ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ ΚΙ ΕΡΗΜΟΣΠΙΤΗΣ
STAR 21.00
Κωμωδία, 1963 (Α/Μ), 85'
Ελληνική ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, με τους Θανάση Βέγγο, Δημήτρης Νικολαίδης, Μπέτυ Μοσχονά.
Ο αγράμματος και αυθόρμητος επαρχιώτης του Θανάση Βέγγου προσπαθεί να στεριώσει σε διάφορες δουλειές στην Αθήνα.
Χωρίς επιτυχία, φυσικά, αλλά εκστομίζοντας σε ένα μπουρλέσκ κωμικό κλίμα μερικές από τις κλασικότερες ατάκες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.
ΤΟ ΣΜΟΚΙΝ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
ΑΝΤ1 21.00
Κωμική περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 93'
THE TUXEDO. Αμερικανική ταινία του Κέβιν Ντόνοβαν, με τους Τζάκι Τσαν, Τζένιφερ Λαβ Χιούιτ, Τζέισον Άιζακς.
Ο Ασιάτης οδηγός ενός πράκτορα τον αντικαθιστά στις αποστολές του όταν εκείνος τραυματίζεται, φορώντας το σμόκιν του, που είναι στην πραγματικότητα μυστικό όπλο που προικίζει με υπερφυσικές δυνάμεις αυτόν που το φορά.
Σαν να μπαίνεις σε πολυκατάστημα ηλεκτρονικών. Θα νοσταλγήσεις την εποχή που ο Τζάκι Τσαν έκανε ακροβατικά χωρίς τη βοήθεια κανενός... σμόκιν.
Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ
MEGA 21.15
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 85'
Ελληνική ταινία του Παναγιώτη Φαφούτη, με τους Σμαράγδα Καρύδη, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Πέτρο Λαγούτη.
Η χήρα του προέδρου μιας ποδοσφαιρικής ομάδας θα κληρονομήσει τον άντρα της μόνο αν καταφέρει να τη διατηρήσει στην Α΄ Εθνική. Αλλά εκείνη δεν έχει ιδέα από μπάλα και ο αντιπρόεδρος είναι αποφασισμένος να σαμποτάρει τα σχέδιά της.
Η ιδέα μοιάζει υποσχόμενη, ο βραβευμένος μικρομηκάς Παναγιώτης Φαφούτης μιας πρώτης τάξεως επιλογή και η Σμαράγδα Καρύδη ιδανική πρωταγωνίστρια. Τι πήγε, λοιπόν, θεόστραβα; Καταρχάς, το σενάριο, ο θεμέλιος λίθος μιας εμπορικής κωμωδίας, μοιάζει τόσο προχειρογραμμένο που τίποτα πάνω του δεν λειτουργεί. Άνοστα αστεία, απίστευτες ευκολίες, γκαγκ βγαλμένα θαρρείς από ιταλική σεξοκωμωδία του ’70… Η άτσαλη σκηνοθεσία έρχεται να ξεγυμνώσει ακόμα κι αυτό το αρπακολλατζίδικο στήσιμο της παραγωγής (ούτε μια σκηνή γηπέδου ή αποδυτηρίων δεν μοιάζει πειστική), το μοντάζ αφήνει «ουρές», ο ήχος μοιάζει αμιξάριστος, ενώ η κακομοίρα η Καρύδη με τον δύσμοιρο Ρουμάνο προπονητή Ερρίκο Λίτση προσπαθούν να βγάλουν άκρη την ώρα που χάνει η μάνα το παιδί και ο Ζιντάν την μπάλα.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
STAR 22.45
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 169'
CATEGORY 7: END OF THE WORLD. Αμερικανική τηλεταινία του Ντικ Λόουρι, με τους Σάνον Ντόχερτι, Ράντι Κουέιντ, Τζίνα Γκέρσον.
Σούπερ καταιγίδες απειλούν τον πλανήτη με καταστροφή, ενώ διάφοροι επιτήδειοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τα ακραία καιρικά φαινόμενα.
Μόνο η λέξη «αλαλούμ» μπορεί να περιγράψει τι συμβαίνει εδώ πέρα. Δεν είναι μια τηλεταινία καταστροφής, αλλά μια τηλεταινία-καταστροφή.
ΓΚΑΝΓΚΑ ΝΤΙΝ
ΕΤ3 23.00
Περιπέτεια, 1939 (Α/Μ), 117'
Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Στίβενς, με τους Κάρι Γκραντι, Βίκτορ ΜακΛάγκλεν, Ντάγκλας Φέρμπανκς.
Στην αποικιοκρατική Ινδία του 19ου αιώνα, δύο Άγγλοι στρατιώτες προσπαθούν να εμποδίσουν ένα συνάδελφό τους να παντρευτεί και να αποστρατευτεί.
Μια κλασική χολιγουντιανή περιπέτεια με χιούμορ και κεφάτες ερμηνείες, στην οποια χρωστάει την ύπαρξή του το είδος της εξωτικής περιπέτειας.
ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΓΟΗΤΕΙΑ
MEGA 23.15
Θρίλερ, 2001 (Έγχρ.), 85'
WICKED. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Στάινμπεργκ, με τους Τζούλια Στάιλς, Γουίλιαμ Ρ. Μόουζες, Πάτρικ Μαλντούν.
Να τη χαίρεστε την κόρη σας. Μια όχι και στα πολύ καλά της έφηβη αρχίζει να ντύνεται με τα ρούχα της μητέρας της και να προκαλεί ερωτικά τον πατέρα της όταν η μητέρα βρίσκεται νεκρή.
Αυτήν την ακραία ιστορία οιδιπόδειου συμπλέγματος, με την αναμενόμενη έκβαση, σώζει μια στιλιζαρισμένη σκηνοθεσία που εντέχνως κρύβει τις αβυσσαλέες ψυχολογικές διεργασίες για να προτάξει άλλη μία ιστορία ενηλικίωσης που θα αρέσει σ’ έφηβους emo.
ΜΟΝΑΧΟ
STAR 02.15
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 165'
MUNICH. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Έρικ Μπάνα, Ντάνιελ Κρεγκ, Ματιέ Κασοβίτς.
Παρότι το «Μόναχο» ξεκινά με τα συμβάντα που αμαύρωσαν τους Ολυμπιακούς του Μονάχου το 1972, η ταινία του Σπίλμπεργκ (που βασίστηκε στις αποκαλύψεις ενός πράκτορα της Μοσάντ για την επακόλουθη μυστική επιχείρηση που δεν παραδέχτηκε ποτέ επίσημα η ισραηλινή κυβέρνηση) είναι ένα πολιτικό θρίλερ της σχολής Τζον Λε Καρέ, του οποίου οι κατασκοπικές περιπέτειες περικλείουν πάντα συνειδησιακά προβλήματα των απλών πρακτόρων, αλλά και αμοραλισμό από πλευράς ηγετικών ιθυνόντων.
Έχει σημασία για τη λογική του Σπίλμπεργκ να μας δείξει μια σχεδόν ερασιτεχνική ομάδα πρακτόρων, συγκροτούμενη από φαινομενικά κοινούς ανθρώπους, που έχει ωστόσο καθένας τους τη δική του εμμονοληψία: ενωμένοι αρχικά από το σιωνιστικό μίσος κατά των Παλαιστινίων, θα δεχτούν να γίνουν πιόνια της κρατικής τρομοκρατίας, για να αρχίσουν σιγά-σιγά να έχουν τις αμφιβολίες τους για το δίκαιο ή την αποτελεσματικότητα της αποστολής τους. Το μήνυμα της τελευταίας σκηνής, με τον ήρωα να βαδίζει στο Μπρούκλιν καθώς οι Δίδυμοι Πύργοι βρίσκονται ακόμα στη θέση τους, είναι προφανές.
(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου