Κυριακή 24 Ιουλίου 2011

GP Γερμανίας: Επιστροφή στις νίκες για Hamilton

Ο Lewis Hamilton με τη McLaren κέρδισε στο Nurburgring - 4ος ο Vettel

 

Τελικά δεν χρειαζόταν να βρέξει για να έχει το Grand Prix Γερμανίας συναρπαστική εξέλιξη. Στον αγώνα του Nurburgring ο Lewis Hamilton ήταν εκείνος που πήρε τη νίκη, ύστερα από έναν αλάνθαστο αγώνα. Ο Βρετανός της McLaren διπλασίασε τις φετινές του νίκες και επισφράγισε με αυτόν τον τρόπο ένα πολύ καλό 3ήμερο. Ο Fernando Alonso τερμάτισε στη 2η θέση, κάνοντας επίσης πολύ καλό αγώνα και παίρνοντας το μέγιστο από το μονοθέσιο της Ferrari. Ο poleman Mark Webber ήταν εκείνος που συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών. Στον αγώνα της πατρίδας του ο Sebastian Vettel πήρε την 4η θέση, ύστερα από μεγάλη μάχη στους τελευταίους γύρους με τον Felipe Massa, που ήταν 5ος. Ακολούθησαν οι Adrian Sutil, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi και Vitaly Petrov.

Εκκίνηση

Μια ελαφριά βροχή που έπεσε λίγα λεπτά πριν από την εκκίνηση περίπλεξε την κατάσταση με τα ελαστικά, αλλά καθώς την ώρα που οι ομάδες πήραν τις αποφάσεις για τα ελαστικά δεν έβρεχε πλέον, οι οδηγοί της πρώτης 10άδας στήθηκαν στο grid φορώντας τα slick ελαστικά της Pirelli. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Mark Webber έκανε άλλη μία από τις άσχημες εκκινήσεις του και είδε τον Lewis Hamilton να τον περνά με άνεση και να του παίρνει την 1η θέση. Ο Fernando Alonso κατάφερε να τοποθετηθεί πολύ καλά στην εσωτερική και να πάρει την 3η θέση, αφήνοντας τον Vettel 4ο.

Ο Felipe Massa έκανε επίσης καλή εκκίνηση αλλά η επιλογή της εξωτερικής στην πρώτη στροφή δεν τον ευνόησε και έπεσε στην 6η θέση, πίσω από τον Nico Rosberg. Ο Jenson Button έκανε πολύ άσχημη εκκίνηση και έπεσε στη 10η θέση, πίσω από τους Sutil, Schumacher και Petrov. Το πιο σημαντικό συμβάν της εκκίνησης ήταν η έξοδος των Heidfeld και Di Resta, που τους έριξε στις τελευταίες θέσεις αλλά και οι δύο κατάφεραν να συνεχίσουν.

Στον πρώτο γύρο ο Alonso έχασε την 3η θέση από τον Vettel, ύστερα από ένα γλίστρημα που τον έφερε εκτός γραμμής και επέτρεψε στον Γερμανό να περάσει. Ο Ισπανός όμως δεν το έβαλε κάτω και ύστερα από 5 γύρους με μια πολύ όμορφη κίνηση κατάφερε να ξαναπεράσει στην πρώτη στροφή, σε ένα σημείο μάλιστα που δεν είχε DRS. Ο Vettel στον ίδιο γύρο προσπάθησε να αντεπιτεθεί αλλά δεν απέφυγε το λάθος και έκανε τετακέ, το οποίο όμως δεν του στοίχισε και κατάφερε να συνεχίσει χωρίς να χάσει τη θέση του.

Ο Alonso εξαπέλυσε κυνηγητό στους Hamilton και Webber που βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Αυστραλό να έχει κολλήσει πίσω από τον Βρετανό. Στο μεταξύ ο Heidfeld στριμώχτηκε με τον Buemi στο τελευταίο σικέιν, βγήκε εκτός πίστας και ύστερα από μια μικρή πτήση εγκατέλειψε. Στο σημείο φυσικά βγήκαν οι κίτρινες σημαίες. Όταν έφτασαν εκεί οι Hamilton και Webber ο οδηγός της McLaren έκοψε ταχύτητα -όπως έπρεπε να κάνει- αλλά ο Webber βρήκε την ευκαιρία να περάσει. Φυσικά, αφού πέρασε στις κίτρινες σημαίες, λίγο πιο κάτω έκανε στην άκρη για να περάσει ξανά ο Hamilton. Όλη αυτή η αναμπουμπούλα έδωσε στον Alonso να τους φτάσει.

Pit stop

Ο Webber ήταν καθηλωμένος πίσω από τον Hamilton, οπότε η επιλογή να μπει πρώτος στα pit για αλλαγή ελαστικών στο 15ο γύρο. Η κίνηση αποδείχτηκε σωστή καθώς ο Αυστραλός μετά τα pit stop των υπολοίπων βρέθηκε στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Lewis Hamilton και τον Fernando Alonso. Με ελεύθερη πίστα μπροστά του ο Webber άρχισε σιγά-σιγά να απομακρύνεται. Τα πράγματα όμως δεν εξελίσσονταν το ίδιο καλά για τον Sebastian Vettel, ο οποίος έχοντας προφανές πρόβλημα να κρατήσει γρήγορο ρυθμό είχε πέσει στην 6η θέση, πίσω από τους Button και Massa, ωστόσο ο Button είχε άλλη στρατηγική και δεν είχε κάνει ακόμα pit stop.

Ο Button μπήκε στα pit στον 25ο γύρο για άλλο ένα σετ μαλακών ελαστικών. Έτσι, με την ολοκλήρωση των πρώτων στάσεων η πρώτη 10άδα ήταν Webber, Hamilton, Alonso, Massa, Vettel, Rosberg, Sutil, Button, Schumacher και Kobayashi. Σε εκείνο το σημείο ο Webber άρχισε να δυσκολεύεται λίγο με τα ελαστικά του, κάτι που έδωσε στους Hamilton και Alonso την ευκαιρία να τον πλησιάσουν.

Η απάντηση της Red Bull ήταν άμεση και κάλεσαν τον Αυστραλό για το 2ο pit stop στον 31ο γύρο. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Lewis Hamilton, ο οποίος βγήκε ακριβώς μπροστά από τον Webber. Οι δυο τους είχαν μια μάχη τροχό με τροχό, με νικητή τον Βρετανό της McLaren που έμεινε μπροστά. Στον επόμενο γύρο είχαμε το ίδιο σκηνικό, αυτήν τη φορά με τον Alonso να βγαίνει από το pit stop μπροστά από τον Hamilton, αλλά στη μάχη που ακολούθησε νικητής ήταν και πάλι ο οδηγός της McLaren, o οποίος πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα.

Πιο πίσω ο Jenson Button με τα πιο φρέσκα ελαστικά κατάφερνε να κερδίσει θέσεις, προσπερνώντας διαδοχικά -αλλά όχι εύκολα- τους Adrian Sutil και Nico Rosberg, για να ανέβει στην 6η θέση και να βάλει στο στόχαστρό του τον Sebastian Vettel, ο οποίος είχε μικροπροβλήματα με τα φρένα του και δεν μπορούσε να κινηθεί στο ρυθμό των πρωτοπόρων. Στον επόμενο όμως γύρο εμφανίστηκε πρόβλημα στα υδραυλικά του μονοθεσίου της McLaren και ο Button αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Ιπτάμενος Hamilton

Στο μεταξύ, ο Lewis Hamilton άρχισε να ακολουθεί έναν καταιγιστικό ρυθμό και γράφοντας διαδοχικούς ταχύτερους γύρους απομακρυνόταν γρήγορα από τον Alonso, ο οποίος είχε επίσης αποσπαστεί από τον Webber. Πιο πίσω, το πρόβλημα στα φρένα του Sebastian Vettel φάνηκε να λύνεται και ο Γερμανός ανέβασε το ρυθμό του, έφτασε πίσω από τον Massa και άρχισε να απειλεί για την 4η θέση.

Στον 48ο γύρο ο Vitaly Petrov ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit για να βάλει τη μεσαία γόμα, την οποία όλοι άφησαν για το τέλος αφού η απόδοσή της ήταν πολύ πιο χαμηλή από τη μαλακή. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε ο Adrian Sutil, ο οποίος μπήκε στα pit ένα γύρο αργότερα.

Η ώρα της μεσαίας γόμας

Ο Lewis Hamilton μπήκε στα pit για την τελευταία αλλαγή στα μεσαία ελαστικά στον 51ο γύρο και έγινε ο πρώτος που έκανε αυτήν την επιλογή. Στη Ferrari και στη Red Bull επέλεξαν να αφήσουν τους Alonso και Webber στην πίστα με τα μαλακά ελαστικά, καθυστερώντας τη δική τους -υποχρεωτική- επιλογή. Ο Alonso μπήκε στον 53ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Hamilton. Ο Webber μπήκε στον 56ο γύρο αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει κάτι από αυτήν την τακτική και βγήκε στην πίστα στην 3η θέση, πίσω από τους Hamilton και Alonso.

Το ασυνήθιστο φαινόμενο των pit stop της τελευταίας στιγμής είχαμε στο τέλος του αγώνα. Μέρος της μεγάλης μάχης για την 4η θέση, που έδιναν οι Massa και Vettel. Και οι δύο μπήκαν στον προτελευταίο γύρο του αγώνα, με τους μηχανικούς να δίνουν τη δική τους μάχη στο pit lane. Σε αυτήν τη μάχη κέρδισαν κατά κράτος οι μηχανικοί της Red Bull, που άλλαξαν τα ελαστικά του Vettel πολύ πιο γρήγορα και τον έφεραν μπροστά από τον Massa και σε μια πολύτιμη 4η θέση.

Αυτά λίγο απασχόλησαν τον Lewis Hamilton, ο οποίος με άνεση έφτασε στην καρό σημαία και πανηγύρισε τη 2η φετινή του νίκη. Ο Fernando Alonso τερμάτισε στη 2η θέση και ο Mark Webber συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Felipe Massa, Adrian Sutil, Nico Rosberg, Michael Schumacher, Kamui Kobayashi και Vitaly Petrov.

Μετά το τέλος του GP Γερμανίας o Vettel παραμένει φυσικά στην κορυφή της βαθμολογίας, έχοντας φτάσει στους 216 βαθμούς. Ο Webber επίσης παραμένει στη 2η θέση με 139 βαθμούς ενώ ο Hamilton με τη νίκη του έφτασε στους 134 βαθμούς και ανέβηκε στην 3η θέση, αφήνοντας τον Alonso στην 4η με 130 βαθμούς. Επόμενος αγώνας είναι σε μία εβδομάδα, το 3ήμερο 29-31 Ιουλίου, το GP Ουγγαρίας στην πίστα του Hungaroring.

» Βαθμολογίες


Αποτελέσματα
Θ.   Οδηγός Ομάδα Διαφ. < > P.
1 L. Hamilton MCLAREN Νικητής
3
2 F. Alonso FERRARI 3.9
3
3 M. Webber RED BULL 9.7 5.8 3
4 S. Vettel RED BULL 47.9 38.1 3
5 F. Massa FERRARI 52.2 4.3 3
6 A. Sutil FORCE INDIA 86.2 33.9 2
7 N. Rosberg MERCEDES 1L 1L 3
8 M. Schumacher MERCEDES 1L 9.9 3
9 K. Kobayashi SAUBER 1L 8.8 2
10 V. Petrov RENAULT 1L 0.3 2
11 S. Perez SAUBER 1L 13.3 2
12 J. Alguersuari TORO ROSSO 1L 6.0 2
13 P. di Resta FORCE INDIA 1L 0.4 2
14 P. Maldonado WILLIAMS 1L 6.2 2
15 S. Buemi TORO ROSSO 1L 31.4 2
16 H. Kovalainen LOTUS 2L 1L 2
17 T. Glock VIRGIN 3L U_ 2
18 J. D΄Ambrosio VIRGIN 3L 10.3 2
19 D. Ricciardo HRT 3L 26.0 2
20 K. Chandhok LOTUS 4L 1L 3
21 V. Liuzzi HRT 23L 19L 1
22 J. Button MCLAREN 25L 2L 2
23 R. Barrichello WILLIAMS 44L 19L 1
24 N. Heidfeld RENAULT 51L 7L
msfree

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου