THE TERMINAL
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Κοινωνική, 2004 (Έγχρ.), 129'
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Τομ Χανκς, Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, Στάνλεϊ Τούτσι.
Ένας άντρας παγιδεύεται στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης απ’ όπου θα επέστρεφε στην πατρίδα του, αλλά μαθαίνει ότι εκεί διεξάγεται εμφύλιος και ότι το διαβατήριό του δεν ισχύει πια.
Ένας άντρας παγιδεύεται στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης απ’ όπου θα επέστρεφε στην πατρίδα του, αλλά μαθαίνει ότι εκεί διεξάγεται εμφύλιος και ότι το διαβατήριό του δεν ισχύει πια.
Αν και εμπνεόμενη από αληθινό περιστατικό (που συνέβη σε παρισινό αεροδρόμιο), η ταινία του Σπίλμπεργκ δεν είναι μια πολιτική αλληγορία για την ξενόφοβη Αμερική. Μπορεί να ξεκινά με καφκικές προδιαγραφές, όμως σύντομα γίνεται ξεκάθαρο ότι η μοίρα του ήρωα είναι στην πραγματικότητα στα χέρια του. Και εκείνος αποδεικνύεται πιο «Αμερικανός από τους Αμερικανούς», νικώντας το γραφειοκρατικό σύστημα με τεχνάσματα που ουσιαστικά προμοτάρουν το ιδεαλιστικό «αμερικανικό όνειρο».
ΞΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΟΛΗ
σινεσπόρ+ 23.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 100'
RESTLESS. Διεθνής συμπαραγωγή του Έιμος Κόλεκ, με τους Ραν Ντάνκερ, Μοσέ Ιβγκί, Κάρεν Γιάνγκ.
Ένας πικρόχολος ποιητής, που είχε εγκαταλείψει την οικογένειά του στο Ισραήλ και ζει στη Νέα Υόρκη κάνοντας δουλειές του ποδαριού, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν τον επισκέπτεται ο γιος του.
Δύο διαφορετικοί κόσμοι καθυστερούν τόσο πολύ να συναντηθούν (κυριολεκτικά και μεταφορικά), ώστε γρήγορα χάνεις το ενδιαφέρον για την επανόρθωση αυτής της φορτισμένης με οργή και ενοχές σχέσης. Ο Έιμος Κόλεκ είναι φανερό ότι αισθάνεται πιο άνετα όταν περιγράφει την κατάσταση στο σύγχρονο Ισραήλ, αφιερώνοντας μάλιστα την ταινία στον πατέρα του, που ήταν ένας από τους γνωστότερους δημάρχους της Ιερουσαλήμ.
Ένας πικρόχολος ποιητής, που είχε εγκαταλείψει την οικογένειά του στο Ισραήλ και ζει στη Νέα Υόρκη κάνοντας δουλειές του ποδαριού, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν τον επισκέπτεται ο γιος του.
Δύο διαφορετικοί κόσμοι καθυστερούν τόσο πολύ να συναντηθούν (κυριολεκτικά και μεταφορικά), ώστε γρήγορα χάνεις το ενδιαφέρον για την επανόρθωση αυτής της φορτισμένης με οργή και ενοχές σχέσης. Ο Έιμος Κόλεκ είναι φανερό ότι αισθάνεται πιο άνετα όταν περιγράφει την κατάσταση στο σύγχρονο Ισραήλ, αφιερώνοντας μάλιστα την ταινία στον πατέρα του, που ήταν ένας από τους γνωστότερους δημάρχους της Ιερουσαλήμ.
ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 105'
SOMEONE TO DIE FOR. Αμερικανο-καναδική ταινία του Κλέι Μπόρις, με τους Κόρμπιν Μπέρνσεν, Άλι Γουόκερ, Ρόμπερτ Στιούαρτ.
Ένας αστυνομικός αλκοολικός, χωρισμένος, με χρέη ως το λαιμό, έγκλειστος σε ψυχιατρική κλινική… Έρχεται καπάκι ο θάνατος της πολυαγαπημένης του κόρης και μια σειρά δολοφονιών συναδέλφων του που τον δείχνουν ως ύποπτο, και ολοκληρώνεται το δράμα άλλου ενός καταραμένου αστυνομικού και μιας αστυνομικής περιπέτειας που χρησιμοποιεί όλα τα κλισέ – κι ό,τι πιάσει.
Λόγος για να πεθάνεις δεν υπάρχει, για να μην το δεις όμως, πολλοί.
Ένας αστυνομικός αλκοολικός, χωρισμένος, με χρέη ως το λαιμό, έγκλειστος σε ψυχιατρική κλινική… Έρχεται καπάκι ο θάνατος της πολυαγαπημένης του κόρης και μια σειρά δολοφονιών συναδέλφων του που τον δείχνουν ως ύποπτο, και ολοκληρώνεται το δράμα άλλου ενός καταραμένου αστυνομικού και μιας αστυνομικής περιπέτειας που χρησιμοποιεί όλα τα κλισέ – κι ό,τι πιάσει.
Λόγος για να πεθάνεις δεν υπάρχει, για να μην το δεις όμως, πολλοί.
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΚΡΟΒΑΤΙΣ ΤΗΣ ΜΑΔΡΙΤΗΣ
ΕΤ1 23.15
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 108'
BALADA TRISTE DE TROMPETA. Ισπανική ταινία του
Άλεξ Ντε Λα Ιγκλέσια, με τους Κάρλος Αρέτσες, Αντόνιο Ντε Λα Τόρε,
Καρολίνα Μπανγκ.
Ξεκινώντας τη σκηνοθετική του καριέρα με παραγωγό τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο 46χρονος Ισπανός έχει δανειστεί πολλά από το μεταμοντέρνα μελοδραματικό ύφος του μέντορά του, το σαρδόνιο χιούμορ του και το φλερτ του με την οπτική πρόκληση. Αυτός ο συνδυασμός φτάνει σ’ αυτή την gore αλληγορία τα όρια του παροξυσμού. Τριάντα πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα του Εμφυλίου, ο γιος του κλόουν Χαβιέρ έχει ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα του και, γνωστός πια ως Λυπημένος Παλιάτσος, ζητά εκδίκηση για το τραυματικό παρελθόν του. Απέναντί του θα σταθεί ο Σέρχιο, ο Τρελός Παλιάτσος και σταρ του τσίρκου, ο οποίος βασανίζει και εξευτελίζει διαρκώς την όμορφη ερωμένη του Νατάλια.
Ενώ αυτό το διαρκές πηγαινέλα από την κωμωδία στο δράμα και από το ρεαλισμό στην εφιαλτική φαντασία ξεκινά σαν γοητευτικό παιχνίδι, γρήγορα παρασύρεται από τον οίστρο του, ανακυκλώνοντας από ένα σημείο και μετά τις έξυπνες ιδέες του και τα πιασάρικα τρικ του. Όλη αυτή η εξτραβαγκάντσα, όμως, δεν πάει ευτυχώς εντελώς στράφι. Η αυτοκαταστροφική παλαβομάρα των ηρώων δανείζει στην «Τελευταία Ακροβάτιδα» κομμάτια από τη μελαγχολία και τη μεγαλοπρέπειά της, κάτι που συγκίνησε τόσο τον Κουέντιν Ταραντίνο ώστε να τη βραβεύσει διπλά στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.
Ξεκινώντας τη σκηνοθετική του καριέρα με παραγωγό τον Πέδρο Αλμοδόβαρ, ο 46χρονος Ισπανός έχει δανειστεί πολλά από το μεταμοντέρνα μελοδραματικό ύφος του μέντορά του, το σαρδόνιο χιούμορ του και το φλερτ του με την οπτική πρόκληση. Αυτός ο συνδυασμός φτάνει σ’ αυτή την gore αλληγορία τα όρια του παροξυσμού. Τριάντα πέντε χρόνια μετά τα γεγονότα του Εμφυλίου, ο γιος του κλόουν Χαβιέρ έχει ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα του και, γνωστός πια ως Λυπημένος Παλιάτσος, ζητά εκδίκηση για το τραυματικό παρελθόν του. Απέναντί του θα σταθεί ο Σέρχιο, ο Τρελός Παλιάτσος και σταρ του τσίρκου, ο οποίος βασανίζει και εξευτελίζει διαρκώς την όμορφη ερωμένη του Νατάλια.
Ενώ αυτό το διαρκές πηγαινέλα από την κωμωδία στο δράμα και από το ρεαλισμό στην εφιαλτική φαντασία ξεκινά σαν γοητευτικό παιχνίδι, γρήγορα παρασύρεται από τον οίστρο του, ανακυκλώνοντας από ένα σημείο και μετά τις έξυπνες ιδέες του και τα πιασάρικα τρικ του. Όλη αυτή η εξτραβαγκάντσα, όμως, δεν πάει ευτυχώς εντελώς στράφι. Η αυτοκαταστροφική παλαβομάρα των ηρώων δανείζει στην «Τελευταία Ακροβάτιδα» κομμάτια από τη μελαγχολία και τη μεγαλοπρέπειά της, κάτι που συγκίνησε τόσο τον Κουέντιν Ταραντίνο ώστε να τη βραβεύσει διπλά στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.
ΚΑΤΣΑΡΙΔΑΚΙ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ 2
σινεσπόρ+ 00.40
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 88'
THE LOVE BUG. Αμερικανική τηλεταινία του Πέιτον Ρίντ, με τους Μπρους Κάμπελ, Τζον Χάνα, Αλεξάντρα Γουέντγουορθ.
Τηλεοπτικό σίκουελ της πρωτότυπης ταινίας του 1968, της οποίας ο πρωταγωνιστής Ντιν Τζόουνς κάνει μια cameo εμφάνιση για να δώσει μια συνέχεια. Ο θρυλικός Χέρμπι λόγω κακής συντήρησης τερματίζει σ’ όλους τους αγώνες τελευταίος. Το πλούσιο αφεντικό του τον δίνει για παλιοσίδερα, αλλά γλιτώνει την τελευταία στιγμή όταν τον ανακαλύπτει ένας μηχανικός αυτοκινήτων. Έτσι, παίρνει πάλι μέρος σε αγώνες όπου έχει να αντιμετωπίσει τον μαύρο «σωσία» του που ανήκει στον πρώην ιδιοκτήτη του.
Η Disney ξανά στο τιμόνι του ανθρωπόμορφου Σκαραβαίου, αλλά το παιδικό κοινό, στο οποίο προφανώς απευθύνεται αυτή η αναβίωση, μάλλον θα μείνει αδιάφορο αφού το «Cars» και οι «Transformers» του έχουν πάρει τα μυαλά.
Τηλεοπτικό σίκουελ της πρωτότυπης ταινίας του 1968, της οποίας ο πρωταγωνιστής Ντιν Τζόουνς κάνει μια cameo εμφάνιση για να δώσει μια συνέχεια. Ο θρυλικός Χέρμπι λόγω κακής συντήρησης τερματίζει σ’ όλους τους αγώνες τελευταίος. Το πλούσιο αφεντικό του τον δίνει για παλιοσίδερα, αλλά γλιτώνει την τελευταία στιγμή όταν τον ανακαλύπτει ένας μηχανικός αυτοκινήτων. Έτσι, παίρνει πάλι μέρος σε αγώνες όπου έχει να αντιμετωπίσει τον μαύρο «σωσία» του που ανήκει στον πρώην ιδιοκτήτη του.
Η Disney ξανά στο τιμόνι του ανθρωπόμορφου Σκαραβαίου, αλλά το παιδικό κοινό, στο οποίο προφανώς απευθύνεται αυτή η αναβίωση, μάλλον θα μείνει αδιάφορο αφού το «Cars» και οι «Transformers» του έχουν πάρει τα μυαλά.
K-PAX
ΝΕΤ 01.00
Σινεφίλ, 2001 ( Έγχρ.), 120'
Αμερικανική ταινία του Ίεν Σόφτλι, με τους Κέβιν Σπέισι, Τζεφ Μπρίτζες, Μαίρη ΜακΚόρμακ.
Ένας ψυχίατρος αναλαμβάνει έναν νέο ασθενή, τον Προτ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι επισκέπτης από άλλον πλανήτη. Η παρουσία του Προτ θα έχει ευεργετική επίδραση στους άλλους ασθενείς, προκαλώντας αμφιβολίες στο γιατρό του για το αν είναι ο ίδιος τρελός ή όχι.
Μεγάλο μέρος της ταινίας κυλά με συζητήσεις στο χώρο του ψυχιατρείου, όπου η εξιχνίαση της πραγματικής ταυτότητας του Προτ φτιάχνει ατμόσφαιρα ενός αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου. Σε αντίθεση με τις ερμηνείες που είναι πραγματική απόλαυση, η σκηνοθεσία γυροφέρνει το ηθικοπλαστικό μήνυμα ότι η ύψιστη αξία του ανθρώπινου πολιτισμού είναι η οικογένεια.
Ένας ψυχίατρος αναλαμβάνει έναν νέο ασθενή, τον Προτ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι είναι επισκέπτης από άλλον πλανήτη. Η παρουσία του Προτ θα έχει ευεργετική επίδραση στους άλλους ασθενείς, προκαλώντας αμφιβολίες στο γιατρό του για το αν είναι ο ίδιος τρελός ή όχι.
Μεγάλο μέρος της ταινίας κυλά με συζητήσεις στο χώρο του ψυχιατρείου, όπου η εξιχνίαση της πραγματικής ταυτότητας του Προτ φτιάχνει ατμόσφαιρα ενός αστυνομικό θρίλερ μυστηρίου. Σε αντίθεση με τις ερμηνείες που είναι πραγματική απόλαυση, η σκηνοθεσία γυροφέρνει το ηθικοπλαστικό μήνυμα ότι η ύψιστη αξία του ανθρώπινου πολιτισμού είναι η οικογένεια.
ΣΤΟΝ ΠΥΡΕΤΟ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ
STAR 02.30
Μουσική, 1980 (Έγχρ.), 134'
FAME. Αμερικανική ταινία του Άλαν Πάρκερ, με τους Αιρίν Καρά, Έντι Μπαρθ, Λι Καρέρι.
Η ζωή και τα προβλήματα μιας ομάδας σπουδαστών σε μια σχολή ερμηνευτικών τεχνών δοσμένα με χιούμορ, παρατηρητικότητα και καλογυρισμένα μουσικά χορευτικά πλάνα.
Αυτή η εμβληματική νεανική ταινία των ’80s βραβεύτηκε με δύο Όσκαρ και στέκεται ρεαλιστικά σε κάθε χαρακτήρα χωριστά χωρίς να προεξοφλεί την επιτυχία του.
Η ζωή και τα προβλήματα μιας ομάδας σπουδαστών σε μια σχολή ερμηνευτικών τεχνών δοσμένα με χιούμορ, παρατηρητικότητα και καλογυρισμένα μουσικά χορευτικά πλάνα.
Αυτή η εμβληματική νεανική ταινία των ’80s βραβεύτηκε με δύο Όσκαρ και στέκεται ρεαλιστικά σε κάθε χαρακτήρα χωριστά χωρίς να προεξοφλεί την επιτυχία του.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου