Η ΑΓΑΠΗ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΗΣ
MEGA 21.00
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 109'
LOVE HAPPENS. Αμερικανική ταινία του Μπράντον Καμπ, με τους Τζένιφερ Άνιστον, Άαρον Έκχαρτ, Μάρτιν Σιν.
Ο Μπερκ Μπέστον είναι ένας από αυτούς τους κοσμικούς ιεροκήρυκες που δεν σταματούν να μιλούν και να γράφουν για τις χαρές που προσφέρει η ζωή και η αποτελεσματική διαχείριση των φόβων του ανθρώπου. Αλλά μια νεαρή ανθοκόμος θα αποκαλύψει ότι τα πράγματα στη ζωή του γελαστού performer δεν είναι ακριβώς έτσι.
Ο Μπερκ Μπέστον είναι ένας από αυτούς τους κοσμικούς ιεροκήρυκες που δεν σταματούν να μιλούν και να γράφουν για τις χαρές που προσφέρει η ζωή και η αποτελεσματική διαχείριση των φόβων του ανθρώπου. Αλλά μια νεαρή ανθοκόμος θα αποκαλύψει ότι τα πράγματα στη ζωή του γελαστού performer δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Μπράντον Καμπ. Παρότι βάφει το λεωφορείο της Τζένιφερ Άνιστον με τα φανταχτερά χρώματα του «Little Miss Sunshine», περικλείει στις εικόνες του τη μελαγχολία του Σιάτλ κι αφήνει τις ευχάριστες «ανεξάρτητες» μελωδίες να σιγοπαίζουν στο background, δεν καταφέρνει τελικά να μεταγγίσει τη διαφορετικότητα στην ουσία της κομεντί δημιουργίας του.
Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ
STAR 21.00
Περιπέτεια εποχής, 2003 (Έγχρ.), 175'
HELEN OF TROY. Αμερικανική τηλεταινία του Τζον Κεντ Χάρισον, με τους Ρούφους Σιούελ, Σιένα Γκίλορι, Μάθιου Μάρσντεν.
Την ιστορία τη γνωρίζετε, όχι όμως και οι Αμερικανοί, οι οποίοι προτιμούν να αφηγηθούν μια δική τους εκδοχή χωρίς καν να αναφέρουν τον Όμηρο στους τίτλους.
Όχι πως θα ξέφευγε οι Τρωικός Πόλεμος από την αλά «Ζίνα» κακοποίηση.
Την ιστορία τη γνωρίζετε, όχι όμως και οι Αμερικανοί, οι οποίοι προτιμούν να αφηγηθούν μια δική τους εκδοχή χωρίς καν να αναφέρουν τον Όμηρο στους τίτλους.
Όχι πως θα ξέφευγε οι Τρωικός Πόλεμος από την αλά «Ζίνα» κακοποίηση.
ΟΡΙΑΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ
ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 138'
THE NEGOTIATOR. Αμερικανική ταινία του Γκάρι Γκρέι, με τους Σάμιουελ Τζάκσον, Κέβιν Σπέισι, Τζ.Τ. Γουόλς.
Ένας διαπραγματευτής που κατηγορείται άδικα για το φόνο συναδέλφου πιάνει όμηρο έναν διεφθαρμένο αστυνομικό και ζητά τη μεσολάβηση ενός άλλου αναγνωρισμένου συναδέλφου.
Ξεφεύγοντας από τα στερεότυπα των αστυνομικών ταινιών που στηρίζονται στη συσσώρευση των σκηνών δράσης, ο σκηνοθέτης Γκάρι Γκρέι ενδιαφέρεται κυρίως για το σασπένς, την επιτυχημένη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και την αντιπαράθεση των διαφορετικών προσωπικοτήτων των δύο κεντρικών ηρώων.
Ένας διαπραγματευτής που κατηγορείται άδικα για το φόνο συναδέλφου πιάνει όμηρο έναν διεφθαρμένο αστυνομικό και ζητά τη μεσολάβηση ενός άλλου αναγνωρισμένου συναδέλφου.
Ξεφεύγοντας από τα στερεότυπα των αστυνομικών ταινιών που στηρίζονται στη συσσώρευση των σκηνών δράσης, ο σκηνοθέτης Γκάρι Γκρέι ενδιαφέρεται κυρίως για το σασπένς, την επιτυχημένη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και την αντιπαράθεση των διαφορετικών προσωπικοτήτων των δύο κεντρικών ηρώων.
ΤΟ ΧΩΜΑ ΒΑΦΤΗΚΕ ΚΟΚΚΙΝΟ
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 1965 (Α/Μ), 129'
Ελληνική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, με τους Νίκο Κούρκουλο, Μαίρη Χρονοπούλου, Γιάννη Βόγλη.
Με φόντο τη Θεσσαλία του 1907, η ιστορία του Κάιν και του Άβελ αναβιώνει στο πρόσωπο των παιδιών ενός δεσποτικού τσιφλικά. Αγροτικές εξεγέρσεις, σεξ στο ύπαιθρο, βιασμοί, βία, βαρέλια για μπανιέρες, όλα τα έχει τούτο το ελληνικό σπαγκέτι-γουέστερν, που φλερτάρει ταυτόχρονα με τη μεγαλοστομία του σοσιαλιστικού ρεαλισμού.
Αν υπήρχε ελληνικό Μπόλιγουντ, τότε αυτή η σαλάτα, που δεν στέκεται καθόλου στο ύψος των περιστάσεων της ιστορικής στιγμής κατά την οποία διαδραματίζεται, αλλά ήταν υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ, θα ήταν μια από τις αντιπροσωπευτικότερες ταινίες του.
Με φόντο τη Θεσσαλία του 1907, η ιστορία του Κάιν και του Άβελ αναβιώνει στο πρόσωπο των παιδιών ενός δεσποτικού τσιφλικά. Αγροτικές εξεγέρσεις, σεξ στο ύπαιθρο, βιασμοί, βία, βαρέλια για μπανιέρες, όλα τα έχει τούτο το ελληνικό σπαγκέτι-γουέστερν, που φλερτάρει ταυτόχρονα με τη μεγαλοστομία του σοσιαλιστικού ρεαλισμού.
Αν υπήρχε ελληνικό Μπόλιγουντ, τότε αυτή η σαλάτα, που δεν στέκεται καθόλου στο ύψος των περιστάσεων της ιστορικής στιγμής κατά την οποία διαδραματίζεται, αλλά ήταν υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ, θα ήταν μια από τις αντιπροσωπευτικότερες ταινίες του.
Ο ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ
MEGA 23.15
Περιπέτεια εποχής, 2000 (Έγχρ.), 165'
THE PATRIOT. Αμερικανική ταινία του Ρόλαντ Έμεριχ, με τους Μελ Γκίμπσον, Χιθ Λέτζερ, Τζοελί Ρίτσαρντσον.
Το 1776, στη Νότια Καρολίνα, ένας οικογενειάρχης που θέλησε να μείνει αμέτοχος στον πόλεμο της ανεξαρτησίας γίνεται ηρωική μορφή του αγώνα εναντίον των Άγγλων, όταν οι τελευταίοι σκοτώνουν μέλη της οικογένειάς του.
Πομπώδες υπερθέαμα που κινείται στα συνήθη φιλοπατριωτικά μοτίβα με έντονο μιλιταριστικό πνεύμα. Και, φυσικά, λέει τα ίδια και τα ίδια, αλλά σε... εμεριχ-ική διάρκεια.
Το 1776, στη Νότια Καρολίνα, ένας οικογενειάρχης που θέλησε να μείνει αμέτοχος στον πόλεμο της ανεξαρτησίας γίνεται ηρωική μορφή του αγώνα εναντίον των Άγγλων, όταν οι τελευταίοι σκοτώνουν μέλη της οικογένειάς του.
Πομπώδες υπερθέαμα που κινείται στα συνήθη φιλοπατριωτικά μοτίβα με έντονο μιλιταριστικό πνεύμα. Και, φυσικά, λέει τα ίδια και τα ίδια, αλλά σε... εμεριχ-ική διάρκεια.
ΜΕΛΙ
(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)
ΕΤ1 23.30
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 103'
BAL. Τουρκική ταινία του Σεμί Καπλάνογλου, με τους Μπόρα Άλτας, Ερντάλ Μπεσίξιογλου, Τουλίν Οζέν.
Με το «Μέλι» ο 47χρονος Σεμί Καπλάνογλου ολοκληρώνει την «τριλογία του Γιουσούφ» («Αυγό», «Γάλα») και μαζί ένα λυρικό πορτρέτο της σύγχρονης Τουρκίας και της βίαιης διαδικασίας εκσυγχρονισμού της. Τριανταπεντάρης ποιητής, τελειόφοιτος του λυκείου με ταλέντο στο γράψιμο και τώρα οκτάχρονος με δυσκολία στην ανάγνωση, ο ήρωας των τριών ταινιών (που όλες εξελίσσονται στο σήμερα) είναι μια αλληγορική φιγούρα και ταυτόχρονα ένας ολοζώντανος κινηματογραφικός χαρακτήρας.
Στο «Μέλι» μια ολόκληρη πολιτισμική παράδοση, ένας «σωματικός» τρόπος ζωής, φτάνει στο τέλος του κι ένας καινούργιος, πιο «εγκεφαλικός», αναλαμβάνει τα ηνία. Στον πρώτο οι μέλισσες, τα δέντρα, η ζωή που αυτά προσφέρουν και ο κίνδυνος του θανάτου που παραμονεύει είναι μια ζωντανή πραγματικότητα, ενώ στο δεύτερο έχουν πια μετατραπεί σε ένα προς ανάγνωση παραμύθι με λιοντάρια. Με διακριτικό, μα τόσο περίτεχνο και χαμηλόφωνο τρόπο ο Καπλάνογλου στοχάζεται πάνω σε αυτήν την αιώνια σύγκρουση του παλιού με το καινούργιο, στο χρόνο που περνά και στις αξίες που χάνονται αλλά και στη μοντέρνα ρουτίνα και στον πολιτισμένο εαυτό μας.
Με το «Μέλι» ο 47χρονος Σεμί Καπλάνογλου ολοκληρώνει την «τριλογία του Γιουσούφ» («Αυγό», «Γάλα») και μαζί ένα λυρικό πορτρέτο της σύγχρονης Τουρκίας και της βίαιης διαδικασίας εκσυγχρονισμού της. Τριανταπεντάρης ποιητής, τελειόφοιτος του λυκείου με ταλέντο στο γράψιμο και τώρα οκτάχρονος με δυσκολία στην ανάγνωση, ο ήρωας των τριών ταινιών (που όλες εξελίσσονται στο σήμερα) είναι μια αλληγορική φιγούρα και ταυτόχρονα ένας ολοζώντανος κινηματογραφικός χαρακτήρας.
Στο «Μέλι» μια ολόκληρη πολιτισμική παράδοση, ένας «σωματικός» τρόπος ζωής, φτάνει στο τέλος του κι ένας καινούργιος, πιο «εγκεφαλικός», αναλαμβάνει τα ηνία. Στον πρώτο οι μέλισσες, τα δέντρα, η ζωή που αυτά προσφέρουν και ο κίνδυνος του θανάτου που παραμονεύει είναι μια ζωντανή πραγματικότητα, ενώ στο δεύτερο έχουν πια μετατραπεί σε ένα προς ανάγνωση παραμύθι με λιοντάρια. Με διακριτικό, μα τόσο περίτεχνο και χαμηλόφωνο τρόπο ο Καπλάνογλου στοχάζεται πάνω σε αυτήν την αιώνια σύγκρουση του παλιού με το καινούργιο, στο χρόνο που περνά και στις αξίες που χάνονται αλλά και στη μοντέρνα ρουτίνα και στον πολιτισμένο εαυτό μας.
MALCOLM X
NET 00.30
Βιογραφική, 1992 (Έγχρ.), 202'
Αμερικανική ταινία του Σπάικ Λι, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Άντζελα Μπάσετ, Άλμπερτ Χολ.
Η ζωή του Μάλκολμ Χ, ο οποίος ξεκίνησε ως μικροεγκληματίας του Χάρλεμ, ασπάστηκε στη φυλακή τον ισλαμισμό και έγινε μία από τις κορυφαίες μορφές του ριζοσπαστικού αφροαμερικανικού κινήματος.
Ο Σπάικ Λι τον παρουσιάζει ως ένα είδος μαύρου αποστόλου. Το τελευταίο μέρος που παρουσιάζει την πολιτική του δράση είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον.
Η ζωή του Μάλκολμ Χ, ο οποίος ξεκίνησε ως μικροεγκληματίας του Χάρλεμ, ασπάστηκε στη φυλακή τον ισλαμισμό και έγινε μία από τις κορυφαίες μορφές του ριζοσπαστικού αφροαμερικανικού κινήματος.
Ο Σπάικ Λι τον παρουσιάζει ως ένα είδος μαύρου αποστόλου. Το τελευταίο μέρος που παρουσιάζει την πολιτική του δράση είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον.
ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΙΚΗ
STAR 00.30
Αθλητική, 2006 (Έγχρ.), 131'
WE ARE MARSHALL. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τους Μάθιου ΜακΚόναχι, Μάθιου Φοξ, Ντέιβιντ Στράδερν.
Όταν ο βασικός κορμός μιας πανεπιστημιακής ομάδας του αμερικανικού φούτμπολ σκοτώνεται σε αεροπορικό, τα εναπομείναντα μέλη προσπαθούν να συνεχίσουν να αγωνίζονται.
Μια φορτισμένη πραγματική ιστορία κακοπέφτει στα χέρια του βιντεοκλιπά σκηνοθέτη των «Αγγέλων του Τσάρλι».
Όταν ο βασικός κορμός μιας πανεπιστημιακής ομάδας του αμερικανικού φούτμπολ σκοτώνεται σε αεροπορικό, τα εναπομείναντα μέλη προσπαθούν να συνεχίσουν να αγωνίζονται.
Μια φορτισμένη πραγματική ιστορία κακοπέφτει στα χέρια του βιντεοκλιπά σκηνοθέτη των «Αγγέλων του Τσάρλι».
ΟΡΙΑΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ
ALPHA 00.45
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 138'
THE NEGOTIATOR. Αμερικανική ταινία του Γκάρι Γκρέι, με τους Σάμιουελ Τζάκσον, Κέβιν Σπέισι, Τζ.Τ. Γουόλς.
Ένας διαπραγματευτής που κατηγορείται άδικα για το φόνο συναδέλφου πιάνει όμηρο έναν διεφθαρμένο αστυνομικό και ζητά τη μεσολάβηση ενός άλλου αναγνωρισμένου συναδέλφου.
Ξεφεύγοντας από τα στερεότυπα των αστυνομικών ταινιών που στηρίζονται στη συσσώρευση των σκηνών δράσης, ο σκηνοθέτης Γκάρι Γκρέι ενδιαφέρεται κυρίως για το σασπένς, την επιτυχημένη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και την αντιπαράθεση των διαφορετικών προσωπικοτήτων των δύο κεντρικών ηρώων.
Ένας διαπραγματευτής που κατηγορείται άδικα για το φόνο συναδέλφου πιάνει όμηρο έναν διεφθαρμένο αστυνομικό και ζητά τη μεσολάβηση ενός άλλου αναγνωρισμένου συναδέλφου.
Ξεφεύγοντας από τα στερεότυπα των αστυνομικών ταινιών που στηρίζονται στη συσσώρευση των σκηνών δράσης, ο σκηνοθέτης Γκάρι Γκρέι ενδιαφέρεται κυρίως για το σασπένς, την επιτυχημένη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και την αντιπαράθεση των διαφορετικών προσωπικοτήτων των δύο κεντρικών ηρώων.
ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ ΜΠΑΜΠΑ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ;
STAR 03.00
Κωμωδία, 1991 (Έγχρ.) 113'
CITY SLICKERS. Αμερικανική ταινία του Ρον Άντεργουντ, με τους Μπίλι Κρίσταλ, Ντάνιελ Στερν, Μπρούνο Κέρμπι.
Τρεις μεσήλικες Νεοϋορκέζοι ξαναβρίσκουν τον εαυτό τους δουλεύοντας ως καουμπόιδες σ’ ένα ράντσο.
Μέτρια κωμωδία που γνώρισε τεράστια επιτυχία στην Αμερική και χάρισε Όσκαρ β΄ ρόλου στον Τζακ Πάλανς.
Τρεις μεσήλικες Νεοϋορκέζοι ξαναβρίσκουν τον εαυτό τους δουλεύοντας ως καουμπόιδες σ’ ένα ράντσο.
Μέτρια κωμωδία που γνώρισε τεράστια επιτυχία στην Αμερική και χάρισε Όσκαρ β΄ ρόλου στον Τζακ Πάλανς.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου