογένεια, την εργασία, την ευτυχία και τον έρωτα.
ΛΕΜΟΝΙ ΣΝΙΚΕΤ, ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΑΤΥΧΗ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
STAR 22.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 108'
LEMONY SNICKET’S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS.
Αμερικανική ταινία του Μπραντ Σίλμπερλινγκ, με τους Έμιλι Μπράουνινγκ,
Λίαμ Άικεν, Τζιμ Κάρεϊ.
Τρία ορφανά αδέρφια αντιστέκονται με τα ειδικά χαρίσματά τους στα σχέδια του θείου τους να καρπωθεί την τεράστια περιουσία τους.
Μεταφορά των τριών πρώτων βιβλίων μιας σειράς που εκτόπισε εμπορικά τον Χάρι Πότερ. Διατηρείται το σατιρικό και σκωπτικό πνεύμα απέναντι σε μια ξεπεσμένη και παρηκμασμένη, γοτθικής σύλληψης κοινωνία, ενώ πέρα από την πετυχημένη χημεία ανάμεσα στον έξοχο Τζιμ Κάρεϊ και τους νεαρούς ηθοποιούς, καταλύτες στην αφήγηση είναι φυσικά οι ευρηματικοί δεύτεροι χαρακτήρες (ο τραπεζίτης του Τίμοθι Σπολ και η υστερική θεία Ζοζεφίνα της Μέριλ Στριπ).
Τρία ορφανά αδέρφια αντιστέκονται με τα ειδικά χαρίσματά τους στα σχέδια του θείου τους να καρπωθεί την τεράστια περιουσία τους.
Μεταφορά των τριών πρώτων βιβλίων μιας σειράς που εκτόπισε εμπορικά τον Χάρι Πότερ. Διατηρείται το σατιρικό και σκωπτικό πνεύμα απέναντι σε μια ξεπεσμένη και παρηκμασμένη, γοτθικής σύλληψης κοινωνία, ενώ πέρα από την πετυχημένη χημεία ανάμεσα στον έξοχο Τζιμ Κάρεϊ και τους νεαρούς ηθοποιούς, καταλύτες στην αφήγηση είναι φυσικά οι ευρηματικοί δεύτεροι χαρακτήρες (ο τραπεζίτης του Τίμοθι Σπολ και η υστερική θεία Ζοζεφίνα της Μέριλ Στριπ).
ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΡΟΖΜΑΡΙ
novacinema3 23.00
Θρίλερ, 1968 (Έγχρ.), 136'
Αμερικανική ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, με του Μία Φάροου, Τζον Κασαβέτη, Ρουθ Γκόρντον.
Η σύζυγος ενός ηθοποιού υποψιάζεται ότι ο άντρας της και οι γείτονες από το διπλανό διαμέρισμα έχουν μυηθεί στο σατανισμό.
Με υποδειγματική αφηγηματική οικονομία, ο Πολάνσκι υποβάλλει εξαρχής ένα αδιόρατο αίσθημα απειλής, εστιάζοντας σε κρίσιμες, σχεδόν απαρατήρητες, αλλά υποσυνείδητα καθοριστικές λεπτομέρειες. Υιοθετεί την υποκειμενική οπτική τής εν συγχύσει Ρόζμαρι (με φακούς μικρής εστίασης), παραλλάσσει διακριτικά τα χρώματα του ντεκόρ, δημιουργεί μια κλειστοφοβική αίσθηση «εγκλωβίζοντας» τους ήρωες σε ένα συχνά τεμαχισμένο από κάθετους άξονες κάδρο και κρατά μόνιμα τον τρόμο αόρατο, εκτός του οπτικού μας πεδίου. Πρόκειται για ένα σκηνοθετικό άθλο που εκσυγχρονίζει την κομψή παράδοση του Ζακ Τουρνέρ («Περπάτησα με ένα Ζόμπι») και του φανταστικού σινεμά της αμφιβολίας, παίζοντας διαρκώς με το αν όλα όσα βλέπουμε είναι πραγματικά ή αποκύημα της φαντασίας μιας ψυχικά διαταραγμένης ηρωίδας. Με ένα φινάλε που παγώνει το αίμα, η ταινία εγκαινιάζει ένα καινούργιο κεφάλαιο για τον αμερικανικό κινηματογράφο, παραμένοντας μέχρι και σήμερα αξεπέραστο ορόσημό του.
Η σύζυγος ενός ηθοποιού υποψιάζεται ότι ο άντρας της και οι γείτονες από το διπλανό διαμέρισμα έχουν μυηθεί στο σατανισμό.
Με υποδειγματική αφηγηματική οικονομία, ο Πολάνσκι υποβάλλει εξαρχής ένα αδιόρατο αίσθημα απειλής, εστιάζοντας σε κρίσιμες, σχεδόν απαρατήρητες, αλλά υποσυνείδητα καθοριστικές λεπτομέρειες. Υιοθετεί την υποκειμενική οπτική τής εν συγχύσει Ρόζμαρι (με φακούς μικρής εστίασης), παραλλάσσει διακριτικά τα χρώματα του ντεκόρ, δημιουργεί μια κλειστοφοβική αίσθηση «εγκλωβίζοντας» τους ήρωες σε ένα συχνά τεμαχισμένο από κάθετους άξονες κάδρο και κρατά μόνιμα τον τρόμο αόρατο, εκτός του οπτικού μας πεδίου. Πρόκειται για ένα σκηνοθετικό άθλο που εκσυγχρονίζει την κομψή παράδοση του Ζακ Τουρνέρ («Περπάτησα με ένα Ζόμπι») και του φανταστικού σινεμά της αμφιβολίας, παίζοντας διαρκώς με το αν όλα όσα βλέπουμε είναι πραγματικά ή αποκύημα της φαντασίας μιας ψυχικά διαταραγμένης ηρωίδας. Με ένα φινάλε που παγώνει το αίμα, η ταινία εγκαινιάζει ένα καινούργιο κεφάλαιο για τον αμερικανικό κινηματογράφο, παραμένοντας μέχρι και σήμερα αξεπέραστο ορόσημό του.
Η ΕΜΜΟΝΗ
MEGA 23.10
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 92'
THE FORGOTTEN. Αμερικανική ταινία του Τζόζεφ Ρούμπεν, με τους Τζούλιαν Μουρ, Γκάρι Σινίζ, Ντόμινικ Γουέστ.
Μια γυναίκα που βρίσκεται υπό ψυχιατρική παρακολούθηση, δεν θέλει να παραδεχτεί ότι οι μνήμες που έχει από το νεκρό 8χρονο παιδί της είναι πλασματικές, παρότι όλοι τη διαβεβαιώνουν ότι δεν υπήρξε ποτέ μητέρα.
Ξεκινά ως ένα πολύ ελπιδοφόρο παραψυχολογικό θρίλερ, εξελίσσεται ως ένα λιγότερο πειστικό αστυνομικό θρίλερ της «συνωμοσιολογίας» και καταλήγει σαν ένα απλοϊκό επεισόδιο της «Ζώνης του λυκόφωτος». Μετά το «The Matrix» και τα παιχνίδια με την τεχνητή και κατευθυνόμενη πραγματικότητα/ ψευδαίσθηση, σενάρια σαν κι αυτά μοιάζουν να γράφτηκαν από νήπια της πρώτης δημοτικού – και τι νήπια: με μίσος για τις μανάδες τους!
Μια γυναίκα που βρίσκεται υπό ψυχιατρική παρακολούθηση, δεν θέλει να παραδεχτεί ότι οι μνήμες που έχει από το νεκρό 8χρονο παιδί της είναι πλασματικές, παρότι όλοι τη διαβεβαιώνουν ότι δεν υπήρξε ποτέ μητέρα.
Ξεκινά ως ένα πολύ ελπιδοφόρο παραψυχολογικό θρίλερ, εξελίσσεται ως ένα λιγότερο πειστικό αστυνομικό θρίλερ της «συνωμοσιολογίας» και καταλήγει σαν ένα απλοϊκό επεισόδιο της «Ζώνης του λυκόφωτος». Μετά το «The Matrix» και τα παιχνίδια με την τεχνητή και κατευθυνόμενη πραγματικότητα/ ψευδαίσθηση, σενάρια σαν κι αυτά μοιάζουν να γράφτηκαν από νήπια της πρώτης δημοτικού – και τι νήπια: με μίσος για τις μανάδες τους!
ΕΠΙΒΑΤΗΣ 57
STAR 24.00
Περιπέτεια, 1992 (Έγχρ.), 81'
PASSENGER 57. Αμερικανική ταινία του Κέβιν Χουκς, με τους Γουέσλι Σνάιπς, Μπρους Πέιν, Τομ Σάιζμορ.
Ο αστυνομικός ασφαλείας ενός αεροπλάνου προσπαθεί να εξαρθρώσει μια ομάδα αεροπειρατών.
Η ταινία είναι καλογυρισμένη, έχει σφιχτό ρυθμό, θεματικά όμως δεν προσφέρει τίποτα το νέο στη χιλιοϊδωμένη μυθολογία του ακατανίκητου ήρωα.
Ο αστυνομικός ασφαλείας ενός αεροπλάνου προσπαθεί να εξαρθρώσει μια ομάδα αεροπειρατών.
Η ταινία είναι καλογυρισμένη, έχει σφιχτό ρυθμό, θεματικά όμως δεν προσφέρει τίποτα το νέο στη χιλιοϊδωμένη μυθολογία του ακατανίκητου ήρωα.
ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΗ ΜΕΡΑ
MEGA 01.15
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 98'
ON A CLEAR DAY. Αγγλική ταινία της Γκάμπι Ντέλαλ, με τους Πίτερ Μάλαν, Μπρέντα Μπλέθιν, Τζέιμι Σάιβς.
Κινούμενη θεματολογικά κοντά στο «Άντρες με τα όλα τους» (μια ομάδα ανέργων που προπονούνται για κάτι παράτολμο κρυφά από τις οικογένειές τους), αλλά σε ένα πιο δραματικό τόνο, η πρώτη ταινία της πρώην ηθοποιού Γκάμπι Ντέλαλ δεν κρύβει την επιρροή της από τον Κεν Λόουτς. Ο κεντρικός ήρωας Φρανκ, που μόλις απολύθηκε ύστερα από 35 χρόνια συνεχούς απασχόλησης στα ναυπηγεία της Γλασκόβης, θα μπορούσε κάλλιστα να ονομάζεται Τζο – για να θυμηθούμε έναν από τους πιο γνωστούς ρόλους του Πίτερ Μάλαν σε ταινία του Λόουτς. Θέλοντας να ξαναδώσει νόημα στη ζωή του και κυρίως να κερδίσει την αυτοεκτίμησή του, αποφασίζει να διασχίσει το κανάλι της Μάγχης. Προπονείται εντατικά, με τη βοήθεια μιας παρέας επίσης άνεργων συναδέλφων του, κρατώντας το όμως μυστικό από την οικογένειά του.
Για να είμαι ειλικρινής, όμως, δεν κατάλαβα γιατί. Εδώ χρειαζόταν κάτι πιο ευρηματικό σεναριακά που θα διατηρούσε το ενδιαφέρον, όμως προτιμήθηκε η εύκολη συγκίνηση και τα καλόπιστα συναισθήματα, που ξεστρατίζουν την ταινία προς το μελό αντί της κοινωνικής σκληρότητας για την οποία διακρίνονται οι δημιουργίες του Λόουτς.
Κινούμενη θεματολογικά κοντά στο «Άντρες με τα όλα τους» (μια ομάδα ανέργων που προπονούνται για κάτι παράτολμο κρυφά από τις οικογένειές τους), αλλά σε ένα πιο δραματικό τόνο, η πρώτη ταινία της πρώην ηθοποιού Γκάμπι Ντέλαλ δεν κρύβει την επιρροή της από τον Κεν Λόουτς. Ο κεντρικός ήρωας Φρανκ, που μόλις απολύθηκε ύστερα από 35 χρόνια συνεχούς απασχόλησης στα ναυπηγεία της Γλασκόβης, θα μπορούσε κάλλιστα να ονομάζεται Τζο – για να θυμηθούμε έναν από τους πιο γνωστούς ρόλους του Πίτερ Μάλαν σε ταινία του Λόουτς. Θέλοντας να ξαναδώσει νόημα στη ζωή του και κυρίως να κερδίσει την αυτοεκτίμησή του, αποφασίζει να διασχίσει το κανάλι της Μάγχης. Προπονείται εντατικά, με τη βοήθεια μιας παρέας επίσης άνεργων συναδέλφων του, κρατώντας το όμως μυστικό από την οικογένειά του.
Για να είμαι ειλικρινής, όμως, δεν κατάλαβα γιατί. Εδώ χρειαζόταν κάτι πιο ευρηματικό σεναριακά που θα διατηρούσε το ενδιαφέρον, όμως προτιμήθηκε η εύκολη συγκίνηση και τα καλόπιστα συναισθήματα, που ξεστρατίζουν την ταινία προς το μελό αντί της κοινωνικής σκληρότητας για την οποία διακρίνονται οι δημιουργίες του Λόουτς.
ΜΑΥΡΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ
STAR 01.45
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 90'
MASK OF THE NINJA. Αμερικανική ταινία του Μπράντφορντ Μέι, με τους Κάσπερ Βαν Ντίεν, Κρίστι Βου, Άντονι Μπράντον Γουόνγκ.
Ένας αστυνομικός ερευνά τη δολοφονία ενός εκατομμυριούχου από νίντζα.
Κι εγώ ερευνώ αν υπάρχει ακόμα κοινό γι’ αυτές τις b-movies.
Ένας αστυνομικός ερευνά τη δολοφονία ενός εκατομμυριούχου από νίντζα.
Κι εγώ ερευνώ αν υπάρχει ακόμα κοινό γι’ αυτές τις b-movies.
ΑΡΘΟΥΡ
STAR 03.30
Κομεντί, 1981 (Έγχρ.), 97'
ARTHUR. Αμερικανική ταινία του Στιβ Γκόρντον, με τους Ντάντλεϊ Μουρ, Λάιζα Μινέλι, Τζον Γκίλγκουντ.
Ένας δισεκατομμυριούχος με αγάπη για το ποτό πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στο γάμο με μια κοπέλα της τάξης του και στην αγάπη του για μια απλή σερβιτόρα.
Μια έξυπνη και καλογραμμένη εκδοχή του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, που περιστρέφεται γύρω από έναν αλκοολικό αντι-ήρωα. Όσκαρ τραγουδιού και β΄ ρόλου για τον φλεγματικό μπάτλερ του Τζον Γκίλγκουντ, που έχει τις καλύτερες ατάκες. Να θυμίσω ότι, χωρίς εμφανή λόγο, η ταινία γυρίστηκε πρόσφατα σε ριμέικ με πρωταγωνιστή τον Βρετανό κωμικό Ράσελ Μπραντ.
Ένας δισεκατομμυριούχος με αγάπη για το ποτό πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στο γάμο με μια κοπέλα της τάξης του και στην αγάπη του για μια απλή σερβιτόρα.
Μια έξυπνη και καλογραμμένη εκδοχή του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, που περιστρέφεται γύρω από έναν αλκοολικό αντι-ήρωα. Όσκαρ τραγουδιού και β΄ ρόλου για τον φλεγματικό μπάτλερ του Τζον Γκίλγκουντ, που έχει τις καλύτερες ατάκες. Να θυμίσω ότι, χωρίς εμφανή λόγο, η ταινία γυρίστηκε πρόσφατα σε ριμέικ με πρωταγωνιστή τον Βρετανό κωμικό Ράσελ Μπραντ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου