ΚΑΤΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1964 (Έγχρ.), 105'
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ντίνο Ηλιόπουλο, Ρένα Βλαχοπούλου, Έλενα Ναθαναήλ.
Από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, η γεμάτη κωμικές περιπέτειες διαδρομή μιας παρέας νέων, ενός στελέχους επιχείρησης και μιας μεσόκοπης η οποία θέλει να τον παντρευτεί για να πάρει μια κληρονομιά.
Χρώματα κι άλλα χρώματα και περισσότερα χρώματα σε μια μουσική κωμωδία που έχει κάποιες πετυχημένες αστείες σκηνές και διασκεδαστικά μουσικοχορευτικά νούμερα, αλλά είναι ευχάριστη κυρίως λόγω των... χρωμάτων της!
Από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, η γεμάτη κωμικές περιπέτειες διαδρομή μιας παρέας νέων, ενός στελέχους επιχείρησης και μιας μεσόκοπης η οποία θέλει να τον παντρευτεί για να πάρει μια κληρονομιά.
Χρώματα κι άλλα χρώματα και περισσότερα χρώματα σε μια μουσική κωμωδία που έχει κάποιες πετυχημένες αστείες σκηνές και διασκεδαστικά μουσικοχορευτικά νούμερα, αλλά είναι ευχάριστη κυρίως λόγω των... χρωμάτων της!
ΓΗ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ
STAR 21.00
Επιστημονικής φαντασίας, 2009 (Έγχρ.), 184'
THE DAY OF THE TRIFFIDS. Αγγλική τηλεταινία του Νικ Κόπους, με τους Ντάγκρεϊ Σκοτ, Τζοελί Ρίτσαρντσον, Έντι Ιζάρ.
Το περίφημο μυθιστόρημα του Τζον Γουίντχαμ που περιγράφει τη μαζική τύφλωση του ανθρώπινου πληθυσμού και την επέλαση ανθρωποφάγων φυτών μεταφέρεται για μία ακόμη φορά στην οθόνη, σε μορφή τηλεταινίας, από το BBC.
Παρά το χαμηλό προϋπολογισμό, η μετα-αποκαλυπτική ατμόσφαιρα είναι αρκετά τρομακτική και σε εντελώς διαφορετικό τόνο από την αφέλεια της κινηματογραφικής μεταφοράς του 1962.
Το περίφημο μυθιστόρημα του Τζον Γουίντχαμ που περιγράφει τη μαζική τύφλωση του ανθρώπινου πληθυσμού και την επέλαση ανθρωποφάγων φυτών μεταφέρεται για μία ακόμη φορά στην οθόνη, σε μορφή τηλεταινίας, από το BBC.
Παρά το χαμηλό προϋπολογισμό, η μετα-αποκαλυπτική ατμόσφαιρα είναι αρκετά τρομακτική και σε εντελώς διαφορετικό τόνο από την αφέλεια της κινηματογραφικής μεταφοράς του 1962.
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΟΧΥΡΟ
ΑΝΤ1 21.15
Περιπέτεια, 2001 (Έγχρ.), 125'
THE LAST CASTLE. Αμερικανική ταινία του Ροντ Λιούρι, με τους Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζέιμς Γκαντολφίνι, Μαρκ Ράφαλο.
Ένας στρατηγός καταδικάζεται από το στρατοδικείο και κλείνεται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας.
Άκρως μιλιταριστική ταινία, που αναρωτιέσαι με πόσες ενοχές θα φόρτωσε τον φιλελεύθερο Ρέντφορντ.
Ένας στρατηγός καταδικάζεται από το στρατοδικείο και κλείνεται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας.
Άκρως μιλιταριστική ταινία, που αναρωτιέσαι με πόσες ενοχές θα φόρτωσε τον φιλελεύθερο Ρέντφορντ.
ΚΛΕΙΔΩΣΕΣ
ΑΝΤ1 00.10
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 85'
STRANGERS. Αμνερικανική ταινία του Μπράιαν Μπερτίνο, με τους Λιβ Τάιλερ, Σκοτ Σπίντμαν, Τζέμα Γουόρντ.
Αφού πρώτα μελέτησε καλά τον Μίκαελ Χάνεκε, ο πρωτοεμφανιζόμενος 30χρονος Μπράιαν Μπερτίνο συστήνεται στο κοινό με ένα θρίλερ πάνω στη βία που ασκούν άγνωστοι εισβολείς μέσα στο σπίτι των υποψήφιων θυμάτων τους. Εδώ η υπόθεση είναι παραπλήσια εκείνης των ταινιών του Χάνεκε και αφορά τη διατάραξη της ζωής ενός νέου ζευγαριού, όταν μια μυστήρια φωνή ζητά το λάθος πρόσωπο πίσω από την πόρτα του ερημικού εξοχικού τους. Αυτό που αρχικά θεωρείται από τους ήρωες ένα απλό λάθος, θα εξελιχθεί στη συνέχεια σε ένα βασανιστικό, αθόρυβο και ανατριχιαστικά δυσοίωνο κυνηγητό μέσα στο ίδιο τους το σπίτι από τρεις νεαρούς με παραπλανητικές μάσκες.
Έχει ενδιαφέρον, μάλιστα, πώς αυτή η εξέλιξη ενώνει το ζευγάρι το οποίο (όπως υπαινίσσεται αρχικά η ταινία) περνάει μια πολύ σημαντική εσωτερική κρίση. Ο Μπερτίνο συνδύασε προσωπικές μνήμες και στοιχεία από την τραγική ιστορία μια οικογένειας σε ένα θρίλερ που διερευνά τα όρια απ’ τη μια της φρίκης των θυμάτων μπροστά σε μια τόσο ανεξέλεγκτη κατάσταση (εστιάζοντας σκηνοθετικά στο κρεσέντο της ψυχολογικής βίας) και, από την άλλη, των αναίτιων και παράλογων πράξεων των θυτών. Η ματιά του δείχνει έναν σκηνοθέτη που, αν μη τι άλλο, γνωρίζει και αξιοποιεί τους κώδικες του είδους, χωρίς όμως να ξεπερνά τους «προκατόχους» του σε ιδεολογικό ή σκηνοθετικό επίπεδο.
Αφού πρώτα μελέτησε καλά τον Μίκαελ Χάνεκε, ο πρωτοεμφανιζόμενος 30χρονος Μπράιαν Μπερτίνο συστήνεται στο κοινό με ένα θρίλερ πάνω στη βία που ασκούν άγνωστοι εισβολείς μέσα στο σπίτι των υποψήφιων θυμάτων τους. Εδώ η υπόθεση είναι παραπλήσια εκείνης των ταινιών του Χάνεκε και αφορά τη διατάραξη της ζωής ενός νέου ζευγαριού, όταν μια μυστήρια φωνή ζητά το λάθος πρόσωπο πίσω από την πόρτα του ερημικού εξοχικού τους. Αυτό που αρχικά θεωρείται από τους ήρωες ένα απλό λάθος, θα εξελιχθεί στη συνέχεια σε ένα βασανιστικό, αθόρυβο και ανατριχιαστικά δυσοίωνο κυνηγητό μέσα στο ίδιο τους το σπίτι από τρεις νεαρούς με παραπλανητικές μάσκες.
Έχει ενδιαφέρον, μάλιστα, πώς αυτή η εξέλιξη ενώνει το ζευγάρι το οποίο (όπως υπαινίσσεται αρχικά η ταινία) περνάει μια πολύ σημαντική εσωτερική κρίση. Ο Μπερτίνο συνδύασε προσωπικές μνήμες και στοιχεία από την τραγική ιστορία μια οικογένειας σε ένα θρίλερ που διερευνά τα όρια απ’ τη μια της φρίκης των θυμάτων μπροστά σε μια τόσο ανεξέλεγκτη κατάσταση (εστιάζοντας σκηνοθετικά στο κρεσέντο της ψυχολογικής βίας) και, από την άλλη, των αναίτιων και παράλογων πράξεων των θυτών. Η ματιά του δείχνει έναν σκηνοθέτη που, αν μη τι άλλο, γνωρίζει και αξιοποιεί τους κώδικες του είδους, χωρίς όμως να ξεπερνά τους «προκατόχους» του σε ιδεολογικό ή σκηνοθετικό επίπεδο.
ΣΑΡΚΟΒΟΡΑ ΑΠΕΙΛΗ
STAR 01.00
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 89'
ROGUE. Αμερικανο-αυστραλέζικη ταινία του Γκρεγκ ΜακΛιν, με τους Ράντα Μίτσελ, Σαμ Γουόρδινγκτον, Μάικλ Βαρτάν.
Μια ομάδα τουριστών που επιβαίνει σ’ ένα ποταμόπλοιο δέχεται επίθεση από κροκόδειλο, αλλά ας είναι καλά η ξεναγός και ένας δημοσιογράφος που προσπαθούν να τους σώσουν.
«Πόσο γρήγορα μπορείς να κολυμπήσεις;» ρωτά απειλητικά η αφίσα της ταινίας. Από τις πιο καλοφτιαγμένες ταινίες του είδους, που παίρνει το χρόνο να ασχοληθεί με τους χαρακτήρες προτού τους παραδώσει στα σαγόνια του κροκόδειλου.
Μια ομάδα τουριστών που επιβαίνει σ’ ένα ποταμόπλοιο δέχεται επίθεση από κροκόδειλο, αλλά ας είναι καλά η ξεναγός και ένας δημοσιογράφος που προσπαθούν να τους σώσουν.
«Πόσο γρήγορα μπορείς να κολυμπήσεις;» ρωτά απειλητικά η αφίσα της ταινίας. Από τις πιο καλοφτιαγμένες ταινίες του είδους, που παίρνει το χρόνο να ασχοληθεί με τους χαρακτήρες προτού τους παραδώσει στα σαγόνια του κροκόδειλου.
ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΠΑΘΙ ΤΟΥ ΣΑΜΟΥΡΑΪ
STAR 02.45
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 132'
THE HIDDEN BLADE. Ιαπωνική ταινία του Γιόζι Γιαμάντα, με τους Μασατόσι Νακάζε, Τακάκο Μάτσου, Χιντετάκα Γιοσόκα.
Ένας σεμνός και φτωχός σαμουράι, ερωτεύεται μια υπηρέτρια και την παίρνει από τα χέρια του βάναυσου άντρα της, διακυβεύοντας όμως τη φήμη του. Όταν ένας επαναστάτης σαμουράι αποδρά, διατάσσεται να τον σκοτώσει, παρότι είναι παλιός του φίλος.
Από τον βετεράνο Γιόζι Γιαμάντα (με περίπου 75 ταινίες στο ενεργητικό του) μια δημιουργία παραπλήσιας θεματολογίας με τον «Σαμουράι του Λυκόφωτος», βασισμένη επίσης σε τρεις νουβέλες του Σουχέι Φουτζισάουα. Η παρακμή των Σογκούν και των σαμουράι που ξεπερνιούνται από τη σύγχρονη πολεμική τεχνολογία, ένας φτωχός και ειρηνιστής σαμουράι ερωτευμένος με μια γυναίκα που δεν μπορεί να παντρευτεί καθώς αυτή ανήκει σε κατώτερη κάστα, αλλά και ο συνειδησιακός διχασμός του ανάμεσα στη δυσάρεστη αποστολή εξόντωσης ενός φίλου και στον κώδικα τιμής των σαμουράι – όλα αυτά θυμίζουν υπερβολικά την προηγούμενη ταινία του Γιαμάντα, σαν να πρόκειται για ριμέικ της. Ιδωμένη αυτόνομα, ωστόσο, η τωρινή δημιουργία παρακολουθείται με ενδιαφέρον, παρά την υπερβολικά ακαδημαϊκή σκηνοθετική της προσέγγιση.
Ένας σεμνός και φτωχός σαμουράι, ερωτεύεται μια υπηρέτρια και την παίρνει από τα χέρια του βάναυσου άντρα της, διακυβεύοντας όμως τη φήμη του. Όταν ένας επαναστάτης σαμουράι αποδρά, διατάσσεται να τον σκοτώσει, παρότι είναι παλιός του φίλος.
Από τον βετεράνο Γιόζι Γιαμάντα (με περίπου 75 ταινίες στο ενεργητικό του) μια δημιουργία παραπλήσιας θεματολογίας με τον «Σαμουράι του Λυκόφωτος», βασισμένη επίσης σε τρεις νουβέλες του Σουχέι Φουτζισάουα. Η παρακμή των Σογκούν και των σαμουράι που ξεπερνιούνται από τη σύγχρονη πολεμική τεχνολογία, ένας φτωχός και ειρηνιστής σαμουράι ερωτευμένος με μια γυναίκα που δεν μπορεί να παντρευτεί καθώς αυτή ανήκει σε κατώτερη κάστα, αλλά και ο συνειδησιακός διχασμός του ανάμεσα στη δυσάρεστη αποστολή εξόντωσης ενός φίλου και στον κώδικα τιμής των σαμουράι – όλα αυτά θυμίζουν υπερβολικά την προηγούμενη ταινία του Γιαμάντα, σαν να πρόκειται για ριμέικ της. Ιδωμένη αυτόνομα, ωστόσο, η τωρινή δημιουργία παρακολουθείται με ενδιαφέρον, παρά την υπερβολικά ακαδημαϊκή σκηνοθετική της προσέγγιση.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου