Ο ΑΣΤΕΡΙΞ ΚΙ Ο ΟΒΕΛΙΞ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1999 (Έγχρ.), 98'
ASTERIX & OBELIX CONTRE CESAR. Γαλλική
ταινία του Κλοντ Ζιντί, με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ,
Ρομπέρτο Μπενίνι.
Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ εμποδίζουν τα σχέδια του σατανικού Ντετριτούς να αποκτήσει το μαγικό φίλτρο των Γαλατών ώστε να εκθρονίσει τον Ιούλιο Καίσαρα.
Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ εμποδίζουν τα σχέδια του σατανικού Ντετριτούς να αποκτήσει το μαγικό φίλτρο των Γαλατών ώστε να εκθρονίσει τον Ιούλιο Καίσαρα.
Μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές του γαλλικού κινηματογράφου, που έχει να αναμετρηθεί με το πανέξυπνο και αγαπημένο κόμικ των Ουντερζό και Γκοσινί, ζωντανεύοντας τους χαρακτήρες του. Λίγο δύσκολο όμως να πετύχει το εγχείρημα: οι φανατικοί του κόμικ μάλλον θα προτιμήσουν τους έντυπους αναχρονισμούς και την παρωδία, παρά μια κινηματογραφική μεταφορά που μοιάζει με τις «Τρελές Σφαίρες».
LOONEY TUNES: ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ
STAR 21.00
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 90'
LOONEY TUNES: BACK IN ACTION. Αμερικανική ταινία του Τζο Ντάντε, με τους Μπρένταν Φρέιζερ, Τζίνα Έλφμαν, Στιβ Μάρτιν.
Ο Ντάφι Ντακ και ο Μπαγκς Μπάνι βοηθούν έναν κασκαντέρ να βρει τον πατέρα του, διάσημο κατάσκοπο, τον οποίο έχει απαγάγει ο σατανικός πρόεδρος της εταιρείας ΑΚΜΕ.
Οι καρτούν ήρωες της σειράς «Looney Tunes» πρωταγωνιστούν σε μια ταινία με αληθινούς ηθοποιούς, στα πρότυπα του «Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ». Δεν υπάρχει όμως η ίδια μαγεία και οι συνεχείς σινεφιλικές αναφορές καταντούν εντέλει σεναριακό άλλοθι.
Ο Ντάφι Ντακ και ο Μπαγκς Μπάνι βοηθούν έναν κασκαντέρ να βρει τον πατέρα του, διάσημο κατάσκοπο, τον οποίο έχει απαγάγει ο σατανικός πρόεδρος της εταιρείας ΑΚΜΕ.
Οι καρτούν ήρωες της σειράς «Looney Tunes» πρωταγωνιστούν σε μια ταινία με αληθινούς ηθοποιούς, στα πρότυπα του «Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ». Δεν υπάρχει όμως η ίδια μαγεία και οι συνεχείς σινεφιλικές αναφορές καταντούν εντέλει σεναριακό άλλοθι.
ΒΛΕΠΩ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΟΥ 2
ALPHA 23.15
Θρίλερ, 2003 (Έγχρ.), 90'
FINAL DESTINATION 2. Αμερικανο-καναδική ταινία του Ντέιβιντ Ρ. Έλις, με τους Α. Τζ. Κουκ, Μάικλ Λάντις, Άλι Λάρτερ.
Κατά τη διάρκεια ενός ανέμελου weekend με τους φίλους της, η Κίμπερλι οραματίζεται ένα φρικτό αυτοκινητικό δυστύχημα, το οποίο πραγματοποιείται έπειτα από λίγο. Οι ελάχιστοι διασωθέντες απειλούνται από το θάνατο, που δεν θα ησυχάσει αν δεν τους βρει.
Περισσότερο γελάς παρά τρομάζεις με τη συνέχεια αυτού του νεανικού θρίλερ, που έχει εξαντληθεί από ιδέες και μάλλον εκνευρίζει με αυτήν την πλακατζίδικη αναισθητοποίηση απέναντι στο θάνατο.
Κατά τη διάρκεια ενός ανέμελου weekend με τους φίλους της, η Κίμπερλι οραματίζεται ένα φρικτό αυτοκινητικό δυστύχημα, το οποίο πραγματοποιείται έπειτα από λίγο. Οι ελάχιστοι διασωθέντες απειλούνται από το θάνατο, που δεν θα ησυχάσει αν δεν τους βρει.
Περισσότερο γελάς παρά τρομάζεις με τη συνέχεια αυτού του νεανικού θρίλερ, που έχει εξαντληθεί από ιδέες και μάλλον εκνευρίζει με αυτήν την πλακατζίδικη αναισθητοποίηση απέναντι στο θάνατο.
ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ
ET1 23.30
Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 90'
Ελληνική ταινία των Ηλία Γιαννακάκη και Εύης Καραμπάτσου.
Κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας μας, το δικό μας Γκουαντάναμο αναβίωσε κινηματογραφικά για βραχύ διάστημα τη δεκαετία του ’70, για να παραδοθεί κατόπιν στην «αλήθεια» των τηλεοπτικών εικόνων. Συγκεντρώνοντας χρόνια υλικό, οι βραβευμένοι μικρομηκάδες και ντοκιμαντερίστες Ηλίας Γιαννακάκης («Αλεμάγια») και Εύη Καραμπάτσου («Η Κυρία των Σκύλων») επιστρέφουν στον τόπο του μαρτυρίου, προσπαθώντας να σκαλίσουν τη στάχτη που έχει επικαθίσει στα ιστορικά γεγονότα.
Η ψύχραιμη κάμερα των Γιαννακάκη - Καραμπάτσου προσπαθεί να κοιτάξει και τις δύο πλευρές του νομίσματος χωρίς να ηρωοποιεί και χωρίς να καταδικάζει – τουλάχιστον προτού ακούσει. Αφηγείται με ρυθμό και ακρίβεια, δίνει το λόγο σε κατοίκους που βρέθηκαν τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά, αντιπαραθέτει απόψεις και δεν εκβιάζει συναισθήματα. Η κινηματογραφική της λογική είναι απλή, αποδεικνύεται όμως αποτελεσματική. Μια εποχή, παρέα με την κοινωνική της πραγματικότητα και τις πολιτικές της πρακτικές, ζωντανεύει ξανά. Μαζί της και πολύτιμες ιστορικές μνήμες, οι οποίες προσγειώνουν το χθες στο σήμερα μ’ έναν απροσδόκητο, όσο και άκρως επείγοντα τρόπο.
Κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας μας, το δικό μας Γκουαντάναμο αναβίωσε κινηματογραφικά για βραχύ διάστημα τη δεκαετία του ’70, για να παραδοθεί κατόπιν στην «αλήθεια» των τηλεοπτικών εικόνων. Συγκεντρώνοντας χρόνια υλικό, οι βραβευμένοι μικρομηκάδες και ντοκιμαντερίστες Ηλίας Γιαννακάκης («Αλεμάγια») και Εύη Καραμπάτσου («Η Κυρία των Σκύλων») επιστρέφουν στον τόπο του μαρτυρίου, προσπαθώντας να σκαλίσουν τη στάχτη που έχει επικαθίσει στα ιστορικά γεγονότα.
Η ψύχραιμη κάμερα των Γιαννακάκη - Καραμπάτσου προσπαθεί να κοιτάξει και τις δύο πλευρές του νομίσματος χωρίς να ηρωοποιεί και χωρίς να καταδικάζει – τουλάχιστον προτού ακούσει. Αφηγείται με ρυθμό και ακρίβεια, δίνει το λόγο σε κατοίκους που βρέθηκαν τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά, αντιπαραθέτει απόψεις και δεν εκβιάζει συναισθήματα. Η κινηματογραφική της λογική είναι απλή, αποδεικνύεται όμως αποτελεσματική. Μια εποχή, παρέα με την κοινωνική της πραγματικότητα και τις πολιτικές της πρακτικές, ζωντανεύει ξανά. Μαζί της και πολύτιμες ιστορικές μνήμες, οι οποίες προσγειώνουν το χθες στο σήμερα μ’ έναν απροσδόκητο, όσο και άκρως επείγοντα τρόπο.
ΑΚΡΑΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
STAR 00.30
Θρίλερ, 1996 (Έγχρ.), 118'
EXTREME MEASURES. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Άπτεντ, με τους Χιου Γκραντ, Τζιν Χάκμαν, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ.
Δυο γυμνοί άνδρες δραπετεύουν από ένα μέρος που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε άσυλο και φυλακή και τρέχουν έντρομοι στους νυχτερινούς δρόμους της Νέας Υόρκης. Λίγο αργότερα ο ένας από αυτούς πεθαίνει στα χέρια ενός νεαρού γιατρού. Ο γιατρός αυτός είναι ο Χιου Γκραντ και, στην πρώτη κινηματογραφική παραγωγή της τότε συντρόφου του Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, ξεκινά μια έρευνα που τον οδηγεί στην κλινική ενός επιφανή νευροχειρούργου, ο οποίος χρησιμοποιεί άστεγους ως πειραματόζωα για τις έρευνές του.
Αν αποκαλύπτουμε τη βασική αυτή σεναριακή λεπτομέρεια είναι γιατί το ίδιο κάνει και η ταινία από την αρχή. Ο θεατής γνωρίζει πάντα περισσότερα από τον κεντρικό ήρωα και αγωνιά όχι για το τι θα ανακαλύψει, αλλά πώς θα ξεφύγει από τις παγίδες. Αυτή η κλασική χιτσκοκική αντίληψη του σασπένς, δεν υπηρετείται σκηνοθετικά, ενώ προσωπικά μου είναι δύσκολο να βλέπω τον Χιου Γκραντ ως γιατρό παγιδευμένο σε δεοντολογικά διλήμματα.
Δυο γυμνοί άνδρες δραπετεύουν από ένα μέρος που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε άσυλο και φυλακή και τρέχουν έντρομοι στους νυχτερινούς δρόμους της Νέας Υόρκης. Λίγο αργότερα ο ένας από αυτούς πεθαίνει στα χέρια ενός νεαρού γιατρού. Ο γιατρός αυτός είναι ο Χιου Γκραντ και, στην πρώτη κινηματογραφική παραγωγή της τότε συντρόφου του Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, ξεκινά μια έρευνα που τον οδηγεί στην κλινική ενός επιφανή νευροχειρούργου, ο οποίος χρησιμοποιεί άστεγους ως πειραματόζωα για τις έρευνές του.
Αν αποκαλύπτουμε τη βασική αυτή σεναριακή λεπτομέρεια είναι γιατί το ίδιο κάνει και η ταινία από την αρχή. Ο θεατής γνωρίζει πάντα περισσότερα από τον κεντρικό ήρωα και αγωνιά όχι για το τι θα ανακαλύψει, αλλά πώς θα ξεφύγει από τις παγίδες. Αυτή η κλασική χιτσκοκική αντίληψη του σασπένς, δεν υπηρετείται σκηνοθετικά, ενώ προσωπικά μου είναι δύσκολο να βλέπω τον Χιου Γκραντ ως γιατρό παγιδευμένο σε δεοντολογικά διλήμματα.
Η ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΪΝ
MEGA 01.00
Δραματική, 1954 (Έγχρ.), 124'
THE CAINE MUTINY. Αμερικανική ταινία του Έντουαρντ Ντμίτρικ, με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Χοσέ Φερέρ, Βαν Τζόνσον.
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το πλήρωμα ενός πολεμικού πλοίου ξεσηκώνεται σε ανταρσία, αλλά η δίκη του στη συνέχεια στο στρατοδικείο παίρνει περίεργη τροπή όταν αποδεικνύεται πως ο καπετάνιος ήταν παράφρων.
Κλασική ταινία βασισμένη σε βραβευμένο με Πούλιτζερ μυθιστόρημα του Χέρμαν Γουκ, η οποία αναδεικνύει μέσα από τις σπουδαίες ερμηνείες της τα ηθικά διλήμματα εν καιρώ πολέμου. ΈΛαβε επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ.
Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το πλήρωμα ενός πολεμικού πλοίου ξεσηκώνεται σε ανταρσία, αλλά η δίκη του στη συνέχεια στο στρατοδικείο παίρνει περίεργη τροπή όταν αποδεικνύεται πως ο καπετάνιος ήταν παράφρων.
Κλασική ταινία βασισμένη σε βραβευμένο με Πούλιτζερ μυθιστόρημα του Χέρμαν Γουκ, η οποία αναδεικνύει μέσα από τις σπουδαίες ερμηνείες της τα ηθικά διλήμματα εν καιρώ πολέμου. ΈΛαβε επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΘΗΛΕΩΝ
ALPHA 01.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 98'
100 WOMEN. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Ντέιβις, με τους Τσαντ Ντόνελα, Τζένιφερ Μόρισον, Έριν Μπάρτλετ, Στιβ Μονρό.
Ο αφελής Σαμ ερωτεύεται μια κοπέλα, χάνει το νούμερό της και όταν την ξαναβρίσκει, εκείνη είναι θλιμμένη. Τότε αποφασίζει να ανακαλύψει τι της έχει συμβεί, έχοντας στο πλευρό του το «ζωηρό» φίλο του Χόλντεν.
Αδικαιολόγητο σίκουελ μιας νεανικής κωμωδίας με τίτλο «100 Girls» (αδικαιολόγητο με την έννοια ότι είχαμε ξεχάσει την πρωτότυπη ταινία και δεν χρειαζόμασταν υπενθύμιση). Τα κορίτσια ενηλικιώθηκαν, αλλά το χιούμορ των δημιουργών της ταινίας παρέμεινε καθηλωμένο σε εφηβικό στάδιο.
Ο αφελής Σαμ ερωτεύεται μια κοπέλα, χάνει το νούμερό της και όταν την ξαναβρίσκει, εκείνη είναι θλιμμένη. Τότε αποφασίζει να ανακαλύψει τι της έχει συμβεί, έχοντας στο πλευρό του το «ζωηρό» φίλο του Χόλντεν.
Αδικαιολόγητο σίκουελ μιας νεανικής κωμωδίας με τίτλο «100 Girls» (αδικαιολόγητο με την έννοια ότι είχαμε ξεχάσει την πρωτότυπη ταινία και δεν χρειαζόμασταν υπενθύμιση). Τα κορίτσια ενηλικιώθηκαν, αλλά το χιούμορ των δημιουργών της ταινίας παρέμεινε καθηλωμένο σε εφηβικό στάδιο.
ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΟΛΑ
ΑΝΤ1 03.20
Κωμωδία, 1995 (Έγχρ.), 96'
TO DIE FOR. Αμερικανική ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ματ Ντίλον, Χοακίν Φίνιξ.
Μια εκκολαπτόμενη τηλεπαρουσιάστρια με μεγάλες φιλοδοξίες πείθει τρεις νεαρούς να σκοτώσουν τον άντρα της, που θεωρεί εμπόδιο στα σχέδιά της.
Ίσως η πιο βατή και εύστοχη ταινία του Γκας Βαν Σαντ, αυτή η μαύρη, ανατρεπτική κωμωδία διασκεδάζει αφάνταστα και προβληματίζει εύστοχα κυρίως για τον παράλληλο τηλεοπτικό κόσμο που τρέφει «τέρατα». Εντελώς άδικα η Νικόλ Κίντμαν έμεινε έξω από τις υποψηφιότητες για Όσκαρ.
Μια εκκολαπτόμενη τηλεπαρουσιάστρια με μεγάλες φιλοδοξίες πείθει τρεις νεαρούς να σκοτώσουν τον άντρα της, που θεωρεί εμπόδιο στα σχέδιά της.
Ίσως η πιο βατή και εύστοχη ταινία του Γκας Βαν Σαντ, αυτή η μαύρη, ανατρεπτική κωμωδία διασκεδάζει αφάνταστα και προβληματίζει εύστοχα κυρίως για τον παράλληλο τηλεοπτικό κόσμο που τρέφει «τέρατα». Εντελώς άδικα η Νικόλ Κίντμαν έμεινε έξω από τις υποψηφιότητες για Όσκαρ.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου