Οι κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Αυστραλίας στην πίστα του Albert Park στη Μελβούρνη διεξήχθηκαν κάτω από συννεφιασμένο ουρανό αλλά οι βροντές ήρθαν μέσα από την πίστα. Ο Sebastian Vettel διέλυσε τα χρονόμετρα και με χρόνο 1:23.529 πήρε την pole position και θα εκκινήσει τον αγώνα από τη -γνώριμή του πλέον- πρώτη θέση. Ο Vettel άφησε πάνω από μισό δευτερόλεπτο πίσω του τον Lewis Hamilton, ο οποίος έπεισε για την πολύ καλή φόρμα της McLaren σε αυτόν τον αγώνα, παίρνοντας τη 2η θέση. Ακολούθησαν οι Webber, Button, Alonso, Petrov και Rosberg.
Στον αγώνα της πατρίδας του ο Mark Webber δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μια θέση στην πρώτη σειρά και θα εκκινήσει από την 3η θέση, έχοντας δίπλα του τον Jenson Button με τη δεύτερη McLaren. Ο Fernando Alonso δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικός στις κατατακτήριες όσο θα ήθελαν οι φίλοι της Ferrari. O Ισπανός έφτασε στο Q3 έχοντας μόνο ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών στη διάθεσή του και το χρησιμοποίησε για να κάνει μία προσπάθεια δύο γρήγορων γύρων, ο ταχύτερος των οποίων τον έφερε στην 5η θέση. Ο Felipe Massa από την άλλη είχε περισσότερα προβλήματα και ανάμεσα σε εξόδους και τετακέ έγραψε τον 8ο χρόνο.
Δίπλα στον Alonso θα βρίσκεται ο Vitaly Petrov με τη Renault. Ο νεαρός Ρώσος έδωσε δείγματα ανταγωνιστικότητας και στο τέλος επιβραβεύτηκε με την 6η θέση. Εντελώς διαφορετική ήταν η ημέρα για τον Nick Heidfeld, ο οποίος δεν κατάφερε καν να περάσει από το Q1 και θα εκκινήσει τον αγώνα από τη 18η θέση. Στην 4η σειρά της εκκίνησης θα βρίσκεται ο Nico Rosberg με τη μοναδική Mercedes GP που κατάφερε να περάσει στην τελική 10άδα. Ο Γερμανός ήταν 7ος, τη στιγμή που ο Michael Schumacher έμενε έξω από το Q3 σημειώνοντας τον 11ο χρόνο.
Οι εκπλήξεις σημειώθηκαν από τις «μικρομεσαίες» ομάδες που έδειξαν ότι η καλή κατάσταση που έδειξαν ότι βρίσκονται στις χειμερινές δοκιμές είναι πραγματική και όχι παιχνίδι εντυπώσεων. Ο Kamui Kobayashi έφερε τη Sauber στην 9η θέση και ο Sebastien Buemi την Toro Rosso στη 10η, ενώ οι Alguersuari και Perez δεν ήταν πολύ πίσω. Η περίοδος των κατατακτηρίων όμως δεν ήταν το ίδιο καλή για τη Williams, με τον Rubens Barrichello να έχει έξοδο στον πρώτο του γύρο στο Q2 και να μένει κολλημένος στην αμμοπαγίδα. Ο Βραζιλιάνος δεν χρονομετρήθηκε και επομένως θα εκκινήσει από τη 17η θέση. Ο Maldonado βρέθηκε στη 14η θέση, πίσω από τις Sauber και Toro Rosso αλλά μπροστά από τις Force India των Adrian Sutil και Paul di Resta.
Το περσινό σκηνικό με τις νέες ομάδες να είναι πίσω από όλες τις υπόλοιπες και να μένουν από νωρίς εκτός συνέχειας επαναλήφθηκε στην Αυστραλία. Η Lotus δεν κατάφερε -και λόγω μηχανικών προβλημάτων- να «χτυπήσει» τις εδραιωμένες ομάδες και οι Kovalainen – Trulli ακολούθησαν τους Timo Glock και Jerome D’ Ambrosio της Virgin στα pit μετά το τέλος του Q1. Όσο για τους οδηγούς της HRT, κατάφεραν να βγουν στην πίστα αλλά όπως αναμενόταν οι χρόνοι τους ήταν πολύ μακριά από το όριο του 107% και εκτός απροόπτου δεν θα τους δούμε να τρέχουν στον αγώνα.
Το απόγευμα της Κυριακής στη Μελβούρνη (πρωί στην Ελλάδα, με τον αγώνα να ξεκινά στις 9:00 και να μεταδίδεται ζωντανά από τον Alpha TV) προβλέπεται πολύ ενδιαφέρον καθώς οι συνθήκες, η απόδοση των ελαστικών και οι στρατηγικές επιλογές μπορούν να φέρουν μεγάλες ανατροπές στο σκηνικό που διαμορφώθηκε στις κατατακτήριες.
Αποτελέσματα QP
Στον αγώνα της πατρίδας του ο Mark Webber δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μια θέση στην πρώτη σειρά και θα εκκινήσει από την 3η θέση, έχοντας δίπλα του τον Jenson Button με τη δεύτερη McLaren. Ο Fernando Alonso δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικός στις κατατακτήριες όσο θα ήθελαν οι φίλοι της Ferrari. O Ισπανός έφτασε στο Q3 έχοντας μόνο ένα φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών στη διάθεσή του και το χρησιμοποίησε για να κάνει μία προσπάθεια δύο γρήγορων γύρων, ο ταχύτερος των οποίων τον έφερε στην 5η θέση. Ο Felipe Massa από την άλλη είχε περισσότερα προβλήματα και ανάμεσα σε εξόδους και τετακέ έγραψε τον 8ο χρόνο.
Δίπλα στον Alonso θα βρίσκεται ο Vitaly Petrov με τη Renault. Ο νεαρός Ρώσος έδωσε δείγματα ανταγωνιστικότητας και στο τέλος επιβραβεύτηκε με την 6η θέση. Εντελώς διαφορετική ήταν η ημέρα για τον Nick Heidfeld, ο οποίος δεν κατάφερε καν να περάσει από το Q1 και θα εκκινήσει τον αγώνα από τη 18η θέση. Στην 4η σειρά της εκκίνησης θα βρίσκεται ο Nico Rosberg με τη μοναδική Mercedes GP που κατάφερε να περάσει στην τελική 10άδα. Ο Γερμανός ήταν 7ος, τη στιγμή που ο Michael Schumacher έμενε έξω από το Q3 σημειώνοντας τον 11ο χρόνο.
Οι εκπλήξεις σημειώθηκαν από τις «μικρομεσαίες» ομάδες που έδειξαν ότι η καλή κατάσταση που έδειξαν ότι βρίσκονται στις χειμερινές δοκιμές είναι πραγματική και όχι παιχνίδι εντυπώσεων. Ο Kamui Kobayashi έφερε τη Sauber στην 9η θέση και ο Sebastien Buemi την Toro Rosso στη 10η, ενώ οι Alguersuari και Perez δεν ήταν πολύ πίσω. Η περίοδος των κατατακτηρίων όμως δεν ήταν το ίδιο καλή για τη Williams, με τον Rubens Barrichello να έχει έξοδο στον πρώτο του γύρο στο Q2 και να μένει κολλημένος στην αμμοπαγίδα. Ο Βραζιλιάνος δεν χρονομετρήθηκε και επομένως θα εκκινήσει από τη 17η θέση. Ο Maldonado βρέθηκε στη 14η θέση, πίσω από τις Sauber και Toro Rosso αλλά μπροστά από τις Force India των Adrian Sutil και Paul di Resta.
Το περσινό σκηνικό με τις νέες ομάδες να είναι πίσω από όλες τις υπόλοιπες και να μένουν από νωρίς εκτός συνέχειας επαναλήφθηκε στην Αυστραλία. Η Lotus δεν κατάφερε -και λόγω μηχανικών προβλημάτων- να «χτυπήσει» τις εδραιωμένες ομάδες και οι Kovalainen – Trulli ακολούθησαν τους Timo Glock και Jerome D’ Ambrosio της Virgin στα pit μετά το τέλος του Q1. Όσο για τους οδηγούς της HRT, κατάφεραν να βγουν στην πίστα αλλά όπως αναμενόταν οι χρόνοι τους ήταν πολύ μακριά από το όριο του 107% και εκτός απροόπτου δεν θα τους δούμε να τρέχουν στον αγώνα.
Το απόγευμα της Κυριακής στη Μελβούρνη (πρωί στην Ελλάδα, με τον αγώνα να ξεκινά στις 9:00 και να μεταδίδεται ζωντανά από τον Alpha TV) προβλέπεται πολύ ενδιαφέρον καθώς οι συνθήκες, η απόδοση των ελαστικών και οι στρατηγικές επιλογές μπορούν να φέρουν μεγάλες ανατροπές στο σκηνικό που διαμορφώθηκε στις κατατακτήριες.
Αποτελέσματα QP
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | < > | Γ. | |||
1 | S. Vettel | RED BULL | 1:23.529 | 16 | |||||
2 | L. Hamilton | MCLAREN | 1:24.307 | 0.778 | 19 | ||||
3 | M. Webber | RED BULL | 1:24.395 | 0.866 | 0.088 | 15 | |||
4 | J. Button | MCLAREN | 1:24.779 | 1.25 | 0.384 | 18 | |||
5 | F. Alonso | FERRARI | 1:24.974 | 1.445 | 0.195 | 19 | |||
6 | V. Petrov | RENAULT | 1:25.247 | 1.718 | 0.273 | 18 | |||
7 | N. Rosberg | MERCEDES | 1:25.421 | 1.892 | 0.174 | 17 | |||
8 | F. Massa | FERRARI | 1:25.599 | 2.07 | 0.178 | 18 | |||
9 | K. Kobayashi | SAUBER | 1:25.626 | 2.097 | 0.027 | 17 | |||
10 | S. Buemi | TORO ROSSO | 1:27.066 | 3.537 | 1.44 | 15 | |||
11 | M. Schumacher | MERCEDES | 1:25.971 | 13 | |||||
12 | J. Alguersuari | TORO ROSSO | 1:26.103 | 11 | |||||
13 | S. Perez | SAUBER | 1:26.108 | 9 | |||||
14 | P. di Resta | FORCE INDIA | 1:26.739 | 16 | |||||
15 | P. Maldonado | WILLIAMS | 1:26.768 | 17 | |||||
16 | A. Sutil | FORCE INDIA | 1:31.407 | 15 | |||||
17 | R. Barrichello | WILLIAMS | 12 | ||||||
18 | N. Heidfeld | RENAULT | 1:27.239 | 10 | |||||
19 | H. Kovalainen | LOTUS | 1:29.254 | 10 | |||||
20 | J. Trulli | LOTUS | 1:29.342 | 12 | |||||
21 | T. Glock | VIRGIN | 1:29.858 | 10 | |||||
22 | J. D΄Ambrosio | VIRGIN | 1:30.822 | 8 | |||||
23 | V. Liuzzi | HRT | 1:32.978 | 11 | |||||
24 | N. Karthikeyan | HRT | 1:34.293 | 11 | msfree |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου