Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


ΘΑ ΣΕ ΚΑΝΩ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ

STAR 21.00
Κωμωδία, 1964 (Α/Μ), 92'

Ελληνική ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, με τους Θανάση Βέγγο, Λάμπρο Κωνσταντάρα, Νίκη Λινάρδου.

Ένας τσιγκούνης σύζυγος αναγκάζει τη γυναίκα του να εξαπατά τον θείο της που μένει στην Αμερική, γράφοντάς του όλο και περισσότερα ψέματα για την οικονομική τους κατάσταση. Όταν του γράφει όμως ότι χήρεψε, ο θείος καταφτάνει στην Αθήνα μ’ έναν υποψήφιο γαμπρό.

Μια κωμωδία πλούσια σε χαρακτήρες, νύξεις για την κοινωνική κατάσταση της εποχής και φυσικές ερμηνείες, από τις οποίες ξεχωρίζει εκείνη του Βέγγου. Αν και στις εξαιρετικές slapstick κωμωδίες του βάζει την απαραίτητη υπερβολή, εδώ ο Βέγγος αποδεικνύει τι μπορεί να κάνει πάνω σε ένα σωστά αναπτυγμένο σενάριο και ρόλο.



ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΜΑΓΙΣΣΩΝ

ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 95'

SEASON OF THE WITCH. Αμερικανική ταινία του Ντόμινικ Σένα, με τους Νίκολας Κέιτζ, Ρον Πέρλμαν, Κλερ Φόι.

Ο Νίκολας Κέιτζ, σταυροφόρος στη χτυπημένη από πανώλη Κεντρική Ευρώπη του 14ου αιώνα, μεταφέρει σε ένα απομονωμένο μοναστήρι μια κοπέλα που κατηγορείται για μαγεία. Δεν ακούγεται καλό και, πράγματι, what you hear is what you get. Το ότι κιόλας η πρώτη σεκάνς δεν αφήνει αμφιβολίες για το μεγάλο μυστικό της πλοκής ή ότι οι ήρωες ανακαλύπτουν με φρίκη έπειτα από πολυετείς μάχες και λεηλασίες πως οι σταυροφόροι σκοτώνουν… αμάχους είναι μόλις μερικά από τα μικρότερα κακά.

Τα μεγαλύτερα έρχονται στην ατελείωτη, βαρετή διαδρομή από την πόλη στο μοναστήρι και κορυφώνονται στην τελική σκηνή της σύγκρουσης, στην οποία δαιμονισμένοι ιπτάμενοι παπάδες και αναληθοφανή ψηφιακά εφέ δημιουργούν ένα ανυπόφορο πανδαιμόνιο. Αν, πάντως, έχει κάποιος απορίες για το πώς εξαλείφθηκε η μεσαιωνική πανούκλα από την Ευρώπη, εδώ θα του λυθούν όλες. Για το πώς, όμως, αυτός ο ηθοποιός πήρε κάποτε Όσκαρ σίγουρα όχι…


ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ 

MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 122'

TEARS OF THE SUN. Αμερικανική ταινία του Αντουάν Φουκουά, με τους Μπρους Γουίλις, Μόνικα Μπελούτσι, Τομ Σκέριτ.

Αμερικανός υπολοχαγός επιχειρεί να διασώσει μια γιατρό σε μια Νιγηρία όπου την εξουσία έχει καταλάβει ένας δικτάτορας.

Ο υπολοχαγός Γουότερς-Μπρους Γουίλις έχει (προσπαθεί δηλαδή να έχει) το βλοσυρό βλέμμα του γερακιού και την απόλυτη αφοσίωση των στρατιωτών του. Η γιατρός Κέντρικς-Μόνικα Μπελούτσι αρνείται να σωθεί μόνο εκείνη χωρίς να πάρουν μαζί τους κατοίκους του χωριού που φρόντιζε. Τον άθλο της ανθρώπινης διάσωσης του ανίσχυρου από τον ισχυρό φέρνει η ταινία στην φόρα, η οποία δεν κρίνεται ως κακή λόγω του πολέμου στο Ιράκ (εξυπακούεται πως δεν θα έπρεπε τώρα να βγει μια τέτοια ταινία), αλλά γιατί είναι. Πλασάρει την ιδέα πως φέρνει στο φως τις φρικαλεότητες που ζει η αφρικανική ήπειρος με τους εμφύλιους πολέμους, ενώ πραγματικός σκοπός της είναι να αναβιώσει για άλλη μια φορά ο αμερικανός στρατιώτης ως ήρωας.


Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

ΝΕΤ 22.00
Πολεμική, 2008 (Έγχρ.), 120'

LES FEMMES DE L’ OMBRE. Γαλλική ταινία του Ζαν-Πολ Σαλομέ, με τους Σοφί Μαρσό, Ζιλί Ντεπαρντιέ, Μόριτζ Μπλάιμπτραου.

Ούτε μία ούτε δύο, αλλά πέντε γυναίκες στην αντίσταση, και οι Γερμανοί βρίσκουν τον Φώσκολό τους. Βρισκόμαστε στην άνοιξη του 1944 και τέσσερις Γαλλίδες αναλαμβάνουν, με τη βοήθεια μιας Ιταλίδας, τη διάσωση ενός τραυματισμένου Βρετανού πράκτορα, ο οποίος γνωρίζει απόρρητα στοιχεία για την επικείμενη απόβαση στη Νορμανδία.



ΩΡΑΙΑ ΜΟΥ ΚΥΡΙΑ

ΕΤ3 23.00
Μιούζικαλ, 1964 (Έγχρ.), 170'

MY FAIR LADY. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Κούκορ, με τους Ρεξ Χάρισον, Όντρεϊ Χέπμπορν, Στάνλεϊ Χόλογουεϊ.

Ένας μεγαλοαστός βάζει στοίχημα ότι θα μεταμορφώσει σε κυρία του σαλονιού μια ανθοπώλισσα των λαϊκών τάξεων. Σύντομα όμως ερωτεύεται το «δημιούργημά» του.

Ο Τζορτζ Κούκορ με το ταλέντο του, την ομορφιά της Χέπμπορν και τα έξοχα ντεκόρ και κοστούμια μάς έδωσε ένα από τα τελευταία μεγάλα μιούζικαλ του Χόλιγουντ, το οποίο βραβεύτηκε με 8 Όσκαρ.


ΑΠΑΤΗΜΕΝΟΙ ΣΥΖΥΓΟΙ 

ALPHA 23.00
Κομεντί, 2005 (Έγχρ.), 103'

TRUST THE MAN. Αμερικανική ταινία του Μπαρτ Φρόιντλιχ, με τους Ντέιβιντ Ντουκόβνι, Τζούλιαν Μουρ, Μπιλ Κράνταπ.

Οι εξωσυζυγικές περιπέτειες και η προσπάθεια επανασύνδεσης δύο ζευγαριών νευρωτικών Νεοϋορκέζων.

Ο σκηνοθέτης, σύζυγος της Μουρ, νοσταλγεί τον Γούντι Άλεν σε αυτήν την ανέμπνευστη ηθογραφία του σεξ και των σχέσεων, που σε δυσκολεύει να ταυτιστείς με εύκολα αναγνωρίσιμους χαρακτήρες.


ELIZABETH

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

STAR 23.15
Βιογραφική, 1998 (Έγχρ.), 126'

Αγγλική ταινία του Σεκάρ Καπούρ, με τους Κέιτ Μπλάνσετ, Τζέφρι Ρας, Ρίτσαρντ Ατένμπορο.

Τα πρώτα χρόνια της βασιλείας της προτεστάντισσας Ελισάβετ, την οποία υποδύεται η Κέιτ Μπλάνσετ κερδίζοντας Χρυσή Σφαίρα, οσκαρική υποψηφιότητα και διεθνή αναγνώριση.

Αν και η Ελισάβετ η Α΄ (1533-1603) έμεινε γνωστή ως μια αποφασιστική βασίλισσα που επέβαλε την οριστική ρήξη της αγγλικής εκκλησίας με τη Ρώμη, ένωσε τη χώρα της, προστάτεψε τις τέχνες και τα γράμματα (αλλά καρατόμησε μεταξύ άλλων την εξαδέλφη της Μαίρη Στιούαρτ), η ταινία του Σεκάρ Καπούρ ασχολείται με τα πρώτα χρόνια της βασιλείας της. Όταν δηλαδή η 25χρονη ακόμα προτεστάντισσα βασίλισσα δεν έχει διαμορφώσει το χαρακτήρα με τον οποίο έμεινε γνωστή στην ιστορία, αλλά βασιλεύει με την καρδιά (κι όχι την ψυχρή λογική) σ’ ένα διαιρεμένο βασίλειο, αντιμέτωπη με τις δολοπλοκίες των καθολικών ευγενών και ιερέων. Επάνω στους οποίους θα κυριαρχήσει με ανάλογες δολοπλοκίες κι αφού αρνηθεί τον έρωτά της για τον Ρόμπερτ Ντάντλεϊ (με τον οποίο ωστόσο τη βλέπουμε να κάνει έρωτα, σε αντίθεση με το μύθο που η ίδια καλλιέργησε περί «παρθένας βασίλισσας»!). Ο Καπούρ υιοθετεί μια «σκοτεινή» σκηνοθεσία σε μια άνιση προσπάθεια να απομυθοποιήσει την αίγλη που περιβάλλει αν όχι την Ελισάβετ, τουλάχιστον την αυλή της. Όμως τούτο το πορτρέτο της αρχικά ρομαντικής γυναίκας, που θυσιάζει το φύλο της για να κυριαρχήσει σ’ ένα βασίλειο ανδρών ιντριγκαδόρων, δεν μπορεί παρά να είναι γοητευτικό και να καταλήγει σε μια ιστορική απολογία του σκοπού που αγιάζει τα μέσα.


ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 4.5/5 - Πρόταση Ημέρας)

ΑΝΤ1 00.30
Βιογραφική, 2001 (Έγχρ.), 136'

A BEAUTIFUL MIND. Αμερικανική ταινία του Ρον Χάουαρντ, με τους Ράσελ Κρόου, Τζένιφερ Κόνελι, Εντ Χάρις.

Η αληθινή ιστορία του Τζον Φορμπς Νας, ιδιοφυούς μαθηματικού που βραβεύτηκε με Νόμπελ, αλλά προηγουμένως πάλεψε πάνω από 30 χρόνια με τη σχιζοφρένεια.







ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΒΡΑΧΟΥ

STAR 01.45
Θρίλερ, 1992 (Έγχρ.), 94'

RED ROCK WEST. Αμερικανική ταινία του Τζον Νταλ, με τους Νίκολας Κέιτζ, Ντένις Χόπερ, Λάρα Φλιν Μπόιλ.

Ένας περιπλανώμενος που φτάνει σε μια αμερικανική κωμόπολη παίρνει τη θέση ενός δολοφόνου και μπλέκει σε μια θανάσιμη περιπέτεια.

Μοντέρνο φιλμ νουάρ, με μακάβριο χιούμορ και δόση νοσηρότητας, σαν να βλέπεις Ντέιβιντ Λιντς. Ο Τζον Νταλ αποδεικνύεται μάστορας στην αφήγηση και τη δημιουργία ατμόσφαιρας, όμως κάπου προς το τέλος πέφτει στις παγίδες του σεναρίου.


Ο ΘΥΡΩΡΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ

ΕΤ3 02.00
Δραματική, 1974 (Έγχρ.), 118'

IL PORTIERE DI NOTTE. Ιταλική δραματική ταινία της Λιλιάνα Καβάνι, με τους Ντερκ Μπόγκαρντ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Φιλίπ Λερουά.

Ένας πρώην αξιωματικός της Γκεστάπο δουλεύει ως νυχτερινός θυρωρός σ’ ένα ξενοδοχείο της Βιέννης. Μια μέρα έρχεται να μείνει εκεί η Λουτσία, παλιό θύμα και μεγάλο πάθος του στα χρόνια του πολέμου, που την είχε κάνει ερωμένη του με τη βία.

Η Λιλιάνα Καβάνι κάνει μια διφορούμενη, αλλά άκρως ερωτική ταινία πάνω στη διπολικότητα της σχέσης βασανιστή-θύματος, που σίγουρα θα θαύμαζε ο μαρκήσιος Ντε Σαντ.


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ ΛΟΦΟ

STAR 03.45
Τρόμου, 2007 (Έγχρ.), 79'

RETURN TO HOUSE ON HAUNTED HILL. Αμερικανική ταινία του Βίκτορ Γκαρσία, με τους Αμάντα Ριγκέτι, Έρικ Παλαντίνο, Στίβεν Πέισι.

Οι fans του σπλάτερ ας αναβάλουν για λίγο τον ύπνο τους, αφού αυτό το σίκουελ του ριμέικ (χρησιμοποιεί μάλιστα τα σκηνικά του) μιας cult ταινίας τρόμου του 1959 προσφέρει μερικές ανατριχιαστικές σκηνές – γύρισέ το στο τηλεμάρκετινγκ αν δεν θεωρείς διασκεδαστική την αφαίρεση εγκεφάλου.

Η υπόθεση μπλέκει μια στοιχειωμένη έπαυλη, ένα ανεκτίμητο κειμήλιο και μια συμμορία που το αναζητά, σε ένα μείγμα όπου το στιλιζάρισμα του τρόμου από τον σκηνοθέτη (και τεχνικό ειδικών εφέ) έχει προτεραιότητα.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου