Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει τον Sebastian Vettel. Ο Πρωταθλητής με το εκπληκτικό μονοθέσιο της Red Bull μπορεί να βρέθηκε πίσω από τον Alonso στο πρώτο κομμάτι του αγώνα και να δέχτηκε ασφυκτική πίεση από τον Hamilton στο τέλος, χωρίς μάλιστα να έχει KERS, κατάφερε όμως να φτάσει στην 4η φετινή του νίκη και να απομακρυνθεί ακόμα περισσότερο στο πρωτάθλημα. Με την ελάχιστη διαφορά των 6 δεκάτων ο Lewis Hamilton πήρε τη 2η θέση ενώ ο Jenson Button εκμεταλλεύτηκε άριστα τη στρατηγική του ενός λιγότερου pit stop για να πάρει την 3η θέση του βάθρου. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Mark Webber, ο οποίος δεν κατάφερε να αξιοποιήσει την pole position ενώ ο Fernando Alonso παρά την καταπληκτική εκκίνηση δεν είχε το ρυθμό να ακολουθήσει και τελικά ήταν μόλις 5ος, με διαφορά ενός ολόκληρου γύρου. Ο Michael Schumacher αυτήν τη φορά κέρδισε τον Nico Rosberg και πήρε την 6η θέση, αφήνοντας τον άλλο οδηγό της Mercedes στην 7η. Ο Nick Heidfeld με τη Renault έκανε εξαιρετικό αγώνα καθώς τερμάτισε 8ος παρότι ξεκίνησε από την τελευταία θέση και τη 10άδα έκλεισαν οι δύο Sauber των Sergio Perez και Kamui Kobayashi.
Εκκίνηση
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι δύο Red Bull από την πρώτη σειρά προσπάθησαν να αλληλοπροστατευτούν αλλά λογάριασαν χωρίς τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός της Ferrari έκανε εκπληκτική εκκίνηση και κατάφερε να περάσει τόσο τον Lewis Hamilton όσο και τις Red Bull για να στρίψει πρώτος στην πρώτη στροφή. Ο Sebastian Vettel κατάφερε να περάσει τον Mark Webber και να πάρει τη 2η θέση ενώ ο Hamilton έστριψε 4ος. Πιο πίσω ο μεγάλος χαμένος ήταν ο Jenson Button, ο οποίος έπεσε 10ος ενώ πολύ καλύτερα τα πήγε ο Michael Schumacher, που από τη 10η θέση ανέβηκε στην 6η, πίσω από τον Vitaly Petrov και μπροστά από τους Rosberg και Massa.
Ήταν μια σχετικά ήσυχη εκκίνηση με τη μοναδικό επεισόδιο την είσοδο του Kamui Kobayashi στα pit για να αλλάξει ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο Nick Heidfeld, o οποίος ξεκινώντας από την τελευταία θέση στον πρώτο γύρο είχε ήδη κερδίσει 5 θέσεις.
Pit stop κατά ριπάς
Πολύ νωρίς άνοιξε ο κύκλος των pit stop, με τον Pastor Maldonado να μπαίνει στον 9ο γύρο. Στον επόμενο ακολούθησε ο Sebastian Vettel, στον 11ο μπήκαν οι Alonso και Webber και στο 12ο ήρθε η σειρά του Lewis Hamilton και των Mercedes. Ο Jenson Button κρατήθηκε στην πίστα μέχρι τον 16ο γύρο. Ο γύρος μετά το pit stop τόσο του Vettel όσο και του Mark Webber ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακοί, καθώς αποδείκνυαν έμπρακτα την ταχύτητα της Red Bull, προσπερνώντας όποιον έβρισκαν μπροστά τους. Το ωστόσο, ο Fernando Alonso κατάφερε να διατηρηθεί στην κορυφή και έτσι μετά την ολοκλήρωση των πρώτων στάσεων η κατάταξη ήταν Alonso, Vettel, Hamilton, Webber, Button, Schumacher, Rosberg, Petrov, Massa.
Ο Sebastian Vettel φαινόταν ταχύτερος από τον Alonso αλλά δεν ήταν δυνατόν να περάσει μέσα στην πίστα. Τα κατάφερε όμως όταν σταμάτησε για τη 2η αλλαγή ελαστικών στο 19ο γύρο. Ο Alonso σταμάτησε στον 20ό και όταν επέστρεψε στην πίστα βρήκε τηn RB7 του Vettel μπροστά του. Με τον Vettel να γράφει τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη μάχη που έδιναν οι Alonso και Hamilton για τη 2η θέση. Ο Βρετανός μπήκε στα pit στον 23ο γύρο και κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Ισπανό.
Οι πρώτοι τέσσερις βρίσκονταν σε στρατηγική 4 pit stop και μετά τη 2η στάση η σειρά ήταν: Vettel. Hamilton, Alonso, Webber, με τον Jenson Button στην 5η θέση, ο οποίος όμως θα έκανε ένα pit stop λιγότερο από τους πρώτους, όπως και οι Schumacher και Rosberg που ακολουθούσαν. Μέσα στη βαθμολογούμενη 10άδα βρίσκονταν οι Petrov και Buemi, μπροστά από τον Massa, ενώ η μίνι έκπληξη σε εκείνο το σημείο του αγώνα ήταν η 14η θέση του Jarno Trulli με τη Lotus.
Η μάχη του Alonso
Στην κορυφή ο Lewis Hamilton άρχισε να πλησιάζει τον Sebastian Vettel ενώ οι δυο τους απομακρύνονταν σταθερά από τον Fernando Alonso, ο οποίος προσπαθούσε να κρατήσει πίσω του τον Mark Webber. Οι δυο τους έδωσαν άλλη μία μάχη όταν στον 29ο γύρο μπήκαν ταυτόχρονα για αλλαγή ελαστικών. Αμφότεροι έβαλαν τη σκληρή γόμα και στην έξοδο βρέθηκαν πολύ κοντά, με τον Alonso ελάχιστα μπροστά, κάτι που τον βοήθησε να κρατήσει σε εκείνο το σημείο την 3η θέση. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Button για τη 2η αλλαγή του, βάζοντας ξανά τα μαλακά ελαστικά.
Η πίεση του Mark Webber γινόταν όλο και πιο έντονη καθώς ήταν προφανές ότι ο Αυστραλός με τα σκληρά ελαστικά μπορούσε να κινηθεί πολύ ταχύτερα από τον Alonso. Οι δυο τους έδωσαν πολλές μάχες αλλά λίγους γύρους αργότερα τους έφτασε ο Button ο οποίος με τα φρέσκα μαλακά ελαστικά ήταν 3 δλ ανά γύρο ταχύτερος. Στον 36ο γύρο ο «φτερωτός» Button πέρασε διαδοχικά τους Webber και Alonso για να ανέβει στην 4η θέση.
Η λύση στη μάχη δόθηκε από τα ελαστικά. Στον 40ό γύρο ο Alonso μπήκε για 4η φορά στα pit και έβαλε ξανά τα σκληρά ελαστικά, με σκοπό να φτάσει με αυτά μέχρι το τέλος. Ο Webber συνέχισε για αρκετούς γύρους ακόμα, με σκοπό να κάνει το τελευταίο stint του με μαλακά ελαστικά. Δεν ήταν όμως αυτή η μοναδική μάχη στην πίστα. Οι δύο οδηγοί της Mercedes βρίσκονταν κολλημένος ο ένας πίσω από τον άλλο, με τον Michael Schumacher μπροστά από τον Nico Rosberg, θέσεις ωστόσο που δεν άλλαξαν μετά το 3ο και τελευταίο pit stop τους.
Μάχη κορυφής
Στο μεταξύ, ο Lewis Hamilton ανέβαζε το ρυθμό του και πλησίαζε σταθερά τον Sebastian Vettel, με τη διαφορά τους 20 γύρους πριν από το τέλος να έχει πέσει κοντά στο 1 δευτερόλεπτο, τη στιγμή που οι δύο τους έδιναν στη Ferrari κάτι να κοκκινίζει ακόμα περισσότερο, ρίχνοντας γύρο στον Felipe Massa. Το πρόβλημα του KERS ξαναπαρουσιάστηκε στη Red Bull, με τον Vettel να μην το έχει στη διάθεσή του στο τελευταίο μέρος του αγώνα.
Στον 48ο γύρο ο Sebastian Vettel μπήκε για το τελευταίο του pit stop και έβαλε τα σκληρά ελαστικά. Στον επόμενο μπήκε ο Lewis Hamilton, ο οποίος επίσης έβαλε τα σκληρά και όταν ξαναβγήκε στην πίστα βρέθηκε και πάλι πίσω από τον Vettel. Πιο πριν είχαν μπει οι Webber και Button για το τελευταίο pit stop τους, που ήταν το 4ο για τον Webber και 3ο για τον Button, αλλά με τον Βρετανό μπροστά από τον Αυστραλό ο οποίος όμως συνεχώς πλησίαζε.
Στους τελευταίους γύρους διαδραματίστηκε μια μάχη σαν αυτές που μόνο οι κορυφαίοι μπορούν να δώσουν. Ο Lewis Hamilton ήταν κολλημένος στο διαχύτη της RB7 του Sebastian Vettel έψαχνε τρόπο να περάσει ενώ ο Sebastian Vettel οδηγούσε οριακά χωρίς να κάνει λάθη και κατάφερνε να παραμείνει μπροστά. Αντίθετα από τον Vettel, ο Massa δεν κατάφερνε να αμυνθεί στην επίθεση του Perez και του Heidfeld. Και οι δύο τον πέρασαν, για να πάρουν την 8η και 9η θέση αντίστοιχα, ρίχνοντάς τον στη 10η θέση. Τα χειρότερα όμως δεν είχαν έρθει ακόμα για τον Βραζιλιάνο, ο οποίος λίγο πιο κάτω εγκατέλειψε, την ώρα που ο Heidfeld, ο οποίος ξεκίνησε τελευταίος, περνούσε τον Perez για την 8η θέση. Η εγκατάλειψη του Massa έφερε στη 10άδα τον Kamui Kobayashi, ο οποίος στον 1ο γύρο του αγώνα είχε κάνει απρογραμμάτιστο pit stop.
Ο Hamilton δεν εγκατέλειψε την προσπάθεια μέχρι το τέλος αλλά δεν κατάφερε να περάσει τον αλάνθαστο Vettel, ο οποίος πανηγύρισε δίκαια την 4η φετινή του νίκη. Η McLaren πρέπει να είναι σχετικά ευχαριστημένη με τους δύο οδηγούς της στο βάθρο καθώς ο Button τερμάτισε στην 3η θέση πίσω από τον Hamilton. Ο Mark Webber παρότι ξεκίνησε από την pole δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 4η θέση ενώ ο Alonso παρότι εκμεταλλεύτηκε όλες τις δυνατότητες του μονοθεσίου της Ferrari τερμάτισε μόλις 5ος, σχεδόν 1 γύρο πίσω από τον νικητή. Τη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι Michael Schumacher, Nico Rosberg, Nick Heidfeld, Sergio Perez και Kamui Kobayashi.
Μετά το τέλος του GP Ισπανίας η διαφορά του Vettel στο πρωτάθλημα οδηγών αρχίζει να γίνεται δυσθεώρητη. Ο Πρωταθλητής έχει φτάσει στους 118 βαθμούς, τη στιγμή που ο Hamilton στη 2η θέση έχει 77, δηλαδή 41 λιγότερους. Ο Webber διατήρησε την 3η θέση με 67 βαθμούς και ακολουθούν ο Button με 61 και ο Alonso με 51. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull έφτασε στους 185 βαθμούς, με τη McLaren στους 138 και τη Ferrari στους 75.
Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος είναι το φημισμένο Grand Prix Μονακό ακριβώς σε μία εβδομάδα, το 4ήμερο 26-29 Μαΐου.
Αποτελέσματα
Θ. | | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | < > | P. | |
1 | | S. Vettel | RED BULL | Νικητής |
| 4 | |
2 | | L. Hamilton | MCLAREN | 0.6 |
| 4 | |
3 | | J. Button | MCLAREN | 35.6 | 35.0 | 3 | |
4 | | M. Webber | RED BULL | 47.9 | 12.2 | 4 | |
5 | | F. Alonso | FERRARI | 1L | 1L | 4 | |
6 | | M. Schumacher | MERCEDES | 1L | 17.8 | 3 | |
7 | | N. Rosberg | MERCEDES | 1L | 0.8 | 3 | |
8 | | N. Heidfeld | RENAULT | 1L | 0.4 | 3 | |
9 | | S. Perez | SAUBER | 1L | 20.5 | 3 | |
10 | | K. Kobayashi | SAUBER | 1L | 4.7 | 3 | |
11 | | V. Petrov | RENAULT | 1L | 12.8 | 3 | |
12 | | P. di Resta | FORCE INDIA | 1L | 6.3 | 3 | |
13 | | A. Sutil | FORCE INDIA | 1L | 5.8 | 3 | |
14 | | S. Buemi | TORO ROSSO | 1L | 6.5 | 3 | |
15 | | P. Maldonado | WILLIAMS | 1L | 0.2 | 4 | |
16 | | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 2L | 1L | 4 | |
17 | | R. Barrichello | WILLIAMS | 2L | 2.1 | 4 | |
18 | | J. Trulli | LOTUS | 2L | 55.2 | 3 | |
19 | | T. Glock | VIRGIN | 3L | 1L | 3 | |
20 | | J. D΄Ambrosio | VIRGIN | 4L | 1L | 3 | |
21 | | N. Karthikeyan | HRT | 5L | 1L | 3 | |
22 | | F. Massa | FERRARI | 8L | 3L | 3 | |
23 | | H. Kovalainen | LOTUS | 1SL | 10L | 3 | |
24 | | V. Liuzzi | HRT | 38L | 20L | 1 | |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου