Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 108'

FLAWLESS. Αγγλο-λουξεμβουργιανή ταινία του Μάικλ Ράντφορντ, με τους Μάικλ Κέιν, Ντέμι Μουρ, Λαμπέρ Γουίλσον.

Καθόλου ανεξιχνίαστα τα αίτια που δεν λειτουργεί η ταινία του –«Il Postino»– Μάικλ Ράντφορντ. Κι ας έχει τον Μάικλ Κέιν ως επιστάτη στο Λονδίνο του ’60 να σχεδιάζει μια ληστεία σε εταιρεία εμπορίας διαμαντιών, με συνεργό την Ντέμι Μουρ που εργάζεται ως στέλεχος στην ίδια εταιρεία.




Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΑΧΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ

ANT1 21.00
Φαντασίας, 2010 (Έγχρ.), 97'

THE LAST AIRBENDER. Αμερικανική ταινία του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, με τους Νόα Ρίνγκερ, Νεβ Πατέλ, Νίκολα Πελτζ.

Έπειτα από μια σειρά αδέξιων θρίλερ («Οιωνός», «Lady in the Water», «Το Συμβάν»), ο σκηνοθέτης της «Έκτης Αίσθησης» αποφάσισε –χωρίς να εγκαταλείψει τα πελάγη της φαντασίας– να αλλάξει ρότα προς τα θεαματικά νερά της περιπέτειας. Διασκευάζοντας την τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων «Avatar: The Last Airbender», φιλοδοξεί να αφηγηθεί σε μια τριλογία-υπερπαραγωγή τα κατορθώματα του νεαρού Άανγκ, ο οποίος καλείται να σώσει τον πλανήτη από την καταστροφή, όταν το έθνος της Φωτιάς κηρύσσει τον πόλεμο σε αυτά του Νερού, της Γης και του Αέρα. Αλλά μάλλον θα μείνει με τη φιλοδοξία.

Θυμίζοντας σε πολλά σημεία –και κυρίως στο μέγεθος της αφηγηματικής αμηχανίας– το «Αστέρι του Βορρά», το φιλόδοξο φιλμ του Σιάμαλαν είναι μια πλήρης αποτυχία. Φλύαρο κι εντελώς αφελές, φλερτάρει διαρκώς με το κιτς, τη μεγαλοστομία και τη new age αμπελοφιλοσοφία διά αρχαρίους. Επιπλέον, το πλήθος των ψηφιακών εφέ δεν βοηθά καθόλου τη φτωχή τρισδιάστατη ψευδαίσθηση (το 3D έχει προστεθεί εκ των υστέρων), ενώ οι ερμηνείες των πιτσιρικάδων πρωταγωνιστών είναι επιπέδου ελληνικού δραματικού σίριαλ. Η έκτη μου αίσθηση μου λέει πως αυτός ο «Μαχητής» θα είναι και κυριολεκτικά ο τελευταίος.


ΤΙ 30... ΤΙ 40... ΤΙ 50... 

STAR 21.00
Κωμωδία, 1972 (Έγχρ.), 95'

Ελληνική ταινία του Κώστα Καραγιάννη, με τους Λάμπρο Κωνσταντάρα, Ρίκα Διαλυνά, Έλια Καλλιγεράκη.

Ένας μεσήλικος θέλει να παντρευτεί μια δεκαοχτάρα, αλλά σύντομα διαπιστώνει ότι η διαφορά ηλικίας δεν τους επιτρέπει να ευτυχήσουν.

Τι σε πέντε λεπτά να το αλλάξεις, τι σε δέκα. Παραπάνω δεν θα σου πάρει να καταλάβεις ότι ο Κωνσταντάρας με κάτι τέτοιες ταινίες άνοιξε το δρόμο για τις βιντεοταινίες.


ΨΥΧΩΣΗ 

MEGA 21.15
Θρίλερ, 2009 (Έγχρ.), 108'

OBSESSED. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σιλ, με τους Μπιγιονσέ Νόουλς, Άιντρις Έλμπα, Άλι Λάρτερ.

Μια «Ολέθρια Σχέση», όπου η σύζυγος (η Μπιγιονσέ) αναλαμβάνει να εξοντώσει σε ένα χωρίς camp χάρη μαλλιοτράβηγμα την υπάλληλο που παρενοχλεί τον πιστό και αφοσιωμένο σύζυγο.

Κρίμα και για τον Άιντρις Έλμπα (τον ηθοποιό που βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα για τη σειρά «Luther»), αλλά και για την Μπιγιονσέ η οποία αλλού τα έχει καταφέρει θαυμάσια.


Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΕΑ

(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)

ΝΕΤ 22.00
A PRAIRIE HOME COMPANION. Σινεφίλ, 2006 (Έγχρ.), 104'

Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Όλτμαν, με τους Γκάρισον Κέιλορ, Μέριλ Στριπ, Λίλι Τόμλιν.

Σε μια αμερικανική κωμόπολη, τραγουδιστές της κάντρι και άλλοι λαϊκοί καλλιτέχνες συμμετέχουν ενώπιον κοινού σε ένα δημοφιλές ραδιοφωνικό πρόγραμμα που εκπέμπει για τελευταία φορά ύστερα από 30 χρόνια μετάδοσης.

Γραμμένο από τον Γκάρισον Κέιλορ, εμψυχωτή της υπαρκτής αυτής ραδιοφωνικής εκπομπής, δίνει στον ίδιο την ευκαιρία να δώσει μια εκπληκτική ερμηνεία, παρά τον «ανταγωνισμό» από τους Γούντι Χάρελσον και Τζον Κ. Ράιλι, αλλά και τις Στριπ και Τόμλιν που μοιάζουν να γεννήθηκαν τραγουδίστριες της κάντρι. Ο Όλτμαν σκηνοθετεί και πάλι πάνω από είκοσι χαρακτήρες σε μια ταινία που αναδίνει ζεστασιά, νοσταλγία και συγκίνηση.


Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΤ3 23.00
Κομεντί, 1972 (Έγχρ.), 110'

THE WAR BETWEEN MEN AND WOMEN. Αμερικανική ταινία του Μέλβιλ Σάβελσον, με τους Τζακ Λέμον, Μπάρμπαρα Χάρις, Τζέισον Ρόμπαρντς.

Ένας κυνικός καρτουνίστας που σταδιακά χάνει την όρασή του και μια ανύπαντρη μητέρα ερωτεύονται στο θάλαμο αναμονής ενός οφθαλμίατρου.

Διασκεδαστική κομεντί με σεκάνς κινουμένων σχεδίων, που βασίζεται σε κείμενα του ευφυολόγου συγγραφέα Τζέιμς Θέρμπερ.


Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΣΜΩΝ

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)

STAR 23.15
Φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 116'

WAR OF THE WORLDS. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Τομ Κρουζ, Ντακότα Φάνινγκ, Τιμ Ρόμπινς.

Ενώ ο πλανήτης μας δέχεται ξαφνική επίθεση εξωγήινων, ο εργάτης Ρέι προσπαθεί να διαφύγει μαζί με την εξάχρονη κόρη και τον έφηβο γιο του και βρίσκει καταφύγιο στο υπόγειο ενός άλλου διασωθέντος.

Ο Σπίλμπεργκ, αν και ανατρέχει σε μια «ρεαλιστική» δραματουργία αναπαράγοντας όλο τον πανικό και την ψύχωση της κατατρεγμένης μάζας μετά την 11η Σεπτεμβρίου, κρατά αποστάσεις από τα ιδεολογήματα αυτού του πανικού, είτε σατιρίζοντας είτε καταδεικνύοντάς τα ως προϊόν μιας συγκεχυμένης ημιπαράφρονος σκέψης, η οποία μόνο καταστροφή μπορεί να φέρει. Εκεί όπου διακινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα όλη αυτή η λογική από τους ηρωισμούς του Τομ Κρουζ, ευτυχώς έρχεται το απολυτρωτικό φινάλε, ξαφνικό, αποδραματοποιημένο, ειρωνικό, όμοιο με το βιβλίο του Χέρμπερτ Τζορτζ Γουέλς στο οποίο βασίζεται η ταινία: η φύση και όχι η πολεμική αντιπαράθεση του ανθρώπου νικά τους εισβολείς.


ΕΜΠΟΡΙΟ ΛΕΥΚΗΣ ΣΑΡΚΟΣ

ALPHA 23.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 120'

TRADE. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Μάρκο Κροϊτσπέιντνερ, με τους Κέβιν Κλάιν, Παουλίνα Γκαϊτάν, Σεζάρ Ράμος.

Η Αντριάνα, μια ανήλικη που απήχθη από σωματέμπορες, δέχεται βοήθεια από τη Βερόνικα, θύμα της συμμορίας κι εκείνη, ενώ ο αδερφός της κι ένας αστυνομικός την αναζητούν.

Από ένα σοκαριστικά αποκαλυπτικό άρθρο των «New York Times» προέκυψε ένα ιλουστρασιόν μελόδραμα. Φωνάζει μήπως και ακουστεί το κοινωνικό μήνυμα ότι η σωματεμπορία είναι κακό πράγμα (λες και αμφέβαλλε κανείς εκτός από τους σωματέμπορους), αλλά τελικά το μόνο εμφανές είναι οι στιλιστικές επιρροές από το «Traffic» και το «Syriana».


CLOVERFIELD

ΑΝΤ1 00.30
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 85'

Αμερικανική ταινία του Ματ Ριβς, με τους Μάικλ Σταλ-Ντέιβιντ, Λίζι Κάπλαν, Τζέσικα Λούκας.

Το Χόλιγουντ ανακαλύπτει την ταινία καταστροφής της εποχής του Internet. Ένα πάρτι διακόπτεται, καθώς ένα τεράστιο τέρας επιτίθεται στη Νέα Υόρκη και μια ψηφιακή κάμερα καταγράφει τα γεγονότα.

Τι γίνεται όταν ο δημιουργός του «Lost» και της «Επικίνδυνης Αποστολής III», ο σεναριογράφος του «Lost» και του «Μπάφι η Bαμπιροφόνισσα» και ο σκηνοθέτης του προ δεκαετίας ανεξάρτητου «Ραντεβού Μετά την Κηδεία» δώσουν ραντεβού σε μια τυπική περιπέτεια καταστροφής; Απλώς, αυτή παύει να είναι τόσο τυπική και γίνεται ενδιαφέρουσα, ακόμα κι αν δεν είναι απολύτως πετυχημένη. Καλογυρισμένες σεκάνς διανθίζονται με νερόβραστες ατάκες, η αίσθηση ενός βρόμικου ρεαλισμού (αν και εκβιαστική) ανεβάζει την αδρεναλίνη, εικόνες από το Ιράκ, την 11η Σεπτεμβρίου και τα βιντεάκια του YouTube γίνονται ένα.


Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ

ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 82'

THE ARCHITECT. Αμερικανική ταινία του Ματ Τόμπερ, με τους Άντονι ΛαΠάλια, Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Βαϊόλα Ντέιβις.

Ένας αρχιτέκτονας που έχει σχεδιάσει ένα κτίριο κατοικιών σε μια υποβαθμισμένη περιοχή συγκρούεται με μια ακτιβίστρια η οποία υποστηρίζει ότι το δημιούργημά του είναι αποτυχημένο.

Πομπώδης κοινωνιολογική διάλεξη, που παραχώνει στην αφήγηση ό,τι υπάρχει πρόχειρο από μια απλοϊκή προβληματική περί διαφυλετικών διαφορών.


ΨΥΧΩΣΗ 

MEGA 01.30 (Επανάληψη)


ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΞΥΠΝΗΜΑ 

STAR 01.45
Μυστηρίου, 2009 (Έγχρ.), 85'

ADDICTED. Αμερικανική ταινία των Τζόελ Μπέργκβαλ και Σάιμον Σάντκβιστ, με τους Σάρα Μισέλ Γκέλαρ, Λι Πέις, Μάικλ Λάντις.

Ο σύζυγος και ο κουνιάδος της Σάρα Μισέλ Γκέλαρ πέφτουν σε κώμα μετά από τροχαίο. Ο κουνιάδος συνέρχεται, αλλά νομίζει ότι είναι ο αδερφός του. Μήπως τον έχει καταλάβει το πνεύμα του;

Αν ο κατάλογος του IKEA ήταν παραψυχολογικό θρίλερ, θα ήταν αυτό το αμερικανικό ντεμπούτο των δύο Σουηδών σκηνοθετών του «Αόρατου», τον οποίο γνωρίζουμε από το αμερικανικό ριμέικ του Ντέιβιντ Γκόγερ.


DONKEY PUNCH

STAR 03.30
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 99'

Αγγλική ταινία του Όλιβερ Μπλάκμπερν, με τους Τομ Μπερκ, Νικόλα Μπέρλεϊ, Τζούλιαν Μόρις.

Οι διακοπές μιας παρέας Βρετανών τουριστών αναστατώνονται μετά από ένα θάνατο πάνω σε κότερο.

Βασανιστικό θρίλερ που χωρίς να κολυμπά στα βαθιά ψυχολογικά νερά του «Μαχαιριού στο Νερό», σφίγγει ασφυκτικά τον κλοιό γύρω από τους πρωταγωνιστές του. Ή, για την ακρίβεια, πάνω τους, αν λάβουμε υπόψη τον τίτλο, που περιγράφει μια σεξουαλική στάση.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου