Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

STAR 21.00
Φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 96'

NIM’ S ISLAND. Αμερικανική ταινία των Μαρκ Λέβιν και Τζένιφερ Φλάκετ, με τους Αμπιγκέιλ Μπρέσλιν, Τζόντι Φόστερ, Τζέραρντ Μπάτλερ.

Γραμμένο με απλό, τρυφερό και χιουμοριστικό τρόπο, το μυθιστόρημα τής Γουέντι Ορ αποτελεί πρώτης τάξεως μαγιά για χολιγουντιανή ταινία οικογενειακής φαντασίας – όπερ και εγένετο. Η γλυκιά Αμπιγκέιλ Μπρέσλιν («Little Miss Sunshine») έγινε η Νιμ, η οποία ζει με τον επιστήμονα πατέρα της σ’ ένα ερημικό νησί του Ειρηνικού. Όταν ο τελευταίος αγνοείται μεσοπέλαγα μετά από μια καταιγίδα, η μικρή ζητά βοήθεια από την αγαπημένη της συγγραφέα, με την οποία αλληλογραφεί. Αν και αγοραφοβική, εκείνη, με τη μορφή της Τζόντι Φόστερ, θα ξεκινήσει από το Σαν Φρανσίσκο για το άγνωστο.


Η περιπέτεια θα τις κάνει ηρωίδες στη δική τους ιστορία, μ’ έναν αρκετά κωμικό κι άλλο τόσο αναμενόμενο τρόπο, όσο χρειάζεται για να δοκιμαστούν εκ του ασφαλούς τα συναισθήματα του προεφηβικού κοινού. Τα στάνταρ της παραγωγής δεν προδίδουν τις προσδοκίες, οι οποίες στα χέρια του τηλεοπτικού σεναριακού και σκηνοθετικού διδύμου Μ. Λέβιν-Τζ. Φλάκετ δεν μπορούν να είναι ιδιαίτερα υψηλές.


ΕΓΓΑΜΟΣ ΒΙΟΣ

ALPHA 21.00
Δραματική κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 91'

MARRIED LIFE. Αμερικανο-καναδική ταινία του Άιρα Σακς, με τους Κρις Κούπερ, Πιρς Μπρόσναν, Πατρίσια Κλάρκσον.

Η αποδόμηση των οικογενειακών ηθών της δεκαετίας του 1950 σ’ αυτήν την ιστορία ενός άνδρα που σχεδιάζει να σκοτώσει τη γυναίκα του, αντί να της ζητήσει διαζύγιο, θυμίζει το «Ο Παράδεισος είναι Μακριά» ή, στιλιστικά, το «Mad Men».

Μεταφέροντας ένα μυθιστόρημα του Τζον Μπίνγκχαμ, ο Σακς υστερεί στην πρώτη σύγκριση, γιατί δεν έχει την ψυχογραφική ικανότητα του Τοντ Χέινς, αλλά τουλάχιστον τα πάει καλά στη δεύτερη, με την άψογη –αν και άψυχη– αναπαράσταση της εποχής.


G.I. JOE: Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΜΠΡΑ

ΑΝΤ1 21.00
Φαντασίας, 2009 (Έγχρ.), 105'

G.I. JOE: THE RISE OF THE COBRA. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόμερς, με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Σιένα Μίλερ, Μάρλον Γουέιανς.

Μετά τους Transformers και την κολοσσιαία επιτυχία τους, μια άλλη σειρά παιχνιδιών της Hasbro, αφού πρώτα δοκιμάστηκε ανεπιτυχώς στην τηλεόραση, μετακομίζει τώρα στη μεγάλη οθόνη. Τα στρατιωτάκια G.I. Joe έχουν γίνει πλέον μια επίλεκτη «αντιτρομοκρατική» μονάδα, η οποία καλείται ν’ αντιμετωπίσει έναν πανίσχυρο έμπορο όπλων και τις σκοτεινές δολοπλοκίες του.

Ο Ντένις Κουέιντ, που νομίζεις ότι θα βαρεθεί να εισπράξει ακόμα και την αμοιβή του, είναι ο αρχηγός, οι Τσάνινγκ Τέιτουμ και Μάρλον Γουέιανς (σοβαρός και κωμικός, αντίστοιχα) οι νεοσύλλεκτοι, η Σιένα Μίλερ η ωραία κακιά και ο Κρίστοφερ Έκλεστον ο άσχημος χειρότερος. Εν τω μεταξύ, πέντε άνθρωποι είναι μπλεγμένοι σε ένα σενάριο είκοσι σελίδων, ο Στίβεν Σόμερς, σκηνοθέτης της «Μούμιας», έχει κρυφτεί πίσω από τα ειδικά εφέ –τα οποία παρεμπιπτόντως δίνουν ρέστα στη σκηνή του Παρισιού– και ο αμερικανικός στρατός σώζει για ακόμα μία φορά τους πολυκινηματογράφους και τον πλανήτη.


ΕΡΩΤΑΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΕΤ1 22.15
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 98'

MY LIFE IN RUINS. Αμερικανική ταινία του Ντόναλντ Πέτρι, με τους Νία Βαρντάλος, Ρίτσαρντ Ντρέιφους, Αλέξη Γεωργούλη.

Πρώτη εικόνα: η Νία/Τζόρτζια κατεβαίνει από ένα μπαλκόνι της Πλάκας στο δρόμο, όπου ένας ξέμπαρκος, βγαλμένος από καρτ ποστάλ ηλικιωμένος παίζει μόνος του μπουζούκι. Ακολουθεί ανάλυση της έννοιας greek kefi και καθώς οι γραφικότητες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, αναρωτιέσαι αν η Τζόρτζια είναι ξεναγός στην Ελλάδα του σήμερα ή σε εκείνη του «Επιχείρηση Απόλλων».

Πλάκα πλάκα, το φιλμ του Γιώργου Σκαλενάκη μοιάζει ακόμα και τώρα πιο καλοσκηνοθετημένο και λιγότερο φολκλόρ απ’ αυτήν τη χλιαρή κομεντί που απλά συσσωρεύει mousaka κλισέ και φωτογραφίες ημερολογίου από τα τουριστικά αξιοθέατα και τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Αστεία με την ελληνική ανοργανωσιά, ο «Ζορμπάς» και «Τα παιδιά του Πειραιά», ο Γεωργούλης greek lover με και χωρίς μούσι, το «γέλα, αγάπα και τραγούδα» ως φιλοσοφία ζωής. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο «Γάμος αλά Ελληνικά» προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου…


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΓΑΛΑΖΙΑ ΛΙΜΝΗ 

MEGA 22.50
Κομεντί, 1991 (Έγχρ.), 97'

RETURN TO THE BLUE LAGOON. Αμερικανική ταινία του Γουίλιαμ Γκράχαμ, με τους Μίλα Γιόβοβιτς, Μπράιαν Κράουζε, Λίζα Πέλικαν.

Ο γιος της Μπρουκ Σιλντς και του Κρίστοφερ Άτκινς ζει μια περιπέτεια όμοια με εκείνη των γονιών του, σ’ ένα τροπικό νησί όπου μεγαλώνει με μια συνομήλική του.

Δεν το λες συνέχεια, αλλά ριμέικ της «Γαλάζιας Λίμνης», χωρίς όμως την αφελή χάρη (ή έστω τις σεμνές ερωτικές σκηνές γυμνού) της πρώτης ταινίας.


ΛΕΜΟΝΙ ΣΝΙΚΕΤ, ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΑΤΥΧΗ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

STAR 22.45
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 108'

LEMONY SNICKET’S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS. Αμερικανική ταινία του Μπραντ Σίλμπερλινγκ, με τους Έμιλι Μπράουνινγκ, Λίαμ Άικεν, Τζιμ Κάρεϊ.

Τρία ανήλικα αδέλφια χάνουν τους γονείς τους σε πυρκαγιά και αναγκάζονται να μείνουν με ένα μακρινό συγγενή, τον κόμη Όλαφ. Ενώ αυτός σχεδιάζει να τα εξοντώσει για να καρπωθεί την τεράστια περιουσία τους, εκείνα αντιστέκονται επιστρατεύοντας τα ειδικά χαρίσματά τους.

Μεταφορά των τριών πρώτων βιβλίων του Ντάνιελ Χάντλερ (με το ψευδώνυμο Λέμονι Σνίκετ), ο οποίος εκτόπισε τον Χάρι Πότερ από την πρωτιά στη λίστα των πιο εμπορικών παιδικών βιβλίων. Με αφηγηματικά εργαλεία την ικανότητα του κόμη για ραδιούργες μεταμορφώσεις και τα ειδικά χαρίσματα των παιδιών που τα ξελασπώνουν στις πιο κρίσιμες στιγμές, στήνεται ένας πλούσιος καμβάς «ατυχών» συναντήσεων, ικανών να διατηρήσουν το σασπένς μέχρι το τέλος. Μέσα από μια εξαιρετικά ευφάνταστη αλλά ανεπιτήδευτη δουλειά σε σκηνικά και κοστούμια, όπου οι δημιουργοί (συνεργάτες του Τιμ Μπάρτον) κλείνουν το μάτι στον θεατή – τι δουλειά έχουν τα αυτοκίνητα σε μια γοτθική αφήγηση; Πέρα από την πετυχημένη χημεία ανάμεσα στον έξοχο Τζιμ Κάρεϊ και τους νεαρούς ηθοποιούς, καταλύτες είναι οι ευρηματικοί δεύτεροι χαρακτήρες: κυρίως ο καλοκάγαθος μα αφελής τραπεζίτης, τον οποίο αποδίδει με ζηλευτή πραότητα ο Τίμοθι Σπολ, και η καλοπροαίρετη αλλά υστερική θεία Ζοζεφίνα, όπου η Μέριλ Στριπ διαπρέπει με την εύθραυστη ερμηνεία της.


Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ

ΒΟΥΛΗ 23.00
Σινεφίλ, 1982 (Α/Μ), 125'

DER STAND DER DINGE. Αμερικανική-γερμανική-πορτογαλική ταινία του Βιμ Βέντερς, με τους Πατρίκ Μποσό, Σάμουελ Φούλερ, Άλεν Γκάρφιλντ.

Μια ταινία που γυρίζεται στην Πορτογαλία (ένα ριμέικ ταινίας του Ρότζερ Κόρμαν, ο οποίος έχει ένα μικρό ρόλο εδώ) σταματά ελλείψει φιλμ και χρημάτων. Κι ενώ ο σκηνοθέτης αναζητά στην Αμερική τον παραγωγό του, τα μέλη του συνεργείου εκθέτουν τις απόψεις τους για τη ζωή και την τέχνη.

Η πιο προσωπική και βιωματική ταινία του Βέντερς, η οποία δημιουργήθηκε ως αντίδραση στα προβλήματα που συνάντησε ο σκηνοθέτης όταν γύριζε την πρώτη του αμερικανική ταινία, το «Hammett». Ο Βέντερς συνοψίζει τις σχέσεις του με την ίδια του την τέχνη και προφητεύει το τέλος του κινηματογράφου που αγάπησε η γενιά του μεταπολέμου. Η ταινία απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα.


Η ΩΡΑ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΥΣΗ

ALPHA 23.00
Θρίλερ, 2006 (Έγχρ.), 101'

FIRST SNOW. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Μαρκ Φέργκους, με τους Γκάι Πιρς, Πάιπερ Πέραμπο, Γουίλιαμ Φίχτνερ.

Ένας πολυάσχολος πωλητής συναντά ένα μέντιουμ που προβλέπει ότι θα πεθάνει προτού πέσουν τα πρώτα χιόνια.

Θυμίζει το «Memento» όχι μόνο γιατί πρωταγωνιστεί ο Γκάι Πιρς αλλά γιατί στο επίκεντρο υπάρχει ένας μεταφυσικός προβληματισμός που ξεδιπλώνεται με όρους θρίλερ. Η παραλλαγή της ιστορίας ενός αντιπαθητικού χαρακτήρα που παίρνει μαθήματα ζωής είναι ενδιαφέρουσα, αλλά εντέλει όχι σημαντική.


ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΚΙΕΣ

ΕΤ3 23.00
Αστυνομική κωμωδία, 1998 (Έγχρ.), 100'

VERY BAD THINGS. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Μπεργκ με τους Κρίστιαν Σλέιτερ, Κάμερον Ντίαζ, Τζιν Τρίπλχορν.

Κατά τη διάρκεια ενός μπάτσελορ μια πόρνη σκοτώνεται από ατύχημα και η παρέα των φίλων προσπαθεί να καλύψει το γεγονός φτάνοντας στο μεταξύ τους ξεπάστρεμα.

Στο σκηνοθετικό κινηματογραφικό ντεμπούτο του ηθοποιού Πίτερ Μπεργκ (αργότερα θα κάνει ταινίες όπως το «Hancock» και η «Ναυμαχία»), το ένα σοκ διαδέχεται το άλλο σ’ ένα ανυπόφορο μείγμα μακάβριας κωμωδίας και αστυνομικού θρίλερ, που αντιγράφει μόνο το στιλ ταινιών όπως το «Μόνο Αίμα» των Κοέν και το «Μικρά Εγκλήματα Μεταξύ Φίλων» του Ντάνι Μπόιλ.


ΜΑΡΤΥΡΕΣ

ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 112'

LES TEMOINS. Γαλλική ταινία του Αντρέ Τεσινέ, με τους Μισέλ Μπλαν, Εμανουέλ Μπεάρ, Ζοάν Λιμπερό.

Ο Αντριάν, ένας μεσόκοπος γιατρός, είναι ερωτευμένος με τον νεαρό Μανού. Η γνωριμία τού τελευταίου με τον Μεντί, έναν σκληροτράχηλο αστυνόμο, και τη σύζυγό του Σαρά θα διαταράξει τις φιλικές μεταξύ τους σχέσεις, οι οποίες θα δοκιμαστούν περισσότερο όταν εμφανιστούν τα πρώτα σημάδια του AIDS.

Ακούσιοι πρωταγωνιστές τού προσωπικού τους δράματος, ο Αντριάν, η αδερφή τού Μανού Ζιλί, ο Μεντί και η Σαρά θα συναντήσουν στο πρόσωπο του ζωηρού νεαρού την ελευθερία αλλά και τα δεσμά της αλήθειας. Το AIDS θα εισβάλει στη ζωή τους, θα τους πάρει όλους μια βόλτα ως τη σκοτεινή μεριά και, ως μάρτυρες μιας τραγωδίας που μοιάζει με φάρσα, θα τους ξαναβγάλει στο φως και το αύριο. Ο Αντρέ Τεσινέ, πιστός σ’ έναν τραχύ, «ξερό» ρεαλισμό, ακολουθεί τη δομή ενός χρονικού. Οι στερεότυποι χαρακτήρες είναι φορές που ασφυκτιούν μέσα στη σχηματική, τακτοποιημένη σεναριακή κατασκευή, παραμένουν όμως μέχρι τέλους ζωντανοί, ζεστά σώματα με αληθινές πληγές και ζωηρά βλέμματα, γεμάτα απελπισία κι ελπίδα. Η οικογένεια, η οικονομική τάξη, το φύλο, η φυλή, ο σεξουαλικός προσανατολισμός αποτελούν τις φυσικές και κοινωνικές δεσμεύσεις που τους ενώνουν και τους χωρίζουν, ένας τοίχος πάνω στον οποίο ο Τεσινέ αναπτύσσει το μινιμαλιστικό fresco μιας ολόκληρης εποχής. Διάφανο, σαν το χρόνο που φεύγει, και μελαγχολικό, όσο οι αναμνήσεις εκείνων που βρέθηκαν εκεί.


ΓΚΑΝΤΙ 

(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5)

MEGA 01.00
Βιογραφική, 1982 (Έγχρ.), 191'

GANDHI. Αγγλική ταινία του Ρίτσαρντ Ατένμπορο με τους Μπεν Κίνγκσλει, Κάντις Μπέργκεν, Τζον Γκίλγκουντ.

Η ζωή, η φιλοσοφία και η πολιτική δράση του Μαχάτμα Γκάντι.

O Ρίτσαρντ Ατένμπορο κινείται μέσα στην παράδοση της ιστορικής βιογραφίας του βρετανικού κινηματογράφου και συνδυάζει έξοχα το επικό με το κοινωνικοπολιτικό στοιχείο. Τιμήθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο για εκείνη την εποχή, με 8 βραβεία Όσκαρ. (Εντοπίστε ανάμεσα στους κομπάρσους τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις!)


ΟΙ ΣΥΜΜΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)

ΕΤ3 01.00
Περιπέτεια εποχής, 2002 (Έγχρ.), 160'

GANGS OF NEW YORK. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Κάμερον Ντίαζ.

Μια άγνωστη πτυχή της ιστορίας της Νέας Υόρκης: την περίοδο που ο πρόεδρος Λίνκολν ξεκινούσε τον πόλεμο για την Ένωση, στη Νέα Υόρκη, και ειδικά στην κακόφημη συνοικία Πέντε Σημεία, μαινόταν ένας άλλος εμφύλιος ανάμεσα στις συμμορίες των αυτοχθόνων αγλλοσαξόνων και τις συμμορίες των μεταναστών (κυρίως Ιρλανδών). Ήταν ένας αγώνας για επιβίωση, σκληρός και ανελέητος, που δείχνει ότι η αμερικανική δημοκρατία οικοδομήθηκε πάνω σε θεμέλια μίσους, βίας, ρατσισμού, θρησκευτικού φανατισμού και πολιτικής διαφθοράς.

Όλα αυτά δείχνονται στην ταινία του Σκορσέζε με τον πιο εύγλωττο κι εντυπωσιακό τρόπο, με εικόνες που μοιάζουν να βγήκαν από γκραβούρες και εικονογραφήσεις της εποχής. Μόνο που τα εντυπωσιακά ντεκόρ κατοικούνται από άψυχους και αδιάφορους χαρακτήρες. Με εξαίρεση τον «Χασάπη» Μπιλ, τον οποίο ο Σκορσέζε προσεγγίζει ως μια ψυχοπαθολογική φιγούρα του κακού, κανένας χαρακτήρας δεν μας αγγίζει ουσιαστικά. Η ταινία βρίθει από χριστιανικές αναφορές, κάτι λογικό για έργο του Σκορσέζε, όχι όμως και για μια ταινία που θέλει να έχει ιστορικό χαρακτήρα. Γιατί τελικά οι «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» δεν είναι το χρονικό της αληθινής Αμερικής, αλλά μιας χώρας όπως θέλει να τη δει ο ίδιος ο Σκορσέζε. Μεγαλοφυής ως σύλληψη, αλλά θύμα της μεγαλομανίας του δημιουργού της, οι «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» είναι μια ελεγεία της βίας, που κυλά γραμμικά χωρίς το δραματουργικό μεγαλείο άλλων ταινιών του Σκορσέζε.


Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

STAR 01.00
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 87'

ONE MISSED CALL. Αμερικανο-γερμανο-ιαπωνική ταινία του Έρικ Βαλέτ, με τους Έντουαρντ Μπερνς, Σάνιν Σόσαμον, Τζόνι Λιούις.

Μια καθηγήτρια ψυχολογίας κι ένας αστυνομικός προσπαθούν να εντοπίσουν από πού προέρχονται τηλεφωνήματα τα οποία προειδοποιούν τους παραλήπτες για την ημερομηνία θανάτου τους.

Όσο προχωράει σε μαλθακούς ρυθμούς αυτό το ριμέικ, εσείς αναζητήστε στο Internet την πρωτότυπη ταινία του Τακάσι Μίικε. Επίσης, πιο συναρπαστική θα σας φανεί η αναζήτηση υποτίτλων γι’ αυτήν.


ΕΡΩΤΕΥΤΗΚΑ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ

ΑΝΤ1 03.10
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 167'

RAB NE BANA DI JODI. Ινδική ταινία του Αντίτγια Τσόπρα, με τους Ανούσκα Σάρμα, Σαρούκ Καν, Βινάι Παθάκ.

Μαθήματα ζωής από έναν σύζυγο που μεταμορφώνεται σε ζωηρό νεανία για να ξανακερδίσει τον έρωτα της γυναίκας του.

Μελόδραμα, κιτς χιούμορ και αφέλεια, δεμένα σε ένα ευχάριστο σύνολο με highlight ένα φαντασμαγορικό μουσικοχορευτικό νούμερο με πλείστες αναφορές στην αμερικανική και ινδική κινηματογραφία.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου