17 ΞΑΝΑ
STAR 21.00
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 102'
17 AGAIN. Αμερικανική ταινία του Μπερ Στιρς, με τους Ζακ Έφρον, Τόμας Λένον, Μάθιου Πέρι.
Ο Μάθιου Πέρι είναι ο Μάικ, ο οποίος 20 χρόνια νωρίτερα (ως Ζακ Έφρον) είχε αφήσει πίσω του ένα λαμπρό αθλητικό μέλλον για χάρη της αγαπημένης του. Τώρα βλέπει το γάμο του να διαλύεται κι εύχεται για μια δεύτερη ευκαιρία.
Σε χολιγουντιανή κομεντί είμαστε, οπότε γιατί να μην την έχει; Ξανά 17άρης, λοιπόν, και ξανά Ζακ Έφρον φυσικά, με όλες τις deja vu παρεξηγήσεις να παρελαύνουν περήφανες μία προς μία. Το «Big» γίνεται φύλλο και φτερό, ο κορίτσια-ο-Ζακ προσπαθεί να πείσει ως ηθοποιός, ενώ η οικογενειακή ενότητα και ο αιώνιος έρωτας υμνούνται σε ήχο ευθύ, πλάγιο κι… εντελώς φάλτσο. Επιπλέον, λίγες οι αστείες στιγμές ή οι έξυπνες ατάκες κι ελάχιστο το ενδιαφέρον για τις επιλογές του Μάικ ακόμη και για 12χρονα κοριτσόπουλα – το μόνο target group που θα μπορούσε να εκπλήξει ένα φιλμ-γλειφιτζούρι όπως αυτό.
ΑΦΡΑΓΚΗ ΚΑΙ ΕΓΚΥΟΣ
MEGA 21.15
Κομεντί, 1996 (Έγχρ.), 105'
MRS. WINTERBOURNE. Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Μπέντζαμιν, με τους Σίρλεϊ ΜακΛέιν, Μπρένταν Φρέιζερ, Ρίκι Λέικ.
Μια έγκυος παίρνει την ταυτότητα μιας γυναίκας που σκοτώθηκε και γνωρίζει για πρώτη φορά την οικογενειακή θαλπωρή στο πρόσωπο της «πεθεράς» της.
Ανατροπή του παραμυθιού της Σταχτοπούτας.
ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΓΑΠΗΣ
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 103'
L’ HEURE D’ ETE. Γαλλική ταινία του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τους Σαρλ Μπερλίνγκ, Ζιλιέτ Μπινός, Ζερεμί Ρενιέ.
Στο κέντρο του χαμηλόφωνου αυτού οικογενειακού δράματος βρίσκεται η αιώνια μάχη ανάμεσα στην πολύτιμη μνήμη με την ανυπόμονη πρόοδο, στο δυσκίνητο παρελθόν και το ανάλαφρο μέλλον, στημένη γύρω από μια κληρονομιά την οποία καλούνται να διαχειριστούν τρία αμήχανα μεταξύ τους αδέρφια. Αυτά που πρόκειται να μοιραστούν –ένα σπίτι, μερικά έργα τέχνης, πολύτιμα καθημερινά αντικείμενα– αξίζουν κάτι περισσότερο από μερικές χιλιάδες ευρώ.
Ο Ασαγιάς παρακολουθεί διακριτικά, υπερβολικά διακριτικά θα έλεγα, τις συζητήσεις και τις κομψές διαφωνίες τους. Μοιάζει να μην παίρνει θέση, αν και περιγράφει σχολαστικά μια οικογένεια και μια Γαλλία βαθιά εγκλωβισμένες σε κοινωνικά αδιέξοδα και ιστορικές αγκυλώσεις. Πίσω από την εντός των τειχών ευγενή συμπεριφορά θα ανακαλύψει τη στείρα προσκόλληση σε παραδοσιακά στερεότυπα από τη μια, την ψυχρή «εξαργύρωση» κάθε πνευματικότητας και κάθε πολιτιστικής μνήμης από την άλλη. Ο τρόπος του μεθοδικός, αλλά εξαντλητικά φιλολογικός και επαναλαμβανόμενος, αναμασά τσεχοφικές τεχνικές που άλλοτε κουράζουν και άλλοτε –όπως στο αφοπλιστικά απλό φινάλε– αγγίζουν αυτό που θα ήθελε να είναι η ψυχή της ταινίας του.
ΚΛΕΜΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ
ALPHA 23.00
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 103'
TAKING LIVES. Αμερικανική ταινία του Ντ. Τζ. Καρούσο, με τους Αντζελίνα Τζολί, Ίθαν Χοκ, Τζίνα Ρόουλαντς.
Μια πράκτορας του FBI συμμετέχει στην αναζήτηση ενός serial killer, νιώθει όμως να ερωτεύεται έναν γκαλερίστα που η αστυνομία χρησιμοποιεί ως δόλωμα για να πιάσει τον δολοφόνο.
Επειδή οι συντελεστές ήθελαν να ποντάρουν στο μυστήριο για την ανακάλυψή του serial killer, μετατόπισαν το κέντρο βάρους του μυθιστορήματος του Μάικλ Πάι, στο οποίο βασίζεται η ταινία, στην αστυνομική έρευνα, επινοώντας το χαρακτήρα της Τζολί (που δεν υπάρχει στο βιβλίο). Η ιδέα αποδείχτηκε καλή μόνο για τα ηδονοβλεπτικά ένστικτά μας.
ROMANZO CRIMINALE
ΕΤ3 23.00
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 152'
Ιταλική ταινία του Μικέλε Πλασίντο, με τους Κιμ Ρόσι Στιούαρτ, Άννα Μουγκλαλίς, Κλαούντιο Σανταμαρία.
Τρεις μικροκακοποιοί συστήνουν μια συμμορία στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και σύντομα κυριαρχούν στον υπόκοσμο της Ρώμης.
Παρότι μυθιστόρημα που βασίζεται κυρίως σε εικασίες, το «Romanzo criminale» είναι ένα βιβλίο του Ιταλού εισαγγελέα Τζιανκάρλο Nτε Κατάλντο γύρω από τη δράση μιας αληθινής συμμορίας (έγινε γνωστή με το όνομα Magliana), η οποία ξεκίνησε από απαγωγές στα τέλη της δεκαετίας του ’70 για να κυριαρχήσει στον υπόκοσμο της Ρώμης μέχρι τα τέλη του ’90. Το ενδιαφέρον αυτού του χρονικού του εγκλήματος είναι η σύνδεση της συμμορίας με το ιταλικό παρακράτος και με τα μεγάλα πολιτικά γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια της τρομοκρατίας, όπως είναι η δολοφονία του Μόρο από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες και η εκατόμβη των νεκρών στο σταθμό της Μπολόνια από βόμβα ακροδεξιάς οργάνωσης. Όμως η πλευρά αυτή του βιβλίου, παρότι παρούσα, σκιαγραφείται επιδερμικά. Ο ηθοποιός Μικέλε Πλασίντο, που εδώ δοκιμάζει τις σκηνοθετικές του ικανότητες, επικεντρώνει την ταινία στις σχέσεις φιλίας των μελών της συμμορίας, κινούμενος σε μια «σκορσεζική» κατεύθυνση, αν και οι σκηνές βίας θυμίζουν τις ανάλογες ιταλικές αστυνομικές περιπέτειες της δεκαετίας του ’70. Κι επειδή δεν έχει το ταλέντο ενός Σκορσέζε καταφέρνει μεν να δώσει ένα αξιοπρεπές θέαμα, όχι όμως και να πείσει γιατί χρειαζόταν δυόμισι ώρες...
Η ΛΕΜΟΝΙΑ
ΒΟΥΛΗ 23.00
Σινεφίλ, 2008 (Έγχρ.), 106'
ETZ LIMON. Ισραηλινο-γερμανο-γαλλική ταινία του Εράν Ρικλίς, με τους Χιαμ Αμπάς, Αλί Σουλιμάν, Ντόρον Τάβορι.
Μια εύστοχη ανάγνωση της πολιτικής κατάστασης στη Μέση Ανατολή μέσα από μια αληθινή προσωπική ιστορία. Η υπόθεση ενός υπουργού Άμυνας, ο οποίος αισθάνεται να απειλείται από ένα αγρόκτημα με λεμονιές, μπορεί να θεωρηθεί έως και αστεία.
Ο Ρικλίς όμως έχει την ευαισθησία και την εξυπνάδα να πιαστεί από ένα τόσο φαινομενικά φαιδρό γεγονός προκειμένου να μιλήσει για εθνική υπερηφάνεια, ταξικές ανισότητες, συζυγική απιστία και συζυγικό χρέος, δημοσιογραφική δεοντολογία, προσωπική μοναξιά κι εθνική απομόνωση. Αξιοπρόσεκτη είναι και η στάση του σκηνοθέτη απέναντι στην απόδοση του δικαστικού αγώνα της Σάλμα. Κρατάει μόνο τις αποχρώσεις αυτής της άνισης μάχης και προτιμά και πάλι να κατανοήσει την ηρωίδα μέσα από μια νέα διάσταση στην προσωπική της ζωή. Εξαιρετική η Χιαμ Αμπάς στον πρωταγωνιστικό ρόλο – κουβαλάει πάνω της από την πρώτη μέχρι την τελευταία σκηνή τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις μιας ζωής.
ΘΕΑ ΑΠΟ ΨΗΛΑ
STAR 23.15
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 88'
VIEW FROM THE TOP. Αμερικανική ταινία του Μπρούνο Μπαρέτο, με τις Γκουινέθ Πάλτροου, Κριστίνα Απλγκέιτ, Κάντις Μπέργκεν.
Μια επαρχιωτοπούλα ονειρεύεται να γίνει αεροσυνοδός σε διεθνείς πτήσης. Ξεκινά από παρακατιανή εταιρεία, δίνει εξετάσεις στις Royalty Airlines, αλλά χάνει επειδή μια «φίλη» της ανταλλάσσει τα γραπτά του διαγωνισμού.
Κιτς και αφελής προπαγάνδα (εντελώς ξεπερασμένων) κοριτσίστικων ονείρων.
ΒΡΟΜΙΚΟΣ
MEGA 23.30
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 97'
DIRTY. Αμερικανική ταινία του Κρις Φίσερ, με τους Κούμπα Γκούντινγκ Τζούνιορ, Κλίφτον Κόλινς Τζούνιορ, Φρανκ Άλβαρεζ.
Εμπνευσμένη από ένα πραγματικό σκάνδαλο αστυνομικών βιαιοπραγιών σε μια ειδική ομάδα της αστυνομίας του Λος Άντζελες, αυτή η ταινία παρακολουθεί δύο αστυνομικούς που ανακαλύπτουν μια υπόθεση διαφθοράς στο τμήμα τους.
Κάτι ανάμεσα σε «Crash» και «Ημέρα Εκπαίδευσης». Οι δύο πρωταγωνιστές ξεχωρίζουν στην επιτηδευμένη βαριά ατμόσφαιρα που προσπαθεί να δημιουργήσει η ταινία.
ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΙΣΣΙΟΥ
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
ΕΤ3 01.00
Σινεφίλ, 1973 (Έγχρ.), 95'
EL ESPIRITU DE LA COLMENA. Ισπανική ταινία του Βίκτορ Ερίθε, με τους Φερνάντο Φερνάν Γκόμεθ, Τερέζα Γκιμπέρα, Άννα Τόρεντ.
Το 1940 στο δημαρχείο ενός μικρού καστιλιάνικου χωριού προβάλλεται ο «Φρανκενστάιν» του Τζέιμς Γουέιλ. Το παραμορφωμένο πρόσωπο του Μπόρις Καρλόφ εξάπτει την αχαλίνωτη φαντασία της εξάχρονης Άννας που αναζητά το καλόκαρδο τέρας σε ένα απομονωμένο σπίτι στην άκρη του χωριού. Σε εκείνο το σημείο θα βρει όμως έναν πληγωμένο αντάρτη και θα του προσφέρει ρούχα και τροφή προτού τον εκτελέσει η φρανκική αστυνομία.
Τριάντα πέντε χρόνια μετά την επικράτηση του στρατηγού Φράνκο ο ιδιόρρυθμος βιρτουόζος σκηνοθέτης Βίκτορ Ερίθε ξαναγυρίζει στα πρώτα χρόνια μετά τη λήξη του ισπανικού εμφυλίου, για να αναζητήσει το χαμένο πνεύμα της ελευθερίας. Το ελλειπτικό του δράμα συνθέτει εφαπτόμενα επίπεδα συμβολισμών και αλληγοριών που «καρφώνουν» την αειθαλή φρανκική εξουσία η οποία ακόμη κυβερνά τον τόπο. Τα ερημωμένα, στέρφα τοπία που παραπέμπουν στο συλλογικό ασυνείδητο ενός ολόκληρου λαού και η παντελής οικογενειακή έλλειψη επικοινωνίας, η οποία συμβολίζει τον κοινωνικό αυτισμό μιας χώρας με χαμένη πλέον την πλούσια δημοκρατική της παράδοση, περνούν με ευκολία τη μέγγενη της λογοκρισίας του φασιστικού καθεστώτος. Αυτό που ανακηρύσσει το αντικαθεστωτικό «Πνεύμα του μελισσιού» σταθμό στην ύστερη (ευρωπαϊκή) κινηματογραφία είναι η μεταφυσική ποιητικότητα με την οποία προσεγγίζει την ψυχεδελική ανήλικη φαντασία. Η συγκλονιστική ψιθυριστή φωνή της επτάχρονης Άννα Τόρεντ και η «χρυσαφένια» φωτογραφία του σχεδόν τυφλού την εποχή που γυριζόταν το φιλμ Λουίς Καντράδο θα στιγματίσουν ανεξίτηλα τον ισπανόφωνο κινηματογράφο του φανταστικού και τους σύγχρονους εκφραστές του, όπως τον Μεξικανό Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ
ΕΤ1 01.15
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 91'
A WAY OF LIFE. Αγγλική ταινία της Άμα Ασάντε, με τους Στέφανι Τζέιμς, Γκάρι Σέπερντ, Νέιθαν Τζόουνς.
Η 17χρονη Λι-Αν, ανύπαντρη μητέρα και άνεργη στη Νότια Ουαλία, βιώνει την ανικανότητα του βρετανικού συστήματος κοινωνικών υπηρεσιών, ενώ παράλληλα μαζί με τον αδερφό της και δύο φίλους του ξεσπά ρατσιστικά σε έναν Τούρκο γείτονά της.
Ρατσιστική βία στους κόλπους της βρετανικής νεολαίας σκιαγραφημένη μέσα από μια κοινωνικά ρεαλιστική ματιά αλά Κεν Λόουτς. Ενδιαφέρουσα η ωμή οπτική της πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτιδας.
FAIR PLAY
MEGA 02.00
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 103'
Γαλλική ταινία του Λιονέλ Μπαγιού, με τους Ερίκ Σαβάν, Μπενουά Μαγιμέλ, Μαριόν Κοτιγιάρ.
Μια ομάδα εργαζομένων «λύνουν» τις διαφορές τους κατά τη διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων.
Ο σκηνοθέτης της υποψήφιας για Όσκαρ μικρού μήκους ταινίας «Squash» τη μεγαλώνει σε διάρκεια κάνοντας ένα καυστικό, σατιρικό όσο και τραγικό, δοκίμιο για τη σύγχρονη κουλτούρα της εργασίας.
ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ
STAR 02.45
Κομεντί, 1996 (Έγχρ.), 130'
TIN CUP. Αμερικανική ταινία του Ρον Σέλτον, με τους Κέβιν Κόστνερ, Ρενέ Ρούσο, Ντον Τζόνσον.
Ένας ταλαντούχος αλλά αποτυχημένος στη ζωή αθλητής του γκολφ διεκδικεί ερωτικά μια όμορφη ψυχίατρο, η οποία έχει δεσμό με ένα διάσημο πρωταθλητή του ίδιου αγωνίσματος.
Αναρωτιόμαστε ποιο είναι το δραματουργικό ενδιαφέρον στη θέα ενός τύπου που προσπαθεί με τις ώρες να ρίξει ένα μπαλάκι σε μια τρύπα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου