MISS… ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ 2: ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΙ ΟΠΛΟΦΟΡΕΙ
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 116'
MISS CONGENIALITY II: ARMED AND FABULOUS.
Αμερικανική ταινία του Τζον Πάσκουιν, με τους Σάντρα Μπούλοκ, Ρεγκίνα
Κινγκ, Γουίλιαμ Σάτνερ.
Η καλλονή πράκτορας που έσωσε τον θεσμό των καλλιστείων από τρομοκρατική επίθεση στην πρώτη ταινία, καλείται τώρα να απελευθερώσει την καλύτερή της φίλη και τον παρουσιαστή της διοργάνωσης.
Η Σάντρα Μπούλοκ επανέρχεται (και ως παραγωγός) σε ένα σίκουελ... με το ζόρι, και χωρίς χιούμορ.
Η καλλονή πράκτορας που έσωσε τον θεσμό των καλλιστείων από τρομοκρατική επίθεση στην πρώτη ταινία, καλείται τώρα να απελευθερώσει την καλύτερή της φίλη και τον παρουσιαστή της διοργάνωσης.
Η Σάντρα Μπούλοκ επανέρχεται (και ως παραγωγός) σε ένα σίκουελ... με το ζόρι, και χωρίς χιούμορ.
SUPERMAN, Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
STAR 22.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2006 (Έγχρ.), 155'
SUPERMAN RETURNS. Αμερικανική ταινία του Μπράιαν Σίνγκερ, με τους Μπράντον Ρουθ, Κέιτ Μπόσγουορθ, Κέβιν Σπέισι.
Ύστερα από πέντε χρόνια απουσίας ο Σούπερμαν επιστρέφει, για να βρει την αγαπημένη του Λόις Λέιν παντρεμένη και με παιδί. Στο μεταξύ, ο αιώνιος αντίπαλός του Λεξ Λούθορ, εφοδιασμένος με κρυπτονίτη, σχεδιάζει να πνίξει την Αμερική σε ένα τσουνάμι και να δημιουργήσει μια δική του ήπειρο.
Επιστροφή στις ρίζες του κινηματογραφικού μύθου του Σούπερμαν, χωρίς ίχνος εκμοντερνισμού. Όχι το ενήλικο μπλοκμπάστερ που θα περίμενες από τον Σίνγκερ.
Ύστερα από πέντε χρόνια απουσίας ο Σούπερμαν επιστρέφει, για να βρει την αγαπημένη του Λόις Λέιν παντρεμένη και με παιδί. Στο μεταξύ, ο αιώνιος αντίπαλός του Λεξ Λούθορ, εφοδιασμένος με κρυπτονίτη, σχεδιάζει να πνίξει την Αμερική σε ένα τσουνάμι και να δημιουργήσει μια δική του ήπειρο.
Επιστροφή στις ρίζες του κινηματογραφικού μύθου του Σούπερμαν, χωρίς ίχνος εκμοντερνισμού. Όχι το ενήλικο μπλοκμπάστερ που θα περίμενες από τον Σίνγκερ.
ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ
STAR 01.15
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 90'
THE LIFE BEFORE HER EYES. Αμερικανική ταινία του Βαντίμ Πέρελμαν, με τους Ούμα Θέρμαν, Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ, Μπρετ Κάλεν.
Παίζοντας με το μοτίβο της παράλληλης αφήγησης σε δύο χρόνους, ο Βαντίμ Πέρελμαν («Σπίτι από Άμμο και Ομίχλη») οριοθετεί το πεδίο ενός αλαφροΐσκιωτου θρίλερ, βασισμένου στο βιβλίο της Λόρα Κάσισκε. Είναι η ιστορία της ατίθασης και απελευθερωμένης ερωτικά Νταϊάνα –σε αντίθεση με τη συντηρητική και θρησκευόμενη κολλητή της–, η οποία στιγματίστηκε για μια ζωή από το αιματηρό μακελειό που έγινε στο σχολείο της, με αποτέλεσμα να χάνει την επαφή της με την πραγματικότητα ακόμη και ύστερα από δεκαπέντε χρόνια.
Έτσι, παρακολουθούμε σε μόνιμη αντιπαραβολή μια αποσβολωμένη Ούμα Θέρμαν να βλέπει οράματα που διαταράσσουν την αστική καθημερινότητά της και μια τολμηρή έφηβη Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ να προσπαθεί να πείσει τους πάντες για την κατά βάθος ευαίσθητη ψυχή της. Η επιτήδευση ξεχειλίζει από παντού: τόσο από τα καταφανή ηθικοπλαστικά μηνύματα (ξελογιάστρα 15χρονη λολίτα VS θρησκευόμενη συνομήλικη που εκπροσωπεί το συντηρητικό πρόσωπο της Αμερικής), όσο και από μια ανέμπνευστη σκηνοθεσία που εκμεταλλεύεται εφετζίδικα, αλλά ξεπερασμένα κολπάκια προκειμένου να χτίσει σασπένς με το να θολώνει τα νερά ως προς το «ποιος είναι ποιος».
Παίζοντας με το μοτίβο της παράλληλης αφήγησης σε δύο χρόνους, ο Βαντίμ Πέρελμαν («Σπίτι από Άμμο και Ομίχλη») οριοθετεί το πεδίο ενός αλαφροΐσκιωτου θρίλερ, βασισμένου στο βιβλίο της Λόρα Κάσισκε. Είναι η ιστορία της ατίθασης και απελευθερωμένης ερωτικά Νταϊάνα –σε αντίθεση με τη συντηρητική και θρησκευόμενη κολλητή της–, η οποία στιγματίστηκε για μια ζωή από το αιματηρό μακελειό που έγινε στο σχολείο της, με αποτέλεσμα να χάνει την επαφή της με την πραγματικότητα ακόμη και ύστερα από δεκαπέντε χρόνια.
Έτσι, παρακολουθούμε σε μόνιμη αντιπαραβολή μια αποσβολωμένη Ούμα Θέρμαν να βλέπει οράματα που διαταράσσουν την αστική καθημερινότητά της και μια τολμηρή έφηβη Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ να προσπαθεί να πείσει τους πάντες για την κατά βάθος ευαίσθητη ψυχή της. Η επιτήδευση ξεχειλίζει από παντού: τόσο από τα καταφανή ηθικοπλαστικά μηνύματα (ξελογιάστρα 15χρονη λολίτα VS θρησκευόμενη συνομήλικη που εκπροσωπεί το συντηρητικό πρόσωπο της Αμερικής), όσο και από μια ανέμπνευστη σκηνοθεσία που εκμεταλλεύεται εφετζίδικα, αλλά ξεπερασμένα κολπάκια προκειμένου να χτίσει σασπένς με το να θολώνει τα νερά ως προς το «ποιος είναι ποιος».
ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΓΟΝΕΙΣ
MEGA 02.00
Κομεντί, 1994 (Έγχρ.), 87'
NORTH. Αμερικανική ταινία του Ρομπ Ράινερ, με τους Ελάιζα Γουντ, Μπρους Γουίλις, Τζέισον Αλεξάντερ.
Πληγωμένος από την αδιαφορία που δείχνουν γι’ αυτόν οι γονείς του ένας εντεκάχρονος ζητά και πετυχαίνει δικαστικά το δικαίωμα να αλλάξει οικογένεια.
Σύγχρονο παραμύθι, κοινωνική αλληγορία, παιδική road movie ή κιτς εξτραβαγκάντσα; Λίγο απ’ όλα και τίποτα απ’ αυτά σωστά εκτελεσμένο.
Πληγωμένος από την αδιαφορία που δείχνουν γι’ αυτόν οι γονείς του ένας εντεκάχρονος ζητά και πετυχαίνει δικαστικά το δικαίωμα να αλλάξει οικογένεια.
Σύγχρονο παραμύθι, κοινωνική αλληγορία, παιδική road movie ή κιτς εξτραβαγκάντσα; Λίγο απ’ όλα και τίποτα απ’ αυτά σωστά εκτελεσμένο.
Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ
STAR 03.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 98'
BATTLE IN SEATTLE. Αμερικανο-καναδο-γερμανική
ταινία του Στούαρτ Τάουνσεντ, με τους Μάρτιν Χέντερσον, Μισέλ
Ροντρίγκεζ, Γούντι Χάρελσον.
Το χρονικό των διαδηλώσεων στο Σιάτλ κατά τη διάρκεια της συνόδου του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, που δημιούργησαν κατάσταση χάους στην πόλη.
Με εικόνες αρχείου αλλά και ρεαλιστική αναπαράσταση της εξέγερσης των ακτιβιστικών και πολιτικών ομάδων και της αντιμετώπισής τους από την αστυνομία, ο «ηθοποιός-που-έγινε-σκηνοθέτης» Στούαρτ Τάουνσεντ μεταφέρει πιστά ένα χαοτικό κλίμα, σαν να μυρίζουμε τις αναθυμιάσεις από τα δακρυγόνα. Με την εισαγωγή στις πρακτικές του οργανισμού παίρνει αμέσως θέση εναντίον του, αν και προσπαθεί να δείξει όλες τις πλευρές. Εκεί είναι, ωστόσο, που χάνει την εστίαση στα πρόσωπα.
Το χρονικό των διαδηλώσεων στο Σιάτλ κατά τη διάρκεια της συνόδου του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, που δημιούργησαν κατάσταση χάους στην πόλη.
Με εικόνες αρχείου αλλά και ρεαλιστική αναπαράσταση της εξέγερσης των ακτιβιστικών και πολιτικών ομάδων και της αντιμετώπισής τους από την αστυνομία, ο «ηθοποιός-που-έγινε-σκηνοθέτης» Στούαρτ Τάουνσεντ μεταφέρει πιστά ένα χαοτικό κλίμα, σαν να μυρίζουμε τις αναθυμιάσεις από τα δακρυγόνα. Με την εισαγωγή στις πρακτικές του οργανισμού παίρνει αμέσως θέση εναντίον του, αν και προσπαθεί να δείξει όλες τις πλευρές. Εκεί είναι, ωστόσο, που χάνει την εστίαση στα πρόσωπα.
ΘΥΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
ΑΝΤ1 04.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 112'
STOP-LOSS. Αμερικανική ταινία της Κίμπερλι Πιρς, με τους Ράιαν Φιλίπε, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ.
Ένας στρατιώτης επιστρέφει στην πατρίδα μετά από την ολοκλήρωση των υποχρεώσεών του στο Ιράκ και προσπαθεί να προσαρμοστεί στην καινούργια του καθημερινότητα, όμως ξαφνικά λαμβάνει την εντολή να επιστρέψει στα καθήκοντά του.
Η σκηνοθέτιδα του «Boy’s Don’t Cry» επιλέγει στρατόπεδο στην πολεμική για την αναγκαιότητα των πολέμων που κηρύσσει η Αμερική, εστιάζοντας στον ανθρώπινο παράγοντα και στις απώλειες μακριά από το πεδίο της μάχης – γι’ αυτό κατηγορήθηκε ότι ενθαρρύνει τη λιποταξία. Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, ενώ ο Κρις Μένγκες φωτίζει τις κρυμμένες πληγές του πολέμου με το αδυσώπητο φως της καθημερινότητας.
Ένας στρατιώτης επιστρέφει στην πατρίδα μετά από την ολοκλήρωση των υποχρεώσεών του στο Ιράκ και προσπαθεί να προσαρμοστεί στην καινούργια του καθημερινότητα, όμως ξαφνικά λαμβάνει την εντολή να επιστρέψει στα καθήκοντά του.
Η σκηνοθέτιδα του «Boy’s Don’t Cry» επιλέγει στρατόπεδο στην πολεμική για την αναγκαιότητα των πολέμων που κηρύσσει η Αμερική, εστιάζοντας στον ανθρώπινο παράγοντα και στις απώλειες μακριά από το πεδίο της μάχης – γι’ αυτό κατηγορήθηκε ότι ενθαρρύνει τη λιποταξία. Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, ενώ ο Κρις Μένγκες φωτίζει τις κρυμμένες πληγές του πολέμου με το αδυσώπητο φως της καθημερινότητας.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου