ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2010 (Έγχρ.), 87'
THE CON ARTIST. Καναδική ταινία της Ρίζα Μπράμον Γκαρσία, με τους Ροσίφ Σάδερλαντ, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Ρεμπέκα Ρόμιν.
Αμέσως μετά την αποφυλάκισή του, ένας νεαρός κακοποιός με καλλιτεχνικές ανησυχίες υποχρεώνεται από το πρώην αφεντικό του να επιστρέψει στην παρανομία για να ξεπληρώσει το χρέος του.
Πατέρας και υιός Σάδερλαντ σε μια ανάλαφρη γκανγκστερική κωμωδία που την ξεχνάς αμέσως μόλις τελειώσει.
Η ΥΠΟΓΡΑΦΗ
ΕΤ1 21.50
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 130'
Ελληνική ταινία του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, με τους Γιώργο Χωραφά, Μαρία Πρωτόπαππα, Αλεξία Καλτσίκη.
Η Άννα, μια νεαρή ιστορικός τέχνης, ετοιμάζει μια έκθεση για τη ζωγράφο Μαρία Δήμου, το θάνατο της οποίας καλύπτει βαθύ μυστήριο. Αντλώντας πληροφορίες από τον σύντροφο της Δήμου, τον Άγγελο, θα αρχίσει σιγά σιγά να ανακαλύπτει ότι τόσο εκείνος όσο και η ζωή της Μαρίας κρύβουν πολλές σκοτεινές πλευρές.
Επιστρέφοντας στη μυθοπλασία, ο πολυβραβευμένος ντοκιμαντερίστας Στέλιος Χαραλαμπόπουλος («Τη Νύχτα που ο Φερνάντο Πεσσόα Συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη») συνεχίζει να στοχάζεται γύρω από τη ζωή και την τέχνη, την κοινωνική ταυτότητα και τη διφορούμενη σχέση παρελθόντος και παρόντος. Ως δημιουργός, διαθέτει μια αφηγηματική κομψότητα που του επιτρέπει να ξεπεράσει την αρχική σεναριακή αμηχανία και τη (φολκλορική) παρενθετική ιστορία της παρισινής γνωριμίας των δύο εραστών, επικεντρώνοντας την προσοχή του στους δύο «αντίπαλους» οδηγούς της πλοκής. Ο ένας απέναντι στον άλλον, Άννα και Άγγελος μονομαχούν με έπαθλο την αλήθεια. Ποια απ’ όλες όμως; Αν και δεν μπορεί να ελέγξει απόλυτα το πληθωρικό υλικό του, ο Χαραλαμπόπουλος ανοιγοκλείνει επιδέξια τις πόρτες του υπαρξιακού δράματος, περνά χωρίς κραδασμούς από το θρίλερ στην ψυχολογική ανάλυση, αναζητώντας διαρκώς τα όρια του (καλλιτεχνικού και συναισθηματικού) πάθους και την πέραν της ηθικής διάσταση του έρωτα. Με λιγότερο σχηματική δραματουργία και πιο ζωντανούς χαρακτήρες θα ολοκλήρωνε πλήρως το φιλόδοξο, διεισδυτικό κινηματογραφικό δοκίμιο.
ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
STAR 22.00
Κωμωδία, 2010 (Έγχρ.), 107'
COP OUT. Αμερικανική ταινία του Κέβιν Σμιθ, με τους Μπρους Γουίλις, Τρέισι Μόργκαν, Σον Γουίλιαμ Σκοτ.
Ένας φόρος τιμής στις κωμικές περιπέτειες του ’80 (μέχρι και ο συνθέτης του soundtrack του «Μπάτσου του Μπέβερλι Χιλς» επιστρατεύεται), όπου δύο εντελώς άχρηστοι αστυνομικοί προσπαθούν να επανακτήσουν μια κλεμμένη πολύτιμη συλλεκτική κάρτα.
Μια ελάχιστα αστεία slapstick κωμωδία, για την οποία ελάχιστα μπορείς να κατηγορήσεις τον Κέβιν Σμιθ («Υπάλληλοι») ως σκηνοθέτη και περισσότερο τους τηλεοπτικούς αδερφούς Κάλεν (του συμπαθητικού «Heist» και του «Las Vegas») ως σεναριογράφους.
ΑΟΡΑΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
MEGA 22.30
Θρίλερ, 2010 (Έγχρ.), 128'
THE GHOST WRITER. Αγγλο-γερμανική ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, με τους Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Πιρς Μπρόσναν, Κιμ Κάτραλ.
Ένας συγγραφέας αναλαμβάνει να «ρετουσάρει» την αυτοβιογραφία ενός Βρετανού πρώην πρωθυπουργού αντικαθιστώντας έναν σύμβουλό του ο οποίος πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες. Για να δουλέψει, θα πάει σε μια απομονωμένη έπαυλη ενός αμερικανικού νησιού, όπου θα διαπιστώσει ότι το παρελθόν του πολιτικού είναι γεμάτο ανεπιθύμητα κι επικίνδυνα μυστικά.
Διασκευάζοντας το στερεά δομημένο πολιτικό θρίλερ του Ρόμπερτ Χάρις, βρήκε μπροστά του μια καλογραμμένη πλοκή και –προσαρμόζοντάς τη στα μέτρα του– επιστράτευσε όλη την έμπνευσή του. Και διαθέτει ακόμη μπόλικη. Καθώς ο γεμάτος αυτοπεποίθηση συγγραφέας του αρχίζει να βυθίζεται σταδιακά σ’ ένα λαβύρινθο με περισσότερες απότομες στροφές απ’ όσες είχε αρχικά φανταστεί, ο Πολάνσκι συσκοτίζει τη διαδρομή με απολαυστική επιδεξιότητα. Είναι ιδιοφυής ο τρόπος με τον οποίο οι έννοιες του «μέσα» και του «έξω» αντιστρέφονται απειλητικά (το ακριβοθώρητο κείμενο φυλάσσεται σ’ ένα «διάφανο», θαρρείς ανοιχτό δωμάτιο), ενώ όσο το παρελθόν ξεκαθαρίζει και τακτοποιείται τόσο το παρόν γίνεται πιο ασφυκτικό και ασαφές. Η ίντριγκα είναι αλήθεια πως δεν κρύβει απρόβλεπτες ανατροπές και ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, αντίθετα με την Ολίβια Γουίλιαμς, είναι απελπιστικά διάφανος ως παγιδευμένο, αλλά πεισματικό εξιλαστήριο θύμα. Από την άλλη, μερικοί ίσως ενθουσιαστούν με το πόσο καθαρά φωτογραφίζεται η πολιτική συνενοχή του Τόνι Μπλερ, όμως αυτό είναι το τελευταίο που απασχολεί τον Πολάνσκι. Το πρώτο και σπουδαιότερο είναι πως ακόμη ένας ανυποψίαστος κινηματογραφικός ήρωας ανακάλυψε τον πραγματικό κόσμο, γεγονός που, αναπόφευκτα, θα πληρώσει πολύ ακριβά.
ΤΟ ΤΑΜΑ
ΕΤ1 01.00
Σινεφίλ, 2001 (Έγχρ.), 153'
Ελληνική ταινία του Ανδρέα Πάντζη, με τους Γιώργο Χωραφά, Βαλέρια Γκολίνο, Γιάννη Βόγλη.
Οι ταινίες του Πάντζη είναι συνήθως ανεξέλεγκτα ποτάμια που οι αφηγηματικές τους όχθες ξεχειλίζουν, κάτι που εν μέρει ισχύει και για το 153 λεπτών «Τάμα», αλλά αυτή τη φορά το «ύδωρ» που μας κατακλύζει είναι ζωογόνο. Στο τέλος της ταινίας νιώθουμε τα ίδια συναισθήματα λύτρωσης με τον ήρωα, ο οποίος ξεκίνησε με όλες τις αγαθές προθέσεις για να εκπληρώσει το τάμα του στον Άγιο Ανδρέα, στο δρόμο αντιμετώπισε κάθε είδους πειρασμούς, είδε την πίστη του να δοκιμάζεται και τελικά βγήκε από αυτή την εμπειρία απολυτρωμένος, δηλαδή… αμαρτωλός πέρα για πέρα, χωρίς δηλαδή ηθικές ενοχές.
Σχόλιο πάνω στην πίστη σε μια συγκεκριμένη καμπή της ελληνικής ιστορίας και κοινωνικής πραγματικότητας, η ταινία του Πάντζη επιχειρεί μια από-ιερατικοποίηση του θρησκευτικού συναισθήματος με την ανάδειξη ενός βαθύτερου παγανιστικού στοιχείου που εδρεύει μέσα μας. Κι όλα αυτά μέσα από μια επική αφήγηση γεμάτη χιούμορ, λαϊκότητα, αισθησιασμό, απρόοπτα. Μ’ έναν ανεπανάληπτο Γιώργο Χωραφά να υποδύεται έναν Κύπριο Σαρλό, σε μια ερμηνεία που δικαιολογημένα βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)
MEGA 01.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 110'
AWAY FROM HER. Καναδική ταινία της Σάρα Πόλεϊ, με τους Τζούλι Κρίστι, Γκόρντον Πίνσεντ, Ολυμπία Δουκάκη.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της 28χρονης ηθοποιού Σάρα Πόλεϊ («Γλυκό Πεπρωμένο», «Η Ζωή Χωρίς Εμένα») εντυπωσιάζει με την ωριμότητά του, αλλά και με τη δύσκολη, αντιεμπορική επιλογή της νόσου του Αλτσχάιμερ ως βασικό του θέμα. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Γκραντ, ένας καθηγητής, ο οποίος βλέπει τη γυναίκα του, προσβεβλημένη από την αρρώστια, να ξεκόβεται έπειτα από 44 χρόνια γάμου από το παρελθόν της και τη μακρόχρονη κοινή τους ζωή.
Η εισαγωγή της Φιόνα στο γηροκομείο και η σχέση της μ’ έναν κατατονικό ασθενή θα δώσει αφενός στον Γκραντ την ευκαιρία να αναθεωρήσει όλα όσα πίστευε για τον ίδιο του τον εαυτό (όπως και ότι πάντα, όσον αφορά τη γυναίκα του, στεκόταν «μακριά της»), αφετέρου στην Τζούλι Κρίστι ένα χαμηλότονο, εξαιρετικά καλογραμμένο ρόλο, τον οποίο και θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο (ώστε να κερδίσει οσκαρική υποψηφιότητα). Στην ίδια τη Σάρα Πόλεϊ, τέλος, μια συγκρατημένη, αλλά γεμάτη χάρη, ευγένεια και συγκίνηση πρώτη ταινία.
ΡΑΓΙΣΜΕΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
STAR 02.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 95'
ALL THE GOOD ONES ARE MARRIED. Αμερικανο-καναδική τηλεταινία του Τέρι Ίνγκραμ, με τους Τζέιμς ΜακΓκόουαν, Ντάριλ Χάνα, Τζοάνα Ντάγκλας.
Ο γάμος ενός ζευγαριού διαταράσσεται… έτσι, επειδή υπάρχει γυναικείο κοινό που αναμασά τα ίδια και τα ίδια περί συζυγικών σχέσεων.
Φυσικά με την εμβάθυνση άρθρου σε περιοδικό κομμωτηρίου.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου