ΛΗΣΤΑΡΧΙΝΕΣ
STAR 22.00
Γουέστερν, 2005 (Έγχρ.), 94'
BANDIDAS. Γαλλική ταινία των Γιοάκιμ Ρένινγκ και Έσπεν Σάντμπεργκ, με τους Πενέλοπε Κρουζ, Σάλμα Χάγεκ, Στιβ Ζαν.
Στο Μεξικό του τέλους του 19ου αιώνα, η κόρη ενός αγρότη που έχασε το κτήμα της και η κόρη ενός τραπεζίτη, η περιουσία της οποίας πέρασε στην ιδιοκτησία αμερικανικής τράπεζας, γίνονται λησταρχίνες τραπεζών.
Στο Μεξικό του τέλους του 19ου αιώνα, η κόρη ενός αγρότη που έχασε το κτήμα της και η κόρη ενός τραπεζίτη, η περιουσία της οποίας πέρασε στην ιδιοκτησία αμερικανικής τράπεζας, γίνονται λησταρχίνες τραπεζών.
Για πολλοστή φορά ο Λικ Μπεσόν (παραγωγός και συνσεναριογράφος) αποδεικνύει το παλιομοδίτικο γούστο του για το «λαϊκό» σινεμά και το ταλέντο του να πείθει επώνυμους σταρ σε αμφίβολης έκβασης κινηματογραφικές περιπέτειες. Αυτό είναι ένα κωμικό «γυναικείο» γουέστερν με δήθεν αντι-ιμπεριαλιστικές αιχμές, όπου η σκηνοθετική ικανότητα ταυτίζεται με τις θεαματικές σκηνές δράσης, ακροβατικά και κόμικς χαρακτήρες.
HOME
ΒΟΥΛΗ 22.10
Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 120'
Γαλλική ταινία του Γιαν Αρτίς-Μπερτράν.
Με γυρίσματα σε 54 χώρες (κάνει ένα μικρό πέρασμα και από την Ελλάδα), που κράτησαν επτά ολόκληρους μήνες, το multi-platform «Home» αποτυπώνει, εν είδει coffee table έκδοσης, τη μαγευτική όσο και αποκρουστική κάτοψη του «σπιτιού» μας.
Αργά και μεθοδικά, η αφήγηση off –συνοδευμένη από ένα εξαίρετο έθνικ σάουντρακ του Αρμάντ Αμάρ– μας θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο η ζωή αναπτύχθηκε στον πλανήτη, το πώς ισορρόπησε αρμονικά με το περιβάλλον και το πώς η ανθρώπινη κυριαρχία απειλεί να διαταράξει –αν όχι να αφανίσει– ολόκληρο το παγκόσμιο οικοσύστημα. Υπάρχει μια δόση μεταφυσικής προσέγγισης σ’ αυτό το επαπειλούμενο «θαύμα της φύσης», ακόμη και αν χάνει χρόνο, όμως (η δίωρη κινηματογραφική διάρκεια ελαφρώς πλατειάζει), η ταινία του Αρτίς-Μπερτράν δεν επαναπαύεται στην εύκολη γκρίνια και την τρομολάγνα απαισιοδοξία.
Με γυρίσματα σε 54 χώρες (κάνει ένα μικρό πέρασμα και από την Ελλάδα), που κράτησαν επτά ολόκληρους μήνες, το multi-platform «Home» αποτυπώνει, εν είδει coffee table έκδοσης, τη μαγευτική όσο και αποκρουστική κάτοψη του «σπιτιού» μας.
Αργά και μεθοδικά, η αφήγηση off –συνοδευμένη από ένα εξαίρετο έθνικ σάουντρακ του Αρμάντ Αμάρ– μας θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο η ζωή αναπτύχθηκε στον πλανήτη, το πώς ισορρόπησε αρμονικά με το περιβάλλον και το πώς η ανθρώπινη κυριαρχία απειλεί να διαταράξει –αν όχι να αφανίσει– ολόκληρο το παγκόσμιο οικοσύστημα. Υπάρχει μια δόση μεταφυσικής προσέγγισης σ’ αυτό το επαπειλούμενο «θαύμα της φύσης», ακόμη και αν χάνει χρόνο, όμως (η δίωρη κινηματογραφική διάρκεια ελαφρώς πλατειάζει), η ταινία του Αρτίς-Μπερτράν δεν επαναπαύεται στην εύκολη γκρίνια και την τρομολάγνα απαισιοδοξία.
ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
STAR 01.45
Επιστημονικής φαντασίας, 2010 (Έγχρ.), 95'
QUANTUM APOCALYPSE. Αμερικανο-γερμανική τηλεταινία του Τζάστιν Τζόουνς, με τους Ράντι Μάλκι, Ρετ Τζάιλς, Στούαρτ Λάντερτι.
«Το τέλος πλησιάζει», προειδοποιεί η αφίσα της ταινίας. Χρειάζονται, όμως, μόλις λίγα λεπτά ώστε να αποφευχθεί άλλη μία καταστροφή του πλανήτη από κάτι αστρονομικά φαινόμενα που δεν μπορεί να τα εξηγήσει κανείς άλλος πέρα από έναν αυτιστικό νεαρό, ιδιοφυΐα στα μαθηματικά.
Αυτός είναι και ο μόνος συμπαθητικός χαρακτήρας ανάμεσα στα δεκάδες βαρετά κλισέ των ταινιών καταστροφής, που τουλάχιστον θα τα συγχωρούσες αν το θέαμα ήταν πλούσιο.
«Το τέλος πλησιάζει», προειδοποιεί η αφίσα της ταινίας. Χρειάζονται, όμως, μόλις λίγα λεπτά ώστε να αποφευχθεί άλλη μία καταστροφή του πλανήτη από κάτι αστρονομικά φαινόμενα που δεν μπορεί να τα εξηγήσει κανείς άλλος πέρα από έναν αυτιστικό νεαρό, ιδιοφυΐα στα μαθηματικά.
Αυτός είναι και ο μόνος συμπαθητικός χαρακτήρας ανάμεσα στα δεκάδες βαρετά κλισέ των ταινιών καταστροφής, που τουλάχιστον θα τα συγχωρούσες αν το θέαμα ήταν πλούσιο.
ΜΑΚΑΒΡΙΟΙ ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ
STAR 03.30
Τρόμου, 1994 (Έγχρ), 87'
BODY SNATCHERS. Αμερικανική ταινία του Έιμπελ Φεράρα, με τους Γκάμπριελ Άνγουορ, Φόρεστ Γουίτακερ, Μεγκ Τίλι.
Μια νεαρή που μετακομίζει σε στρατιωτική βάση ανακαλύπτει με τρόμο ότι τα γειτονικά της πρόσωπα κυριεύονται από εξωγήινες οντότητες.
Τρίτο ριμέικ του cult μυθιστορήματος του Τζακ Φίνεϊ. Έξοχη η ιδέα να περιοριστεί η δράση μέσα στα όρια ενός στρατώνα, όμως ο Φεράρα δεν καταφέρνει να δημιουργήσει εξίσου απειλητική ατμόσφαιρα όπως ο Ντον Σίγκελ (1956) ή ο Φίλιπ Κάουφμαν (1978).
Μια νεαρή που μετακομίζει σε στρατιωτική βάση ανακαλύπτει με τρόμο ότι τα γειτονικά της πρόσωπα κυριεύονται από εξωγήινες οντότητες.
Τρίτο ριμέικ του cult μυθιστορήματος του Τζακ Φίνεϊ. Έξοχη η ιδέα να περιοριστεί η δράση μέσα στα όρια ενός στρατώνα, όμως ο Φεράρα δεν καταφέρνει να δημιουργήσει εξίσου απειλητική ατμόσφαιρα όπως ο Ντον Σίγκελ (1956) ή ο Φίλιπ Κάουφμαν (1978).
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου