Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

GP Ιταλίας: Θρίαμβος Vettel

Ο Sebastian Vettel πήρε μία εύκολη νίκη στη Monza και αγκάλιασε τον τίτλο

 

Το Ιταλικό Grand Prix δεν περίμενε να είναι ένας αγώνας στον οποίο ο Sebastian Vettel θα πάρει μια τόσο εύκολη νίκη αλλά η ονειρική φετινή χρονιά του Γερμανού δεν σταματά. Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να πάρει στη Monza την 8η φετινή του νίκη και παρότι απομένει μόνο η μαθηματική επιβεβαίωση, μετάτρεψε σε τυπική διαδικασία το υπόλοιπο της σεζόν. Ο Jenson Button με τη McLaren έκανε πολύ καλό αγώνα και ξεπερνώντας την άσχημη εκκίνηση τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Fernando Alonso κατάφερε να ανέβει στο βάθρο παίρνοντας την 3η θέση και έβρεξε με σαμπάνια τους χιλιάδες tifosi που συγκεντρώθηκαν κάτω από το βάθρο. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Felipe Massa, Jaime Alguersuari, Paul Di Resta, Bruno Senna και Sebastien Buemi.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν κανονικά τις θέσεις τους στο grid της Monza με τον απογευματινό ήλιο να λάμπει στον ιταλικό ουρανό και να ανεβάζει τη θερμοκρασία. Το μεγάλο ερώτημα πριν από την εκκίνηση αφορούσε τον Sebastian Vettel και την επιλογή του στην κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Ο Γερμανός είχε επιλέξει κοντή 7η σχέση, κάτι που περιόριζε την τελική του ταχύτητα σε σχέση με τους υπόλοιπους αλλά που ήταν το στοιχείο που του έδωσε τη μεγάλη διαφορά στις κατατακτήριες. Το ζητούμενο για τον Vettel ήταν να βρίσκεται περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο μπροστά από τους διώκτες του μετά το 2ο γύρο γιατί σε αντίθετη περίπτωση στη ζώνη του DRS θα ήταν πολύ ευάλωτος σε όποιον επιχειρούσε να τον περάσει. Το δεύτερο ερώτημα αφορούσε τη στρατηγική του Nico Rosberg, ο οποίος σε αντίθεση με τους υπόλοιπους της 10άδας ξεκινούσε με τη μεσαία γόμα ελαστικών αντί για τη μαλακή.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Fernando Alonso έκανε μιαν εκπληκτική εκκίνηση για να χωθεί στην εσωτερική και να καταφέρει να στρίψει πρώτος στο πολύ κλειστό πρώτο σικέιν. Πίσω του, ο Sebastian Vettel κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον Lewis Hamilton ενώ ο Michael Schumacher έκανε άλλη μία καλή εκκίνηση για να βρεθεί από την 8η θέση στην 4η. Ο χαμός όμως έγινε πιο πίσω, όταν ο Tonio Liuzzi έχασε τον έλεγχο της HRT, βγήκε στο γρασίδι και το ακυβέρνητο μονοθέσιο ξαναμπήκε στην πίστα, πέφτοντας πάνω στους Petrov, Rosberg, Ricciardo και Barrichello. Ο Βραζιλιάνος της Williams είχε τη μικρότερη ζημιά και κατάφερε να επιστρέψει στα pit και μετά στον αγώνα αλλά οι υπόλοιποι εγκατέλειψαν.

Όπως είναι φυσικό, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα για να απομακρυνθούν τα καταστραμμένα μονοθέσια. Όταν ο αγώνας ξαναξεκίνησε, ο σαφώς ταχύτερος Vettel επιτέθηκε στον πρωτοπόρο Fernando Alonso. Οι δύο τους έδωσαν μια τρομερή μάχη, με τον Γερμανό να περνά τελικά στη μεγάλη ευθεία, ύστερα από έναν εντυπωσιακό όσο και τρομακτικό πέρασμα από την Parabolica, τροχό με τροχό με τον Alonso.

Ο Michael Schumacher κατάφερε να περάσει σε ανύποπτη στιγμή τον Lewis Hamilton και να πάρει την 3η θέση ενώ και ο Mark Webber πέρασε τον Button για να βρεθεί πίσω από τον Massa. Ο Αυστραλός έφτασε γρήγορα τον Βραζιλιάνο και κόλλησε πίσω του αλλά λόγω μίας λανθασμένης εκτίμησης στο φρενάρισμα έπεσε πάνω του. Ο Massa έκανε τετακέ και έχασε μερικές θέσεις ενώ ο Webber έσπασε την εμπρός πτέρυγά του. Ο Webber προσπάθησε να επιστρέψει στα pit αλλά χωρίς πτέρυγα αλλά δεν τα κατάφερε και εγκατέλειψε.

Απροσπέραστος ο Schumacher

Ο Lewis Hamilton κόλλησε πίσω από τον Michael Scumacher αλλά αδυνατούσε να περάσει λόγω της πολύ υψηλής ταχύτητας της Mercedes GP και της αμυντικής οδήγησης του έμπειρου Γερμανού. Για πολλούς γύρους ο Βρετανός δοκίμαζε ό,τι ήξερε για να βρεθεί μπροστά αλλά δεν υπήρχε τρόπος να τα καταφέρει. Το χειρότερο μάλιστα ήταν ότι ο Jenson Button στο μεταξύ τους είχε φτάσει και με μια έξυπνη κίνηση στην Parabolica πέρασε μπροστά από τον ομόσταβλό του και σχεδόν αμέσως μπροστά από τον Schumacher, του οποίο τα πίσω ελαστικά είχαν καταστραφεί.

Όλη αυτή η μάχη έδωσε την ευκαιρία στον Sebastian Vettel να απομακρυνθεί στην πρώτη σχέση και να φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας από τον Fernando Alonso, ο οποίος επίσης επωφελούνταν για να διατηρήσει τη 2η θέση. Η 3άδα των Button, Schumacher, Hamilton μπήκε πρώτη στα pit για αλλαγή ελαστικών, με τον Γερμανό στο 16ο γύρο, και τους Button και Hamilton να ακολουθούν. Μετά τις αλλαγές τους βγήκαν με την ίδια σειρά, δηλαδή ο Button είχε την 3η θέση και ελεύθερη πίστα μπροστά του ενώ ο Hamilton ήταν και πάλι καθηλωμένος πίσω από τον Schumacher.

Πιο πίσω, ο Felipe Massa είχε κερδίσει αρκετές από τις χαμένες θέσεις και είχε ανέβει στην 6η. Στην 7η βρισκόταν ο Sergio Perez με τη Sauber, ο οποίος βρισκόταν σε προφανώς στρατηγικό ενός pit stop. Ακολουθούσαν οι Di Resta, Alguersuari, Buemi, Maldonado και Senna. Στους εγκαταλείψαντες είχε προστεθεί το όνομα του Adrian Sutil.

Η αντεπίθεση του Button

Με την πίστα καθαρή μπροστά του ο Jenson Button χρειάστηκε λίγους γύρους για να φτάσει τον Fernando Alonso και να διεκδικήσει τη 2η θέση. Στο μεταξύ, ο Hamilton κατάφερε επιτέλους να απαλλαγεί από τον Schumacher, προσπερνώντας τον στην Ascari. Η μάχη του Button με τον Alonso βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, με τον Βρετανό όμως να δυσκολεύεται φανερά να περάσει τον Ισπανό και τελικά να μένει πίσω και τελικά να μπαίνει στα pit για το δεύτερο pit stop του στον 34ο γύρο, τη στιγμή που ο Perez σταματούσε στην άκρη της πίστας και εγκατέλειπε.

Ήταν σαν ο Button να έδωσε το σύνθημα και μετά από αυτόν στο pit lane έγινε σχεδόν συνωστισμός, με τα μονοθέσια να μπαίνουν για την τελευταία τους αλλαγή ελαστικών. Όταν βγήκαν στην πίστα με τη μεσαία γόμα ο Button ήταν πολύ ταχύτερος από τον Alonso, καθώς είναι γνωστή η δυσκολία της Ferrari να κάνει τις σκληρότερες γόμες να δουλέψουν. Έτσι, ο Βρετανός όταν βρέθηκε πίσω από τον Ισπανό στην Parabolica πέρασε με χαρακτηριστική ευκολία για να πάρει τη 2η θέση.

Τα… δράματα αποφεύχθηκαν όταν ο Schumacher μετά το δικό του pit stop βγήκε στην πίστα πίσω από τον Hamilton και όχι μπροστά, και το ξεφύσημα ανακούφισης από τον Βρετανό θα πρέπει να ακούστηκε πάνω από το θόρυβο του μοτέρ της Mercedes. Ο Felipe Massa ήταν ο τελευταίος που μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών και επέστρεψε στην πίστα στην 6η θέση.

Άνετη νίκη

Για μία από τις πιο άνετες νίκες του πήγαινε ο Sebastian Vettel, με τη διαφορά του από τον 2ο να είναι πάνω από 15 δευτερόλεπτα και κανένα πρόβλημα να μην τον επηρεάζει. Ο Button απολάμβανε μια πολύ καλή 2η θέση, με δεδομένο πώς εξελίχθηκε ο αγώνας και ο Alonso γνώριζε ότι το βάθρο ήταν το μέγιστο που μπορούσε να πάρει και με βάση την ταχύτητα των μονοθεσίων έμοιαζε πιο πολύ με υπέρβαση. Ο αγώνας του Ισπανού όμως δεν είχε τελειώσει ακόμα, με τον Hamilton να έχει βάλει το κεφάλι κάτω και στους τελευταίους γύρους να προσπαθεί να τον φτάσει και να τον περάσει.

Στον τελευταίο γύρο ο Hamilton κατάφερε να φτάσει τον Alonso ναι να έχει το DRS μετά τις Lesmo αλλά δεν κατάφερε να περάσει και ο Ισπανός κράτησε τη θέση του στο βάθρο. Αρκετά δευτερόλεπτα νωρίτερα ο Sebastian Vettel πήρε μια ακόμα νίκη, την 8η φετινή, και πλέον δεν αναρωτιέται κανείς ποιος θα είναι πρωταθλητής αφού όλοι γνωρίζουν. Ο Button τερμάτισε 2ος και ο Fernando Alonso έδωσε κάτι στους tifosi να πανηγυρίζουν κάτω από το βάθρο με την 3η θέση.

Ο Lewis Hamilton «καταδικάστηκε» στην 4η θέση όταν έχασε τόσο πολύ χρόνο πίσω από τον Schumacher, ο οποίος έκανε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του μετά την επιστροφή του στη δράση για να πάρει την 5η θέση.
Ο Massa ήταν 6ος και μάλλον ευγνώμων στην καλή του τύχη που μετά την επαφή με τον Webber κατάφερε να τερματίσει και να πάρει τους βαθμούς. Ο Jaime Alguersuari έκανε μια εκπληκτική εμφάνιση για να τερματίσει 7ος παρότι ξεκίνησε από τη 18η θέση. Ο Paul di Resta κατάφερε να βαθμολογηθεί παίρνοντας την 8η θέση. Για τις επόμενες θέσεις δόθηκε μάχη ανάμεσα στους Bruno Senna και Sebastien Buemi, με τον Βραζιλιάνο της Renault να παίρνει την 9η και τον Ελβετό της Toro Rosso να κλείνει τη βαθμολογούμενη 10άδα.

Μετά τον αγώνα της Monza ο Vettel έφτασε στους 284 βαθμούς και ακόμα και στον επόμενο αγώνα είναι πιθανό να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο. Ο Alonso πέρασε στη 2η θέση με 172 βαθμούς ενώ στην 3η θέση ισοβαθμούν οι Button και Webber με 167 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Red Bull έφτασε στους 451 βαθμούς, με τη McLaren στους 325 και τη Ferrari στους 257.

Ο επόμενος αγώνας της Formula 1 είναι το νυχτερινό GP της Σιγκαπούρης το 3ήμερο 23-25 Σεπτεμβρίου.

» Βαθμολογίες

Αποτελέσματα
Θ.   Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφ. < > P.
1 S. Vettel RED BULL 1:30.410 Νικητής
2
2 J. Button MCLAREN 1:27.298 9.5
2
3 F. Alonso FERRARI 1:27.403 16.9 7.3 2
4 L. Hamilton MCLAREN 1:26.853 17.4 0.5 2
5 M. Schumacher MERCEDES 1:28.431 32.6 15.2 2
6 F. Massa FERRARI 1:26.924 42.9 10.3 2
7 J. Alguersuari TORO ROSSO 1:29.278 1L 1L 2
8 P. di Resta FORCE INDIA 1:28.054 1L 3.9 2
9 B. Senna RENAULT 1:26.921 1L 0.8 3
10 S. Buemi TORO ROSSO 1:28.677 1L 10.4 2
11 P. Maldonado WILLIAMS 1:29.563 1L 12.6 2
12 R. Barrichello WILLIAMS 1:28.576 1L 15.6 2
13 H. Kovalainen LOTUS 1:33.384 2L 1L 2
14 J. Trulli LOTUS 1:31.599 2L 31.1 2
15 T. Glock VIRGIN 1:30.783 2L 18.6 2
16 D. Ricciardo HRT 1:32.121 14L 12L 2
17 S. Perez SAUBER RETIRED 21L 7L
18 K. Kobayashi SAUBER RETIRED 32L 11L 2
19 A. Sutil FORCE INDIA RETIRED 44L 12L
20 M. Webber RED BULL RETIRED 49L 5L
21 J. D΄Ambrosio VIRGIN RETIRED 52L 3L 1
22 V. Petrov RENAULT RETIRED


23 N. Rosberg MERCEDES RETIRED


24 V. Liuzzi HRT RETIRED
msfree

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου