Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


 ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΟΛΠΟ 

ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 100'

AFTER THE SUNSET. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Ράτνερ, με τους Πιρς Μπρόσναν, Σάλμα Χάγεκ, Γούντι Χάρελσον.

Ο περιβόητος ληστής Μαξ Μπάρνετ και η καλλίγραμμη συνεργάτιδά του Λόλα, ύστερα από το τελευταίο τους απόκτημα αποσύρονται στις Μπαχάμες. Τους ακολουθεί όμως ένας πράκτορας του FBI, προκειμένου να τους δελεάσει για ακόμα μία προκλητική ληστεία και να τους συλλάβει.

Τα ευτράπελα που πλασάρονται ως ανατροπές σε ένα σενάριο γεμάτο αστοχίες, οι τριτοκλασάτοι δεύτεροι χαρακτήρες και το παντελώς αποτυχημένο μοντάζ δεν κρατούν ούτε τα προσχήματα.



ΠΙΣΩ ΜΟΥ Σ' ΕΧΩ ΣΑΤΑΝΑ

STAR 21.00
Κωμωδία, 1971 (Α/Μ), 92'

Ελληνική ταινία του Ντίνου Δημόπουλου, με τους Λάμπρο Κωνσταντάρα, Μάρω Κοντού, Άννα Ματζουράνη.

(Πάλι) ο Λάμπρος Κωνσταντάρας ως γλεντζές επιχειρηματίας ερωτεύεται τη δακτυλογράφο του, ενώ η αδερφή του τον υπάλληλό του, ο οποίος τυγχάνει να είναι αδερφός της δακτυλογράφου.

Όλο μπρστά μου σε βρίσκω σατανά της άνοστης ερωτικής κωμωδίας παραξηγήσεων. Για την ιστορία, έχει πλάκα ένα διαφημιστικό της εταιρείας του Κωνσταντάρα, στο οποίο εμφανίζονται πολλοί γνωστοί ηθοποιοί.


ΧΧΧ. Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ

MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 124'

ΧΧΧ. Αμερικανική ταινία του Ρομπ Κοέν, με τους Βιν Ντίζελ, Έιζια Αρτζέντο, Μάρτιν Τσόκας.

Ένας άσος των extreme sports που έχει μπλεξίματα με το νόμο, εκβιάζεται από έναν μυστικό πράκτορα να διεισδύσει σε μια συμμορία κακοποιών στην Πράγα, η οποία έχει στην κατοχή της ένα επικίνδυνο όπλο.

Κατασκοπική δράση, μαύρο χιούμορ και extreme sports στην πιο ακραία και μη αληθοφανή εκδοχή τους. Για όλα τα παραπάνω, αυτό είναι ένα απόλυτα διασκεδαστικό δίωρο.


ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΠΑΓΟΣ

ET1 22.00
Φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 84'

Ρουμανική τηλεταινία του Πιτόφ, με τους Έιμι Άκερ, Άνρολντ Βόσλου, Τομ Γουίσντομ.

Όταν το ειρηνικό βασίλειο της Κάρπια απειλείται από την εμφάνιση ενός δράκου, ο βασιλιάς και η κόρη του αναζητούν τη σωτηρία στον γιο ενός περίφημου ιππότη.

Ο ρουμανικός... «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» είναι μια τυπική περιπέτεια φαντασίας που ανατέθηκε στον… εκτελεστή της «Catwoman». Άγνωστο γιατί, δεν υπογράφει με το όνομά του, παρόλο που εδώ τα πηγαίνει συμπαθητικά – ούτε κρύο ούτε ζεστό!


ΚΩΔΙΚΟΣ SWORDFISH

(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)

ALPHA 23.00
Περιπέτεια, 2001 (Έγχρ.), 95'

SWORDFISH. Αμερικανική ταινία του Ντομινίκ Σένα, με τους Τζον Τραβόλτα, Χιου Τζάκμαν, Χάλι Μπέρι.

Ο ικανότερος χάκερ του κόσμου στρατολογείται για να σπάσει επτασφράγιστους τραπεζικούς κωδικούς.

Η ταινία μιλά για χάκερ, αλλά είναι απολύτως ξεπερασμένη σε μια εποχή που έχουν Facebook και οι μαμάδες μας, δείχνει τα γυμνά στήθη της Χάλι Μπέρι όμως δεν έχει ίχνος ερωτισμού, και μιλά για την υπεράσπιση της δημοκρατίας, αλλά είναι φασίζουσα μέχρι το μεδούλι.


ΠΟΙΟΣ ΕΠΝΙΞΕ ΤΗ ΜΟΝΑ 

ΕΤ3 23.00
Κωμωδία, 2000 (Έγχρ.), 86'

DROWNING MONA. Αμερικάνικη ταινία του Νικ Γκομέζ, με τους Ντάνι ΝτεΒίτο, Μπέτι Μίντλερ, Νιβ Κάμπελ.

Όταν η Μόνα, το πιο μισητό πρόσωπο μιας κωμόπολης, δολοφονείται, ο σερίφης της περιοχής θεωρεί όλους τους συντοπίτες της υπόπτους.

Στα χέρια των Κοέν θα γινόταν άλλο ένα «Fargo», αλλά εδώ μοιάζει με αξιολύπητο κάστινγκ για ριάλιτι (το συμπληρώνουν οι Τζέιμι Λι Κέρτις, Γουίλ Φέρελ και Κέισι Άφλεκ).


APOCALYPTO

(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)

STAR 23.15
Ιστορική, 2006 (Έγχρ.), 139'

Αμερικανική ταινία του Μελ Γκίμπσον, με τους Ρούντι Γιάνγκμπλαντ, Ντάλια Χερνάντεζ, Τζόναθαν Μπρούερ.

Ένα χωριό των Μάγια δέχεται επιδρομή από αιμοβόρους πολεμιστές. Άντρες και γυναίκες αιχμαλωτίζονται και οδηγούνται στη μεγάλη πόλη για να θυσιαστούν προκειμένου να εξευμενιστούν οι θεοί. Ο Γοργοπόδαρος, όμως, είναι ο μόνος που προσπαθεί να δραπετεύσει.

Η δύναμη της επιβίωσης ως αναπόσπαστο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης, ο φόβος ως η μεγαλύτερη αρρώστια καθώς και ο θεαματικός συνδυασμός μιας επισταμένης μελέτης του πολιτισμού των Μάγια με τους άγνωστους, αλλά ταγμένους ηθοποιούς, δικαίωσαν το τολμηρό εγχείρημα του Μελ Γκίμπσον – στην πρώτη ταινία που γυρίζεται στη γλώσσα των Μάγια.


Ο ΒΑΡΟΝΟΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)

ΝΕΤ 01.00
Αστυνομική, 2010 (Έγχρ.), 94'

ACROSS THE LINE: THE EXODUS OF CHARLIE WRIGHT. Αμερικανική ταινία του Ρ. Έλις Φρέιζερ, με τους Έινταν Κουίν, Άντι Γκαρσία, Μάριο Βαν Πιμπλς.

Ένας απατεώνας επενδυτής το σκάει στην Τιχουάνα του Μεξικού για να γλιτώσει από τους διώκτες του από τους οποίους έχει αποσπάσει δισεκατομμύρια δολάρια.

Μπορεί να μην έχει σοβαρό λόγο ύπαρξης αυτό το αστυνομικό θριλεράκι, όμως το αποπνικτικό τοπίο της Τιχουάνας και η συγκέντρωση πολλών ηθοποιών «δράσης» συνθέτουν ένα ενεργητικό δίωρο που θα ικανοποιήσει τους φίλους του είδους.


ΔΕΣΜΟΙ ΔΙΑΖΥΓΙΟΥ

MEGA 01.15
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 81'

THE SQUID AND THE WHALE. Αμερικανική ταινία του Νόα Μπάουμπαχ, με τους Τζεφ Ντάνιελς, Λόρα Λίνεϊ, Τζέσι Άιζενμπεργκ.

Μετά τις πρώτες οικογενειακές τρικυμίες, ο Μπέρναρντ και η Τζόαν ανακοινώνουν το χωρισμό τους στους δύο γιους τους, τον 16χρονο Γουόλτ και τον 12χρονο Φρανκ. Παρά την κοινή ανάληψη της κηδεμονίας των παιδιών, τα προβλήματα δεν δείχνουν να αμβλύνονται.

Ο ελληνικός τίτλος είναι υπερβολικά συμβατικός. Γιατί η επιλογή του «Squid and the Whale» («Το καλαμάρι και η φάλαινα») συνδέεται άμεσα με τις «παραξενιές» αυτής της οικογένειας που γέννησε το ημι-αυτοβιογραφικό σενάριο του Μπάουμπαχ – συν-σεναριογράφου στις «Υδάτινες ιστορίες» του Γουές Άντερσον, ο οποίος εδώ είναι παραγωγός. Πλάνα με «ποτισμένα» χρώματα των ξεχασμένων ’80s, σπίτια φθαρτά που συμπληρώνουν την κενότητα των χαρακτήρων, γειτονιές αληθινές όσο αυτές έξω από το σπίτι μας. Χωρίς εύκολους μελοδραματισμούς και λυπητερές ερμηνείες, ο Μπάουμπαχ οπτικοποιεί περισσότερο τα ερεθίσματα της κενότητας παρά το μελό συναίσθημα. Προσθέτει ταυτόχρονα χάρη, γλύκα αλλά και φόβο στη συναισθηματική αβεβαιότητα με την οποία αντιμετωπίζουν οι έφηβοι τον ανεξίτηλο «σεισμό» που λέγεται διαζύγιο. Όσοι το έχετε ζήσει, θα αναγνωρίσετε τον εαυτό σας στα πρόσωπα των δύο γιων.


ΘΥΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ

ΑΝΤ1 01.15
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 112'

STOP-LOSS. Αμερικανική ταινία της Κίμπερλι Πιρς, με τους Ράιαν Φιλίπε, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ.

Ένας στρατιώτης επιστρέφει στην πατρίδα μετά από την ολοκλήρωση των υποχρεώσεών του στο Ιράκ και προσπαθεί να προσαρμοστεί στην καινούργια του καθημερινότητα, όμως ξαφνικά λαμβάνει την εντολή να επιστρέψει στα καθήκοντά του.

Η σκηνοθέτιδα του «Boy’s Don’t Cry» επιλέγει στρατόπεδο στην πολεμική για την αναγκαιότητα των πολέμων που κηρύσσει η Αμερική, εστιάζοντας στον ανθρώπινο παράγοντα και στις απώλειες μακριά από το πεδίο της μάχης – γι’ αυτό κατηγορήθηκε ότι ενθαρρύνει τη λιποταξία. Οι ερμηνείες είναι εξαιρετικές, ενώ ο Κρις Μένγκες φωτίζει τις κρυμμένες πληγές του πολέμου με το αδυσώπητο φως της καθημερινότητας.


Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΖΕΣΕ ΤΖΕΙΜΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΕΙΛΟ ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΟΡΝΤ

STAR 02.00
Γουέστερν, 2007 (Έγχρ.), 160'

THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD. Αμερικανική ταινία του Άντριου Ντόμινικ, με τους Μπραντ Πιτ, Κέισι Άφλεκ, Σαμ Ρόκγουελ.

Το 1881, ο 34χρονος Τζέσε Τζέιμς (Μπραντ Πιτ) είναι ένας διάσημος, επικηρυγμένος έναντι υψηλής αμοιβής παράνομος. Ο νεαρός θαυμαστής του Ρόμπερτ Φορντ (Κέισι Άφλεκ – υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ) καταφέρνει να γίνει μέλος της συμμορίας του, γρήγορα όμως θα νιώσει ότι το ίνδαλμά του τον υποτιμά και τον περιφρονεί.

Το σινεμά έχει αναπαραστήσει πολλές φορές τις περιπέτειες του θρυλικού ληστή, η προσέγγιση του Νεοζηλανδού Άντριου Ντόμινικ («Σκότωσέ τους Γλυκά»), όμως, αποδεικνύεται εξαιρετικά διεισδυτική. Μέσα από μια σειρά εικαστικής τελειότητας κάδρα που αποτυπώνουν μια σιωπηλή και «απόμακρη» αμερικανική ύπαιθρο, δύο άντρες έρχονται αντιμέτωποι με την –μεγαλύτερη απ’ αυτούς– εικόνα τους. Ανάμεσα στην αλαζονεία και τη θλίψη, το θαυμασμό και την περιφρόνηση, στέκονται ο ένας απέναντι στον άλλον προσπαθώντας να λύσουν τις αντιθέσεις τους με την πολιτισμένη κοινωνία/νόμο, με τη φήμη του θαρραλέου και του δειλού, με τον ίδιο τους τον εαυτό. Το βλέμμα τους κουβαλά όλο το βάρος του ήρωα ο οποίος οικοδόμησε το μύθο της κατάκτησης της Δύσης, αλλά αποδεικνύεται αδύναμος τώρα πια να τον μεταφέρει στην καινούργια εποχή και τον επόμενο αιώνα. Με μια μελαγχολική ματιά, συνοδευμένη κι από ένα ελαφρώς ειρωνικό σήκωμα του φρυδιού, ο Ντόμινικ αποτυπώνει την υπαρξιακή τραγωδία του, κρυμμένη πίσω στον τρόπο που οι μεγάλες αμερικανικές, κοινωνικές και κινηματογραφικές, «αλήθειες» περνούν στην Ιστορία.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου