Πληθαίνουν διαρκώς τα σενάρια για
το μέλλον της αλυσίδας Carrefour Μαρινόπουλος στην Ελλάδα, σε μια
περίοδο που ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της χώρας καλείται να
αντεπεξέλθει της πίεσης που δέχονται, λόγω της παρατεταμένης ύφεσης της
οικονομίας, τα οικονομικά του μεγέθη.
Το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί η φημολογία περί επικείμενων αλλαγών στο καθεστώς υπό το οποίο δραστηριοποιείται την τελευταία 20ετία ο γαλλικός όμιλος στην Ελλάδα. Βάσει όσων είδαν το φως της δημοσιότητας, η Carrefour εξετάζει να μειώσει το ποσοστό της στο joint venture με τον όμιλο Mαρινόπουλο, το οποίο βάσει της συμφωνίας των δύο πλευρών ανέρχεται στο 50%, σε μια προσπάθεια να μετριάσει τις απώλειες που καταγράφονται στην ελληνική αγορά.
Την ίδια στιγμή, η αναθεώρηση του business plan για
την ανάπτυξη νέων καταστημάτων και την ανακαίνιση υφιστάμενων, σε
συνδυασμό με πληροφορίες περί “παγώματος” των συνομιλιών με ορισμένους
ιδιοκτήτες για την ανανέωση των συμφωνιών μίσθωσης των ακινήτων τους,
αλλά και τα προβλήματα που ανέκυψαν με τους χρόνους αποπληρωμής
ορισμένων από τους προμηθευτές της αλυσίδας, προκάλεσαν αναστάτωση στην
αγορά.
Υπενθυμίζεται ότι στο τρίτο τρίμηνο του 2011 οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν στα 610 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 8,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, ενώ στις πωλήσεις ιδίων καταστημάτων (like for like) η πτώση άγγιξε το 9,4%. Σε επίπεδο εννεαμήνου ο τζίρος μειώθηκε 7,3% και 8% σε επίπεδο like for like. Πέρυσι, ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος εμφάνισε ζημιές 73,47 εκατ. ευρώ και πωλήσεις 1,87 δισ. ευρώ (μειωμένες κατά 3,04%), από κέρδη 320 χιλ. ευρώ και πωλήσεις 1,93 δισ. ευρώ το 2009.
“Δεν έχουμε να αποδείξουμε τίποτε”
Υπενθυμίζεται ότι στο τρίτο τρίμηνο του 2011 οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν στα 610 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 8,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, ενώ στις πωλήσεις ιδίων καταστημάτων (like for like) η πτώση άγγιξε το 9,4%. Σε επίπεδο εννεαμήνου ο τζίρος μειώθηκε 7,3% και 8% σε επίπεδο like for like. Πέρυσι, ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος εμφάνισε ζημιές 73,47 εκατ. ευρώ και πωλήσεις 1,87 δισ. ευρώ (μειωμένες κατά 3,04%), από κέρδη 320 χιλ. ευρώ και πωλήσεις 1,93 δισ. ευρώ το 2009.
“Δεν έχουμε να αποδείξουμε τίποτε”
Το Capital.gr ζήτησε την επίσημη τοποθέτηση της
εταιρείας, κάτι που ωστόσο δεν κατέστη δυνατόν. Ωστόσο, αρμόδια πηγή της
Carrefour Μαρινόπουλος επανέλαβε πως ο όμιλος δεν χρειάζεται να
επαναλαμβάνει διαρκώς τη δέσμευσή του να συνεχίσει να δραστηριοποιείται
στην Ελλάδα. Αυτό, αναφέρει η ίδια πηγή, γίνεται έμπρακτα, μέσω των
επενδύσεων ύψους 100 εκατ. ευρώ που έχουν πραγματοποιηθεί από την αρχή
του 2011, τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των 15.000 εργαζομένων του
ομίλου στην Ελλάδα –μεταξύ αυτών και όσων εργάζονταν σε καταστήματα Dia
που μετατράπηκαν σε Carrefour Express– αλλά και της απόφασης των βασικών
μετόχων να ενισχύσουν κεφαλαιακά την εταιρεία με 50 εκατ. ευρώ (μέσω
ΑΜΚ) μόλις τον περασμένο Οκτώβριο.
Αναφορικά με τις πληροφορίες που έφεραν την εταιρεία να βαρύνεται με οφειλές προς ελληνικές τράπεζες και το Δημόσιο, από τη Carrefour Μαρινόπουλος διαψεύδουν κατηγορηματικά κάτι τέτοιο. Όπως σημειώνουν, "δεν έχουμε τέτοιου είδους οφειλές, αντίθετα διατηρούμε σε ελληνικές τράπεζες τις καταθέσεις μας από τις εισπράξεις των καταστημάτων μας. "Δεδομένων των συνθηκών, μπορεί να προέκυψαν κάποια προβλήματα με προμηθευτές, ωστόσο, θεωρούμε ότι έχουν εξομαλυνθεί”, συμπληρώνουν.
Γεγονός, πάντως, παραμένει πως η αγορά των σουπερμάρκετ βιώνει μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, κάτι που αποτυπώνεται στην υποχώρηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας σχεδόν για την πλειονότητα των εταιρειών. Την ίδια στιγμή, στην αγορά πληθαίνουν οι ανησυχίες και για έτερη γνωστή αλυσίδα, η οποία εμφανίζεται να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας.
Νίκος Χρυσικόπουλος
Αναφορικά με τις πληροφορίες που έφεραν την εταιρεία να βαρύνεται με οφειλές προς ελληνικές τράπεζες και το Δημόσιο, από τη Carrefour Μαρινόπουλος διαψεύδουν κατηγορηματικά κάτι τέτοιο. Όπως σημειώνουν, "δεν έχουμε τέτοιου είδους οφειλές, αντίθετα διατηρούμε σε ελληνικές τράπεζες τις καταθέσεις μας από τις εισπράξεις των καταστημάτων μας. "Δεδομένων των συνθηκών, μπορεί να προέκυψαν κάποια προβλήματα με προμηθευτές, ωστόσο, θεωρούμε ότι έχουν εξομαλυνθεί”, συμπληρώνουν.
Γεγονός, πάντως, παραμένει πως η αγορά των σουπερμάρκετ βιώνει μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, κάτι που αποτυπώνεται στην υποχώρηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας σχεδόν για την πλειονότητα των εταιρειών. Την ίδια στιγμή, στην αγορά πληθαίνουν οι ανησυχίες και για έτερη γνωστή αλυσίδα, η οποία εμφανίζεται να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας.
Νίκος Χρυσικόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου