Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

GP Αυστραλίας: Με κεκτημένη ταχύτητα ο Φέτελ

Είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής και το επιβεβαιώνει. Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε ιδανικά τη σεζόν του 2011 και με την παντοδύναμη Red Bull RB7 πήρε τη νίκη στο Grand Prix Αυστραλίας. Ο Γερμανός έστριψε πρώτος και από εκείνο το σημείο δεν ξανακοίταξε πίσω του, εκμεταλλευόμενος και την πολύ καλή στρατηγική των δύο pit stop της ομάδας του. Ο Lewis Hamilton ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, αποδεικνύοντας ότι η McLaren φέτος βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο παρά τα προβλήματα στις χειμερινές δοκιμές. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Vitaly Petrov, ο οποίος έκανε ιδανικό αγώνα και ύστερα από καλή εκκίνηση και αλάνθαστη οδήγηση πήρε το πρώτο βάθρο της καριέρας του και επιβεβαίωσε τη φόρμα της Renault.


Οι Ferrari δεν κατάφεραν να βρεθούν στο βάθρο, με τον Fernando Alonso να κάνει κακή εκκίνηση και να τερματίζει τελικά στην 4η θέση, μπροστά από τον Mark Webber. Ο Jenson Button έκανε λάθη στο πρώτο κομμάτι του αγώνα και ύστερα από μια ποινή διέλευσης τερμάτισε έκτος. Η έκπληξη ήρθε από τη Sauber και ιδιαίτερα από τον Sergio Perez, ο οποίος στον πρώτο του αγώνα στη Formula 1 τερμάτισε 7ος, με τον Kobayashi να ακολουθεί στην 8η θέση. Εκτός κλίματος ο Felipe Massa ήταν μόλις 9ος ενώ τη βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισε ο Sebastien Buemi. Καταστροφικός αγώνας για τη Mercedes με τους Schumacher και Rosberg να εγκαταλείπουν.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τη θέση τους στο grid για την πρώτη εκκίνηση της σεζόν κάτω από ένα λαμπρό ήλιο και θερμοκρασία υψηλότερη από εκείνη των προηγούμενων ημερών. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel πετάχτηκε μπροστά και έστριψε πρώτος χωρίς πρόβλημα με τον Hamilton να τον ακολουθεί. Ο Mark Webber διατήρησε την 3η θέση αλλά πιο πίσω τα πράγματα δεν ήταν το ίδιο απλά. Οι Button και Alonso μονομάχησαν για την 4η θέση, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στον Petrov να περάσει και τους δύο. Ο Alonso στριμώχτηκε στην εξωτερική και είδε τους Rosberg και Massa επίσης να τον προσπερνούν για να πέσει στην 9η θέση.

Πιο πίσω υπήρξε επαφή ανάμεσα στους Jaime Alguersuari και Michael Schumacher, που έστειλε και τους δύο στα pit, ενώ ο Rubens Barrichello αναγκάστηκε να βγει στην αμμοπαγίδα για να αποφύγει μια σύγκρουση με τον Perez. Ταυτόχρονα ο Massa κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Button στην 5η θέση.

Στους επόμενους γύρους ο Button ήταν σαφώς ταχύτερος από τον Massa αλλά δεν κατάφερνε να τον περάσει. Τα κατάφερε τελικά ύστερα από 10 γύρους αλλά χρησιμοποιώντας όμως έναν από τους βοηθητικούς δρόμους, κάτι που του κόστισε μια ποινή διέλευσης. Σε εκείνο το σημείο ο Alonso είχε απαλλαχθεί από τους Kobayashi και Rosberg και πέρασε εύκολα και τον Massa για να αρχίσει το κυνήγι στον Petrov. Εκεί είχαμε και την πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα, που ήταν ο Pastor Maldonado με τη Williams.

Pit stop Νο 1

Από το 12ο γύρο άρχισαν τα pit stop με τον Mark Webber να κάνει την αρχή και να μπαίνει για αλλαγή ελαστικών. Ο Αυστραλός ακολούθησε διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους, βάζοντας τη σκληρή γόμα της Pirelli σε αντίθεση με τους άλλους που στις αλλαγές τους στους επόμενους γύρους έβαλαν τη μαλακή. Τα pit stop δεν έφεραν αλλαγές στις θέσεις των πρωτοπόρων και ο μοναδικός χαμένος ήταν ο Jenson Button, ο οποίος μπήκε στα pit δύο φορές: μία για να εκτίσει την ποινή και μία για να αλλάξει ελαστικά. Έτσι, μετά την ολοκλήρωση των πρώτων στάσεων η σειρά ήταν: Vettel, Hamilton, Petrov, Alonso, Massa.

Στους επόμενους γύρους μέχρι το μέσο του αγώνα είχαμε ένα μπαράζ εγκαταλείψεων. Ο Heikki  Kovalainen αναγκάστηκε να σταματήσει λόγω μηχανικής βλάβης. Λίγο αργότερα ο Michael Schumacher πάρκαρε την W02 στο γκαράζ της Mercedes. Το επόμενο θύμα ήταν ο άλλος οδηγός της Mercedes, όταν ο Barrichello στην προσπάθεια να προσπεράσει τον χτύπησε και έκανε ζημιά στο μονοθέσιό του.

Pit stop No 2

Ο Webber ήταν εκείνος που άνοιξε το χορό της δεύτερης αλλαγής ελαστικών, επιστρέφοντας στη μαλακή γόμα. Λίγο αργότερα τον ακολούθησε στα pit και ο Alonso, που έβαλε πάλι τη μαλακή. Οι τρεις πρώτοι όμως δεν έδειξαν την ίδια προθυμία να μπουν στα pit και έμειναν στην πίστα για αρκετούς περισσότερους γύρους.

Ο Lewis Hamilton είχε μια μικρή έξοδο ύστερα από ένα μπλοκάρισμα αλλά το πέρασμα από το γρασίδι έσπασε το πάτωμα της McLaren, ωστόσο το πρόβλημα δεν φάνηκε να είναι σημαντικό και ο Βρετανός συνέχισε κανονικά. Στον 32ο γύρο οι Vettel, Hamilton και Petrov μπήκαν μαζί για αλλαγή ελαστικών. Και οι τρεις έβαλαν τη σκληρή γόμα, με προοπτική να φτάσουν μέχρι το τέλος με αυτήν και να βγάλουν τον αγώνα με δύο pit stop.

Οι Vettel και Hamilton παρέμειναν στις δύο πρώτες θέσεις ενώ ο Petrov εδε να περνούν μπροστά του οι Webber και Alonso, που είχαν τη δική τους μάχη. Ο Alonso ωστόσο ήταν υποχρεωμένος να κάνει άλλο ένα pit stop καθώς δεν είχε βάλει ακόμα στο μονοθέσιό του ακόμα τη σκληρή γόμα ενώ και ο Webber θα έκανε άλλο ένα. Ο Αυστραλός όντως μπήκε στο 42ο γύρο αλλά αμέσως μόλις βγήκε έκανε ένα λάθος και βρέθηκε για λίγο εκτός πίστας. Αυτό έδωσε στον Alonso την ευκαιρία να βρεθεί μπροστά του, όταν ο Ισπανός μπήκε για την υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών.

Μάχες που δεν έγιναν

Σε εκείνο το σημείο ο Alonso βρέθηκε μπροστά με τη σκληρή γόμα και άρχισε να δέχεται ασφυκτική πίεση από τον Webber ο οποίος είχε τη μαλακή γόμα και έδειχνε να μπορεί να κινηθεί ταχύτερα. Ο Alonso όμως αφού άντεξε στην αρχική πίεση άρχισε να ανεβάζει ρυθμό και έγραψε δύο ταχύτερους γύρους. Η μάχη αυτή έκανε και τους δύο να πλησιάζουν τον Petrov που βρισκόταν στην 3η θέση. Πιο πίσω, ο Button βρισκόταν στην 6η θέση αλλά την έκπληξη έκανε ο Sergio Perez με τη Sauber, ο οποίος είχε κάνει μόνο 1 pit stop και ήταν 7ος, μπροστά από τον Kamui Kobayashi, με τους Buemi και Massa να συμπληρώνουν τη 10άδα.

Το τελευταίο επεισόδιο του αγώνα θα μπορούσε να είναι μια μονομαχία ανάμεσα σε Alonso και Petrov για τη θέση στο βάθρο αλλά τελικά μέχρι την καρό σημαία ο Ισπανός δεν κατάφερε να φτάσει αρκετά κοντά στον Ρώσο παρότι μέσα στους 10 τελευταίους γύρους εξαφάνισε τη διαφορά. Έτσι, χωρίς άλλα απρόοπτα, ο Sebastian Vettel πήρε την πρώτη νίκη της σεζόν και συνέχισε το φετινό πρωτάθλημα όπως ακριβώς ολοκλήρωσε το περσινό: στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο Lewis Hamilton έφερε την -ξεγραμμένη από πολλούς- McLaren στη 2η θέση και ο Vitaly Petrov έκανε τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του και ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Mark Webber, Jenson Button, Sergio Perez, Kamui Kobayashi, Felipe Massa και Sebastien Buemi.

Μείνετε συνδεμένοι στο ms|free για όλα τα νέα από την Αυστραλία και τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών.

» Βαθμολογία Πρωταθλήματος

Αποτέλεσμα


Θ.   Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφ. < > Γ.  
1 S. Vettel RED BULL 1:31.946 58
2  
2 L. Hamilton MCLAREN 1:34.576 22.2
2  
3 V. Petrov RENAULT 1:30.767 30.5 8.2 2  
4 F. Alonso FERRARI 1:30.501 31.7 1.2 3  
5 M. Webber RED BULL 1:32.279 38.1 6.3 3  
6 J. Button MCLAREN 1:31.203 54.3 16.1 3  
7 S. Perez SAUBER 1:32.577 65.8 11.5 1  
8 K. Kobayashi SAUBER 1:31.830 76.8 11.0 2  
9 F. Massa FERRARI 1:31.822 85.1 8.3 1  
10 S. Buemi TORO ROSSO 1:33.506 1L 1L 2  
11 A. Sutil FORCE INDIA 1:32.473 1L 16.0 2  
12 P. di Resta FORCE INDIA 1:36.350 1L 28.9 2  
13 J. Alguersuari TORO ROSSO 1:34.478 1L 5.1 3  
14 N. Heidfeld RENAULT 1:35.088 1L 14.9 2  
15 J. Trulli LOTUS 1:34.704 2L 1L 2  
16 J. D΄Ambrosio VIRGIN 1:38.533 4L 2L 1  
17 T. Glock VIRGIN 1:39.724 9L 5L 2  
18 R. Barrichello WILLIAMS RETIRED 10L 1L 4  
19 N. Rosberg MERCEDES RETIRED 36L 26L 1  
20 H. Kovalainen LOTUS RETIRED 39L 3L 1  
21 M. Schumacher MERCEDES RETIRED 39L 57.0 3  
22 P. Maldonado WILLIAMS RETIRED 49L 10L 1    msfree

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου