Σάββατο 18 Μαΐου 2013

Ταινίες για όλα τα γούστα σήμερα στην TV


Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΛΙΘΟΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

STAR 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2001 (Έγχρ.), 150'

HARRY POTTER AND THE PHILOSOPHER’S STONE.

Αμερικανική ταινία του Κρις Κολόμπους, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ρούπερτ Γκριν, Έμα Γουάτσον. Ο ορφανός Χάρι Πότερ πληροφορείται ότι είναι γιος ενός διάσημου ζεύγους μάγων κι έτσι ξεκινάει η φοίτηση και οι περιπέτειές τους στη σχολή μαγείας του Χόγκγουαρτς.

Θεαματική και εντυπωσιακή έναρξη της κινηματογραφικής μεταφοράς του τεράστιου εκδοτικού φαινομένου.



GOODBYE SOLO

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 91'

Αμερικανική ταινία του Ραμίν Μπαχρανί, με τους Σουλεϊμάν Σάι Σαβανέ, Ρεντ Γουέστ, Νταϊάνα Φράνκο Γκαλίντο.

Ένας καλόκαρδος οδηγός ταξί, μετανάστης από τη Σενεγάλη, κι ένας λευκός που έχει αποφασίσει να αυτοκτονήσει δημιουργούν μια λυτρωτική φιλία όταν ο δεύτερος προσλαμβάνει τον πρώτο για μια τελευταία κούρσα.

«Ιρακινός» αέρας στο ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά. Ανεπαίσθητες κινήσεις και ματιές, λόγια γεμάτα ουσία, μαγική ερμηνεία από τον Σαβανέ και μια ταινία που υπερβαίνει στην αισιοδοξία της. Αυτό το ισοδύναμο δεκάδων συνεδριών ψυχοθεραπείας βραβεύτηκε από τους κριτικούς στη Βενετία.


ΜΑΧΗΤΙΚΟ STEALTH. Η ΑΟΡΑΤΗ ΑΠΕΙΛΗ

MEGA 22.30
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 121'

STEALTH. Αμερικανική ταινία του Ρομπ Κοέν, με τους Τζέιμι Φοξ, Σαμ Σέπαρντ, Τζος Λούκας.

Τρεις πιλότοι που δουλεύουν σ’ ένα άκρως απόρρητο στρατιωτικό πρόγραμμα προσπαθούν να θέσουν υπό έλεγχο ένα αεροσκάφος το οποίο λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη.

Το «Top Gun» σε άλλη δεκαετία. Αν το δείτε ως μια αντίστοιχη macho περιπέτεια, θα το ευχαριστηθείτε, αλλά αν αναλύσετε την παρουσίαση των όπλων λίγο-πολύ ως παιχνίδι χωρίς συνέπειες, τότε θα εξοργιστείτε.


ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΗΔΕΙΑ

ALPHA 22.50
Κωμωδία, 1996 (Έγχρ.), 98'

THE PALLBEARER. Αμερικανική ταινία του Ματ Ριβς με τους Ντέιβιντ Σουίμερ, Γκουίνεθ Πάλτροου, Μπάρμπαρα Χέρσεϊ.

Στην ταινία που καθ’ υπερβολή χαρακτηρίστηκε ως ο «Πρωτάρης» της δεκαετίας του 1990, ο Ντέιβιντ Σουίμερ φλερτάρει μια παλιά του συμμαθήτρια με την οποία ήταν πάντα ερωτευμένος, ενώ μπλέκεται σε απρόσμενες περιπέτειες όταν καλείται να εκφωνήσει τον επικήδειο ενός συμμαθητή του τον οποίο δεν θυμάται καθόλου.

Αυτή η ερωτική κομεντί διατηρεί τη φρεσκάδα της (παρότι μεταφέρει το στίγμα της νεολαίας εκείνης της εποχής), κρατώντας επίσης τους τόνους χαμηλούς.


ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΓΚΟΣΦΟΡΝΤ ΠΑΡΚ

(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)

ΕΤ3 23.00
Εποχής, 2001 (Έγχρ.), 137'

GOSFORD PARK. Αγγλική ταινία του Ρόμπερτ Όλτμαν, με τους Μάγκι Σμιθ, Έλεν Μίρεν, Τζέρεμι Νόρθαμ.

Κοινωνικές αντιθέσεις και διαπροσωπικές συγκρούσεις ανάμεσα στους καλεσμένους και το υπηρετικό προσωπικό σ’ ένα κυνηγετικό πάρτι στην Αγγλία του 1932, στη διάρκεια του οποίου θα δολοφονηθεί ο οικοδεσπότης.

Η ταινία παραπέμπει περισσότερο στον «Κανόνα του Παιχνιδιού» του Ρενουάρ, όχι μόνο γιατί έχουμε να κάνουμε μ’ ένα κυνηγετικό πάρτι, αλλά γιατί και οι δύο ταινίες αντιμετωπίζουν την υποκρισία και τα κρυφά μυστικά ενός συγκεκριμένου κοινωνικά μικρόκοσμου με όρους ταξικής σύγκρουσης. Το εξαιρετικό καστ, το προσεγμένο σενάριο (ακολουθεί τη γνώριμη υφολογία του Όλτμαν της ταυτόχρονης συνομιλίας δεκάδων χαρακτήρων, χωρίς το αποτέλεσμα να είναι κακόφωνο) και η άψογη παραγωγή φτιάχνουν ένα δαντελένιο αποτέλεσμα.


ΘΕΑΤΡΙΝΕΣ

ΒΟΥΛΗ 23.00
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 107'

ACTRICES. Γαλλική ταινία της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, με την ίδια και τους Ματιέ Αλμαρίκ, Νοεμί Λβοβσκί, Λουί Γκαρέλ.

Ο χαμός του πατέρα, ο αυταρχισμός της μητέρας, ένας δύσκολος θεατρικός ρόλος και η συνειδητοποίηση της χαμένης ευκαιρίας για μητρότητα αρκούν ώστε η 40χρονη ηθοποιός Μαρσελίν να νιώσει ότι η ζωή της γίνεται χίλια κομμάτια.

Η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι σκηνοθετεί, αυτοαναλυόμενη, τους φόβους, τις επιθυμίες και τα όνειρα μιας γυναίκας. Η ταινία έχει ενδιαφέροντα σχήματα, όπως τη ζηλιάρα βοηθό που λειτουργεί σαν αντανάκλαση των επιθυμιών της Μαρσελίν και δηλώνει τρελά ερωτευμένη με τον νάρκισσο σκηνοθέτη, τα κατάλοιπα μιας μεγαλοαστικής καταγωγής που αποδεικνύονται τροχοπέδη στην εκφραστικότητα της κεντρικής ηρωίδας, την έννοια της ερμηνείας μέσα στην ερμηνεία (ο ρόλος της Ναταλία Πέτροβνα, από το θεατρικό «Ένας μήνας στην εξοχή» του Τουργκένιεφ που ανεβάζει η Μαρσελίν τη στοιχειώνει). Ενώ, όμως, οι προβληματισμοί και οι ιδέες πίσω από την ταινία έχουν ενδιαφέρον, η εκτέλεσή τους ακυρώνεται από μια ελιτίστικη αυτοαναφορικότητα κι ένα επίπλαστο ενδιαφέρον για τη νεύρωση. Το δε κλισέ μοτίβο του φαντάσματος της θεατρικής ηρωίδας που ζωντανεύει είναι πέρα για πέρα ντεμοντέ.


Ο ΒΥΘΟΣ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ 

STAR 00.15
Φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 170'

CREATURE. Αμερικανική τηλεταινία του Στούαρτ Γκίλαρντ, με τους Κρεγκ Τι Νέλσον, Κιμ Κάτραλ, Κολμ Φίορι.

Ένα μεταλλαγμένο πλάσμα κάνει την εμφάνισή του σ’ ένα νησί της Καραϊβικής.

Ο Πίτερ Μπέντσλι, ο συγγραφέας σε βιβλίο του οποίου βασίστηκαν τα «Σαγόνια του Kαρχαρία» φαίνεται αποφασισμένος να καταστρέψει την καλή σχέση μας με τη θάλασσα.


CHIKO. Ο ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

ΕΤ1 01.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 92'

CHIKO. Γερμανική ταινία του Οζγκούρ Γιλντιρίμ, με τους Ντένις Μοσκίτο, Μόριτζ Μπλάιμπτροϊ, Βολκάν Οζκάν.

Νύχτα, προάστια του Αμβούργου. Μουσική χιπ χοπ, μια βίαιη σκηνή και ο ήρωας που μας κάνει γνωστό το όνομά του. Τσίκο. Τα υπόλοιπα ακολουθούν το συνήθη ανήφορο –ο Τούρκος μετανάστης που μπαίνει στη συμμορία ενός εμπόρου ναρκωτικών και γίνεται το δεξί του χέρι– και, αμέσως μετά, τον αναπόφευκτο κατήφορο. Απληστία, καχυποψία, οι οικογενειακοί δεσμοί, μια γυναίκα, οι φίλοι που θα βρεθούν αντιμέτωποι.

Με παραγωγό τον Φατίχ Ακίν, ο επίσης τουρκικής καταγωγής Οζγκούρ Γιλντιρίμ σκηνοθετεί το δικό του «Μίσος», αντλώντας περισσότερο από τη μοντέρνα αμερικανική γκανγκστερική ταινία παρά από τον ευρωπαϊκό ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό. Μετωπικός και αψύς, ξεχειλίζει από γεμάτο ένταση νατουραλισμό, το υλικό του όμως δεν του επιτρέπει ούτε ένα βήμα από τη σκιά του Σκορσέζε. Ελεγχόμενο στιλιζάρισμα και ελάχιστα γραφική βία από τη μια, προδιαγεγραμμένες και σεναριακά στερεότυπες οι πράξεις των ηρώων από την άλλη. Ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο –κατάθεση διαπιστευτηρίων εν κατακλείδι– το οποίο διαθέτει τουλάχιστον πραγματικό, αν και αφελή, κινηματογραφικό τσαμπουκά.


ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΧΤΥΠΗΜΑ. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΧΤΥΠΗΘΗΚΕ 

MEGA 01.30
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 92'

FIRST SHOT: THE PRESIDENT IS DOWN. Αμερικανο-καναδική τηλεταινία του Αρμάντ Μαστρογιάνι, με τους Μάριελ Χέμινγουεϊ, Νταγκ Σάβαντ, Γκρέγκορι Χάρισον.

Στην τρίτη τηλε-περιπέτειά της, η Άλεξ ΜακΓκρέγκορ, επικεφαλής της προεδρικής φρουράς, έχει να αντιμετωπίσει μια απόπειρα δολοφονίας του Αμερικανού προέδρου, την απαγωγή του συζύγου της και τη στοχοποίηση της ίδιας από τρομοκράτες.

Στην τέταρτη ενδεχομένως να τα βάλει και με εξωγήινους.


ΚΑΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΘΑΝΑΤΟΥΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)

ΑΝΤ1 02.10
Σινεφίλ, 2007 (Έγχρ.), 122'

NO COUNTRY FOR OLD MEN. Αμερικανική ταινία των Τζόελ & Ίθαν Κοέν, με τους Τζος Μπρόλιν, Τόμι Λι Τζόουνς, Χαβιέ Μπαρδέμ.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ένας Τεξανός εργάτης βρίσκεται τυχαία στον τόπο συμπλοκής εμπόρων ναρκωτικών και αποφασίζει να κρατήσει για τον εαυτό του μια «ορφανή» βαλίτσα γεμάτη δολάρια. Τα ίχνη της, όμως, θα ακολουθήσουν οι ιδιοκτήτες της, ο τοπικός σερίφης κι ένας επαγγελματίας δολοφόνος.

Το μυθιστόρημα του Κόρμακ ΜακΚάρθι, μια πικρόχολη ματιά πάνω στην οριστική μετατροπή του αμερικανικού ονείρου σε εφιάλτη, δίνει στους πιο φερέγγυους σκηνοθέτες του παγκόσμιου σινεμά την κατάλληλη πάσα για ένα πολυεπίπεδο και συνάμα απολαυστικό κινηματογραφικό στοχασμό πάνω στα ηθικά διλήμματα, τις αμαρτωλές βεβαιότητες, την ανθρώπινη φύση, τα παιχνίδια της μοίρας, το πέρασμα του χρόνου. Με νοσηρό χιούμορ και στωικό βλέμμα, ακολουθούν τη διαδρομή του κακού βαθιά μέσα στο σώμα ενός ολόκληρου πολιτισμού υπό κατάρρευση, περιγράφοντας το φόβο που σαν αρρώστια τού τρώει τα σωθικά. Αντιστρέφοντας διαρκώς το ρόλο κυνηγού και θηράματος, οι Κοέν ανακατεύουν μαγικά τις θεματικές του γουέστερν με τα μοτίβα του road movie και τους κανόνες του νουάρ, ανακεφαλαιώνουν ολόκληρη την κινηματογραφική τους διαδρομή και σκιτσάρουν, με ιλαρότητα και τρόμο, το πιο πιστό πορτρέτο της σύγχρονης Αμερικής. Πάμπολα βραβεία κριτικών, δυο Χρυσές Σφαίρες και τέσσερα Όσκαρ – ταινίας, σκηνοθεσίας, διασκ. σεναρίου και β΄ ρόλου για τον ανεπανάληπτο Χαβιέ Μπαρδέμ.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου