Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV

ΕΝΑΣ ΓΕΙΤΟΝΑΣ ΜΠΕΛΑΣ

ALPHA 21.00
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 98'

THE NEIGHBOR. Αμερικανική ταινία του Έντι Ο’Φλάχερτι, με τους Μάθιου Μοντίν, Μισέλ Λαρόκ, Κέιτι Γουάλντερ.

Ο Τζεφ (Μοντίν) όχι μόνο μαθαίνει ότι η πρώην σύζυγός του ετοιμάζεται να παντρευτεί έναν καλό του φίλο, αλλά και δέχεται πόλεμο από τη γειτόνισσα μεσίτρια (η σταρ της γαλλικής κομεντί Λαρόκ) η οποία θέλει να τον διώξει από το διαμέρισμά του.

Σιγά-σιγά και αναμενόμενα, τα μεσιτικά συμφέροντα μπαίνουν στην άκρη για να φτάσουμε σε άλλο ένα happy end.



IL DIVO

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5 - Πρόταση Ημέρας)

ΕΤ1 22.00
Πολιτική, 2008 (Έγχρ.), 110'

Ιταλική ταινία του Πάολο Σορεντίνο, με τους Τόνι Σερβίλο, Άννα Μποναγιούτο, Πάολο Γκρατσιόζι.

Φαντάζομαι πώς θα είναι να παίζεις πόκερ με τον Τζούλιο Αντρεότι. Δεν υπάρχει σίγουρα πιο ανέκφραστος αντίπαλος, ούτε πιο πονηρός και απρόβλεπτος. Πώς αλλιώς θα κυριαρχούσε στην ιταλική πολιτική σκηνή για μισό αιώνα – υφυπουργός ήδη από το 1947; Μ’ αυτά και με τις διασυνδέσεις του με τη μαφία, το Βατικανό, τους μασόνους, τους τραπεζίτες, τους βιομηχάνους και φυσικά τους Αμερικανούς – θ’ απαντούσε κάποιος.

Ο Πάολο Σορεντίνο καταφέρνει να μετατρέψει τη βιογραφία του σε γουστόζικη κι αποκαλυπτική διαδρομή στους σκοτεινούς διαδρόμους όπου γράφεται η σύγχρονη ευρωπαϊκή ιστορία. Σε μια ανατρεπτική σάτιρα, ένα απολαυστικό πολιτικό θρίλερ, μια μαύρη, σουρεαλιστική κωμωδία με βιτριολικό χιούμορ, επιθετικό μοντάζ, οπερατικές διαθέσεις και πανκ τραγούδια των Cassius, τα οποία εναλλάσσονται διασκεδαστικά με μελωδίες του Σεν-Σαένς. Κι όλος αυτός ο θίασος που παρελαύνει εμπρός μας πρωταγωνιστεί άραγε σε τραγωδία ή φάρσα; Κρυμμένος πίσω από ένα ασυγκίνητο προσωπείο, στημένος και κινούμενος όπως ο Νοσφεράτου (ανεπανάληπτος ο Σερβίλο), ο μεγάλος σταρ αυτής της παράστασης αποκαλύπτεται τελικά ως ο μοναχικός επιζών ενός διαρκούς, απολύτως απαραίτητου όσο και εντελώς ανεπιθύμητου πολέμου. Η απόλυτη εξουσία είναι βρόμικη δουλειά, αλλά κάποιος πρέπει να την κάνει.


OFFSIDE

ΒΟΥΛΗ 22.10
Κοινωνική, 2006 (Έγχρ.), 93'

Ιρανική ταινία του Τζαφάρ Παναχί, με τις Σίμα Μομπάρακ-Σάχι, Σαγιεστέ Ιρανί, Γκολνάζ Φαρμανί.

Εξαιτίας της απαγόρευσης εισόδου των γυναικών στα γήπεδα στο Ιράν, πέντε κορίτσια-φίλαθλοι που αδημονούν να παρακολουθήσουν τον κρίσιμο προκριματικό αγώνα για το Μουντιάλ μεταξύ Ιράν και Μπαχρέιν, αναγκάζονται να μεταμφιεστούν σε αγόρια, αλλά συλλαμβάνονται.

Έξι χρόνια μετά τον «Κύκλο» ο Τζαφάρ Παναχί επιστρέφει στη θεματολογία των δικαιωμάτων της γυναίκας στη σημερινή ιρανική κοινωνία. Πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα από το θέμα-ταμπού του τσαντόρ για να απασχοληθεί και πάλι όμως με την ιδέα της αμφίεσης – εν προκειμένω της μεταμφίεσης. Αν και περιορισμένος στο πάνω διάζωμα του σταδίου, πίσω από το κιγκλίδωμα όπου κρατούνται τα πέντε κορίτσια, και χωρίς καμία οπτική επαφή (παρά μονάχα ηχητική) με τον αγωνιστικό χώρο, ο Παναχί ενορχηστρώνει ένα συναρπαστικό «ματς» ανθρώπινης συμπεριφοράς των δυο φύλων: πυρετικοί διάλογοι, χιούμορ, οργή και σπιρτάδα από τα τετραπέρατα κορίτσια και εξανθρωπισμός των στρατιωτών, έρμαιων του καθήκοντος, σ’ έναν μικρόκοσμο εύρυθμων εντάσεων. Κάποια γυρίσματα έγιναν ζωντανά στη διάρκεια του αγώνα, προσδίδοντας –σε συνδυασμό και με τους ερασιτέχνες ηθοποιούς– μια ημι-ντοκιμαντερίστικη ποιότητα στην αφήγηση. Αν έχανε το Ιράν, ο Παναχί δεν θα είχε τους πανηγυρισμούς που χρειαζόταν για το φινάλε: το τραγούδι του τέλους είναι ένα λαϊκό άσμα εξήντα ετών που ο ιρανικός λαός αγαπά περισσότερο κι από τον εθνικό ύμνο.


ΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ

(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)

STAR 23.50
Θρίλερ, 1995 (Έγχρ.), 127'

OUTBREAK. Αμερικανική ταινία του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Ρενέ Ρούσο, Μόργκαν Φρίμαν.

Ένας θανατηφόρος ιός αποδεκατίζει μια αμερικανική κωμόπολη και το Πεντάγωνο αποφασίζει να την εξαφανίσει από το χάρτη.

Υπερκινητικό θρίλερ αγωνίας από έναν σκηνοθέτη που για χάρη του «Das Boot» θα του συγχωρήσουμε την αφέλεια της επανάστασης ενός αξιωματικού ενάντια στον παραλογισμό των ανωτέρων του ως δείγμα του παλιού ατομιστικού πνεύματος, που οικοδόμησε –υποτίθεται– την Αμερική.


ΤΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 113'

ONDSKAN. Σουηδο-δανέζικη ταινία του Μίκαελ Χάφστρομ, με τους Αντρέας Γουίλσον, Χένρικ Λάντστρομ, Γκούσταφ Σκάρσγκαρντ.

Ένας νεαρός που μεταφέρεται σε συντηρητικό οικοτροφείο εναντιώνεται στην ιεραρχία και τη σκληρή συμπεριφορά των παλιών μαθητών του σχολείου.

Υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ σκληρή παραλλαγή του «Κύκλου των Χαμένων Ποιητών», που δεν είναι παρά ένα κοινότοπο δράμα για το bullying.


Ο ΒΑΡΟΝΟΣ

ΝΕΤ 01.00
Αστυνομική, 2010 (Έγχρ.), 94'

ACROSS THE LINE: THE EXODUS OF CHARLIE WRIGHT. Αμερικανική ταινία του Ρ. Έλις Φρέιζερ, με τους Έινταν Κουίν, Άντι Γκαρσία, Μάριο Βαν Πιμπλς.

Ένας απατεώνας επενδυτής το σκάει στην Τιχουάνα του Μεξικού για να γλιτώσει από τους διώκτες του από τους οποίους έχει αποσπάσει δισεκατομμύρια δολάρια.

Μπορεί να μην έχει σοβαρό λόγο ύπαρξης αυτό το αστυνομικό θριλεράκι, όμως το αποπνικτικό τοπίο της Τιχουάνας και η συγκέντρωση πολλών ηθοποιών «δράσης» συνθέτουν ένα ενεργητικό δίωρο που θα ικανοποιήσει τους φίλους του είδους.


13 ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ

MEGA 01.15
Θρίλερ, 2001 (Έγχρ.), 91'

THIRTEEN GHOSTS. Αμερικανο-καναδική ταινία του Στιβ Μπεκ, με τους Τόνι Σαλούμπ, Έμπεθ Ντάβιτζ, Μάθιου Λίλαρντ.

Ένας εκκεντρικός συλλέκτης φαντασμάτων αφήνει κληρονομιά στους συγγενείς του ένα καταπληκτικό οίκημα. Μόνο που το σπίτι αποδεικνύεται παγίδα και οι κληρονόμοι βρίσκονται φυλακισμένοι μέσα σ’ αυτό συντροφιά με 13 αιμοβόρικα φαντάσματα.

Δεύτερη παραγωγή της εταιρείας Dark Castle των Ρόμπερτ Ζεμέκις και Τζόελ Σίλβερ (δικά της, μεταξύ άλλων, τα «Splice» και «Orphan»). Η πρωτότυπη ταινία του 1960 ήταν μια ασπρόμαυρη b-movie του Γουίλιαμ Κασλ, που αναμείγνυε την αστυνομική ίντριγκα με τα κλασικά μοτίβα της στοιχειωμένης έπαυλης. Σ’ αυτό το ριμέικ, την παράσταση κλέβει η αρχιτεκτονική του στοιχειωμένου σπιτιού, ένα υπερμοντέρνο γυάλινο κτίριο με διαδρόμους-λαβύρινθους, δωμάτια παγίδες κ.λπ., που απομακρύνεται από τη γοτθική διακόσμηση των παραδοσιακών «στοιχειωμένων» σπιτιών. Μόνο που σ’ ένα τέτοιο οικοδόμημα τα πάντα είναι υπερβολικά φανερά και δεν λειτουργεί ο τρόμος του απροσδόκητου. Από τη στιγμή που η ταινία φανερώνει όλα τα χαρτιά της ίντριγκας (ποιος και γιατί παγίδευσε τους ήρωες στο στοιχειωμένο σπίτι), η δράση αναλώνεται σ’ ένα μονότονο κυνηγητό μέσα στους γυάλινους διαδρόμους. Ωστόσο η ταινία, σκηνοθετημένη με ταλέντο από τον Στιβ Μπεκ, πρώην ειδικό οπτικών εφέ («Άβυσσος», «Το Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη»), καταφέρνει να αφήσει μια γεύση πρωτοτυπίας σε μια μάλλον μπανάλ ιστορία φαντασμάτων.


ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΠΥΡΟΣ

STAR 02.15
Περιπέτεια, 1990 (Έγχρ.), 115'

THE ROOKIE. Αμερικάνικη ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τον ίδιο και τους Τσάρλι Σιν, Ραούλ Τζούλια, Σόνια Μπράγκα.

Ένας βετεράνος αστυνομικός και ένας νεοφερμένος στο Σώμα προσπαθούν να εξαρθρώσουν μια επικίνδυνη συμμορία.

Από τον Κλιντ Ίστγουντ, ως σκηνοθέτη, περιμέναμε κάτι πιο προσωπικό από μια αναληθοφανή περιπέτεια – ευτυχώς δύο χρόνια μετά ήρθαν οι «Ασυγχώρητοι» και η ωρίμανση. Highlight η σκηνή όπου η Σόνια Μπράγκα βιάζει τον δεμένο Κλιντ!


ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

MEGA 03.15
Τρόμου, 1993 (Έγχρ.), 120'

NEEDFUL THINGS. Αμερικανική ταινία του Φρέιζερ Κλαρκ Ίστον, με τους Μαξ Φον Σίντοφ, Εντ Χάρις, Μπόνι Μπεντέλια.

Ένας ξένος έρχεται σε μια κωμόπολη και ανοίγει ένα κατάστημα στο οποίο ο καθένας βρίσκει σε προσιτή τιμή το μικροαντικείμενο που επιθυμεί περισσότερο. Μόνο που το πραγματικό τίμημα είναι τρομακτικό.

Ο γιος του Τσάρλτον Ίστον εικονογραφεί το ομώνυμο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ, χωρίς ωστόσο να λύνει το πρόβλημα της μονοδιάστατης δράσης του. Επιπλέον, προσθέτει ένα ηθοπλαστικό λογύδριο που απουσιάζει από το βιβλίο, φοβούμενος προφανώς να υιοθετήσει την απαισιόδοξη οπτική του Κινγκ, ο οποίος σε αντίθεση με την ταινία κλείνει το μυθιστόρημά του με την κυριαρχία του διαβόλου.


ΟΤΑΝ ΕΦΥΓΕ Η ΓΚΡΕΪΣ

ΑΝΤ1 03.30
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 85'

GRACE IS GONE. Αμερικανική ταινία του Τζέιμς Στράουζε, με τους Τζον Κιούζακ, Σέλαν Ο’Κίφι, Γκρέισι Μπέντναρτσικ.

Μετά την «Κοιλάδα του Ήλα», το «Όταν Έφυγε η Γκρέις» είναι μία ακόμη ταινία με ήρωα έναν τραγικό πατέρα που πρέπει να διαχειριστεί το θάνατο της συζύγου του, η οποία υπηρετούσε στο Ιράκ, αποσιωπώντας το γεγονός από τις δυο ανήλικες κόρες τους. Για να θολώσει τα νερά, μάλιστα, ξεκινάει μαζί τους ένα ταξίδι με προορισμό τη Φλόριντα.

Είναι μετρημένος, σεμνός και ταγμένος ευλαβικά στο στόχο του ο Τζον Κιούζακ, ως φιλεύσπλαχνος πατριώτης αλλά μάλλον άβουλος πατέρας (με παλιομοδίτικα μυωπικά γυαλιά, ελαφριά αναπηρία στο βάδισμα κ.ο.κ.) σε μια μεσανατολική πολιτεία των ΗΠΑ. Η ιστορία δεν έχει την πολυεπίπεδη εμβάθυνση που παρουσίαζε η «Κοιλάδα του Ήλα» και κρατάει τη δραματουργία σε ένα πρώτο επίπεδο. Βραβείο Κοινού στο Sundance.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου