- Από τα 5 δις ευρώ που περίμεναν να εισπράξουν φέτος ζήτημα είναι να πιάσουν τρία
- Διαβάστε ποιές εταιρείες του Δημοσίου είναι έτοιμες για πώληση
- Πωλείται όσο όσο το Ελληνικό – Στα σκουπίδια οι μακέτες Αθεμπίγιο
- Ζωηρό ενδιαφέρον από Άραβες για τη δημιουργία πίστας για Φόρμουλα 1
Και τώρα...αναθεωρούν: Η υπόθεση «αποκρατικοποιήσεις» και τα προβλεπόμενα από αυτήν..έσοδα δεν "βγαίνουν" και πλέον θα επαναυπολογιστούν σε νέα πιο ρεαλιστική βάση, με το Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας να επιχειρεί «ολική επανεκκίνηση» για όλες τις διαδικασίες, με αιχμή του δόρατος εκείνην του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Στο επίπεδο των μετοχοποιήσεων και εισπράξεων, οι εκτιμήσεις για φέτος αναθεωρούνται άρδην και αντί για 5 δισ. ευρώ έσοδα έως τον Δεκέμβριο, ο στόχος "ψαλιδίζεται" πλέον σε μόλις 2,5-3 δισ. το πολύ.
Πρώτα στη λίστα
Όλα τα σχέδια πάνε πιο πίσω και για φέτος τα όποια έσοδα θα προέλθουν από την πώληση δικαιωμάτων του δημοσίου στα ΕΛΠΕ, στον Ιππόδρομο (ΟΔΙΕ), στα κρατικά λαχεία. Περίπου 1 δισ. θα προέλθουν από το «deal –μαμούθ» του Κράτους με τον ΟΠΑΠ για το προνόμιο πρώτης προτίμησης στα νέα παιχνίδια.
Στα τέλη της χρονιάς θα διατεθεί το 55% από το 65% που κατέχει το δημόσιο στη ΔΕΠΑ (με ανοιχτό το ζήτημα του δικαιώματος προαίρεσης που έχει η ΔΕΗ) και τον Νοέμβριο θα ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις ραδιοσυχνότητες και τις άδεις κινητής τηλεφωνίας.
Προτεραιότητα δίδεται και στην πώληση της ΛΑΡΚΟ -αν και εισπρακτικά δεν αναμένεται να αποφέρει σημαντικά έσοδα στο δημόσιο- προκειμένου να βρεθεί επενδυτής που θα επενδύσει άμεσα μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια που απαιτούνται για την διάσωση της εταιρίας.
Στην παρούσα φάση, θερμό είναι το ενδιαφέρον του ελβετικού κολοσσού Glencore (που και «κοιτάει» όμως και προς την Τουρκία για ανάλογη επένδυση) ενώ μαζί της διαγκωνίζονται μεγάλες μεταλλευτικές επιχειρήσεις από Ολλανδία, Ουκρανία κλπ.
«Κούρσα» επενδύσεων το Ελληνικό
Άνευ όρων και με ζητούμενο την εισροή "φρέσκου" χρήματος, η έκταση του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό αναδεικνύεται σε «πιλότο» για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων στη χώρα μας, με πραγματικούς όρους της αγοράς και όχι με διακρατικές συμφωνίες.
Μετά από μια δεκαετία άκαρπων σχεδιασμών και φλύαρων εξαγγελιών που παρέμειναν στα χαρτιά, τώρα πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων και οι «μακέτες» Αθεμπίγιο.
Τον πρώτο λόγο επιδιώκεται να έχουν αυτοί που θα έχουν τη θέληση και τη δύναμη να κάνουν πράξη το επιχειρηματικό τους όραμα: οι ίδιοι οι έλληνες και ξένοι επενδυτές που θα προσκληθούν άμεσα, πριν το τέλος της χρονιάς, να παρουσιάσουν τις ιδέες τους για το τι και πώς μπορούν να κάνουν για να αξιοποιηθούν τα 8.000 στρέμματα στο Ελληνικό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν τα μέσα Νοεμβρίου θα είναι όλα έτοιμα για να δημοσιευτεί διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για τους υποψηφίους επενδυτές. Το Ελληνικό είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο και πλέον περίβλεπτο project αστικής ανάπλασης στον κόσμο. Ζητούμενο τώρα είναι να δηλώσουν τις προθέσεις τους και να καταθέσουν προτάσεις ανάπτυξης οι μεγαλύτεροι «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς.
Σε αντίθεση με την γραμμή που ακολουθούσαν ως τώρα οι κυβερνήσεις, βάζοντας προαπαιτούμενα και στεγανά στο τι μπορεί να γίνει στην περιοχή και τι όχι βάσει πολιτικών κυρίως επιλογών, τώρα οι όροι του παιχνιδιού αλλάζουν και θα μπορεί ο οποιοσδήποτε σοβαρός επενδυτής να παρουσιάσει το δικό του master plan για το Ελληνικό, χωρίς περιττούς αποκλεισμούς και διακρίσεις.
Από την πρώτη κιόλας φάση πάντως θα ζητηθεί ένα σεβαστό ποσό σε εγγυητική επιστολή, για να διασφαλιστεί η σοβαρότητα των συμμετεχόντων και να φανεί αν έχουν την οικονομική ευρωστία να φέρουν σε πέρας τα επενδυτικά πλάνα που προτείνουν.
Μετά το άνοιγμα των προσφορών θα ακολουθήσει τεχνική αξιολόγηση των προτάσεων, ώστε να κριθεί η δυναμική κάθε επένδυσης, τα οφέλη που σωρευτικά θα αποφέρει στην Ανάπτυξη της περιοχής και ευρύτερα του Λεκανοπεδίου, καθώς και αν δύο ή περισσότερες από αυτές μπορούν να συνδυαστούν.
Οι Άραβες και η Φόρμουλα 1
Πληροφορίες αναφέρουν ότι, «ζωντανό» παραμένει και το ενδιαφέρον αράβων για τη δημιουργία πίστας «Φόρμουλα-1» (που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς θα έβαζε ενδεχομένως στον χάρτη των επενδύσεων και πάλι ολόκληρη την χώρα).
Στο «στρατηγείο» των Αποκρατικοποιήσεων όμως προτιμούν να κρατούν χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών, μέχρι τουλάχιστον την Άνοιξη του 2012 οπότε εκτιμούν πως θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός παραχώρησης της έκτασης και θα έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις προοπτικές που διανοίγονται για το πολύπαθο πρώην αεροδρόμιο της πρωτεύουσας.
newsit
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου