Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΖΟΡΟ
(Βαθμολογία Armageddon: 2/5)
ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 131'
THE LEGEND OF ZORRO. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Κάμπελ, με τους Αντόνιο Μπαντέρας, Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, Ρούφους Σιούελ.
Η σύζυγος του Αλεχάντρο τον εγκαταλείπει γιατί δεν τήρησε την υπόσχεσή του να αφήσει τη μάσκα του εκδικητή Ζορό, και τα φτιάχνει μ’ έναν Γάλλο αριστοκράτη με σκοτεινά σχέδια για το μέλλον της Καλιφόρνια.
Ο Ζορό απατημένος σύζυγος και κακός πατέρας – αυτό κι αν αποτελεί παρακμή του μύθου. Ανάμεσα σε διάφορα ακροβατικά και συμπλοκές της πλάκας, πληροφορούμαστε ότι ο (άκαρδος) καπιταλισμός εισήχθη στην Καλιφόρνια με την γαλλικής έμπνευσης ιδέα της μετάλλαξης της περιοχής σε αμπελώνα, ενώ διάφοροι Ευρωπαίοι μασόνοι, φοβούμενοι την ανάδειξη της Αμερικής σε παντοδύναμο κράτος, συνωμοτούν για να προκαλέσουν τον Εμφύλιο Πόλεμο! Ναι, μετά την 11η Σεπτεμβρίου, οι Αμερικανοί ανακαλύπτουν κρυμμένες συνωμοσιολογίες ακόμα και στο βρακί του Ζορό!
ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 2
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 107'
2 FAST 2 FURIOUS. Αμερικανική ταινία του Τζον Σίνγκλετον, με τους Πολ Γουόκερ, Ταϊρίζ Γκίμπσον, Εύα Μέντες.
Ο ριψοκίνδυνος πρώην αστυνομικός Μπράιαν δέχεται να κάνει τον σοφέρ ενός μαφιόζου για να τον παγιδέψει.
Αν δεν σε συναρπάζει η ταχύτητα, ο μόνος λόγος να το δεις είναι για να χαζέψεις τον Πολ Γουόκερ και την εκρηκτική Εύα Μέντες.
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΟΥ
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 110'
LE PERE DES MES ENFANTS. Γαλλική ταινία της Μία Χάνσεν-Λέβε, με τους Λουί-Ντο ντε Λενκενσέν, Κιάρα Κασέλι, Ερίκ Ελμοσνινό.
Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Ουμπέρ Μπαλσάν, ενός από τους διορατικότερους ανθρώπους του γαλλικού σινεμά, ο οποίος αυτοκτόνησε λόγω χρεών σε ηλικία 51 ετών, η ηθοποιός, κριτικός, σεναριογράφος και σκηνοθέτιδα Μία Χάνσεν-Λέβε σκιαγραφεί ένα σπαρακτικό ψυχολογικό πορτρέτο, αναζητώντας ταυτόχρονα τα όρια που χωρίζουν το πάθος για ζωή από την αυτοκαταστροφή, την ευτυχία από την απελπισία και το καλλιτεχνικό όραμα από τις εμπορικές υποχρεώσεις του.
Η 29χρονη δημιουργός δουλεύει ύπουλα: με νωχελικούς ρυθμούς περιγράφει μια μάλλον μπανάλ, στατική καθημερινότητα, η οποία απομυθοποιεί έναν κόσμο γεμάτο αστραφτερά φαντάσματα. Κερδίζοντας σιγά σιγά σε ζεστασιά και τρυφερή διάθεση, αλλά πάντα με μια αποστασιοποίηση που του προσδίδει ειλικρίνεια, ο «Πατέρας των Παιδιών μου» περιγράφει την αντιφατική ψυχοσύνθεση των «εργατών» του σινεμά, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με τα όνειρα και τα αδιέξοδά τους. Και γίνεται πραγματικά συγκινητικός όταν απομακρύνεται από αυτούς για να εστιάσει στους ανθρώπους που τους περιβάλλουν, θυμίζοντάς μας πως η ζωή συνεχίζεται και έξω από το κινηματογραφικό κάδρο.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ
ΝΕΤ 01.00
Κωμωδία, 2006 (Έγχρ.), 100'
DIREKTOREN FOR DET HELE. Δανέζικη ταινία του Λαρς φον Τρίερ, με τους Γιένς Αλμπίνους, Πέτερ Γκάντζλερ, Φρίντρικ Θορ Φρίντρικσον.
Ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας, ενώ θέλει να την πουλήσει, βρίσκεται παγιδευμένος στην ιστορία του φανταστικού αφεντικού που ο ίδιος εφηύρε προκειμένου να μη γίνεται αντιπαθής στους υπαλλήλους του. Προσλαμβάνει λοιπόν έναν ηθοποιό στο ρόλο του αφεντικού, καθώς ο Ισλανδός αγοραστής πιέζει για την αγοραπωλησία.
Το σκωπτικό, προβοκατόρικο, αντιεξουσιαστικό πνεύμα του Τρίερ ξεχύνεται ακόμη και σ’ αυτή την κωμωδία-άσκηση στους «ρόλους» που μοιράζονται τα στελέχη μιας εταιρείας – η ταινία περιορίζεται κατά κύριο λόγο στο γραφείο συσκέψεων και η πλοκή βασίζεται αποκλειστικά στους διαλόγους. Μοιάζει σαν να έπιασε ο Τρίερ τους ηθοποιούς στην ποντικοπαγίδα του ψευδούς αφεντικού και να παραμονεύει τις αντιδράσεις τους μπροστά στην απάτη που αποκαλύπτεται. Η ταινία γυρίστηκε με την τεχνική automavision – το τελικό κινηματογραφημένο υλικό δεν υποβλήθηκε σε καμία επεξεργασία (στη φωτογραφία, τον ήχο) παρά μονάχα σε μοντάζ, καθώς κάθε πλάνο γυρίστηκε με βάση τις παραμέτρους που προέκυψαν από υπολογιστή, σύμφωνα με τη γωνία λήψης που όρισε ο σκηνοθέτης.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
STAR 02.15
Κωμωδία, 1996 (Έγχρ.), 108'
A THIN LINE BETWEEN LOVE AND HATE. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Λόρενς, με τον ίδιο και τις Ρεγκίνα Κινγκ, Λιν Γουίτφιλντ.
Ο ερωτικά επιπόλαιος Ντάρνελ διαπράττει το λάθος να κατακτήσει μια γυναίκα η οποία στη συνέχεια κάνει τη ζωή του μαρτύριο.
Το μόνο ενδιαφέρον στο σκηνοθετικό και το σεναριογραφικό ντεμπούτο του Μάρτιν Λόρενς («Τα Κακά Παιδιά») είναι η διακωμώδηση της «Ολέθριας Σχέσης».
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου