Μία πανευρωπαϊκή πρωτιά πέτυχε το 2011 η χώρα μας, καθώς κατέγραψε την
μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα
νέα ΙΧ που μπήκαν στην αγορά, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές
χώρες, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία μελέτης της εταιρίας ερευνών του
κλάδου του αυτοκινήτου, JATO.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της JATO, ο μέσος όρος εκπομπών άνθρακα των μοντέλων που πωλήθηκαν το 2011 στην Ελλάδα, μειώθηκε στα 132,5 γρ/χλμ αντί 142,5 γρ/χλμ το 2010, σημειώνοντας, έτσι, πτώση της τάξης του 9,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η οποία ήταν και η υψηλότερη στην Ευρώπη.
«Στην Ελλάδα, όπου τα βενζινοκίνητα οχήματα κυριαρχούν στην αγορά, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά σχεδόν 10 γρ/χλμ, δείχνοντας ότι οι πρσπάθειες για σημαντική βελτίωση της αποτελεσματικότητας των βενζινοκινητήρων αποδίδουν» σημειώνεται στο κείμενο της έρευνας.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Πορτογαλία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στα «καθαρότερα» αυτοκίνητα, ενώ η Ελβετία παραμένει η μόνη χώρα που εξακολουθεί να παράγει μέσο όρο εκπομπών άνω των γρ/χλμ.
Παράλληλα, από τις πέντε μεγάλες αγορές της Ευρώπης, η Γαλλία και η Ιταλία πέτυχαν να διαμορφώσουν μέσους όρους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κάτων των 130 γρ/χλμ, ενώ η Γερμανία εξακολουθεί να υπολείπεται όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, πλην της Ελβετίας, με 145,6 γρ/χλμ.
Σημειωτέον ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως στόχο ο μέσος όρος εκπομπών των μοντέλων που παράγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να φτάνει τα 130 γραμ/χλμ μέχρι το 2015.
Με αφορμή την εν λόγω έρευνα, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, κ. Σπ. Δανέλλης, σημειώνει ότι «τα πρώτα στοιχεία της έκθεσης καταδεικνύουν τη βελτιωμένη αποδοτικότητα των νέων μοντέλων, ενώ στην περίπτωση της Ελλάδας αποτυπώνουν κυρίως την ήδη παρατηρούμενη - εξ ανάγκης - στροφή των αγοραστών σε μικρότερα και πιο οικονομικά Ι.Χ».
«Αποτελεί, όμως, πρόκληση για τη ελληνική πολιτεία να μετατρέψει αυτήν την κατ' ανάγκη τάση που προέκυψε από μια ανάγκη προσαρμογής, στην εδραίωση καθαρότερων αγοραστικών προτιμήσεων που θα σηματοδοτήσουν και την αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Εξάλλου οι ελληνικές επιχειρήσεις, όπως και οι έλληνες ερευνητές, μπορούν να παίξουν ενεργό ρόλο στην υπό διαμόρφωση παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων και υποδομών» υπογραμμίζει ο ευρωβουλευτής.
Οι πρωτιές των αυτοκινήτων
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της JATO για το 2011, το 30% των νεών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ταξινομήθηκαν ως χαμηλής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, ενώ οι εκπομπές μειώθηκαν κατά μέσον όρο από 140,9 γρ/χλμ σε 136,1 γρ/χλμ.
Όπως έδειξε η έρευνα στα ευπώλητα νέα αυτοκίνητα, η λίστα των πλέον «πράσινων» αυτοκινητοβιομηχανιών έχει ως εξής:
- Η FIAT (118,2 γρ/χλμ)
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της JATO, ο μέσος όρος εκπομπών άνθρακα των μοντέλων που πωλήθηκαν το 2011 στην Ελλάδα, μειώθηκε στα 132,5 γρ/χλμ αντί 142,5 γρ/χλμ το 2010, σημειώνοντας, έτσι, πτώση της τάξης του 9,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, η οποία ήταν και η υψηλότερη στην Ευρώπη.
«Στην Ελλάδα, όπου τα βενζινοκίνητα οχήματα κυριαρχούν στην αγορά, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά σχεδόν 10 γρ/χλμ, δείχνοντας ότι οι πρσπάθειες για σημαντική βελτίωση της αποτελεσματικότητας των βενζινοκινητήρων αποδίδουν» σημειώνεται στο κείμενο της έρευνας.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Πορτογαλία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στα «καθαρότερα» αυτοκίνητα, ενώ η Ελβετία παραμένει η μόνη χώρα που εξακολουθεί να παράγει μέσο όρο εκπομπών άνω των γρ/χλμ.
Παράλληλα, από τις πέντε μεγάλες αγορές της Ευρώπης, η Γαλλία και η Ιταλία πέτυχαν να διαμορφώσουν μέσους όρους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κάτων των 130 γρ/χλμ, ενώ η Γερμανία εξακολουθεί να υπολείπεται όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, πλην της Ελβετίας, με 145,6 γρ/χλμ.
Σημειωτέον ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως στόχο ο μέσος όρος εκπομπών των μοντέλων που παράγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να φτάνει τα 130 γραμ/χλμ μέχρι το 2015.
Με αφορμή την εν λόγω έρευνα, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, κ. Σπ. Δανέλλης, σημειώνει ότι «τα πρώτα στοιχεία της έκθεσης καταδεικνύουν τη βελτιωμένη αποδοτικότητα των νέων μοντέλων, ενώ στην περίπτωση της Ελλάδας αποτυπώνουν κυρίως την ήδη παρατηρούμενη - εξ ανάγκης - στροφή των αγοραστών σε μικρότερα και πιο οικονομικά Ι.Χ».
«Αποτελεί, όμως, πρόκληση για τη ελληνική πολιτεία να μετατρέψει αυτήν την κατ' ανάγκη τάση που προέκυψε από μια ανάγκη προσαρμογής, στην εδραίωση καθαρότερων αγοραστικών προτιμήσεων που θα σηματοδοτήσουν και την αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Εξάλλου οι ελληνικές επιχειρήσεις, όπως και οι έλληνες ερευνητές, μπορούν να παίξουν ενεργό ρόλο στην υπό διαμόρφωση παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων και υποδομών» υπογραμμίζει ο ευρωβουλευτής.
Οι πρωτιές των αυτοκινήτων
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της JATO για το 2011, το 30% των νεών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ταξινομήθηκαν ως χαμηλής εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, ενώ οι εκπομπές μειώθηκαν κατά μέσον όρο από 140,9 γρ/χλμ σε 136,1 γρ/χλμ.
Όπως έδειξε η έρευνα στα ευπώλητα νέα αυτοκίνητα, η λίστα των πλέον «πράσινων» αυτοκινητοβιομηχανιών έχει ως εξής:
- Η FIAT (118,2 γρ/χλμ)
- Η SEAT (125,2 γρ/χλμ)
- Η CITROEN (125,3 γρ/χλμ)
- Η TOYOTA (126,5 γρ/χλμ)
- Η ALFA ROMEO (127,8 γρ/χλμ)
- Η MINI (128,3 γρ/χλμ)
- Η PEUGEOT (128.5 γρ/χλμ)
- Η RENAULT (129.0 γρ/χλμ)
- Η SUZUKI (132.6 γρ/χλμ)
- Η FORD (132.7 γρ/χλμ)
(tovima)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου