Το Grand Prix Κίνας ήταν ένας εξαιρετικός αγώνας τόσο για το θέαμα
που πρόσφερε με τη συναρπαστική του εξέλιξη όσο και για το μας έδωσε ένα
νικητή: ο Nico Rosberg πήρε την παρθενική του νίκη στη Formula 1 και
έφερε ένα «ασημί βέλος» στην 1η θέση 6 δεκαετίες μετά την τελευταία νίκη
της Mercedes.
Ο Rosberg κυριάρχησε απόλυτα στον αγώνα της Σαγκάης και οδηγώντας αλάνθαστα, σε συνδυασμό και με την άπταιστη στρατηγική της ομάδας του, έφτασε σε μιαν άνετη -όπως εξελίχθηκε- νίκη. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο McLaren των Jenson Button και Lewis Hamilton, οι οποίοι με την ανωτερότητα του μονοθεσίου τους και την οδήγησή τους υπερκάλυψαν το μειονέκτημα των άστοχων στρατηγικών επιλογών της ομάδας τους. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Romain Grosjean, Bruno Senna, Pastor Maldonado, Fernando Alonso και Kamui Kobayashi.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid στη στεγνή πίστα της Σαγκάης καθώς ο καιρός διατηρήθηκε καλός και την Κυριακή. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο Mercedes δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα, έφυγαν καλά και έφτασαν στην πρώτη στροφή χωρίς προβλήματα, με τη σειρά με την οποία ξεκίνησαν: μπροστά ο Nico Rosberg και πίσω του ο Michael Schumacher. Πιο πίσω, οι δύο McLaren έκαναν πολύ καλή εκκίνηση, με τον Jenson Button να περνάει στην 3η θέση και τον Lewis Hamilton στην 5η, με τον Kimi Raikkonen να βρίσκεται ανάμεσά τους, διατηρώντας την 4η θέση.
Ο Kamui Kobayashi ήταν εκείνος που έχασε τις περισσότερες θέσεις καθώς ο Ιάπωνας βρέθηκε πίσω και από τον Sergio Perez και μπροστά από τους Fernando Alonso και Mark Webber. Καλή εκκίνηση έκανε και ο Felipe Massa που ανέβηκε στη 10η θέση ενώ πολύ κακή ήταν εκείνη του Sebastian Vettel, ο οποίος έπεσε στη 14η θέση. Ήταν μια εκκίνηση χωρίς συμβάντα, με μόνο μια μικρή επαφή ανάμεσα σε Senna και Massa στο φρενάρισμα της πρώτης στροφής.
1o pit stop
Ο πρώτος οδηγός που μπήκε στα pit για να αλλάξει ελαστικά ήταν ο Mark Webber, με τη Red Bull να κάνει νωρίς την πρώτη στρατηγική της κίνηση. Ο Αυστραλός άλλαξε από τη μαλακή στη μεσαία γόμα και αμέσως έγραψε ταχύτερο χρόνο. Μετά το έναυσμα του Webber άρχισαν να μπαίνουν οι οδηγοί στα pit και να αντιγράφουν τη στρατηγική του, εκτός από τις McLaren που άλλαξαν τα μαλακά πάλι με μαλακά ελαστικά. Μέσα στο pit lane είχαμε και μια πολύ έντονη μάχη ανάμεσα στον Hamilton Και τον Raikkonen, που βρέθηκαν δίπλα-δίπλα, με νικητή τον Βρετανό καθώς παρότι μπήκε πίσω από τον Φινλανδό με τη βοήθεια της ταχύτητας των μηχανικών της McLaren βγήκε μπροστά του.
Ο αγώνας του Michael Schumacher καταστράφηκε αμέσως μετά το pit stop του. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να ολοκληρώσει ούτε ένα γύρο και αναγκάστηκε να παρκάρει το μονοθέσιο της Mercedes στην άκρη της πίστας καθώς ο εμπρός δεξιά τροχός δεν βιδώθηκε σωστά από τους μηχανικούς. Ο τελευταίος που μπήκε για αλλαγή ήταν ο Sergio Perez με τη Sauber στο 16ο γύρο, που σε εκείνο το σημείο είχε βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα. Μπαίνοντας στα pit ο Perez άφησε στην πρωτοπορια τον Felipe Massa, ο οποίος δεν είχε κάνει ακόμα pit stop καθώς ξεκίνησε τον αγώνα με τη μεσαία γόμα.
Ο Nico Rosberg ωστόσο διατηρούσε την πρωτοπορία του αγώνα και λίγο-λίγο αύξανε τη διαφορά του από τον Button, ενώ μετά την εγκατάλειψη του Schumacher ο Lewis Hamilton είχε περάσει στην 3η θέση. Πιο πίσω ακολουθούσε το τρενάκι των Webber, Raikkonen και Alonso ενώ λίγο πιο πίσω υπήρχε άλλο ένα τρενάκι, που το αποτελούσαν οι Kobayashi, Grosjean Vettel και Perez.
2o pit stop
Και πάλι ο Mark Webber ήταν εκείνος που άνοιξε το χορό του 2ου pit stop, μπαίνοντας στον 22ο γύρο για να βάλει άλλο ένα σετ της μεσαίας γόμας. Λίγο αργότερα το παράδειγμά του ακολούθησαν οι δύο McLaren, που είχαν τη μαλακή γόμα, και τώρα την άλλαξαν με τη μεσαία. Η στρατηγική της McLaren ωστόσο δεν φαίνεται να ήταν σωστή καθώς και ο Button και ο Hamilton βρέθηκαν πίσω από πιο αργούς οδηγούς και έχαναν χρόνο.
Κι ενώ η πλειονότητα των οδηγών έδειχναν ότι πάνε για στρατηγική 3 pit stop, οι Vettel, Perez και Grosjean κρατούσαν για πολλούς γύρους τα μεσαία ελαστικά που φορούσαν στο 2ο stint, δείχνοντας ότι μπορούν να κάνουν ένα pit stop λιγότερο και να βρεθούν πολύ ψηλά. Απαντήσεις σχετικά με τη διαχείριση των ελαστικών που κάνει η Mercedes έδινε ο Nico Rosberg, ο οποίος διατηρούσε επίσης για πολλούς γύρους τη γόμα του 2ου stint και φαινόταν ότι και αυτός θα έκανε 2 pit stop.
Ο Rosberg μπήκε για την τελευταία του αλλαγή στον 35ο γύρο και επιστρέφοντας στην πίστα ήταν ταχύτερος από τον Button που είχε βρεθεί στην 1η θέση. Ο Βρετανός όμως χρωστούσε ένα pit stop και όταν το έκανε αντιμετώπισε πρόβλημα με τον πίσω αριστερά τροχό και έχασε πολύ χρόνο. Την ίδια ώρα ο Lewis Hamilton δεχόταν έντονη πίεση από τον Fenrnado Alonso αλλά εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της McLaren κρατήθηκε μπροστά από τον Ισπανό.
Άνετη νίκη
Ο Nico Rosberg έκανε εξαιρετικό αγώνα και διατηρούσε άνετα την 1η θέση με μεγάλη διαφορά, αλλά για τις άλλες θέσεις του βάθρου οι μάχες ήταν πολύ έντονες. Σε απόσταση 25 δευτερολέπτων πίσω από τον Rosberg είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι από τους Raikkonen, Vettel, Button, Webber και Hamilton, με όλους αυτούς να διεκδικούν τις θέσεις του βάθρου. Ακόμα μεγαλύτερες μάχες δίνονταν πιο πίσω, ανάμεσα σε Grosjean, Maldonado, Alonso και Perez.
Στη δυσκολότερη θέση βρισκόταν ο Kimi Raikkonen, ο οποίος είχε τα πιο φθαρμένα ελαστικά από όλους και αναπόφευκτα είδε όλους όσους τους ακολουθούσαν να τον περνούν και να χάνει συνεχώς θέσεις. Ο Φινλανδός μέσα σε ένα γύρο έπεσε στην 11η θέση και εκτός βαθμών. Και χωρίς τον Raikkonen όμως οι μάχες για το βάθρο δεν σταμάτησαν. Ο Sebastian Vettel βρισκόταν στη 2η θέση αλλά είχε πίσω του κολλημένο τον Button και τον Hamilton να καραδοκεί λίγο πιο πίσω, καθώς είχε περάσει τον Webber.
Ο Jenson Button ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Vettel και κατάφερε να περάσει για να πάρει τη 2η θέση. Ο Vettel, που είχε αρκετά πιο φθαρμένα ελαστικά από τις McLaren, είδε λίγο αργότερα και τον Lewis Hamilton να τον προσπερνά και να τον ρίχνει στην 4η θέση. Αυτό δεν ήταν το χειρότερο για τον Γερμανό πρωταθλητή, που στον τελευταίο γύρο έχασε άλλη μία θέση από τον Webber και τερμάτισε 5ος.
Ο Nico Rosberg έφτασε άνετα στην καρό σημαία και πήρε μια τεράστια νίκη για τη Mercedes, αλλά και για τον ίδιο καθώς ήταν η πρώτη -και από ότι φαίνεται όχι η τελευταία- στην καριέρα του στη Formula 1. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Leiwis Hamilton, Mark Webber, Sebastian Vettel, Romain Grosjean, Bruno Senna, Pastor Maldonado, Fernando Alonso και Kamui Kobayashi.
Στη βαθμολογία ο Lewis Hamilton πέρασε στην 1η θέση με 45 βαθμούς, δύο περισσότερους από τον Jenson Button. Ο Fernando Alonso έπεσε στην 3η θέση με 37 βαθμούς και ακολουθούν οι Mark Webber με 36 β. και ο Sebastian Vettel με 28 βαθμούς. Οι 25 βαθμοί που πήρε ο Rosberg με τη νίκη του αυτήν ήταν οι πρώτοι του για φέτος και τον φέρνουν στην 6η θέση της βαθμολογίας.
Επόμενος αγώνας είναι το GP Μπαχρέιν σε μία εβδομάδα, το 3ήμερο 20-22 Απριλίου.
(msfree)
Ο Rosberg κυριάρχησε απόλυτα στον αγώνα της Σαγκάης και οδηγώντας αλάνθαστα, σε συνδυασμό και με την άπταιστη στρατηγική της ομάδας του, έφτασε σε μιαν άνετη -όπως εξελίχθηκε- νίκη. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο McLaren των Jenson Button και Lewis Hamilton, οι οποίοι με την ανωτερότητα του μονοθεσίου τους και την οδήγησή τους υπερκάλυψαν το μειονέκτημα των άστοχων στρατηγικών επιλογών της ομάδας τους. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Romain Grosjean, Bruno Senna, Pastor Maldonado, Fernando Alonso και Kamui Kobayashi.
Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid στη στεγνή πίστα της Σαγκάης καθώς ο καιρός διατηρήθηκε καλός και την Κυριακή. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο Mercedes δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα, έφυγαν καλά και έφτασαν στην πρώτη στροφή χωρίς προβλήματα, με τη σειρά με την οποία ξεκίνησαν: μπροστά ο Nico Rosberg και πίσω του ο Michael Schumacher. Πιο πίσω, οι δύο McLaren έκαναν πολύ καλή εκκίνηση, με τον Jenson Button να περνάει στην 3η θέση και τον Lewis Hamilton στην 5η, με τον Kimi Raikkonen να βρίσκεται ανάμεσά τους, διατηρώντας την 4η θέση.
Ο Kamui Kobayashi ήταν εκείνος που έχασε τις περισσότερες θέσεις καθώς ο Ιάπωνας βρέθηκε πίσω και από τον Sergio Perez και μπροστά από τους Fernando Alonso και Mark Webber. Καλή εκκίνηση έκανε και ο Felipe Massa που ανέβηκε στη 10η θέση ενώ πολύ κακή ήταν εκείνη του Sebastian Vettel, ο οποίος έπεσε στη 14η θέση. Ήταν μια εκκίνηση χωρίς συμβάντα, με μόνο μια μικρή επαφή ανάμεσα σε Senna και Massa στο φρενάρισμα της πρώτης στροφής.
1o pit stop
Ο πρώτος οδηγός που μπήκε στα pit για να αλλάξει ελαστικά ήταν ο Mark Webber, με τη Red Bull να κάνει νωρίς την πρώτη στρατηγική της κίνηση. Ο Αυστραλός άλλαξε από τη μαλακή στη μεσαία γόμα και αμέσως έγραψε ταχύτερο χρόνο. Μετά το έναυσμα του Webber άρχισαν να μπαίνουν οι οδηγοί στα pit και να αντιγράφουν τη στρατηγική του, εκτός από τις McLaren που άλλαξαν τα μαλακά πάλι με μαλακά ελαστικά. Μέσα στο pit lane είχαμε και μια πολύ έντονη μάχη ανάμεσα στον Hamilton Και τον Raikkonen, που βρέθηκαν δίπλα-δίπλα, με νικητή τον Βρετανό καθώς παρότι μπήκε πίσω από τον Φινλανδό με τη βοήθεια της ταχύτητας των μηχανικών της McLaren βγήκε μπροστά του.
Ο αγώνας του Michael Schumacher καταστράφηκε αμέσως μετά το pit stop του. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να ολοκληρώσει ούτε ένα γύρο και αναγκάστηκε να παρκάρει το μονοθέσιο της Mercedes στην άκρη της πίστας καθώς ο εμπρός δεξιά τροχός δεν βιδώθηκε σωστά από τους μηχανικούς. Ο τελευταίος που μπήκε για αλλαγή ήταν ο Sergio Perez με τη Sauber στο 16ο γύρο, που σε εκείνο το σημείο είχε βρεθεί στην πρωτοπορία του αγώνα. Μπαίνοντας στα pit ο Perez άφησε στην πρωτοπορια τον Felipe Massa, ο οποίος δεν είχε κάνει ακόμα pit stop καθώς ξεκίνησε τον αγώνα με τη μεσαία γόμα.
Ο Nico Rosberg ωστόσο διατηρούσε την πρωτοπορία του αγώνα και λίγο-λίγο αύξανε τη διαφορά του από τον Button, ενώ μετά την εγκατάλειψη του Schumacher ο Lewis Hamilton είχε περάσει στην 3η θέση. Πιο πίσω ακολουθούσε το τρενάκι των Webber, Raikkonen και Alonso ενώ λίγο πιο πίσω υπήρχε άλλο ένα τρενάκι, που το αποτελούσαν οι Kobayashi, Grosjean Vettel και Perez.
2o pit stop
Και πάλι ο Mark Webber ήταν εκείνος που άνοιξε το χορό του 2ου pit stop, μπαίνοντας στον 22ο γύρο για να βάλει άλλο ένα σετ της μεσαίας γόμας. Λίγο αργότερα το παράδειγμά του ακολούθησαν οι δύο McLaren, που είχαν τη μαλακή γόμα, και τώρα την άλλαξαν με τη μεσαία. Η στρατηγική της McLaren ωστόσο δεν φαίνεται να ήταν σωστή καθώς και ο Button και ο Hamilton βρέθηκαν πίσω από πιο αργούς οδηγούς και έχαναν χρόνο.
Κι ενώ η πλειονότητα των οδηγών έδειχναν ότι πάνε για στρατηγική 3 pit stop, οι Vettel, Perez και Grosjean κρατούσαν για πολλούς γύρους τα μεσαία ελαστικά που φορούσαν στο 2ο stint, δείχνοντας ότι μπορούν να κάνουν ένα pit stop λιγότερο και να βρεθούν πολύ ψηλά. Απαντήσεις σχετικά με τη διαχείριση των ελαστικών που κάνει η Mercedes έδινε ο Nico Rosberg, ο οποίος διατηρούσε επίσης για πολλούς γύρους τη γόμα του 2ου stint και φαινόταν ότι και αυτός θα έκανε 2 pit stop.
Ο Rosberg μπήκε για την τελευταία του αλλαγή στον 35ο γύρο και επιστρέφοντας στην πίστα ήταν ταχύτερος από τον Button που είχε βρεθεί στην 1η θέση. Ο Βρετανός όμως χρωστούσε ένα pit stop και όταν το έκανε αντιμετώπισε πρόβλημα με τον πίσω αριστερά τροχό και έχασε πολύ χρόνο. Την ίδια ώρα ο Lewis Hamilton δεχόταν έντονη πίεση από τον Fenrnado Alonso αλλά εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της McLaren κρατήθηκε μπροστά από τον Ισπανό.
Άνετη νίκη
Ο Nico Rosberg έκανε εξαιρετικό αγώνα και διατηρούσε άνετα την 1η θέση με μεγάλη διαφορά, αλλά για τις άλλες θέσεις του βάθρου οι μάχες ήταν πολύ έντονες. Σε απόσταση 25 δευτερολέπτων πίσω από τον Rosberg είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι από τους Raikkonen, Vettel, Button, Webber και Hamilton, με όλους αυτούς να διεκδικούν τις θέσεις του βάθρου. Ακόμα μεγαλύτερες μάχες δίνονταν πιο πίσω, ανάμεσα σε Grosjean, Maldonado, Alonso και Perez.
Στη δυσκολότερη θέση βρισκόταν ο Kimi Raikkonen, ο οποίος είχε τα πιο φθαρμένα ελαστικά από όλους και αναπόφευκτα είδε όλους όσους τους ακολουθούσαν να τον περνούν και να χάνει συνεχώς θέσεις. Ο Φινλανδός μέσα σε ένα γύρο έπεσε στην 11η θέση και εκτός βαθμών. Και χωρίς τον Raikkonen όμως οι μάχες για το βάθρο δεν σταμάτησαν. Ο Sebastian Vettel βρισκόταν στη 2η θέση αλλά είχε πίσω του κολλημένο τον Button και τον Hamilton να καραδοκεί λίγο πιο πίσω, καθώς είχε περάσει τον Webber.
Ο Jenson Button ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Vettel και κατάφερε να περάσει για να πάρει τη 2η θέση. Ο Vettel, που είχε αρκετά πιο φθαρμένα ελαστικά από τις McLaren, είδε λίγο αργότερα και τον Lewis Hamilton να τον προσπερνά και να τον ρίχνει στην 4η θέση. Αυτό δεν ήταν το χειρότερο για τον Γερμανό πρωταθλητή, που στον τελευταίο γύρο έχασε άλλη μία θέση από τον Webber και τερμάτισε 5ος.
Ο Nico Rosberg έφτασε άνετα στην καρό σημαία και πήρε μια τεράστια νίκη για τη Mercedes, αλλά και για τον ίδιο καθώς ήταν η πρώτη -και από ότι φαίνεται όχι η τελευταία- στην καριέρα του στη Formula 1. Ακολούθησαν οι Jenson Button, Leiwis Hamilton, Mark Webber, Sebastian Vettel, Romain Grosjean, Bruno Senna, Pastor Maldonado, Fernando Alonso και Kamui Kobayashi.
Στη βαθμολογία ο Lewis Hamilton πέρασε στην 1η θέση με 45 βαθμούς, δύο περισσότερους από τον Jenson Button. Ο Fernando Alonso έπεσε στην 3η θέση με 37 βαθμούς και ακολουθούν οι Mark Webber με 36 β. και ο Sebastian Vettel με 28 βαθμούς. Οι 25 βαθμοί που πήρε ο Rosberg με τη νίκη του αυτήν ήταν οι πρώτοι του για φέτος και τον φέρνουν στην 6η θέση της βαθμολογίας.
Επόμενος αγώνας είναι το GP Μπαχρέιν σε μία εβδομάδα, το 3ήμερο 20-22 Απριλίου.
(msfree)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου