Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗ

STAR 21.00
Κινούμενα σχέδια, 2005 (Έγχρ.), 86'

MADAGASCAR. Αμερικανική ταινία των Έρικ Ντάρνελ και Τομ ΜακΓκραθ.

Ένα λιοντάρι, μια ζέβρα, ένας ιπποπόταμος και μια καμηλοπάρδαλη, που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε ζωολογικό κήπο, βρίσκονται κατά λάθος σε ζούγκλα της Μαδαγασκάρης, για να διαπιστώσουν σύντομα ότι η ζωή στη φύση δεν έχει τίποτα το ειδυλλιακό. Ο Έρικ Ντάρνελ, σκηνοθέτης του «Antz», του πρώτου ψηφιακού καρτούν της DreamWorks, επανέρχεται με μια νέα ιστορία του ζωικού βασιλείου, που διαφημίστηκε ως επιστροφή στο παλαβό πνεύμα των καρτούν της δεκαετίας 1930-40.


Ωστόσο το ισχνό σενάριο και οι μέτριες κωμικές καταστάσεις απέχουν όσο η Νέα Υόρκη από τη Μαδαγασκάρη (!) από το σουρεαλιστικό και ανατρεπτικό χιούμορ των κλασικών Looney Tunes. Υπάρχουν μερικά έξυπνα λεκτικά γκαγκ και σκηνές παρωδίας γνωστών ταινιών («American Beauty», «Οι Δρόμοι της Φωτιάς»), όμως οι κεντρικοί ήρωες δεν μας κερδίζουν ως χαρακτήρες κι όχι τυχαία την παράσταση κλέβουν οι ξαφνικές εμφανίσεις τριών πιγκουΐνων. (Η ταινία προβάλλετται μεταγλωττισμένη)


ΞΑΝΘΙΕΣ ΓΚΟΜΕΝΟΙ 

MEGA 21.15
Κωμωδία, 2004 (Έγχρ.), 109'

Αμερικανική ταινία του Κίνεν Άιβορι Γουέιανς, με τους Μάρλον Γουέιανς, Σον Γουέιανς, Τζέιμι Κινγκ.

Δύο Αφροαμερικανοί αστυνομικοί μεταμφιέζονται σε κοσμικές ξανθιές για να εμποδίσουν ένα σχέδιο απαγωγής.

Και να σκεφτείς πως γι' αυτό το άθλιο drag show που θα ντρέπονταν να το παρουσιάσουν μέχρι και σε εξειδικευμένο club, χρειάστηκαν έξι σεναριογράφοι!


ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ ΨΥΧΗΣ

ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 112'

FUGITIVE PIECES. Καναδο-ελληνική ταινία του Τζέρεμι Ποντέσουα, με τους Στίβεν Ντιλέιν, Ράντε Σερμπέτζια, Ρόζαμουντ Πάικ.

Ο Τζέικομπ είναι μόλις 9 χρόνων όταν, εν έτει 1942, οι ναζί σκοτώνουν τους γονείς του. Από την Πολωνία θα βρεθεί στη Ζάκυνθο, υπό την προστασία του Έλληνα αρχαιολόγου Άθω, και από κει στον Καναδά, όπου θα ξεκινήσει μια καινούργια ζωή. Ο Καναδός ικανότατος σκηνοθέτης Τζέρεμι Ποντέσουα («Έκλειψη», «Πέντε Αισθήσεις») μετέφρασε το λογοτεχνικό ταξίδι της Αν Μάικλς στο παρελθόν, συνοδευμένο από τη μόνιμη σύγκρουση των μικρών προσωπικών ιστοριών με τη μεγάλη Ιστορία, σαν ακόμη ένα κοσμοπολίτικο, νοσταλγικό μπεστ σέλερ.

Η σκοτεινή Βορειοανατολική Ευρώπη, ο βροχερός, μουντός Καναδάς και η ηλιόλουστη Ελλάδα φωτίζουν ελάχιστα τους δαίμονες που παραφυλούν τον Τζέικομπ και ο Στίβεν Ντιλέιν –σε αντίθεση με τον μικρό Ρόμπι Κέι– δυσκολεύεται πολύ να μας πείσει για την αγωνία του να αντιπαρατεθεί μαζί τους. Το εσωτερικό όλων των ηρώων μένει ως το τέλος απροσπέλαστο, καθώς η κινηματογραφική βιτρίνα αποσπά όλο το σκηνοθετικό ενδιαφέρον αλλά και το μάτι του θεατή.


ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΟΙ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ

STAR 22.45
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 94'

RUSH HOUR. Αμερικανική ταινία του Μπρετ Ράτνερ, με τους Τζάκι Τσαν, Κρις Τάκερ, Τομ Γουίλκινσον.

Δύο αστυνομικοί αναζητούν τους απαγωγείς της κόρης του Κινέζου πρόξενου στις ΗΠΑ.

Χωρίς να διαφοροποιείται από τη φόρμουλα των ασιατικών παραγωγών με τον Τζάκι Τσαν, αυτή η μετακόμιση του ηθοποιού στο Χόλιγουντ δεν συγκρίνεται σε θεαματικά ακροβατικά και χιουμοριστικές υπερβολές με εκείνες.


ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΝΟΧΗΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)

ALPHA 23.00
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 114'

FRACTURE. Αμερικανική ταινία του Γκρέγκορι Χόμπλιτ, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Άντονι Χόπκινς, Ρόζαμουντ Πάικ.

Όταν ο ιδιοφυής και αδίστακτος Τεντ Κρόφορντ ανακαλύπτει ότι η γυναίκα του τον απατά, σχεδιάζει τον τέλειο φόνο. Την πυροβολεί εν ψυχρώ, περιμένει την αστυνομία, η οποία και τον συλλαμβάνει, και όλα οδηγούν στο δικαστήριο, όπου το ρόλο του κατήγορου αναλαμβάνει ο φιλόδοξος εισαγγελέας Γουίλι Μπίτσαμ. Εκεί, όμως, αρχίζουν τα δύσκολα, μαζί κι ένα παιχνίδι γάτας-ποντικού ανάμεσα στον καλό και τον κακό, το δίκαιο και το άδικο.

Παράλληλα εξελίσσεται μια ερμηνευτική μονομαχία ανάμεσα στην παλιά (θυμάμαι-τον-Χάνιμπαλ Λέκτερ-Άντονι Χόπκινς) και τη νέα (υποψήφιος για Όσκαρ στο «Half Nelson» Ράιαν Γκόσλινγκ) γενιά, η οποία καταλήγει αναμενόμενα, όπως κι οτιδήποτε άλλο σ’ αυτή την ταινία. Οι δικανικές απιθανότητες συναγωνίζονται τις σεναριακές αυθαιρεσίες, ο Γκόσλινγκ είναι υπερβολικά εξωστρεφής κι εκτός κλίματος, ενώ η ερωτική ιστορία με τη Ρ. Πάικ είναι αφόρητα κλισέ.


ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ

ΕΤ3 23.00
Θρίλερ, 2003 (Έγχρ.), 118'

COLD CREEK MANOR. Αγγλο-αμερικανο-καναδική ταινία του Μάικ Φίγκις, με τους Ντένις Κουέιντ, Σάρον Στόουν, Στίβεν Ντορφ.

Η οικογένεια των Τίλσονς μετακομίζει από το Μανχάταν σε μία πολυτελή εξοχική κατοικία, την οποία όμως διεκδικεί ο παρανοϊκός προηγούμενος ιδιοκτήτης της.

Είναι δυσάρεστο να βλέπεις τον Μάικ Φίγκις, ιδιαίτερα μετά τα πειραματικά «Timecode» και «Hotel», να επιστρέφει στο Χόλιγουντ με ένα τυπικό θρίλερ.


AΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΙ: ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ

ΒΟΥΛΗ 23.00
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 105'

MON PETIT DOIGT M’ A DIT. Γαλλική ταινία του Πασκάλ Τομά, με τους Κατρίν Φρο, Αντρέ Ντισολιέ, Ζενεβιέβ Μπιζόλντ.

Όταν η θεία τους Άντα πεθαίνει σε αριστοκρατικό οίκο ευγηρίας στη γαλλική επαρχία με τον ίδιο ανορθόδοξο τρόπο που πέθαναν και άλλοι ένοικοι, η Πριντάνς και ο συνταγματάρχης Μπελισέρ σπεύδουν να λύσουν το μυστήριο. Κάτι που τους οδηγεί στη μυστηριώδη ιστορία μιας άλλης ηλικιωμένης στο χωριό Σατελάρ.

Μπορείτε να φανταστείτε την εξιχνίαση ενός μυστηρίου γραμμένου από την Αγκάθα Κρίστι μεταφερμένη στην πραγματικότητα της γαλλικής επαρχίας; Ο Πασκάλ Τομά το τόλμησε με το μυθιστόρημα «By the pricking of my thumbs», χωρίς θεαματικά αποτελέσματα. Έβαλε σε δεύτερη μοίρα το αλά Κρίστι σασπένς και προτίμησε να τονώσει το κωμικό στοιχείο στις συμπεριφορές και τις παραδοξότητες των ηρώων του.


ΧΤΥΠΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ

MEGA 23.50
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 95'

PUNCH-DRUNK LOVE. Αμερικανική ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον, με τους Άνταμ Σάντλερ, Έμιλι Γουάτσον, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν.

Ο Μπάρι, ένας δυσλειτουργικός και αντικοινωνικός άνδρας, καταπιεσμένος από τις επτά αδελφές του, ερωτεύεται τη Λένα που εισβάλλει ξαφνικά στη ζωή του. Πρέπει, όμως, να αντιμετωπίσει πρώτα ένα κύκλωμα εκβιαστών της ροζ τηλεφωνίας.

Σινεμασκόπ φωτογραφία με λαμπερά χρώματα που μοιάζουν να ξέφυγαν από μιούζικαλ των φίφτις, ένας υπερβολικά άδειος από αντικείμενα εργασιακός χώρος που θυμίζει τις μοντέρνες και τρομακτικές ταυτόχρονα κατασκευές του «Playtime» του Τατί, μια φιγούρα με ένα μπλε κοστούμι που αποτελεί μια εξελιγμένη εκδοχή του Τζέρι Λιούις: λίγο αφελής, λίγο ατζαμής, σίγουρα νευρωτικός και ικανός να ξεσπάσει με τον πιο βίαιο τρόπο όταν βγει στην επιφάνεια ο καταπιεσμένος εαυτός του. Υπάρχουν πολλές άλλες λεπτομέρειες που εντείνουν την αίσθηση του παράδοξου: ένα αρμόνιο αφημένο από αγνώστους στο δρόμο, ο ήρωας που αγοράζει φορτία από πουτίγκες για να κερδίσει ένα δωρεάν αεροπορικό εισιτήριο – και το επεισόδιο με τους εκβιαστές της ροζ τηλεφωνίας. Αυτό το αντι-χολιγουντιανό πείραμα με έναν εντελώς χολιγουντιανό ηθοποιό μοιράστηκε στις Κάνες το βραβείο σκηνοθεσίας με το «Μεθυσμένος με Γυναίκες και Ζωγραφική».


KING OF CALIFORNIA

STAR 00.45
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 93'

Αμερικανική ταινία του Μάικ Κάχιλ, με τους Μάικλ Ντάγκλας, Έβαν Ρέιτσελ Γουντ, Γουίλις Μπερκς.

Με τον Αλεξάντερ Πέιν να φιγουράρει στο πολυπληθές team της παραγωγής, η ταινία του συμφοιτητή του και πρωτοεμφανιζόμενου Κάχιλ αγγίζει τα όρια της κωμωδίας μέσω μιας συγκινητικής ιστορίας. Αυτής του Τσάρλι, ενός πενηντάρη πρώην τροφίμου σε ψυχιατρείο, ο οποίος βγαίνοντας συμπαρασύρει τη 17χρονη κόρη του στο κυνήγι ενός θησαυρού. Μόνο που η Μιράντα είναι μονίμως δύσπιστη απέναντι στις –κατά τη γνώμη της– τρελές φαντασιώσεις του Τσάρλι.

Αυτοσαρκασμός, διακριτική ειρωνεία απέναντι σε καθημερινές συνήθειες της αστικής αμερικανικής κουλτούρας αλλά και μια γλυκόπικρη ισορροπία ανάμεσα στο δράμα που ζει η νεαρή πρωταγωνίστρια, το φευγάτο trip του πρωταγωνιστή και το τελικό συναισθηματικό πινγκ πονγκ. Οι ελάχιστες σεναριακές ευκολίες σώζονται μέσα από χαριτωμένες ανατροπές (π.χ. η εξέλιξη της διάρρηξης στο τέλος). Είναι πάντως αξιοθαύμαστη η μεταμόρφωση του Μάικλ Ντάγκλας σ’ έναν ονειροπόλο, σοφό, εύθραυστο, ημίτρελο και ανεύθυνο πατέρα ο οποίος κυριολεκτικά κλέβει την παράσταση.


ΣΚΟΥΡΟΜΠΛΕΣΧΕΔΟΝΜΑΥΡΟ

ΕΤ1 01.00
Σινεφίλ, 2006 (Έγχρ.), 105'

AZULOSCUROCASINEGRO. Ισπανική ταινία του Ντανιέλ Σάντσεθ Αρεβάλο, με τους Κιμ Γκουτιέρεθ, Μάρτα Ετούρα, Αντόνιο ντε λα Τόρε.

Προβληματισμένος με το περίβλημα του ηθικού χρέους που αμπαλάρει τους οικογενειακούς δεσμούς και με την κατάχρηση της ηθικής, ακόμη και σε δύσκολες –λόγω συνθηκών– ερωτικές σχέσεις, ο Αρεβάλο επιδεικνύει εκπληκτική ευαισθησία στις εσωτερικές φωνές των ηρώων του. Εκεί δηλαδή που θα μπορούσε να καταλήξει σε ένα κραυγαλέο οικογενειακό μπάχαλο, κρατάει χαμηλούς τόνους, χωρίς κορόνες και εξάρσεις, για να εστιάσει στην εναγώνια αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Ο Χόρχε ονειρεύεται μια δουλειά στην οποία θα φοράει (επιτέλους) κοστούμι. O αδελφός του Αντόνιο πιστεύει ότι η σχέση του με την Πάουλα εντός φυλακής θα του χαρίσει μια ήρεμη ζωή εκτός φυλακής. H Πάουλα βλέπει μια εγκυμοσύνη ως το διαβατήριο για την αποφυλάκισή της. H Νατάλια, ενώ αγαπάει τον Χόρχε από παιδί, δυσκολεύεται να φανταστεί τη ζωή της δίπλα σε ένα θυρωρό, και ο Ίσραελ, κολλητός του Χόρχε, φοβάται για τη σεξουαλικότητα του πατέρα του.

Ο Αρεβάλο προσπαθεί να βρει την άκρη στο κουβάρι των επιλογών που καθορίζουν το «ποιοι είμαστε» και τις συνέπειες αυτών απέναντι στο στενό οικογενειακό περιβάλλον. Κι αυτό μέσα από μια σοφά δομημένη και εύρυθμη κινηματογράφηση, η οποία όσο εξαρτάται από τον αναβρασμό των σχέσεων άλλο τόσο ποντάρει στο μινιμαλισμό της εικόνας.


ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΚΙΕΣ

ΕΤ3 01.00
Αστυνομική κωμωδία, 1998 (Έγχρ.), 100'

VERY BAD THINGS. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Μπεργκ με τους Κρίστιαν Σλέιτερ, Κάμερον Ντίαζ, Τζιν Τρίπλχορν.

Κατά τη διάρκεια ενός μπάτσελορ μια πόρνη σκοτώνεται από ατύχημα και η παρέα των φίλων προσπαθεί να καλύψει το γεγονός φτάνοντας στο μεταξύ τους ξεπάστρεμα.

Στο σκηνοθετικό κινηματογραφικό ντεμπούτο του ηθοποιού Πίτερ Μπεργκ (αργότερα θα κάνει ταινίες όπως το «Hancock» και η «Ναυμαχία»), το ένα σοκ διαδέχεται το άλλο σ’ ένα ανυπόφορο μείγμα μακάβριας κωμωδίας και αστυνομικού θρίλερ, που αντιγράφει μόνο το στιλ ταινιών όπως το «Μόνο Αίμα» των Κοέν και το «Μικρά Εγκλήματα Μεταξύ Φίλων» του Ντάνι Μπόιλ.


ΕΡΩΤΕΥΤΗΚΑ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ

ΑΝΤ1 01.15
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 167'

RAB NE BANA DI JODI. Ινδική ταινία του Αντίτγια Τσόπρα, με τους Ανούσκα Σάρμα, Σαρούκ Καν, Βινάι Παθάκ.

Μαθήματα ζωής από έναν σύζυγο που μεταμορφώνεται σε ζωηρό νεανία για να ξανακερδίσει τον έρωτα της γυναίκας του.

Μελόδραμα, κιτς χιούμορ και αφέλεια, που δένουν σε ένα ευχάριστο σύνολο με highlight ένα φαντασμαγορικό μουσικοχορευτικό νούμερο με πλείστες αναφορές στην αμερικανική και ινδική κινηματογραφία.


CLEANER

(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)

STAR 02.30
Αστυνομική, 2007 (Έγχρ.), 93'

Αμερικανική ταινία του Ρένι Χάρλιν, με τους Σάμιουελ Τζάκσον, Εντ Χάρις, Εύα Μέντες.

Ένας πρώην αστυνομικός που καθαρίζει τόπους εγκλημάτων μπλέκει άθελά του σ’ ένα κύκλωμα συγκάλυψης βρόμικων υποθέσεων.

Ο Ρένι Χάρλιν σκηνοθετεί ταινίες δράσης για τη δράση και το ίδιο κάνει εδώ, αν και διαθέτει εξαιρετικό καστ και ένα κλασικό κεντρικό θέμα για μια ένοχη συνείδηση που πρέπει –μεταφορικά– να καθαριστεί.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου