ΤΟ ΔΟΛΩΜΑ
ALPHA 21.00
Κομεντί, 1964 (Έγχρ.), 93'
Ελληνική ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Αλέκο Αλεξανδράκη, Ντίνο Ηλιόπουλο.
Μια λαϊκή γυναίκα μεταμορφώνεται από μια σπείρα χαρτοκλεφτών σε δόλωμα πλούσιων αντρών.
Αν και ο Αλεξανδράκης και ο Ηλιόπουλος δεν μπορούν να πείσουν ως εγκέφαλοι συμμορίας, η Βουγιουκλάκη είναι χαριτωμένη στη διαδικασία της μεταμόρφωσής της και το σενάριο βάζει λίγο απ’ όλα για ένα δροσερό αποτέλεσμα.
Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΓΙΑ
ET1 22.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 96'
TUYA’S MARRIAGE. Κινεζική ταινία του Κουανάν Γουάνγκ, με τους Ναν Γιου, Μπάτερ, Σέγκε.
Τι ειρωνεία! Ακόμη και στην απεραντοσύνη της μογγολικής επαρχίας, εκεί που το κόκκινο του ηλιοβασιλέματος αμβλύνει την τραχύτητα των βουνοκορφών στο βάθος του ορίζοντα, ακόμη κι εκεί ο άνθρωπος μπορεί να είναι εγκλωβισμένος σε θλιβερά αδιέξοδα. Ο λόγος για την Τούγια, μια γυναίκα φορτωμένη με τη φροντίδα όλης της οικογένειας, λόγω της αναπηρίας του άντρα της. Η ζωή των βοσκών, όμως, είναι τραχιά, επώδυνη για μια γυναίκα και η υγεία της κινδυνεύει. Οπότε, η Τούγια αποφασίζει να χωρίσει τον άντρα της και να παντρευτεί όποιον δεχτεί να τους συντηρεί όλους.
Σίγουρα όχι η πιο δυνατή ταινία απ’ όσες έχει τιμήσει το Φεστιβάλ Βερολίνου με Χρυσή Άρκτο, με αρκετά αργούς ρυθμούς και έκδηλη την πρόθεση να επιτείνει σεναριακά το δράμα της ηρωίδας. Θα μπορούσε επίσης ν’ αναλύσει με πιο διεισδυτικό τρόπο τις τεράστιες αντιφάσεις μεταξύ της βουκολικής και της αστικής ζωής – αφού, ούτως ή άλλως, αγγίζει και τη δεύτερη. Η πρωταγωνίστρια όμως δίνει μια σθεναρή ερμηνεία, ενώ το φινάλε έχει τέτοια αυθεντικότητα και πίστη στην πολυπλοκότητα του ανθρώπινου συναισθήματος που μπορεί ν’ αποστομώσει το θεατή.
ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΣΤΟΡΓΗΣ
STAR 22.00
Βιογραφική, 2009 (Έγχρ.), 129'
THE BLIND SIDE. Αμερικανική ταινία του Τζον Λι Χάνκοκ, με τους Κουίντον Άαρον, Σάντρα Μπούλοκ, Τιμ ΜακΓκρόου.
Η αληθινή ιστορία του άστεγου Αφρο-αμερικανού Μάικλ Όχερ που έγινε αστέρι του αμερικανικού ποδοσφαίρου μεγαλώνοντας με τη φροντίδα και την ενθάρρυνση μιας πλούσιας λευκής οικογένειας.
Ήρθε απ’ το πουθενά, σάρωσε το box office (αλλά δεν προβλήθηκε στις ελληνικές αίθουσες) και χάρισε στην μέχρι πρότινος ανυπόληπτη Μπούλοκ Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα! Ένας υπερεκτιμημένος βομβαρδισμός με θετικά μηνύματα…
ΒΡΩΜΙΚΗ ΠΟΛΗ
ΕΤ3 22.00
Δραματική, 1965 (Α/Μ), 82'
Ελληνική Ταινία του Ν. Φώσκολου, με τους Γιάννη Βόγλη, Νίκη Τριανταφυλλίδη, Αλέκο Αλεξανδράκη.
Ένας παντρεμένος προσπαθεί να πάρει διαζύγιο για την έγκυο γυναίκα του, η οποία μετά από βιασμό χάνει το παιδί, αλλά ερωτεύεται έναν άντρα που ενδιαφέρεται πραγματικά γι’ αυτήν.
Ο Φώσκολος βάζει ως συνήθως τα πάντα στο σενάριο ώστε να πείσει για τους χαρακτήρες των ηρώων του. Εκτός από τους πρωταγωνιστές, που διασώζουν κάπως τη φωσκολική αφέλεια, στην ταινία παίζει και η Μίρκα, η «νέα σεξοβόμβα» (έτσι ακριβώς αναγράφεται στους τίτλους).
Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ
ΒΟΥΛΗ 23.30
Σινεφίλ, 1974 (Α/Μ), 110'
ALICE IN DEN STADTEN. Γερμανική ταινία του Βιμ Βέντερς, με τους Ρούντγκερ Φόγκλερ, Γιέλα Ροτλέντερ, Λίζα Κρόιζερ.
Ένας δημοσιογράφος κι ένα εννιάχρονο κορίτσι συναντιούνται στην Αμερική, επιστρέφουν μαζί στην Ευρώπη κι αποφασίζουν να συνταξιδέψουν αναζητώντας τη γιαγιά της μικρής.
Αντίθετα από ό,τι συμβαίνει σε μια χολιγουντιανή ταινία, στο τέλος της διαδρομής οι δύο συνοδοιπόροι δεν θα βρουν τον εαυτό τους ούτε θα συνειδητοποιήσουν μερικά πράγματα για τη ζωή. Γιατί, για να έχει νόημα το ταξίδι (πραγματικό ή κινηματογραφικό), δεν πρέπει να έχει σκοπό. Το σημαντικό αυτό μάθημα ζωής το ξέρει καλά τόσο η Αλίκη όσο κι ο Βέντερς, ο οποίος με τον πιο άμεσο τρόπο το μεταμορφώνει σ’ ένα πολύτιμο μάθημα σινεμά. Τα ελεύθερα πλάνα του Γερμανού σκηνοθέτη επανεφευρίσκουν τον ορισμό και τη φιλοσοφία του road movie, οι αστόλιστες μα διεισδυτικές ασπρόμαυρες εικόνες του Ρόμπι Μίλερ ανακαλύπτουν ξανά τον (νέο) κόσμο γύρω μας, κι αυτή η «Αλίκη» μετατρέπει τον κινηματογραφικό χρόνο σε «υλική οντότητα», σε πραγματικό φιλμικό πρωταγωνιστή. Το ευρωπαϊκό σινεμά έχει αποκτήσει τη δική του «Οδύσσεια».
ΧΤΥΠΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ
MEGA 02.15
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 95'
PUNCH-DRUNK LOVE. Αμερικανική ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον, με τους Άνταμ Σάντλερ, Έμιλι Γουάτσον, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν.
Ο Μπάρι, ένας δυσλειτουργικός και αντικοινωνικός άνδρας, καταπιεσμένος από τις επτά αδελφές του, ερωτεύεται τη Λένα που εισβάλλει ξαφνικά στη ζωή του. Πρέπει, όμως, να αντιμετωπίσει πρώτα ένα κύκλωμα εκβιαστών της ροζ τηλεφωνίας.
Σινεμασκόπ φωτογραφία με λαμπερά χρώματα που μοιάζουν να ξέφυγαν από μιούζικαλ των φίφτις, ένας υπερβολικά άδειος από αντικείμενα εργασιακός χώρος που θυμίζει τις μοντέρνες και τρομακτικές ταυτόχρονα κατασκευές του «Playtime» του Τατί, μια φιγούρα με ένα μπλε κοστούμι που αποτελεί μια εξελιγμένη εκδοχή του Τζέρι Λιούις: λίγο αφελής, λίγο ατζαμής, σίγουρα νευρωτικός και ικανός να ξεσπάσει με τον πιο βίαιο τρόπο όταν βγει στην επιφάνεια ο καταπιεσμένος εαυτός του. Υπάρχουν πολλές άλλες λεπτομέρειες που εντείνουν την αίσθηση του παράδοξου: ένα αρμόνιο αφημένο από αγνώστους στο δρόμο, ο ήρωας που αγοράζει φορτία από πουτίγκες για να κερδίσει ένα δωρεάν αεροπορικό εισιτήριο – και το επεισόδιο με τους εκβιαστές της ροζ τηλεφωνίας. Αυτό το αντι-χολιγουντιανό πείραμα με έναν εντελώς χολιγουντιανό ηθοποιό μοιράστηκε στις Κάνες το βραβείο σκηνοθεσίας με το «Μεθυσμένος με Γυναίκες και Ζωγραφική».
ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ
STAR 03.30
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 98'
THE ROAD TO SAN DIEGO. Αργεντίνικη ταινία του Κάρλος Σορίν, με τους Ιγκνάσιο Μπενίτεζ, Μιγκέλ Γκονζάλες Κόλμαν, Πάολα Ροτέλα.
Ένας νεαρός χωρικός βρίσκει έναν κορμό δέντρου που μοιάζει στο είδωλό του, τον Ντιέγκο Μαραντόνα, και αποφασίζει να του τον πάει στο Μπουένος Άιρες όταν μαθαίνει ότι είναι άρρωστος.
Ένα γλυκύτατο road movie από ένα δημιουργό που διατηρεί ακέραιη την ευαισθησία και τη γλυκόπικρη αισιοδοξία σε όλο το έργο του.
(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου