Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Οι ταινίες στην TV σήμερα


Η ΜΑΣΚΑ

STAR 22.00
Κωμωδία, 1994 (Έγχρ.), 101'

THE MASK. Αμερικανική ταινία του Τσακ Ράσελ, με τους Τζιμ Κάρεϊ, Κάμερον Ντίαζ, Ρίτσαρντ Τζένι.

Ένας κομπλεξικός υπάλληλος τράπεζας βρίσκει μια μαγική μάσκα που όποιος τη φορά μεταμορφώνεται σε αστείο φρικιό με μαγικές ικανότητες.

Διασκεδαστική κόμικς περιπέτεια, με ειδικά εφέ που ακόμα εντυπωσιάζουν με την παλαβομάρα και την ευρηματικότητά τους.



ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

MEGA 23.30
Δραματική, 2000 (Έγχρ.), 114'

I DREAMED OF AFRICA. Αμερικανική ταινία του Χιου Χάντσον, με τους Κιμ Μπέισινγκερ, Βενσάν Περέζ, Ντάνιελ Κρεγκ.

Η αληθινή ιστορία μιας γυναίκας που έρχεται με τον δεύτερο σύζυγό της στην Κένια για να ξεκινήσει μια νέα ζωή.

Το όνειρό της Κούκι Γκάλμαν, στην αυτοβιογραφία της οποίας στηρίχτηκε η ταινία, δεν το συμμερίστηκε (τουλάχιστον κινηματογραφικά) ο Χιου Χάντσον, αλλά ευτυχώς το αφουγκράστηκε η Μπέισινγκερ.


Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ

ΕΤ1 23.40
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 82'

THE ARCHITECT. Αμερικανική ταινία του Ματ Τόμπερ, με τους Άντονι ΛαΠάλια, Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Βαϊόλα Ντέιβις.

Ένας αρχιτέκτονας που έχει σχεδιάσει ένα κτίριο κατοικιών σε μια υποβαθμισμένη περιοχή συγκρούεται με μια ακτιβίστρια η οποία υποστηρίζει ότι το δημιούργημά του είναι αποτυχημένο.

Πομπώδης κοινωνιολογική διάλεξη, που παραχώνει στην αφήγηση ό,τι υπάρχει πρόχειρο από μια απλοϊκή προβληματική περί διαφυλετικών διαφορών.


ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

STAR 03.00
Δραματική, 1988 (Έγχρ.), 119'

DANGEROUS LIAISONS. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Φρίαρς, με τους Τζον Μάλκοβιτς, Μισέλ Φάιφερ, Γκλεν Κλόουζ.

Η διεφθαρμένη μαρκησία Ντε Μερτέιγ δέχεται να κάνει έρωτα με τον ερωτύλο υποκόμη Βαλμόν μόνο αν εκείνος διαφθείρει μια παρθένα. Ο Βαλμόν, θεωρώντας το στοίχημα εύκολο, βάζει στο παιχνίδι μια πουριτανή παντρεμένη κυρία, την οποία όμως θα ερωτευθεί καταστροφικά. Αριστουργηματική, η καλύτερη σίγουρα, κινηματογραφική διασκευή του ομώνυμου επιστολικού βιβλίου του Λακλό.

Όλη η ταινία είναι μια μακιαβελική μηχανορραφία με επίκεντρο το σεξ, ιδωμένο όμως σαν γοητεία, σπορ, επίδειξη και όχι ως ερωτική απόλαυση. Ο Φρίαρς τονίζει τον ψεύτικο χαρακτήρα αυτού του παιχνιδιού, υπογραμμίζοντας τη θεατρικότητα ενός κώδικα συμπεριφοράς. Οι κοινωνικές αναφορές, στην εποχή που μας ενδιαφέρει, έχουν αφεθεί στο περιθώριο, για να προσεγγιστούν καλύτερα οι χαρακτήρες. Ο Φρίαρς, αν και διαθέτει επιβλητικά σκηνικά, προτιμά τα γκρο πλαν των έξοχων ερμηνειών του, κάνοντας μια λιτή ταινία που αποτελεί μάθημα σκηνοθετικής αποτελεσματικότητας. Με Όσκαρ δεν βραβεύτηκαν οι υποψήφιες Γκλεν Κλόουζ και Μισέλ Φάιφερ, αλλά τα κοστούμια, τα σκηνικά και η σεναριακή διασκευή.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου