Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΟΙ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ 3

ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 90'

RUSH HOUR 3. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Ράτνερ, με τους Τζάκι Τσαν, Κρις Τάκερ, Χιρογιούκι Σανάντα.

Τρίτη και φαρμακερή... Οι «Αλεξίσφαιροι Ντετέκτιβ» είχαν αρχίσει να κουράζονται από την προηγούμενη ήδη συνάντησή τους. Την προσπάθεια ανάκτησης του δυναμισμού που χαρακτήριζε το μπριόζο πρωταγωνιστικό δίδυμο έχει αναλάβει να τονώσει αυτή τη φορά το Παρίσι, το απόλυτα φολκλορικό φόντο για ρομάντζο, κοσμοπολίτικες περιπέτειες και κωμικές παρεξηγήσεις με τη διαφορά γλώσσας και νοοτροπίας.

Παρόλα αυτά, το γαλλικό άγγιγμα αποδεικνύεται ελάχιστα αποτελεσματικό, καθώς η αστυνομική ίντριγκα είναι όσο προσχηματικότερη γίνεται, τα ίδια αστεία και κυνηγητά επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά, ακόμα κι οι δύο βασικοί σταρ μοιάζουν χαλαροί και βαριεστημένοι. Για να μη μιλήσουμε για την κωμικοτραγική cameo εμφάνιση του Ρομάν Πολάνσκι...



ΕΙΜΑΙ Ο EΡΩΤΑΣ

ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 120'

IO SONO L’AMORE. Ιταλική ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο, με τους Τίλντα Σουίντον, Φλάβιο Παρέντι, Εντοάρντο Γκαμπριελίνι.

Οι εικόνες γυαλίζουν όπως τα έπιπλα της αριστοκρατικής βίλας, ο τίτλος της ταινίας παραπέμπει σε πλουμιστό μελόδραμα, το κινηματογραφικό ύφος είναι αυτό μιας βαρυφορτωμένης όπερας. Όλα ταιριάζουν απόλυτα στο μεγαλοαστικό attitude των Ρέκι, μιας βισκοντικής δυναστείας στην οποία οι κανόνες δεν τίθενται υπό αμφισβήτηση, μέχρι που ο πάτερ φαμίλιας αιφνιδιάζει με την απόφασή του να χρίσει ως διαδόχους όχι μόνο τον μεγαλύτερο γιο του, αλλά και τον νεαρότατο εγγονό του. Την πρώτη αόρατη ρωγμή διαδέχονται και άλλες, ώσπου ένα υπέροχα μαγειρεμένο δείπνο φέρνει την καταστροφή.

Ο Λούκα Γκουαντανίνο παρακολουθεί τους ήρωές σαν να κινούνται πίσω από μια βιτρίνα. Με μια πολυεπίπεδη σκηνοθετική αρχιτεκτονική –η οποία σε κάποιες σεκάνς φλερτάρει με την αυταρέσκεια–, τους αναδεικνύει σε ζωντανά εκθέματα κι εναλλάσσει ένα πνιγηρό αίσθημα ασφυξίας (διάδρομοι, στενές πόρτες, ημίφως) με μια αίσθηση μοναξιάς και απομόνωσης (ευρύχωρα δωμάτια, μακρινά και άδεια πλάνα). Ωστόσο, όταν ο Αντόνιο, ο νεαρός φίλος του Έντο, μαγειρεύει, η κάμερα «βουτά» στα πιάτα, ενώ στην ερωτική σκηνή χάνεται στην ανοιχτή ανοιξιάτικη φύση. Από τη μια η παγερή λάμψη των αντικειμένων και από την άλλη η φλογερή δύναμη των αισθήσεων. Η αντίθεση περιέχει μια μελοδραματική αφέλεια την οποία ο Γκουαντανίνο χειρίζεται με την κομψότητα ενός Ντάγκλας Σερκ, με την αποστασιοποιημένη ειρωνεία ενός Αντονιόνι και τη μεγαλοπρέπεια ενός Βισκόντι. Η σεναριακή του μαεστρία την έχει υπό διαρκή έλεγχο και η επιβλητική παρουσία της Τίλντα Σουίντον την προσγειώνει γοητευτικά στην πραγματικότητα.


300 

(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)

STAR 21.00
Ιστορική, 2007 (Έγχρ.), 117'

Αμερικανική ταινία του Ζακ Σνάιντερ, με τους Τζέραρντ Μπάτλερ, Λένα Χίντι, Ντόμινικ Γουέστ.

Το 480 π.Χ. οι στρατιές του Πέρση βασιλιά Ξέρξη προελαύνουν στα ελληνικά εδάφη. Αψηφώντας τις δυσοίωνες προφητείες, ο βασιλιάς της Σπάρτης Λεωνίδας και 300 πολεμιστές του αποφασίζουν να τον αντιμετωπίσουν στα στενά των Θερμοπυλών.

Με μια πρωτόγνωρη τεχνική, ενδυματολογικές επιλογές και εξωπραγματικές σεναριακές «πινελιές», ο φανατικός ρεπουμπλικάνος Ζακ Σνάιντερ προσπαθεί να μείνει όσο γίνεται πιστότερος στο κόμικ των Φρανκ Μίλερ και Λιν Βάρλεϊ, οδηγώντας την ταινία μακριά από τα χωράφια της Ιστορίας, βαθιά στην ηρωική φαντασία. Η φετιχιστική ματιά στη θεαματική πλευρά της βίας, η λογική ενός βιντεοπαιχνιδιού με καλογυμνασμένους, θαρραλέους Έλληνες κόντρα σε ποταπούς μαυριδερούς σκλάβους Ανατολίτες δεν δημιουργούν πρόβλημα ως προς την ιστορική πιστότητα, αλλά τη μυθοπλαστική αναπαράσταση ενός «μακρινού» σύμπαντος (ενός ξένου πολιτισμού, μιας φανταστικής χώρας, του αρχαίου κόσμου…) που δεν μπορεί να συμπεριφέρεται ηθικά και αισθητικά, άρα και πολιτικά, παρά μόνο με το δικό μας τρόπο.


ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΕΓΙΟ

MEGA 01.30
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 110'

BRICK. Αμερικανική ταινία του Ράιαν Τζόνσον, με τους Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ, Λούκας Χάας, Νόρα Ζέχετνερ.

Αναζητώντας το δολοφόνο της πρώην φιλενάδας και συμφοιτήτριάς του, ένας φοιτητής κολεγίου διεισδύει στη συμμορία του Πιν, ενός εμπόρου ναρκωτικών ο οποίος φαίνεται να σχετίζεται με το φόνο. Πρώτη ταινία του Τζόνσον («Looper»), το «Έγκλημα στο Κολέγιο» αποτελεί μια πρωτότυπη απόπειρα ανανέωσης του φιλμ νουάρ, με μια ίντριγκα που παραπέμπει στα σκοτεινά μονοπάτια των Ντάσιελ Χάμετ και Ρέιμοντ Τσάντλερ, με χώρο όμως αναφοράς ένα σύγχρονο αμερικανικό κολέγιο και ήρωα όχι κάποιο σκληροτράχηλο ντετέκτιβ, αλλά ένα φοιτητή.

Θα περιμέναμε ότι ο τρόπος με τον οποίο κινείται ο Μπρένταν (που βρίσκεται ηθελημένα στο περιθώριο του κολεγίου) θα ήταν καθαρά διανοητικός, όμως η έρευνά του είναι και «σωματική», με τον ίδιο να υποβάλλει τον εαυτό του σε μια σειρά από δοκιμασίες με σχεδόν μαζοχιστική επιμονή. Οι διαλογικές σκηνές που έχει με τον Πιν, τον ακόμα πιο εκκεντρικό έμπορο ναρκωτικών που μένει ακόμα με τη μητέρα του, είναι ενδεχομένως οι καλύτερες της ταινίας. Όμως η αστυνομική ίντριγκα αυτή καθαυτή είναι τόσο συγκεχυμένη, που από ένα σημείο και μετά παύει να προκαλεί το ενδιαφέρον (όπως και αρκετοί από τους υπόλοιπους χαρακτήρες). Ο Τζόνσον προσπαθεί να φανεί υπερβολικά έξυπνος ως προς το σενάριο, αγνοώντας, για παράδειγμα, το μάθημα του Χάμετ του οποίου οι ίντριγκες είχαν ένα βαθύτερο κοινωνικό υπόβαθρο που εδώ μάταια αναζητείται στην κάπως ψυχρή ατμόσφαιρα του αμερικανικού κολεγίου.


ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ

STAR 02.30
Κωμωδία, 1992 (Έγχρ.), 101'

NOISES OFF... Αμερικανική ταινία του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, με τους Μάικλ Κέιν, Κρίστοφερ Ριβ, Κάρολ Μπερνέτ.

Όσο ένας θίασος ετοιμάζεται για την πρεμιέρα μιας σεξοκωμωδίας, τα μέλη του βιώνουν στα παρασκήνια παρόμοιες ιστορίες σεξ, απάτης και ψέματος.

Μια παράσταση μέσα σε μια άλλη παράσταση. Η μεταφορά του θεατρικού του Μάικλ Φρέιν προσπαθεί να βρει τις ισορροπίες μεταξύ insider χιούμορ, παρασκηνιακής ηδονοβλεψίας και slapstick φάρσας.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου