Συνέντευξη στον Βάιο Μαχμουντέ
Η διάσημη ντίβα του καμπαρέ Ούτε Λέμπερ επιστρέφει στη χώρα μας ως «Τζένη των Πειρατών», με κλασικά τραγούδια που την ανέδειξαν, και όπως λέει στο Ποντκίκι ART, δεν νιώθει καθόλου Γερμανίδα.
«Πραγματικά συμπαραστέκομαι στον ελληνικό λαό αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Δεν νιώθω καθόλου Γερμανίδα αυτήν τη φορά που έρχομαι στην Ελλάδα, ούτε αντιπροσωπεύω τη χώρα μου όσον αφορά την κρίση. Για να είμαι ειλικρινής, νιώθω άσχημα που έρχομαι με γερμανικό διαβατήριο» είναι τα πρώτα λόγια της διάσημης τραγουδίστριας Ούτε Λέμπερ, από τη Νέα Υόρκη όπου ζει εδώ και χρόνια με την οικογένειά της, λίγο πριν επιστρέψει στη χώρα μας ως «Τζένη των Πειρατών» για τρεις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη (1/3, Μέγαρο Μουσικής) και στην Αθήνα (3, 4/3, Μέγαρο Μουσικής).
Μια… πολύτεκνη femme fatale
Ντίβα του καμπαρέ, με εκπληκτική φωνή και επιβλητική σκηνική παρουσία, αλλά και εργαζόμενη μητέρα (πριν από τέσσερις μήνες απέκτησε το τέταρτο παιδί της), η Ούτε Λέμπερ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Κάθε φορά που τη βλέπεις επί σκηνής να ερμηνεύει τραγούδια από το κλασικό ρεπερτόριο, αλλά και δικές της επιτυχίες, δεν τη χορταίνεις. Η νέα της τουρνέ με τίτλο «Pirate Jenny Is Back» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς επιστρέφει στις ρίζες της, στο καμπαρέ, στο μουσικό είδος που την ανέδειξε.
«Η νέα μου παράσταση είναι πολύ οικεία και λιτή. Εμφανίζομαι μόνη επί σκηνής με δύο μουσικούς, και διαθέτει περισσότερο θεατρικά στοιχεία από τις υπόλοιπες συναυλίες που έχω κάνει. Βασίζεται στην ερμηνεία, οι ιστορίες των τραγουδιών είναι πιο σκοτεινές και μιλούν για τη ζωή, την αγάπη, τον πόνο, την απώλεια. Όλα αυτά τα κλασικά τραγούδια εξακολουθούν να είναι επίκαιρα στις μέρες μας και αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να προσφέρω στους θεατές ένα συναισθηματικό ταξίδι.
Άλλωστε, αυτός είναι ο ρόλος των καλλιτεχνών, να αγγίζουν τους ανθρώπους με διαφορετικούς τρόπους» λέει. Όσον αφορά τον τίτλο της παράστασης, τον βρίσκει αρκετά σατιρικό. Όπως μας εξηγεί, υπάρχει λόγος: «Είναι η “Τζένη των Πειρατών” από την “Όπερα της Πεντάρας” των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ. Μια επαναστάτρια που δίνει τον δικό της σκληρό αγώνα. Θα έλεγα πως αυτός ο τίτλος είναι σατιρικός, ειδικά με την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτήν την εποχή η Ελλάδα».
Κρίμα για τη Γερμανία
Φυσικά, η κουβέντα πηγαίνει στην οικονομική κρίση και η Ούτε Λέμπερ έχει πολλά να πει: «Πριν από δύο χρόνια που είχα επισκεφτεί την Αθήνα, ο τότε δήμαρχος (σ.σ.: Νικήτας Κακλαμάνης) προσφέρθηκε να μου κάνει μια προσωπική ξενάγηση στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Στη διάρκεια της ξενάγησης μιλήσαμε για την κρίση, η οποία εκείνη την εποχή, μπορεί να βρισκόταν στο ξεκίνημα, αλλά την ένιωθες έντονα γύρω σου. Ο ίδιος μου είχε πει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, ότι όλα είναι δουλειά των media και ότι τίποτα από όλα αυτά που ακούγονται δεν θα συμβεί στην Ελλάδα! Τον κοίταξα με μεγάλη απορία και του είπα: Really? Γιατί έχω ακούσει διαφορετικά πράγματα να λένε έξω από την Ελλάδα. Και κοίτα να δεις πού έφτασε η κατάσταση.
Ακόμα δεν μπορώ να το πιστέψω. Πριν από δέκα χρόνια στην Αργεντινή συνέβησαν τραγικά πράγματα, αλλά κατάφερε να σταθεί στα πόδια της. Τώρα, αυτό που συμβαίνει στην Ευρώπη είναι περισσότερο σοκαριστικό και είναι κρίμα που η Γερμανία βρίσκεται μόνη στην κορυφή ως η μοναδική χώρα που φαίνεται πως λειτουργεί μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν έχω την παραμικρή ιδέα πώς θα καταφέρουν να βρουν λύση. Είναι τρομερό το γεγονός ότι ούτε ο πρόεδρος Ομπάμα στις ΗΠΑ δεν μπορεί να κάνει τίποτα για την υπάρχουσα κατάσταση».
Τι πιστεύει, όμως, η διάσημη Γερμανίδα για την πειρατεία στη μουσική; «Το Internet πλέον σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις πρόσβαση σε όλα τα είδη της μουσικής και αυτό το βρίσκω υπέροχο. Από την άλλη, οι καλλιτέχνες, λόγω του παράνομου download, δεν έχουν πλέον κανένα κέρδος, αφού οι δίσκοι δεν πουλάνε. Αλλά και η μουσική βιομηχανία δεν έκανε κάτι καλύτερο. Αυτό που συνεχίζει να κάνει τα τελευταία είκοσι χρόνια είναι να πλασάρει τους καλλιτέχνες ως εμπορικό προϊόν.
Τουλάχιστον ο κάθε μουσικός στο Internet μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, χωρίς συμβόλαια και δεσμεύσεις».
Η Ούτε και οι άλλες
Άνγκελα Μέρκελ: Μια πολύ συντηρητική κυρία, που ζει σε έναν κόσμο από άντρες.
Μισέλ Ομπάμα: Έξυπνη και μορφωμένη. Μια σπουδαία πρώτη κύρια.
Κάρλα Μπρούνι: Πάντα την έβρισκα λίγο λυπημένη. Γλυκιά, αλλά λυπημένη. Δεν είμαι σίγουρη ποια είναι ακριβώς η θέση της.
Lady Gaga: Μια πετυχημένη τραγουδίστρια στο να φτιάχνει σκουπίδια.
Μέριλ Στριπ: Μια από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες όλων των εποχών και στο σινεμά και στο θέατρο.
Η διάσημη ντίβα του καμπαρέ Ούτε Λέμπερ επιστρέφει στη χώρα μας ως «Τζένη των Πειρατών», με κλασικά τραγούδια που την ανέδειξαν, και όπως λέει στο Ποντκίκι ART, δεν νιώθει καθόλου Γερμανίδα.
«Πραγματικά συμπαραστέκομαι στον ελληνικό λαό αυτές τις δύσκολες ώρες που περνάει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Δεν νιώθω καθόλου Γερμανίδα αυτήν τη φορά που έρχομαι στην Ελλάδα, ούτε αντιπροσωπεύω τη χώρα μου όσον αφορά την κρίση. Για να είμαι ειλικρινής, νιώθω άσχημα που έρχομαι με γερμανικό διαβατήριο» είναι τα πρώτα λόγια της διάσημης τραγουδίστριας Ούτε Λέμπερ, από τη Νέα Υόρκη όπου ζει εδώ και χρόνια με την οικογένειά της, λίγο πριν επιστρέψει στη χώρα μας ως «Τζένη των Πειρατών» για τρεις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη (1/3, Μέγαρο Μουσικής) και στην Αθήνα (3, 4/3, Μέγαρο Μουσικής).
Μια… πολύτεκνη femme fatale
Ντίβα του καμπαρέ, με εκπληκτική φωνή και επιβλητική σκηνική παρουσία, αλλά και εργαζόμενη μητέρα (πριν από τέσσερις μήνες απέκτησε το τέταρτο παιδί της), η Ούτε Λέμπερ δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Κάθε φορά που τη βλέπεις επί σκηνής να ερμηνεύει τραγούδια από το κλασικό ρεπερτόριο, αλλά και δικές της επιτυχίες, δεν τη χορταίνεις. Η νέα της τουρνέ με τίτλο «Pirate Jenny Is Back» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς επιστρέφει στις ρίζες της, στο καμπαρέ, στο μουσικό είδος που την ανέδειξε.
«Η νέα μου παράσταση είναι πολύ οικεία και λιτή. Εμφανίζομαι μόνη επί σκηνής με δύο μουσικούς, και διαθέτει περισσότερο θεατρικά στοιχεία από τις υπόλοιπες συναυλίες που έχω κάνει. Βασίζεται στην ερμηνεία, οι ιστορίες των τραγουδιών είναι πιο σκοτεινές και μιλούν για τη ζωή, την αγάπη, τον πόνο, την απώλεια. Όλα αυτά τα κλασικά τραγούδια εξακολουθούν να είναι επίκαιρα στις μέρες μας και αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να προσφέρω στους θεατές ένα συναισθηματικό ταξίδι.
Άλλωστε, αυτός είναι ο ρόλος των καλλιτεχνών, να αγγίζουν τους ανθρώπους με διαφορετικούς τρόπους» λέει. Όσον αφορά τον τίτλο της παράστασης, τον βρίσκει αρκετά σατιρικό. Όπως μας εξηγεί, υπάρχει λόγος: «Είναι η “Τζένη των Πειρατών” από την “Όπερα της Πεντάρας” των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ. Μια επαναστάτρια που δίνει τον δικό της σκληρό αγώνα. Θα έλεγα πως αυτός ο τίτλος είναι σατιρικός, ειδικά με την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτήν την εποχή η Ελλάδα».
Κρίμα για τη Γερμανία
Φυσικά, η κουβέντα πηγαίνει στην οικονομική κρίση και η Ούτε Λέμπερ έχει πολλά να πει: «Πριν από δύο χρόνια που είχα επισκεφτεί την Αθήνα, ο τότε δήμαρχος (σ.σ.: Νικήτας Κακλαμάνης) προσφέρθηκε να μου κάνει μια προσωπική ξενάγηση στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Στη διάρκεια της ξενάγησης μιλήσαμε για την κρίση, η οποία εκείνη την εποχή, μπορεί να βρισκόταν στο ξεκίνημα, αλλά την ένιωθες έντονα γύρω σου. Ο ίδιος μου είχε πει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, ότι όλα είναι δουλειά των media και ότι τίποτα από όλα αυτά που ακούγονται δεν θα συμβεί στην Ελλάδα! Τον κοίταξα με μεγάλη απορία και του είπα: Really? Γιατί έχω ακούσει διαφορετικά πράγματα να λένε έξω από την Ελλάδα. Και κοίτα να δεις πού έφτασε η κατάσταση.
Ακόμα δεν μπορώ να το πιστέψω. Πριν από δέκα χρόνια στην Αργεντινή συνέβησαν τραγικά πράγματα, αλλά κατάφερε να σταθεί στα πόδια της. Τώρα, αυτό που συμβαίνει στην Ευρώπη είναι περισσότερο σοκαριστικό και είναι κρίμα που η Γερμανία βρίσκεται μόνη στην κορυφή ως η μοναδική χώρα που φαίνεται πως λειτουργεί μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν έχω την παραμικρή ιδέα πώς θα καταφέρουν να βρουν λύση. Είναι τρομερό το γεγονός ότι ούτε ο πρόεδρος Ομπάμα στις ΗΠΑ δεν μπορεί να κάνει τίποτα για την υπάρχουσα κατάσταση».
Τι πιστεύει, όμως, η διάσημη Γερμανίδα για την πειρατεία στη μουσική; «Το Internet πλέον σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις πρόσβαση σε όλα τα είδη της μουσικής και αυτό το βρίσκω υπέροχο. Από την άλλη, οι καλλιτέχνες, λόγω του παράνομου download, δεν έχουν πλέον κανένα κέρδος, αφού οι δίσκοι δεν πουλάνε. Αλλά και η μουσική βιομηχανία δεν έκανε κάτι καλύτερο. Αυτό που συνεχίζει να κάνει τα τελευταία είκοσι χρόνια είναι να πλασάρει τους καλλιτέχνες ως εμπορικό προϊόν.
Τουλάχιστον ο κάθε μουσικός στο Internet μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, χωρίς συμβόλαια και δεσμεύσεις».
Η Ούτε και οι άλλες
Άνγκελα Μέρκελ: Μια πολύ συντηρητική κυρία, που ζει σε έναν κόσμο από άντρες.
Μισέλ Ομπάμα: Έξυπνη και μορφωμένη. Μια σπουδαία πρώτη κύρια.
Κάρλα Μπρούνι: Πάντα την έβρισκα λίγο λυπημένη. Γλυκιά, αλλά λυπημένη. Δεν είμαι σίγουρη ποια είναι ακριβώς η θέση της.
Lady Gaga: Μια πετυχημένη τραγουδίστρια στο να φτιάχνει σκουπίδια.
Μέριλ Στριπ: Μια από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες όλων των εποχών και στο σινεμά και στο θέατρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου