Ο ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
STAR 21.00
Κινούμενα σχέδια, 2006 (Έγχρ.), 77'
SHARK BAIT. Αμερικανική ταινία των Χάουαρντ Μπέικερ και Τζον Φοξ.
Στην αρχή νομίζεις ότι αποφάσισαν να κοπιάρουν το «Ψάχνοντας τον Νέμο», αλλά τελικά οι ομοιότητες ξεκινούν και σταματούν στο γεγονός ότι οι πρωταγωνιστές έχουν και στις δύο περιπτώσεις… πτερύγια. Θέμα η διεκδίκηση μιας καλλονής ψαρίνας από ένα νεαρό ψάρι με ιδεολογικές ανησυχίες κι έναν φοβερό και τρομερό καρχαρία.
Στην αρχή νομίζεις ότι αποφάσισαν να κοπιάρουν το «Ψάχνοντας τον Νέμο», αλλά τελικά οι ομοιότητες ξεκινούν και σταματούν στο γεγονός ότι οι πρωταγωνιστές έχουν και στις δύο περιπτώσεις… πτερύγια. Θέμα η διεκδίκηση μιας καλλονής ψαρίνας από ένα νεαρό ψάρι με ιδεολογικές ανησυχίες κι έναν φοβερό και τρομερό καρχαρία.
Η ταινία έχει λεπτό χιούμορ, χαριτωμένους διαλόγους και χαρακτήρες που γρήγορα γίνονται συμπαθείς μέσα από τον πολυεπίπεδο σχεδιασμό τους. Εκεί που χάνει σε σύγκριση με τον «Νέμο» είναι ότι δεν έχει ξεκάθαρη άποψη για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. (Προβάλλεται μεταγλωττισμένη)
ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΑΡΣΕΝΙΚΟ
ALPHA 21.45
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 100'
Αμερικανο-αγγλική τηλεταινία του Νταν Γουάιλντ, με τους Ντάνι Χιούστον, Τζένιφερ Έλι, Μαρκ Γουέλς.
Μια οικογένεια διαλύεται, αλλά προσπαθεί να ξανασταθεί στα πόδια της μετά από τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα.
Το πένθος και οι οδυνηρές του συνέπειες αποτυπώνονται πειστικά κυρίως χάρη στην ερμηνεία της χήρας/Τζένιφερ Έλι και τη φωτογραφία που μετατρέπει το πλουσιόσπιτο της οικογένειας σε ένα πεδίο έντονων συναισθηματικών συγκρούσεων.
Μια οικογένεια διαλύεται, αλλά προσπαθεί να ξανασταθεί στα πόδια της μετά από τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα.
Το πένθος και οι οδυνηρές του συνέπειες αποτυπώνονται πειστικά κυρίως χάρη στην ερμηνεία της χήρας/Τζένιφερ Έλι και τη φωτογραφία που μετατρέπει το πλουσιόσπιτο της οικογένειας σε ένα πεδίο έντονων συναισθηματικών συγκρούσεων.
WILD WILD WEST
STAR 22.45
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 106'
Αμερικανική ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ με τους Γουίλ Σμιθ, Κέβιν Κλάιν, Κένεθ Μπράνα.
Στην Άγρια Δύση του 19ου αιώνα, ο μαύρος κυβερνητικός πράκτορας Τζέιμς Γουέστ και ο ομοσπονδιακός πράκτορας Άρτεμους Γκόρντον, εξπέρ στις μεταμφιέσεις, προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια του σατανικού Δρ. Λόβλες να δολοφονήσει τον Αμερικανό πρόεδρο.
Η «Άγρια Δύση», ένας περίεργος συνδυασμός γουέστερν, κατασκοπίας, σινεμά του φανταστικού και κωμικής περιπέτειας, ήταν μια από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας του ’60. Από όλο αυτό το κλίμα η ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ διατήρησε κυρίως την ατμόσφαιρα της κωμικής περιπέτειας, δίνοντάς την όμως διαστάσεις ενός τεράστιου μπλοκμπάστερ. Εκεί που η τηλεοπτική σειρά βασιζόταν στη συμπληρωματική δράση του πολυμήχανου Γκόρντον και του θαρραλέου Γουέστ, η ταινία αποτελεί ένα φεστιβάλ Γουίλ Σμιθ, ο οποίος όχι μόνο επιβάλλει την παρουσία του ενάντια στην όποια λογική (ένας μαύρος πράκτορας στην Αμερική εκείνης της εποχής αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας), αλλά συνθλίβει ταυτόχρονα τους παρτενέρ του (ο Κέβιν Κλάιν αξιοποιείται σε λίγες σκηνές, η Σάλμα Χάγιεκ αποτελεί διακοσμητική παρουσία, ο Κένεθ Μπράνα φαντάζει γελοίος αντί να είναι απειλητικός).
Στην Άγρια Δύση του 19ου αιώνα, ο μαύρος κυβερνητικός πράκτορας Τζέιμς Γουέστ και ο ομοσπονδιακός πράκτορας Άρτεμους Γκόρντον, εξπέρ στις μεταμφιέσεις, προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια του σατανικού Δρ. Λόβλες να δολοφονήσει τον Αμερικανό πρόεδρο.
Η «Άγρια Δύση», ένας περίεργος συνδυασμός γουέστερν, κατασκοπίας, σινεμά του φανταστικού και κωμικής περιπέτειας, ήταν μια από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας του ’60. Από όλο αυτό το κλίμα η ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ διατήρησε κυρίως την ατμόσφαιρα της κωμικής περιπέτειας, δίνοντάς την όμως διαστάσεις ενός τεράστιου μπλοκμπάστερ. Εκεί που η τηλεοπτική σειρά βασιζόταν στη συμπληρωματική δράση του πολυμήχανου Γκόρντον και του θαρραλέου Γουέστ, η ταινία αποτελεί ένα φεστιβάλ Γουίλ Σμιθ, ο οποίος όχι μόνο επιβάλλει την παρουσία του ενάντια στην όποια λογική (ένας μαύρος πράκτορας στην Αμερική εκείνης της εποχής αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας), αλλά συνθλίβει ταυτόχρονα τους παρτενέρ του (ο Κέβιν Κλάιν αξιοποιείται σε λίγες σκηνές, η Σάλμα Χάγιεκ αποτελεί διακοσμητική παρουσία, ο Κένεθ Μπράνα φαντάζει γελοίος αντί να είναι απειλητικός).
ΠΡΑΓΑ
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 92'
PRAG. Δανέζικη ταινία του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, με τους Μαντς Μίκελσεν, Στίνε Στενγκέντε, Μποριβόζ Ναβράτιλ.
Πριν από τις «Μέρες Θυμού», ο Όλε Κρίστιαν Μάντσεν καταγράφει το χρονικό της διάλυσης ενός γάμου, που ξεκινά όταν το ζευγάρι επισκέπτεται την Πράγα ώστε ο σύζυγος να τακτοποιήσει την κηδεία του πατέρα του.
Δύο δυνατές ερμηνείες, σουρεαλιστικές παρεξηγήσεις και μαύρο χιούμορ, αλλά κυρίως μια σκηνοθεσία επίμονη στα πρόσωπα και τις λεπτομέρειες συνθέτουν μια συναισθηματική εμπειρία επώδυνη, αλλά ταυτόχρονα πραγματικά και αναπόφευκτα καθηλωτική.
Πριν από τις «Μέρες Θυμού», ο Όλε Κρίστιαν Μάντσεν καταγράφει το χρονικό της διάλυσης ενός γάμου, που ξεκινά όταν το ζευγάρι επισκέπτεται την Πράγα ώστε ο σύζυγος να τακτοποιήσει την κηδεία του πατέρα του.
Δύο δυνατές ερμηνείες, σουρεαλιστικές παρεξηγήσεις και μαύρο χιούμορ, αλλά κυρίως μια σκηνοθεσία επίμονη στα πρόσωπα και τις λεπτομέρειες συνθέτουν μια συναισθηματική εμπειρία επώδυνη, αλλά ταυτόχρονα πραγματικά και αναπόφευκτα καθηλωτική.
ΓΕΝΝΗΣΗ
STAR 01.00
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 100'
BIRTH. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Γκλέιζερ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Κάμερον Μπράιτ, Ντάνι Χιούστον.
Μια γυναίκα ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί, όταν μπαίνει ξαφνικά στη ζωή της ένα εννιάχρονο αγόρι που υποστηρίζει ότι είναι η μετενσάρκωση του νεκρού συζύγου της.
Υπάρχει το παράδοξο ενός αγοριού που υιοθετεί τη συμπεριφορά ενός ενήλικα και διεκδικεί ερωτικά μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μητέρα του. Παράδοξο που ενισχύεται από τη στάση της ίδιας της γυναίκας, κάνοντάς μας να αναρωτηθούμε πώς η σύνδεση αυτή θα μπορούσε να «υλοποιηθεί» και σε σεξουαλικό επίπεδο. Θα μείνουμε, όμως, με την απορία, αφού ο Τζόναθαν Γκλέιζερ δίνει μια εύκολη λύση στα αδιέξοδα των ηρώων του, έτσι όμως του ξεφεύγει το αληθινό θέμα της ταινίας, που δεν είναι βέβαια η μετενσάρκωση, αλλά ο τρελός και παραληρηματικός έρωτας.
Μια γυναίκα ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί, όταν μπαίνει ξαφνικά στη ζωή της ένα εννιάχρονο αγόρι που υποστηρίζει ότι είναι η μετενσάρκωση του νεκρού συζύγου της.
Υπάρχει το παράδοξο ενός αγοριού που υιοθετεί τη συμπεριφορά ενός ενήλικα και διεκδικεί ερωτικά μια γυναίκα που θα μπορούσε να είναι μητέρα του. Παράδοξο που ενισχύεται από τη στάση της ίδιας της γυναίκας, κάνοντάς μας να αναρωτηθούμε πώς η σύνδεση αυτή θα μπορούσε να «υλοποιηθεί» και σε σεξουαλικό επίπεδο. Θα μείνουμε, όμως, με την απορία, αφού ο Τζόναθαν Γκλέιζερ δίνει μια εύκολη λύση στα αδιέξοδα των ηρώων του, έτσι όμως του ξεφεύγει το αληθινό θέμα της ταινίας, που δεν είναι βέβαια η μετενσάρκωση, αλλά ο τρελός και παραληρηματικός έρωτας.
ΠΡΙΝ ΤΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ
STAR 03.00
Κομεντί, 1995 (Έγχρ.), 101'
BEFORE SUNRISE. Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, με τους Ίθαν Χοκ, Ζιλί Ντελπί.
Η σύντομη συνάντηση μιας Γαλλίδας φοιτήτριας κι ενός νεαρού Αμερικανού στη Βιένη.
Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ αποτίει τον καλύτερο φόρο τιμής στο σινεμά του Ρομέρ, βάζοντας δύο νέους μόνο να συνομιλούν, χωρίς όμως να πλήξει ούτε στιγμή ο θεατής. Όχι μόνο διότι όσα λέγονται συνοψίζουν διαχρονικούς προβληματισμούς της νεολαίας, αλλά και διότι υποστηρίζονται από μια διακριτική σκηνοθετική γραμμή.
Η σύντομη συνάντηση μιας Γαλλίδας φοιτήτριας κι ενός νεαρού Αμερικανού στη Βιένη.
Ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ αποτίει τον καλύτερο φόρο τιμής στο σινεμά του Ρομέρ, βάζοντας δύο νέους μόνο να συνομιλούν, χωρίς όμως να πλήξει ούτε στιγμή ο θεατής. Όχι μόνο διότι όσα λέγονται συνοψίζουν διαχρονικούς προβληματισμούς της νεολαίας, αλλά και διότι υποστηρίζονται από μια διακριτική σκηνοθετική γραμμή.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου