Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV

Έρωτας Δίχως Παρόν αστεράκια

THE LAKE HOUSE


(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)
ALPHA 21:00
Δραματική | 2006 | Έγχρ. | Διάρκεια: 105'
Αμερικανική ταινία του Αλεχάντρο Αγκρέστι, με τους Σάντρα Μπούλοκ, Κιάνου Ριβς, Κρίστοφερ Πλάμερ.
Ένας αρχιτέκτονας και μία γιατρός αλληλογραφούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας το γραμματοκιβώτιο ενός σπιτιού με θέα στη λίμνη, το οποίο νοίκιαζαν διαδοχικά στο παρελθόν. Μόνο που κατά παράδοξο τρόπο ζουν σε διαφορετικούς χρόνους: τους χωρίζει μια διαφορά δύο ετών, για να μπορέσουν να συναντηθούν και να αγαπηθούν και σωματικά.
Tο «Έρωτας Δίχως Παρόν» έχει κορεατική προέλευση – είναι ριμέικ του «Il Mare», μιας μεγάλης ασιατικής επιτυχίας. Τόσο οι Ασιάτες όσο και οι Λατινοαμερικάνοι είναι εξοικειωμένοι με το ποιητικό στοιχείο του φανταστικού, με τον μαγικό ρεαλισμό, ένα κλίμα το οποίο όφειλε να αναδίνει το αμερικανικό ριμέικ ώστε να γίνει πιστευτή η ιστορία των αλληλογραφούντων εραστών που ο ένας ζει στο 2004 και ο άλλος στο 2006. Όμως ο συγγραφέας Ντέιβιντ Όμπερν («Proof»), ο οποίος ανέλαβε το σενάριο, προτίμησε μια σοβαροφανή προσέγγιση με μύριες (καλοδεχούμενες) αναφορές στην αρχιτεκτονική, σε βάρος του ρομαντικού στοιχείου. Προσθέστε την πλήρη απουσία χημείας ανάμεσα στους δυο ανέκφραστους πρωταγωνιστές και θα καταλάβετε γιατί το γυάλινο σπίτι στη λίμνη είναι το μόνο που απομένει να θαυμάσεις.

Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν 

HARRY POTTER AND THE PRISONER OF AZKABAN


(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν
STAR 22:00
Φαντασίας | 2004 | Έγχρ. | Διάρκεια: 142'
Αμερικανική ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ρούπερτ Γκριντ, Έμα Γουάτσον.
Ο Χάρι Πότερ έρχεται ξανά στο Χόγκουαρτς, το οποίο φυλάσσουν οι τρομακτικοί Παράφρονες, αναζητώντας τον δραπέτη Σείριο Μπλακ, έναν μάγο που σχετίζεται με το θάνατο των γονιών του. Ποιος είναι, όμως, στην πραγματικότητα ο πρώην φυλακισμένος του Αζκαμπάν και ποια η σχέση του με τον καθηγητή Λούπιν, ο οποίος θα μάθει στον Χάρι πώς να αντιδρά στην παραλυτική δύναμη που έχουν πάνω του οι Παράφρονες;
Στο τρίτο βιβλίο της σειράς, που είναι και το πιο τρομακτικό, με πιο τονισμένα τα στοιχεία από τη γοτθική λογοτεχνία του φανταστικού, αναλαμβάνει ο Αλφόνσο Κουαρόν. Εκτός από μερικές πινελιές, όμως, δεν καταφέρνει να ορθώσει την προσωπικότητά του σ’ ένα μηχανισμό παραγωγής που απαιτεί μάστορες εικονογράφους και τίποτα παραπάνω. Από το καστ την παράσταση κλέβει η σχεδόν αγνώριστη Έμα Τόμσον. Πρόβλημα, ωστόσο, υπάρχει με τον Ντάνιελ Ράντκλιφ: μεγαλώνοντας χάνει την παιδική του φυσικότητα και αποδεικνύεται μετριότατος ηθοποιός, σε αντίθεση με τους συντρόφους του Ρούπερτ Γκριν και Έμα Γουάτσον.

Offside 


(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)

ΒΟΥΛΗ 22:15
Κοινωνική | 2006 | Έγχρ. | Διάρκεια: 93'
Ιρανική ταινία του Τζαφάρ Παναχί, με τις Σίμα Μομπάρακ-Σάχι, Σαγιεστέ Ιρανί, Γκολνάζ Φαρμανί.
Εξαιτίας της απαγόρευσης εισόδου των γυναικών στα γήπεδα στο Ιράν, πέντε κορίτσια-φίλαθλοι που αδημονούν να παρακολουθήσουν τον κρίσιμο προκριματικό αγώνα για το Μουντιάλ μεταξύ Ιράν και Μπαχρέιν, αναγκάζονται να μεταμφιεστούν σε αγόρια, αλλά συλλαμβάνονται.
Έξι χρόνια μετά τον «Κύκλο» ο Τζαφάρ Παναχί επιστρέφει στη θεματολογία των δικαιωμάτων της γυναίκας στη σημερινή ιρανική κοινωνία. Πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα από το θέμα-ταμπού του τσαντόρ για να απασχοληθεί και πάλι όμως με την ιδέα της αμφίεσης – εν προκειμένω της μεταμφίεσης. Αν και περιορισμένος στο πάνω διάζωμα του σταδίου, πίσω από το κιγκλίδωμα όπου κρατούνται τα πέντε κορίτσια, και χωρίς καμία οπτική επαφή (παρά μονάχα ηχητική) με τον αγωνιστικό χώρο, ο Παναχί ενορχηστρώνει ένα συναρπαστικό «ματς» ανθρώπινης συμπεριφοράς των δυο φύλων: πυρετικοί διάλογοι, χιούμορ, οργή και σπιρτάδα από τα τετραπέρατα κορίτσια και εξανθρωπισμός των στρατιωτών, έρμαιων του καθήκοντος, σ’ έναν μικρόκοσμο εύρυθμων εντάσεων. Κάποια γυρίσματα έγιναν ζωντανά στη διάρκεια του αγώνα, προσδίδοντας –σε συνδυασμό και με τους ερασιτέχνες ηθοποιούς– μια ημι-ντοκιμαντερίστικη ποιότητα στην αφήγηση. Αν έχανε το Ιράν, ο Παναχί δεν θα είχε τους πανηγυρισμούς που χρειαζόταν για το φινάλε: το τραγούδι του τέλους είναι ένα λαϊκό άσμα εξήντα ετών που ο ιρανικός λαός αγαπά περισσότερο κι από τον εθνικό ύμνο.

Επαφή 

Contact

STAR 00:45
Επιστ. Φαντασίας | 1997 | Έγχρ. | Διάρκεια: 150'
Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, με τους Τζόντι Φόστερ, Μάθιου ΜακΚόναχι, Τζέιμς Γουντς.
Μια αστροφυσικός καταφέρνει να πιάσει και να αποκωδικοποιήσει ένα εξωγήινο μήνυμα, που περιέχει προσχέδια για ένα μηχάνημα διαγαλαξιακών ταξιδιών.
Η «Επαφή» είναι τελικά μια μεταφυσική ταινία, όχι απαραίτητα θεολογικού χαρακτήρα, που θέλει να μας πει ότι η πίστη της ύπαρξης κάποιων εξωγήινων όντων που μας παρακολουθούν είναι ίσως η νέα θρησκεία για τα σκεπτόμενα άτομα. Αφελές; Ίσως, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ο Ζεμέκις τα εξετάζει όλα αυτά μέσα από μια σχετικά αργή αφήγηση δυόμισι ωρών. Υπάρχουν, όμως, τόσα ενδιαφέροντα πράγματα στη δουλειά του, όπως όλο το πρώτο μέρος που είναι αφιερωμένο στην εμμονή της ηρωίδας να «πιάσει» κάποιον ήχο ως απόδειξη της ύπαρξης μιας άλλης ζωής. Αλλά και η συνέχεια είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, όταν βλέπουμε πώς μια επιστημονική ανακάλυψη γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης πολιτικών, στρατιωτικών και θρησκευτικών παραμέτρων. Στη συνέχεια η «Επαφή» χάνει κάπως την αρχική της ομοιογένεια και η «εμπειρία» που έχει η ηρωίδα μπορεί να είναι θεαματική, δεν πείθει, όμως, απόλυτα. Η Τζόντι Φόστερ είναι εκπληκτική, θριαμβεύοντας επί των ειδικών εφέ.

Φόνοι στη Μικρή Πόλη

STAR 03:45
Αστυνομική | 2002 | Έγχρ. | Διάρκεια: 90'
Καναδική ταινία της Γουέντι Ορντ, με τους Μέλανι Ντόαν, Μάικλ Ράιλι, Τεντ Ντίκστρα.
Μια ανύπαντρη μητέρα που ζει σε μια επαρχιακή πόλη και ονειρεύεται να ζήσει σ’ έναν άλλο τόπο, υποψιάζεται ότι ο φίλος της είναι δολοφόνος, την ίδια ώρα που η πόλη ετοιμάζεται για μια ετήσια γιορτή και μερικοί παράξενοι άνθρωποι καταφτάνουν.
Κινηματογραφικό ντεμπούτο που γυρίστηκε σε τρεις εβδομάδες και προσπαθεί μάταια να μοιάζει με κάτι περισσότερο από αστυνομική ταινία (εμπλέκοντας το θρύλο για έναν μαύρο κύκνο).

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου