ΞΑΝΑ ΑΝΑΛΥΣΕ ΤΟ
(athinorama)
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2002 (Έγχρ.), 96'
ANALYZE THAT. Αμερικανική ταινία του Χάρολντ Ράμις, με τους Ρόμπερτ ντε Νίρο, Μπίλι Κρίσταλ, Λίζα Κούντροου.
Ο αρχιμαφιόζος Πολ Βίτι παριστάνει τον κατατονικό για να βγει από τη φυλακή υπό την επίβλεψη του ψυχίατρου Μπεν Σόμπελ, ο οποίος αναγκάζεται να τον φιλοξενήσει σπίτι του. Ο Βίτι σχεδιάζει ένα μεγάλο κόλπο δουλεύοντας ως βιτρίνα σε τηλεοπτική σειρά με μαφιόζικη θεματολογία.
Συνέχεια του «Ανάλυσέ το», με τους ίδιους κεντρικούς χαρακτήρες (ο νευρωτικός και γεμάτος φοβίες αρχιμαφιόζος και ο ψυχίατρος που αναγκάζεται να αναμειχθεί σε υποθέσεις της μαφίας), να δίνουν την ίδια παράσταση. Ξανά αναλύοντάς το, ούτε σαν παρωδία των «Sopranos» στέκει.
Ο αρχιμαφιόζος Πολ Βίτι παριστάνει τον κατατονικό για να βγει από τη φυλακή υπό την επίβλεψη του ψυχίατρου Μπεν Σόμπελ, ο οποίος αναγκάζεται να τον φιλοξενήσει σπίτι του. Ο Βίτι σχεδιάζει ένα μεγάλο κόλπο δουλεύοντας ως βιτρίνα σε τηλεοπτική σειρά με μαφιόζικη θεματολογία.
Συνέχεια του «Ανάλυσέ το», με τους ίδιους κεντρικούς χαρακτήρες (ο νευρωτικός και γεμάτος φοβίες αρχιμαφιόζος και ο ψυχίατρος που αναγκάζεται να αναμειχθεί σε υποθέσεις της μαφίας), να δίνουν την ίδια παράσταση. Ξανά αναλύοντάς το, ούτε σαν παρωδία των «Sopranos» στέκει.
Η ΖΩΗ ΣΕ FAST FORWARD
MEGA 21.00
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 108'
CLICK. Αμερικανική ταινία του Φρανκ Κοράτσι, με τους Άνταμ Σάντλερ, Κέιτ Μπεκινσέιλ, Κρίστοφερ Γουόκεν.
Ο Μάικλ Νιούμαν, πολυάσχολος αρχιτέκτονας που αμελεί σύζυγο και παιδιά, αποκτά ένα τηλεκοντρόλ που του επιτρέπει να βάζει σε γρήγορη κίνηση διάφορες φάσεις της προσωπικής ζωής του.
Δύσκολο να ξεφύγει από την εύκολη ηθικολογία ένα τέτοιο θέμα, παρά το αρχικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει. Το μήνυμα το λαμβάνεις εξαρχής κι ύστερα περιμένεις μάταια να υπάρχει μια θεματική ανατροπή για να κρατηθεί το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Υπάρχει ένα ελαφρύ γύρισμα προς το δράμα (τύπου Φρανκ Κάπρα), αλλά κι αυτό είναι υπερβολικά προβλέψιμο. Η ταινία, πάντως, αποφεύγει το χοντρό χιούμορ και ο Σάντλερ είναι αρκετά συμπαθής.
Ο Μάικλ Νιούμαν, πολυάσχολος αρχιτέκτονας που αμελεί σύζυγο και παιδιά, αποκτά ένα τηλεκοντρόλ που του επιτρέπει να βάζει σε γρήγορη κίνηση διάφορες φάσεις της προσωπικής ζωής του.
Δύσκολο να ξεφύγει από την εύκολη ηθικολογία ένα τέτοιο θέμα, παρά το αρχικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει. Το μήνυμα το λαμβάνεις εξαρχής κι ύστερα περιμένεις μάταια να υπάρχει μια θεματική ανατροπή για να κρατηθεί το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Υπάρχει ένα ελαφρύ γύρισμα προς το δράμα (τύπου Φρανκ Κάπρα), αλλά κι αυτό είναι υπερβολικά προβλέψιμο. Η ταινία, πάντως, αποφεύγει το χοντρό χιούμορ και ο Σάντλερ είναι αρκετά συμπαθής.
Η ΑΠΙΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 1969 (Έγχρ.), 98'
LA FEMME INFIDELE. Γαλλο-ιταλική ταινία του Κλοντ Σαμπρόλ, με τους Στεφάν Οντράν, Μισέλ Μπουκέ, Μορίς Ρονέ.
Ένας ευυπόληπτος αστός δολοφονεί τον εραστή της γυναίκας του, αλλά εκείνη τον καλύπτει.
Ο Σαμπρόλ χρησιμοποιεί τους όρους του θρίλερ για να κάνει μία σάτιρα της υποκρισίας και της ηθικολογίας της αστικής τάξης.
Ένας ευυπόληπτος αστός δολοφονεί τον εραστή της γυναίκας του, αλλά εκείνη τον καλύπτει.
Ο Σαμπρόλ χρησιμοποιεί τους όρους του θρίλερ για να κάνει μία σάτιρα της υποκρισίας και της ηθικολογίας της αστικής τάξης.
STAR 22.00
Κοινωνική, 2008 (Έγχρ.), 116'
Αμερικανική ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τον ίδιο και τους Μπι Βανγκ, Άνεϊ Χερ, Κρίστοφερ Κάρλεϊ.
Ο κόσμος αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου μελαγχολία... Ένας βετεράνος του πολέμου της Κορέας συνάπτει μια απροσδόκητα φιλική σχέση με τον νεαρό Κορεάτη γείτονά του, όταν ο τελευταίος θα επιχειρήσει να κλέψει την πολύτιμη Ford Gran Torino του.
Ο Ίστγουντ έχει τη δύναμη ν’ αντιστέκεται ακόμα σε οποιονδήποτε θα έμπαινε στην κινηματογραφική του αυλή για να μάθει στο γέρικο σκυλί καινούργια κόλπα. Στέρεος και ξεκάθαρος, οπλίζει και πυροβολεί κατευθείαν στην καρδιά: κάποτε τον αμερικανικό εχθρό με το όπλο του, τώρα με την κάμερά του το αμερικανικό όνειρο. Αλλά η τελευταία μάχη είναι και η δυσκολότερη. Όπως όλα γύρω του, οι αξίες, οι συνήθειες, οι άνθρωποι και τα κτίρια χρειάζονται «επισκευή», η Gran Torino του έχει ανάγκη από καινούργιο οδηγό. Η ίδια η Αμερική επίσης.
Ο κόσμος αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου μελαγχολία... Ένας βετεράνος του πολέμου της Κορέας συνάπτει μια απροσδόκητα φιλική σχέση με τον νεαρό Κορεάτη γείτονά του, όταν ο τελευταίος θα επιχειρήσει να κλέψει την πολύτιμη Ford Gran Torino του.
Ο Ίστγουντ έχει τη δύναμη ν’ αντιστέκεται ακόμα σε οποιονδήποτε θα έμπαινε στην κινηματογραφική του αυλή για να μάθει στο γέρικο σκυλί καινούργια κόλπα. Στέρεος και ξεκάθαρος, οπλίζει και πυροβολεί κατευθείαν στην καρδιά: κάποτε τον αμερικανικό εχθρό με το όπλο του, τώρα με την κάμερά του το αμερικανικό όνειρο. Αλλά η τελευταία μάχη είναι και η δυσκολότερη. Όπως όλα γύρω του, οι αξίες, οι συνήθειες, οι άνθρωποι και τα κτίρια χρειάζονται «επισκευή», η Gran Torino του έχει ανάγκη από καινούργιο οδηγό. Η ίδια η Αμερική επίσης.
Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ
NET 00.30
Αστυνομική, 1997 (Έγχρ.), 97'
CITY OF INDUSTRY. Αμερικανική ταινία του Τζον Ίρβιν, με τους Τίμοθι Χάτον, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Στίβεν Ντορφ.
Ένας παλαίμαχος ληστής αναζητά ένα νεαρό και αδίστακτο εγκληματία που δολοφόνησε τον αδελφό του για να κρατήσει το μερίδιο από μια ληστεία διαμαντιών.
Παρά το κοινότοπο σενάριο, μια καλογυρισμένη αστυνομική περιπέτεια, που αποφεύγει τις αναίτιες σκηνές βίας και δίνει έμφαση στους χαρακτήρες. Ενδιαφέρουσα η σκιαγράφηση του Λος Άντζελες ως μια πόλη που παράγει χρήμα και θάνατο, μακριά από τη λάμψη του Χόλιγουντ.
Ένας παλαίμαχος ληστής αναζητά ένα νεαρό και αδίστακτο εγκληματία που δολοφόνησε τον αδελφό του για να κρατήσει το μερίδιο από μια ληστεία διαμαντιών.
Παρά το κοινότοπο σενάριο, μια καλογυρισμένη αστυνομική περιπέτεια, που αποφεύγει τις αναίτιες σκηνές βίας και δίνει έμφαση στους χαρακτήρες. Ενδιαφέρουσα η σκιαγράφηση του Λος Άντζελες ως μια πόλη που παράγει χρήμα και θάνατο, μακριά από τη λάμψη του Χόλιγουντ.
ΓΚΛΟΡΙ, Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ
MEGA 01.15
Ιστορική, 1989 ( Έγχρ.), 122'
GLORY. Αμερικανική ταινία του Έντουαρντ Ζούικ, με τους Μάθιου Μπρόντερικ, Ντένζελ Ουάσινγκτον, Μόργκαν Φρίμαν.
Το 1864, ο Ρόμπερτ Σόου, ένας νεαρός συνταγματάρχης, αναλαμβάνει τη διοίκηση του πρώτου συντάγματος των Βορείων που αποτελείται αποκλειστικά από μαύρους. Βασισμένη στα γράμματα του Σόου, η ταινία περιγράφει τις δυσκολίες της εκπαίδευσης αυτών των ανδρών και την ηρωική τους αυτοθυσία.
Ο Ζούικ μας προσφέρει ένα άρτιο θέαμα, φροντίζει όμως να μη θίξει καθόλου τις αρνητικές επιπτώσεις του εμφύλιου πολέμου, δείχνοντας μόνο την ηρωική πλευρά τού να πολεμάς. Η ταινία τιμήθηκε με Όσκαρ φωτογραφίας, ηχοληψίας και β΄ ρόλου για τον Ντένζελ Ουάσινγκτον.
Το 1864, ο Ρόμπερτ Σόου, ένας νεαρός συνταγματάρχης, αναλαμβάνει τη διοίκηση του πρώτου συντάγματος των Βορείων που αποτελείται αποκλειστικά από μαύρους. Βασισμένη στα γράμματα του Σόου, η ταινία περιγράφει τις δυσκολίες της εκπαίδευσης αυτών των ανδρών και την ηρωική τους αυτοθυσία.
Ο Ζούικ μας προσφέρει ένα άρτιο θέαμα, φροντίζει όμως να μη θίξει καθόλου τις αρνητικές επιπτώσεις του εμφύλιου πολέμου, δείχνοντας μόνο την ηρωική πλευρά τού να πολεμάς. Η ταινία τιμήθηκε με Όσκαρ φωτογραφίας, ηχοληψίας και β΄ ρόλου για τον Ντένζελ Ουάσινγκτον.
DAISY
STAR 02.30
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 110'
Ταινία παραγωγής Νότιας Κορέας και Χονγκ Κονγκ του Βάι-Κιούνγκ Λάου, με τους Τζουν Τζι-γιούν, Τζουνγκ Γουσούνγκ, Λι Σούνγκ-γε.
Ένας Κορεάτης πράκτορας της Ιντερπόλ, ο οποίος ελέγχει τη διακίνηση ναρκωτικών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, και ένας εκτελεστής ερωτεύονται μια Κορεάτισσα πλανόδια ζωγράφο στο Άμστερνταμ.
Η απρόσμενη τοποθέτηση μιας κορεάτικης γκανγκστερικής ίντριγκας στο ευρωπαϊκό περιβάλλον της Ολλανδίας προσδίδει στην όλη παραγωγή έναν αβανταδόρικο εξωτισμό. Η σκηνοθετική μείξη, όμως, του ρομαντικού μελοδράματος με τη βία και τον παραλογισμό του υποκόσμου είναι μεγαλεπήβολη και άστοχα δομημένη. Ποτέ δεν γίνεται πιστευτή η συναισθηματική εμπλοκή του «κακού» ήρωα που λυγίζει μπροστά στην αθωότητα της κοπέλας, καθώς ο συγκεκριμένος χαρακτήρας δεν αποπνέει ούτε στιγμή τη σκληρότητα και το σαδισμό ενός πραγματικού εκτελεστή. Εν ολίγοις, όλοι τους είναι υπερβολικά χαριτωμένοι για να υποστηρίξουν την κόντρα μεταξύ καλού και κακού. Τέλος, ο επίπλαστος συναισθηματισμός από το επιτηδευμένο voice over και τη χρήση της μουσικής καθώς και η μεγάλη διάρκεια υπονομεύουν το όλο εγχείρημα.
Ένας Κορεάτης πράκτορας της Ιντερπόλ, ο οποίος ελέγχει τη διακίνηση ναρκωτικών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, και ένας εκτελεστής ερωτεύονται μια Κορεάτισσα πλανόδια ζωγράφο στο Άμστερνταμ.
Η απρόσμενη τοποθέτηση μιας κορεάτικης γκανγκστερικής ίντριγκας στο ευρωπαϊκό περιβάλλον της Ολλανδίας προσδίδει στην όλη παραγωγή έναν αβανταδόρικο εξωτισμό. Η σκηνοθετική μείξη, όμως, του ρομαντικού μελοδράματος με τη βία και τον παραλογισμό του υποκόσμου είναι μεγαλεπήβολη και άστοχα δομημένη. Ποτέ δεν γίνεται πιστευτή η συναισθηματική εμπλοκή του «κακού» ήρωα που λυγίζει μπροστά στην αθωότητα της κοπέλας, καθώς ο συγκεκριμένος χαρακτήρας δεν αποπνέει ούτε στιγμή τη σκληρότητα και το σαδισμό ενός πραγματικού εκτελεστή. Εν ολίγοις, όλοι τους είναι υπερβολικά χαριτωμένοι για να υποστηρίξουν την κόντρα μεταξύ καλού και κακού. Τέλος, ο επίπλαστος συναισθηματισμός από το επιτηδευμένο voice over και τη χρήση της μουσικής καθώς και η μεγάλη διάρκεια υπονομεύουν το όλο εγχείρημα.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου