Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV

ΑΔΕΙΑ ΓΑΜΟΥ 

ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 90'

LICENSE TO WED. Αμερικανική ταινία του Κεν Κουάπις, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μάντι Μουρ, Τζον Κρασίνσκι.

Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, ως απαιτητικός ιερέας, επιβάλλει στους μελλόνυμφους Μπεν και Σάντι αλλεπάλληλα προγαμιαία τεστ, προκειμένου να πειστεί για την ειλικρινή αγάπη τους και έτσι να αποδειχθεί ότι δικαιούνται να δεθούν με τα δεσμά του γάμου.

Από την ανεξάντλητη τρέλα των Αμερικανών με την αυτοβελτίωση μέχρι τα βίτσια ενός ιερέα-ελεγκτή η απόσταση είναι τόσο κακούγουστη (και βασικά ιδεολογικά αντιδραστική) ώστε αναρωτιέμαι γιατί να τη διανύσει κάποιος.



ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΥΣ

STAR 22.00
Φαντασίας, 1998 (Έγχρ.), 171'

THE POSTMAN. Αμερικανική ταινία του Κέβιν Κόστνερ, με τον ίδιο και τους Γουίλ Πάτον, Ολίβια Γουίλιαμς.

Το έτος 2013, κι ενώ η αναρχία επικρατεί σε μια εμπόλεμη και ημι-καταστραμμένη Αμερική, ένας μοναχικός ταξιδιώτης φορά στολή ταχυδρόμου και αρχίζει να μοιράζει την αλληλογραφία, ως συμβολική πράξη ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο.

Το δεύτερο σκηνοθετικό εγχείρημα του Κέβιν Κόστνερ δεν είχε την τύχη του «Χορεύοντας με τους Λύκους». Είναι υπερβολικά μεγάλο σε διάρκεια, χωρίς δράση, με απλοϊκά μηνύματα.


ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ

ΕΤ1 22.00
Περιπέτεια, 1988 (Έγχρ.), 92'

BLOOD MONEY. Αμερικανική ταινία του Τζέρι Σάτζμπεργκ, με τους Άντι Γκαρσία, Έλεν Μπάρκιν, Μόργκαν Φρίμαν.

Ένας μικροκακοποιός και μια πόρνη πολυτελείας μπλέκονται σ’ ένα κύκλωμα που θέλει να πουλήσει όπλα στους Κόντρας της Νικαράγουα.

Σεξ, περιπέτεια, διαφθορά και πολιτική. Ακούγεται γοητευτικό, είναι ενδεικτικό όμως για το αποτέλεσμα ότι ο σεναριογράφος ζήτησε να βγει τ’ όνομά του από τους τίτλους.


ΝΤΟΝΙ ΜΠΡΑΣΚΟ

MEGA 23.40
Βιογραφική, 1997 (Έγχρ.), 127'

DONNIE BRASCO. Αμερικανική ταινία του Μάικ Νιούελ με τους Αλ Πατσίνο, Τζόνι Ντεπ, Μάικλ Μάντσεν.

Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Τζόζεφ Πιστόνε από τη δεκαετία του ’70, η πρώτη αμερικανική ταινία του Μάικ Νιούελ αφηγείται πώς ένας νεαρός πράκτορας εισχώρησε στις νεοϋρκέζικες συμμορίες και παγιδεύτηκε στην καινούργια του ιδιότητα.

Η μόνη πρωτοτυπία του Νιούελ είναι ότι, σε αντίθεση με τον Σκορσέζε (και επιβραδύνοντας τους αφηγηματικούς ρυθμούς με μακρόσυρτες διαλογικές σκηνές), μας δείχνει όχι την «αριστοκρατία του εγκλήματος», αλλά τους αποτυχημένους μικρογκάνγκστερ – αυτή ήταν εξάλλου η υποκριτική πρόκληση για τον Αλ Πατσίνο. Η παρουσία των κεντρικών πρωταγωνιστών προκαλεί σίγουρα το ενδιαφέρον, αλλά από ένα σημείο και μετά ο σεναριακός στόχος χάνεται και η ιστορία δείχνει να τραβάει χωρίς λόγο.


ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΘΑΝΑΤΟΥ

ΝΕΤ 24.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 114'

TRAITOR. Αμερικανική ταινία του Τζέφρι Ναχμάνοφ, με τους Ντον Τσιντλ, Γκάι Πιρς, Τζεφ Ντάνιελς.

Πάνω σε μια ιδέα του γνωστού κωμικού Στιβ Μάρτιν και σε σενάριο-σκηνοθεσία του Τζέφρι Ναχμάνοφ («Μετά την Επόμενη Μέρα»), το «Παιχνίδι Θανάτου» είναι ένα ακόμα μοντέρνο κατασκοπικό θρίλερ. Το «Παιχνίδι» στήνεται πειστικά και παίζεται με όλους τους σύγχρονους χολιγουντιανούς κανόνες, ακολουθώντας την πορεία του Σαμίρ Χορν (ένας πολύ καλός Ντον Τσιντλ), ενός Αμερικανού μουσουλμάνου απόστρατου των Ειδικών Δυνάμεων, ο οποίος συνδέεται μ’ ένα διεθνές τρομοκρατικό δίκτυο.

Παράλληλη δράση, κοφτοί ρυθμοί, μεγάλα διαλογικά μέρη και μια μάλλον ωραιοποιημένη εκ των «έσω» απεικόνιση των μυστικών υπηρεσιών, με την απαραίτητη ουμανιστική (αμπελο)φιλοσοφία να προσπαθεί να ισορροπήσει έναν αμοραλισμό που θα ταίριαζε γάντι στους συγκεκριμένους ήρωες και τις μεθόδους τους. Υπάρχουν εκπλήξεις, αλλά το θέμα της «τρομοκρατίας» φαίνεται πως είναι τόσο καυτό για τις κινηματογραφικές εικόνες όσο και για τα δυτικά υπουργεία εξωτερικών.


ΝΙΚ ΚΕΪΒ: Ο ΔΡΟΜΟΣ 

ΒΟΥΛΗ 00.10
Ντοκιμαντέρ, 1990 (Α/Μ), 90'

THE ROAD TO GOD KNOWS WHERE. Γερμανική ταινία του Ούλι Σίπελ.

Με πέντε χρόνια ζωής και πέντε στούντιο άλμπουμ, οι Nick Cave and the Bad Seeds ξεκινούν το 1989 μια μαραθώνια αμερικανική τουρνέ –αμέσως μετά πέρασαν και από το «Ρόδον». Συνταξιδιώτης και ο νεαρός Ούλι Σέπελ, ο οποίος με τη 16άρα ασπρόμαυρη κάμερά του καταγράφει τόσο την επί όσο και την εκτός σκηνής καθημερινότητα του γκρουπ.

Το ενδιαφέρον του Γερμανού σκηνοθέτη επικεντρώνεται κυρίως σε όσα (δεν) γίνονται όταν τα φώτα και τα ντεσιμπέλ χαμηλώνουν. Σιωπές, αυθόρμητες στιγμές (ο Κέιβ χορεύει χαριτωμένα Μαντόνα), χαζά αστεία, βαρετή αναμονή, ένα πούλμαν που καταπίνει χιλιόμετρα, συνεντεύξεις και φωτογραφήσεις, sound checks και, φυσικά, η εκτόνωση των live συνθέτουν ένα χαμηλότονο, ρεαλιστικό και αναπάντεχα ποιητικό κινηματογραφικό χρονικό, το οποίο αποτυπώνει με ευαισθησία την αόρατη μελαγχολία που συνοδεύει τη ροκ επιτυχία.


SWEENΕY TODD: Ο ΦΟΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΦΛΙΤ

(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)

STAR 01.45
Μουσική, 2007 (Έγχρ.), 116'

SWEENY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET. Αμερικανική ταινία του Τιμ Μπάρτον, με τους Τζόνι Ντεπ, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Τίμοθι Σπολ.

Ο Τιμ Μπάρτον βρήκε στο αιρετικό μουσικό έργο του Στίβεν Σοντχάιμ και στο πρόσωπο ενός κουρέα, ο οποίος υποτίθεται ότι διέπραξε 160 φόνους στο Λονδίνο του 18ου αιώνα, τον ιδανικό συνδυασμό-εισιτήριο γι' ακόμη ένα ταξίδι στο γοητευτικά σκοτεινό σύμπαν του. Ο Τζον Λόγκαν («Μονομάχος», «Aviator») παρέδωσε μια κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Μπάρτον σεναριακή προσαρμογή και ο σκηνοθέτης επέλεξε μαζί με τον απαιτητικό Σοντχάιμ τους τραγουδιστές-πρωταγωνιστές, μια επίλεκτη βρετανική ομάδα που πλαισιώνει τον ανέκφραστο και αποφασισμένο Τζόνι Ντεπ.

Το τυφλωμένο από μίσος βλέμμα του και η οργή που κρύβει κάθε συλλαβή των στίχων του ζωντανεύουν έναν ήρωα ο οποίος (θαρρείς βγαλμένος από την «Ορέστεια» ή τον σαιξπηρικό «Άμλετ») ζει μονάχα για να εκδικηθεί, την ώρα που ο Τιμ Μπάρτον διασκεδάζει αφάνταστα ξεδιπλώνοντας όλες τις αλληγορικές διαστάσεις της απόκοσμης όπεράς του. Ο ρεαλισμός πετά μακριά, καθώς το μακάβριο χιούμορ, ο κοφτερός κυνισμός και η μελωδική δράση -αγκαλιά με τους πίδακες αίματος- καταλαμβάνουν κυρίαρχη θέση. Ένας σκηνογραφημένος μικρόκοσμος με αποχρωματισμένη, «αναιμική» όψη παίρνει σάρκα και οστά, το κινηματογραφικό μιούζικαλ δέχεται την επίσκεψη ενός βγαλμένου από b movie τρόμου Τσαρλς Ντίκενς και ο Μπάρτον αποδεικνύει γι’ ακόμη μία φορά πόσο φτηνό είναι το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου