ΑΧ, ΑΥΤΗ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ
STAR 21.00
Κωμωδία, 1967 (Α/Μ), 100'
Ελληνική ταινία του Γιώργου Σκαλενάκη, με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Γιώργο Μιχαλόπουλο.
Η Αλίκη καβγαδίζει σ’ ένα ταξί με το αφεντικό του Δημήτρη, χωρίς να γνωρίζει ποιος είναι. Όταν εκείνος έρχεται στο σπίτι τους, δεν έχει άλλη λύση από να παραστήσει την υπηρέτρια.
Στους τρεις τους προστίθεται η Σαπφώ Νοταρά να βάζει «μπουρλότο» σε μία από τις πιο συμπαθητικές ταινίες της εθνικής σταρ, παρόλο που εκείνη έχει αρχίσει να φορτώνει τις εμφανίσεις της με ακκισμούς σταριλικιού.
ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ 3: Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ
MEGA 21.15
Περιπέτεια φαντασίας, 2003 (Έγχρ.), 110'
TERMINATOR 3: RISE OF THE MACHINES. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Μόστοου, με τους Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, Νικ Σταλ, Κλερ Ντέινς.
Η Τ-X, η πιο εξελιγμένη φονική μηχανή, έρχεται από το μέλλον για να αφανίσει οριστικά τον Τζον Κόνορ και ο μόνος που μπορεί να τον προστατεύσει είναι ο μυστηριώδης Εξολοθρευτής.
Εξαιρώντας τα εξαντλητικά κυνηγητά σε αυτοκινητόδρομους και την παιδαριώδη φιλοσοφική ρητορική περί μοίρας, η παγιωμένη ερμηνεία του Σβαρτζενέγκερ, διανθισμένη με κορυφαίες ατάκες, αν μη τι άλλο δεν θα προδώσει τους φαν του σίκουελ.
ΕΠΙΘΕΣΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
ΕΤ1 22.00
Περιπέτεια, 1977 (Έγχρ.) 107'
MARCH OR DIE. Αμερικανική ταινία του Ντικ Ρίτσαρντς, με τους Τζιν Χάκμαν, Τέρενς Χιλ, Κατρίν Ντενέβ.
Το 1918 ένας τυχοδιώκτης κατατάσσεται στη Λεγεώνα των Ξένων και αφού προσαρμόζεται σχετικά εύκολα στις σκληρές συνθήκες, γίνεται μάρτυρας της διαμάχης ανάμεσα στο διοικητή της Λεγεώνας κι έναν αρχαιολόγο.
Ο Ντικ Ρίτσαρντς προσπάθησε να αναβιώσει το ρετρό κλίμα ανάλογων κλασικών ταινιών, το πρόβλημα όμως είναι το ετερόκλιτο καστ και η αρνητική παρουσία του Τέρενς Χιλ.
V FOR VENDETTA
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 23.00
Φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 133'
Αμερικανο-γερμανο-αγγλική ταινία του Τζέιμς ΜακΤιγκ, με τους Νάταλι Πόρτμαν, Χιούγκο Γουίβινγκ, Στίβεν Ρία.
Σε μια Αγγλία του μέλλοντος, η οποία κυβερνάται από νεοναζιστικό καθεστώς, η Ίβι, μια ασήμαντη υπάλληλος, μυείται στις ιδέες της αντίστασης από έναν μασκοφόρο επαναστάτη.
Πειστική μεταφορά κόμικ, που δέχθηκε έντονη πολιτική κριτική, ενώ ο δημιουργός του πρωτότυπου Άλαν Μουρ απέσυρε το όνομά του διαφωνώντας ιδεολογικά με το περιεχόμενό της ταινίας. Σίγουρα η ιδεολογία θυμίζει σαλάτα, όμως οι αδερφοί Γουατσόφσκι (σεναριογράφοι και παραγωγοί) έκαναν ένα ενήλικο ψυχαγωγικό προϊόν με πολιτικό μήνυμα που μπορεί να σκάει στο φινάλε σαν πυροτέχνημα, αλλά αποτελεί κι ένα είδος εκδίκησης για τη μέχρι τώρα αποπολιτικοποίηση του χολιγουντιανού mainstream θεάματος.
RESIDENT EVIL: ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ΕΤ3 23.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 94'
RESIDENT EVIL: APOCALYPSE. Γερμανική-αγγλική-γαλλική ταινία του Αλεξάντερ Γουίτ, με τους Μίλα Γιόβοβιτς, Σιένα Γκίλορι, Όντεντ Φερ.
Η πράκτορας Άλις, η οποία έχει αποκτήσει υπερφυσικές δυνάμεις, έχει ελάχιστες ώρες για να σώσει τους λίγους επιζήσαντες από τον θανατηφόρο ιό που μετατρέπει τους πολίτες της Racoon City σε αιμοδιψή ζόμπι.
Απερίγραπτος θόρυβος, εκκωφαντικά ηχητικά εφέ και… σπατάλη φιλμ για τη δεύτερη ταινία του franchise που βασίστηκε στο ομώνυμο video game.
Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)
ALPHA 23.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 109'
STREET KINGS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άγερ, με τους Κιάνου Ριβς, Φόρεστ Γουίτακερ, Χιού Λόρι.
Ο Τομ Λάντλοου, ένας βετεράνος αστυνομικός του Λος Άντζελες, βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή κι ενοχοποιείται για τη δολοφονία ενός συναδέλφου του.
Αστυνομική περιπέτεια που διατείνεται πως όλη η διαφθορά και η βία του κόσμου έχουν συσσωρευτεί στους δρόμους του Λος Άντζελες. Σχηματικοί και αφελείς διάλογοι, γραφική βία, ασταμάτητη αιματοχυσία.
ΟΙ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΙ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 115'
THE DREAMERS. Γαλλο-ιταλική ταινία του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, με τους Μάικλ Πιτ, Λουί Γκαρέλ, Εύα Γκριν.
Τον Μάη του ’68 ένας νεαρός Αμερικανός βρίσκεται στο Παρίσι περνώντας ατελείωτες ώρες στην παρισινή Tαινιοθήκη. Γνωρίζει δύο πανέμορφα αδέλφια, τον Τεό και την Ιζαμπέλ, και βιώνουν μαζί στο σπίτι των τελευταίων τη δική τους σεξουαλική επανάσταση όσο τα επεισόδια μαίνονται στους δρόμους.
Oι φιλμικές αναφορές σε λατρεμένες ταινίες της παρισινής νιότης του ’68 εισβάλλουν οργανικά στην ταινία του Μπερτολούτσι – θα δείτε αυτούσια κάποια αποσπάσματα. Οι χαρακτήρες του, όσα δεν βλέπουν ή δεν ακούν στα σεξουαλικώς λογοκριμένα χολιγουντιανά φιλμ του ’30, τολμούν να τα δοκιμάσουν στα δωμάτια ενός θαυμάσιου διαμερίσματος απελευθερωμένου από τη γονική παρουσία. Τα παιχνίδια έχουν ως αφετηρία το σινεμά και καταλήγουν στο σεξ (και μάλιστα με αιμομικτικούς υπαινιγμούς). Οι ρόλοι αλλάζουν διαρκώς, η επιθυμία όμως μένει πάντα η ίδια: να κρατήσουμε τις πόρτες κλειστές στον έξω κόσμο και να ξεκινήσουμε την επανάσταση από τα κορμιά, να δούμε με αισιοδοξία το μέλλον αφού καταπολεμήσουμε τους ενδοιασμούς του σώματος. Ο Μπερτολούτσι δεν στοχεύει σε ένα ακαδημαϊκό δοκίμιο για τον Μάη του ’68 ούτε στην αναζωπύρωση των χιμαιρικών ψευδαισθήσεων των ηρώων του «Τελευταίου Τανγκό στο Παρίσι» (1972). Βασίστηκε στο βιβλίο του Ζιλμπέρ Αντέρ για να μας θυμίσει την ουτοπία που ονειρεύτηκε το μεγαλύτερο φοιτητικό κίνημα του περασμένου αιώνα.
ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ 3: Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ
MEGA 01.00 (Επανάληψη)
ELIZABETH
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 01.45
Βιογραφική, 1998 (Έγχρ.), 126'
Αγγλική ταινία του Σεκάρ Καπούρ, με τους Κέιτ Μπλάνσετ, Τζέφρι Ρας, Ρίτσαρντ Ατένμπορο.
Τα πρώτα χρόνια της βασιλείας της προτεστάντισσας Ελισάβετ, την οποία υποδύεται η Κέιτ Μπλάνσετ κερδίζοντας Χρυσή Σφαίρα, οσκαρική υποψηφιότητα και διεθνή αναγνώριση.
Αν και η Ελισάβετ η Α΄ (1533-1603) έμεινε γνωστή ως μια αποφασιστική βασίλισσα που επέβαλε την οριστική ρήξη της αγγλικής εκκλησίας με τη Ρώμη, ένωσε τη χώρα της, προστάτεψε τις τέχνες και τα γράμματα (αλλά καρατόμησε μεταξύ άλλων την εξαδέλφη της Μαίρη Στιούαρτ), η ταινία του Σεκάρ Καπούρ ασχολείται με τα πρώτα χρόνια της βασιλείας της. Όταν δηλαδή η 25χρονη ακόμα προτεστάντισσα βασίλισσα δεν έχει διαμορφώσει το χαρακτήρα με τον οποίο έμεινε γνωστή στην ιστορία, αλλά βασιλεύει με την καρδιά (κι όχι την ψυχρή λογική) σ’ ένα διαιρεμένο βασίλειο, αντιμέτωπη με τις δολοπλοκίες των καθολικών ευγενών και ιερέων. Επάνω στους οποίους θα κυριαρχήσει με ανάλογες δολοπλοκίες κι αφού αρνηθεί τον έρωτά της για τον Ρόμπερτ Ντάντλεϊ (με τον οποίο ωστόσο τη βλέπουμε να κάνει έρωτα, σε αντίθεση με το μύθο που η ίδια καλλιέργησε περί «παρθένας βασίλισσας»!). Ο Καπούρ υιοθετεί μια «σκοτεινή» σκηνοθεσία σε μια άνιση προσπάθεια να απομυθοποιήσει την αίγλη που περιβάλλει αν όχι την Ελισάβετ, τουλάχιστον την αυλή της. Όμως τούτο το πορτρέτο της αρχικά ρομαντικής γυναίκας, που θυσιάζει το φύλο της για να κυριαρχήσει σ’ ένα βασίλειο ανδρών ιντριγκαδόρων, δεν μπορεί παρά να είναι γοητευτικό και να καταλήγει σε μια ιστορική απολογία του σκοπού που αγιάζει τα μέσα.
(athinorama)
STAR 21.00
Κωμωδία, 1967 (Α/Μ), 100'
Ελληνική ταινία του Γιώργου Σκαλενάκη, με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Γιώργο Μιχαλόπουλο.
Η Αλίκη καβγαδίζει σ’ ένα ταξί με το αφεντικό του Δημήτρη, χωρίς να γνωρίζει ποιος είναι. Όταν εκείνος έρχεται στο σπίτι τους, δεν έχει άλλη λύση από να παραστήσει την υπηρέτρια.
Στους τρεις τους προστίθεται η Σαπφώ Νοταρά να βάζει «μπουρλότο» σε μία από τις πιο συμπαθητικές ταινίες της εθνικής σταρ, παρόλο που εκείνη έχει αρχίσει να φορτώνει τις εμφανίσεις της με ακκισμούς σταριλικιού.
ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ 3: Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ
MEGA 21.15
Περιπέτεια φαντασίας, 2003 (Έγχρ.), 110'
TERMINATOR 3: RISE OF THE MACHINES. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Μόστοου, με τους Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, Νικ Σταλ, Κλερ Ντέινς.
Η Τ-X, η πιο εξελιγμένη φονική μηχανή, έρχεται από το μέλλον για να αφανίσει οριστικά τον Τζον Κόνορ και ο μόνος που μπορεί να τον προστατεύσει είναι ο μυστηριώδης Εξολοθρευτής.
Εξαιρώντας τα εξαντλητικά κυνηγητά σε αυτοκινητόδρομους και την παιδαριώδη φιλοσοφική ρητορική περί μοίρας, η παγιωμένη ερμηνεία του Σβαρτζενέγκερ, διανθισμένη με κορυφαίες ατάκες, αν μη τι άλλο δεν θα προδώσει τους φαν του σίκουελ.
ΕΠΙΘΕΣΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
ΕΤ1 22.00
Περιπέτεια, 1977 (Έγχρ.) 107'
MARCH OR DIE. Αμερικανική ταινία του Ντικ Ρίτσαρντς, με τους Τζιν Χάκμαν, Τέρενς Χιλ, Κατρίν Ντενέβ.
Το 1918 ένας τυχοδιώκτης κατατάσσεται στη Λεγεώνα των Ξένων και αφού προσαρμόζεται σχετικά εύκολα στις σκληρές συνθήκες, γίνεται μάρτυρας της διαμάχης ανάμεσα στο διοικητή της Λεγεώνας κι έναν αρχαιολόγο.
Ο Ντικ Ρίτσαρντς προσπάθησε να αναβιώσει το ρετρό κλίμα ανάλογων κλασικών ταινιών, το πρόβλημα όμως είναι το ετερόκλιτο καστ και η αρνητική παρουσία του Τέρενς Χιλ.
V FOR VENDETTA
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 23.00
Φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 133'
Αμερικανο-γερμανο-αγγλική ταινία του Τζέιμς ΜακΤιγκ, με τους Νάταλι Πόρτμαν, Χιούγκο Γουίβινγκ, Στίβεν Ρία.
Σε μια Αγγλία του μέλλοντος, η οποία κυβερνάται από νεοναζιστικό καθεστώς, η Ίβι, μια ασήμαντη υπάλληλος, μυείται στις ιδέες της αντίστασης από έναν μασκοφόρο επαναστάτη.
Πειστική μεταφορά κόμικ, που δέχθηκε έντονη πολιτική κριτική, ενώ ο δημιουργός του πρωτότυπου Άλαν Μουρ απέσυρε το όνομά του διαφωνώντας ιδεολογικά με το περιεχόμενό της ταινίας. Σίγουρα η ιδεολογία θυμίζει σαλάτα, όμως οι αδερφοί Γουατσόφσκι (σεναριογράφοι και παραγωγοί) έκαναν ένα ενήλικο ψυχαγωγικό προϊόν με πολιτικό μήνυμα που μπορεί να σκάει στο φινάλε σαν πυροτέχνημα, αλλά αποτελεί κι ένα είδος εκδίκησης για τη μέχρι τώρα αποπολιτικοποίηση του χολιγουντιανού mainstream θεάματος.
RESIDENT EVIL: ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ΕΤ3 23.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 94'
RESIDENT EVIL: APOCALYPSE. Γερμανική-αγγλική-γαλλική ταινία του Αλεξάντερ Γουίτ, με τους Μίλα Γιόβοβιτς, Σιένα Γκίλορι, Όντεντ Φερ.
Η πράκτορας Άλις, η οποία έχει αποκτήσει υπερφυσικές δυνάμεις, έχει ελάχιστες ώρες για να σώσει τους λίγους επιζήσαντες από τον θανατηφόρο ιό που μετατρέπει τους πολίτες της Racoon City σε αιμοδιψή ζόμπι.
Απερίγραπτος θόρυβος, εκκωφαντικά ηχητικά εφέ και… σπατάλη φιλμ για τη δεύτερη ταινία του franchise που βασίστηκε στο ομώνυμο video game.
Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)
ALPHA 23.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 109'
STREET KINGS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άγερ, με τους Κιάνου Ριβς, Φόρεστ Γουίτακερ, Χιού Λόρι.
Ο Τομ Λάντλοου, ένας βετεράνος αστυνομικός του Λος Άντζελες, βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή κι ενοχοποιείται για τη δολοφονία ενός συναδέλφου του.
Αστυνομική περιπέτεια που διατείνεται πως όλη η διαφθορά και η βία του κόσμου έχουν συσσωρευτεί στους δρόμους του Λος Άντζελες. Σχηματικοί και αφελείς διάλογοι, γραφική βία, ασταμάτητη αιματοχυσία.
ΟΙ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΙ
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 115'
THE DREAMERS. Γαλλο-ιταλική ταινία του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, με τους Μάικλ Πιτ, Λουί Γκαρέλ, Εύα Γκριν.
Τον Μάη του ’68 ένας νεαρός Αμερικανός βρίσκεται στο Παρίσι περνώντας ατελείωτες ώρες στην παρισινή Tαινιοθήκη. Γνωρίζει δύο πανέμορφα αδέλφια, τον Τεό και την Ιζαμπέλ, και βιώνουν μαζί στο σπίτι των τελευταίων τη δική τους σεξουαλική επανάσταση όσο τα επεισόδια μαίνονται στους δρόμους.
Oι φιλμικές αναφορές σε λατρεμένες ταινίες της παρισινής νιότης του ’68 εισβάλλουν οργανικά στην ταινία του Μπερτολούτσι – θα δείτε αυτούσια κάποια αποσπάσματα. Οι χαρακτήρες του, όσα δεν βλέπουν ή δεν ακούν στα σεξουαλικώς λογοκριμένα χολιγουντιανά φιλμ του ’30, τολμούν να τα δοκιμάσουν στα δωμάτια ενός θαυμάσιου διαμερίσματος απελευθερωμένου από τη γονική παρουσία. Τα παιχνίδια έχουν ως αφετηρία το σινεμά και καταλήγουν στο σεξ (και μάλιστα με αιμομικτικούς υπαινιγμούς). Οι ρόλοι αλλάζουν διαρκώς, η επιθυμία όμως μένει πάντα η ίδια: να κρατήσουμε τις πόρτες κλειστές στον έξω κόσμο και να ξεκινήσουμε την επανάσταση από τα κορμιά, να δούμε με αισιοδοξία το μέλλον αφού καταπολεμήσουμε τους ενδοιασμούς του σώματος. Ο Μπερτολούτσι δεν στοχεύει σε ένα ακαδημαϊκό δοκίμιο για τον Μάη του ’68 ούτε στην αναζωπύρωση των χιμαιρικών ψευδαισθήσεων των ηρώων του «Τελευταίου Τανγκό στο Παρίσι» (1972). Βασίστηκε στο βιβλίο του Ζιλμπέρ Αντέρ για να μας θυμίσει την ουτοπία που ονειρεύτηκε το μεγαλύτερο φοιτητικό κίνημα του περασμένου αιώνα.
ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ 3: Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ
MEGA 01.00 (Επανάληψη)
ELIZABETH
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
STAR 01.45
Βιογραφική, 1998 (Έγχρ.), 126'
Αγγλική ταινία του Σεκάρ Καπούρ, με τους Κέιτ Μπλάνσετ, Τζέφρι Ρας, Ρίτσαρντ Ατένμπορο.
Τα πρώτα χρόνια της βασιλείας της προτεστάντισσας Ελισάβετ, την οποία υποδύεται η Κέιτ Μπλάνσετ κερδίζοντας Χρυσή Σφαίρα, οσκαρική υποψηφιότητα και διεθνή αναγνώριση.
Αν και η Ελισάβετ η Α΄ (1533-1603) έμεινε γνωστή ως μια αποφασιστική βασίλισσα που επέβαλε την οριστική ρήξη της αγγλικής εκκλησίας με τη Ρώμη, ένωσε τη χώρα της, προστάτεψε τις τέχνες και τα γράμματα (αλλά καρατόμησε μεταξύ άλλων την εξαδέλφη της Μαίρη Στιούαρτ), η ταινία του Σεκάρ Καπούρ ασχολείται με τα πρώτα χρόνια της βασιλείας της. Όταν δηλαδή η 25χρονη ακόμα προτεστάντισσα βασίλισσα δεν έχει διαμορφώσει το χαρακτήρα με τον οποίο έμεινε γνωστή στην ιστορία, αλλά βασιλεύει με την καρδιά (κι όχι την ψυχρή λογική) σ’ ένα διαιρεμένο βασίλειο, αντιμέτωπη με τις δολοπλοκίες των καθολικών ευγενών και ιερέων. Επάνω στους οποίους θα κυριαρχήσει με ανάλογες δολοπλοκίες κι αφού αρνηθεί τον έρωτά της για τον Ρόμπερτ Ντάντλεϊ (με τον οποίο ωστόσο τη βλέπουμε να κάνει έρωτα, σε αντίθεση με το μύθο που η ίδια καλλιέργησε περί «παρθένας βασίλισσας»!). Ο Καπούρ υιοθετεί μια «σκοτεινή» σκηνοθεσία σε μια άνιση προσπάθεια να απομυθοποιήσει την αίγλη που περιβάλλει αν όχι την Ελισάβετ, τουλάχιστον την αυλή της. Όμως τούτο το πορτρέτο της αρχικά ρομαντικής γυναίκας, που θυσιάζει το φύλο της για να κυριαρχήσει σ’ ένα βασίλειο ανδρών ιντριγκαδόρων, δεν μπορεί παρά να είναι γοητευτικό και να καταλήγει σε μια ιστορική απολογία του σκοπού που αγιάζει τα μέσα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου