ΑΝΤΡΑΣ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΦΙ ΜΟΥ ΘΑ ΚΑΝΩ
ΕΤ3 19.00
Κωμωδία, 1960 (Α/Μ), 90'
Ελληνική ταινία της Μαρίας Πλυτά, με τους Γιάννη Γκιωνάκη, Κώστα Χατζηχρήστο, Βούλα Χαριλάου.
Άλλη μια ιστορία παρενδυσίας του παλιού ελληνικού σινεμά, με τη Βούλα Χαριλάου να ντύνεται άντρας για να πιάσει δουλειά χωρίς να την παρενοχλούν τα αφεντικά της.
Μόνο που ο έρωτας θα κάνει το δικό του κέφι μπλέκοντας την κοπέλα με τον καινούργιο προϊστάμενό της, ενώ εσείς όχι και τόσο με όλα αυτά τα αδιάφορα.
ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ
ET1 20.30
Κωμωδία, 1965 (Α/Μ), 80'
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ρένα Βλαχοπούλου, Ντίνο Ηλιόπουλο, Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Ένας φιλότιμος λογιστής αναστατώνει την οικογένεια ενός απόστρατου στρατηγού όταν έρχεται να παραδώσει το χαμένο πορτοφόλι του που περιέχει ένα άκρως ενοχοποιητικό γράμμα.
Το ομώνυμο θεατρικό έργο του Δημήτρη Ψαθά προσφέρει ένα πρώτης τάξεως υλικό για να ξεδιπλώσουν τις κωμικές τους ικανότητες οι τρεις πρωταγωνιστές – ιδίως η Βλαχοπούλου η οποία στη συνέχεια θα πάρει τον υστερικό κατήφορο. Πολλές οι αγαπημένες ατάκες και σκηνές, σε μια από τις στερεότερες κωμωδίες του παλιού ελληνικού σινεμά.
ΚΑΥΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)
ΑΝΤ1 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 96'
BURN AFTER READING. Αμερικανική ταινία των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Τζορτζ Κλούνι, Μπραντ Πιτ, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.
Ο Τσαντ και η Λίντα, συνάδελφοι σε ένα γυμναστήριο, βρίσκουν ένα CD με κωδικοποιημένες πληροφορίες που ανήκει σε έναν πρώην πράκτορα της CIA. Αποφασίζουν να τον εκβιάσουν, όταν όμως εκείνος αρνείται να τους πληρώσει, απευθύνονται στη ρώσικη πρεσβεία.
Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ
(Βαθμολογία Armageddon: 2.5/5)
STAR 21.00
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 139'
HARRY POTTER AND THE ORDER OF THE PHOENIX. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Ντέιβιντ Γέιτς, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ρούπερτ Γκριντ, Έμα Γουάτσον.
Η πέμπτη χρονιά στο Χόγκουαρντς μας συστήνει το Τάγμα του Φοίνικα, το στρατό του Ντάμπλντορ και την αντιδραστική και μισαλλόδοξη καθηγήτρια Άμπριτζ (σαν υπουργός της κυβέρνησης Μπους), την οποία υποδύεται με εξαιρετικά χαριτωμένη κακία η Ιμέλντα Στόντον.
Οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές, ειδικά ο Ράντκλιφ, αποδεικνύονται ωριμότεροι ερμηνευτικά, υπάρχει η απαραίτητη συγκινητική απώλεια στην (αδέξια σκηνοθετημένη) αναμέτρηση του φινάλε και οι θετικές αξίες θριαμβεύουν στην περιρρέουσα σκοτεινιά για ακόμα μία φορά.
BENDA BILILI!
ΒΟΥΛΗ 22.00
Ντοκιμαντέρ, 2010 (Έγχρ.), 85'
Γαλλική ταινία των Ρενό Μπαρέ και Φλοράν ντε λα Τουλαγέ.
Καθηλωμένοι σε χειροποίητα καροτσάκια εξαιτίας της πολιομυελίτιδας, τέσσερις βιρτουόζοι παραπληγικοί μουσικοί έδιναν για δεκαετίες τη δική τους μάχη επιβίωσης στην Κινσάσα του Κονγκό. Το 2004, δύο Γάλλοι σκηνοθέτες βρέθηκαν μπροστά σε ένα από τα αυτοσχέδια street κοντσέρτα τους και έμειναν άφωνοι με το θέαμα. Η σχέση των δυο δημιουργών με την μπάντα υπήρξε από την πρώτη στιγμή δυναμική, με το δίδυμο Μπαρέ-Τουλαγιέ να παίρνει προσωπικά την υπόθεση «Staff Benda Bilili!».
Πέρα από τη διεθνή καταξίωση που απολαμβάνει πλέον η αφρικάνικη μπάντα στη διεθνή ethnic σκηνή, η ταινία που προέκυψε από το πολύχρονο ταξίδι είναι κάτι περισσότερο από ένα βιογραφικό ντοκιμαντέρ. Το «Benda Bilili!» ξορκίζει την αφρικανική εξαθλίωση με άφθονο χιούμορ, κοιτά με politically incorrect ειλικρίνεια τις σκοτεινές πλευρές των πρωταγωνιστών της και δεν διστάζει όπου χρειάζεται να «βρωμίσει» τη συγκινητική του αφήγηση με άγριο κοινωνικό heavy metal.
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
ΕΤ1 22.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 114'
ΤΗΕ WOMEN. Αμερικανική ταινία της Ντάιαν Ίνγκλις, με τις Μεγκ Ράιαν, Ανέτ Μπένινγκ, Ντέμπρα Μέσινγκ.
Μόνο θλίψη σε πιάνει αν συγκρίνεις την κομψότατη κοινωνική κομεντί του Τζορτζ Κιούκορ μ’ αυτό το ριμέικ, που παραδόξως φέρει την υπογραφή της παραγωγού και σεναριογράφου της τολμηρής σειράς «Μέρφι Μπράουν». Ο σκελετός παραμένει ο ίδιος: μεγαλοαστές στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, προβλήματα μητρότητας, οικογενειακής ευτυχίας, συντροφικότητας, καριέρας. Γυναικοπαρέες που δίνουν συμβουλές και κουτσομπολεύουν, ενώ επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ δειγματίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Η Ντάιαν Ίνγκλις αντιμετωπίζει το σατιρικό της υλικό με κέφι, αλλά τόσο απλοϊκά που τίποτα, κωμικό ή δραματικό, δεν ξεπερνά το βάθος της επιδερμίδας. Λίγες χαριτωμένες ατάκες, μπόλικη ρομαντική ευαισθησία κι άλλη τόση κατινιά, προβλέψιμα προβλήματα με ακόμα πιο προβλέψιμες λύσεις και μερικοί διάφανοι χαρακτήρες τους οποίους έμπειροι σταρ και επώνυμες μάρκες προσπαθούν να ντύσουν με συναίσθημα και στιλ. Το «Sex and the City» χωρίς το σεξ δηλαδή...
ΤΖΟΥΜΑΝΤΖΙ
MEGA 22.30
Φαντασίας, 1995 (Έγχρ.), 104'
JUMANJI. Αμερικανική ταινία του Τζο Τζόνστον, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μπράντλεϊ Πιρς, Κίρστεν Ντανστ.
Δύο παιδιά παίζουν ένα μαγικό επιτραπέζιο παιχνίδι, που σκορπά το χάος σε μια αμερικανική κωμόπολη.
Παραμύθι για παιδιά και μεγάλους, με χιούμορ, σασπένς και εφέ που δημιουργούν έναν κόσμο φαντασίας και τρέλας. Ο σκηνοθέτης Τζο Τζόνστον, με παρελθόν στα ειδικά εφέ («Οι Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού») εξαργύρωσε αυτή την επιτυχία με σκηνοθετώντας στη συνέχεια το τρίτο «Jurassic Park» και τον (απαράδεκτο) «Λυκάνθρωπο».
ΑΥΓΟ
ΕΤ3 23.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 97'
YUMURTA. Τουρκική ταινία του Σεμίχ Καπλάνογλου, με τους Νεζάτ Ισλέρ, Σααντέτ Ακσόι, Ουφούκ Μπαϊρακτάρ.
Η πρώτη ταινία της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του Σεμίχ Καπλάνογλου, η οποία έπειτα από αξιοζήλευτη φεστιβαλική πορεία (πάνω από 30 βραβεία) ανέδειξε τον δημιουργό της σε έναν από τους πλέον ταλαντούχους νέους Ευρωπαίους δημιουργούς. Οι διαδρομές του μοναχικού ήρωα, των θεματικών μοτίβων και της κινηματογραφικής γραφής που θα ξανασυναντήσουμε αργότερα στο «Γάλα» και το «Μέλι» ξεκινούν από εδώ. Πρόκειται για τον Γιουσούφ, έναν τριανταπεντάρη ποιητή που επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία της μητέρας του και ξεκινά με μια νεαρή συγγενή του ένα απρογραμμάτιστο ταξίδι.
Πρόκειται για τους ήχους της φύσης, τις πρωταρχικές αξίες, τις ξεχασμένες τελετουργίες και την ίδια την Τουρκία, που ταλαντεύεται ανάμεσα στην παράδοση και στον εκσυγχρονισμό, στο παλιό και το καινούργιο. Πρόκειται για ένα σπίτι που καταρρέει, ένα ζώο που θυσιάζεται, για το πέρασμα του χρόνου και για δύο ανθρώπους οι οποίοι ανακαλύπτουν από την αρχή τα ελάχιστα, τα βασικά. Πρόκειται εντέλει για το ίδιο το σινεμά, το οποίο επιστρέφει σε μια αφοπλιστική ειλικρίνεια που καθαρίζει την ψυχή και το βλέμμα.
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΕΚΡΗΞΗ
ALPHA 23.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 92'
BLAST! Αμερικανο-γερμανο-νοτιοαφρικανική ταινία του Άντονι Χίκοξ, με τους Έντι Γκρίφιν, Βίνι Τζόουνς, Βίβικα Α. Φοξ.
Τρομοκράτης καταλαμβάνει μια θαλάσσια πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου και σχεδιάζει να προκαλέσει μια ηλεκτρομαγνητική έκρηξη που θα βραχυκυκλώσει το τραπεζικό πληροφοριακό σύστημα.
Αν δεν βαριέσαι να δεις άλλη μια περιπέτεια όπου ένας ασήμαντος ανθρωπάκος βγάζει τον ηρωισμό από μέσα του και εμποδίζει μια αδίστακτη συμμορία τρομοκρατών, εδώ θα συναντήσεις τον Βίνι Τζόουνς και μερικούς αναπάντεχους γκεστ από τηn αφροαμερικανική μουσική σκηνή.
SWEENΕY TODD: Ο ΦΟΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΦΛΙΤ
(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 23.45
Μουσική, 2007 (Έγχρ.), 116'
SWEENY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET. Αμερικανική ταινία του Τιμ Μπάρτον, με τους Τζόνι Ντεπ, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Τίμοθι Σπολ.
Ο Τιμ Μπάρτον βρήκε στο αιρετικό μουσικό έργο του Στίβεν Σοντχάιμ και στο πρόσωπο ενός κουρέα, ο οποίος υποτίθεται ότι διέπραξε 160 φόνους στο Λονδίνο του 18ου αιώνα, τον ιδανικό συνδυασμό-εισιτήριο γι' ακόμη ένα ταξίδι στο γοητευτικά σκοτεινό σύμπαν του. Ο Τζον Λόγκαν («Μονομάχος», «Aviator») παρέδωσε μια κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Μπάρτον σεναριακή προσαρμογή και ο σκηνοθέτης επέλεξε μαζί με τον απαιτητικό Σοντχάιμ τους τραγουδιστές-πρωταγωνιστές, μια επίλεκτη βρετανική ομάδα που πλαισιώνει τον ανέκφραστο και αποφασισμένο Τζόνι Ντεπ.
Το τυφλωμένο από μίσος βλέμμα του και η οργή που κρύβει κάθε συλλαβή των στίχων του ζωντανεύουν έναν ήρωα ο οποίος (θαρρείς βγαλμένος από την «Ορέστεια» ή τον σαιξπηρικό «Άμλετ») ζει μονάχα για να εκδικηθεί, την ώρα που ο Τιμ Μπάρτον διασκεδάζει αφάνταστα ξεδιπλώνοντας όλες τις αλληγορικές διαστάσεις της απόκοσμης όπεράς του. Ο ρεαλισμός πετά μακριά, καθώς το μακάβριο χιούμορ, ο κοφτερός κυνισμός και η μελωδική δράση -αγκαλιά με τους πίδακες αίματος- καταλαμβάνουν κυρίαρχη θέση. Ένας σκηνογραφημένος μικρόκοσμος με αποχρωματισμένη, «αναιμική» όψη παίρνει σάρκα και οστά, το κινηματογραφικό μιούζικαλ δέχεται την επίσκεψη ενός βγαλμένου από b movie τρόμου Τσαρλς Ντίκενς και ο Μπάρτον αποδεικνύει γι’ ακόμη μία φορά πόσο φτηνό είναι το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα.
ΣΕΡΠΙΚΟ
MEGA 00.45
Αστυνομική, 1973 (Έγχρ.), 130'
SERPICO. Αμερικανική ταινία του Σίντνεϊ Λιούμετ, με τους Αλ Πατσίνο, Τζον Ράντολφ, Άλαν Ριτς.
Ο Σέρπικο, ένας έντιμος και αντικομφορμιστής αστυνομικός που αρνείται να λαδωθεί, μετατίθεται στο Τμήμα Ηθών με απώτερο σκοπό να σκοτωθεί την ώρα του καθήκοντος.
Ο Σίντνεϊ Λούμετ χρησιμοποιεί μια πραγματική ιστορία για να κάνει μια ρεαλιστική αναπαράσταση του μικρόκοσμου της αστυνομίας της Νέας Υόρκης, στιγματίζοντας τη διαφθορά που επικρατεί σε όλο το σώμα και εντοπίζοντας τους λίγους τίμιους σταυροφόρους του νόμου. Η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη ήταν υποψήφια για Grammy, ενώ ο Αλ Πατσίνο, κυρίαρχος σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα.
ΜΙΚΡΟΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ
(Βαθμολογία Armageddon: 3/5)
ΕΤ3 01.00
Κωμωδία, 2000 (Έγχρ.), 94'
SMALL TIME CROOKS. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Χιου Γκραντ, Τρέισι Ούλμαν, Μάικλ Ράπαπορτ.
Ένας μικροαπατεώνας σχεδιάζει να ληστέψει μια τράπεζα, αλλά στο μεταξύ γίνεται πάμπλουτος χάρης στα κουλουράκια της γυναίκας του. Εκείνη, θαμπωμένη από τα μεγαλεία, ζητά από έναν ντίλερ έργων τέχνης να τη μυήσει στους τρόπους της υψηλής κοινωνίας, χωρίς να υποψιάζεται ότι πρόκειται για απατεώνα.
Η επιστροφή του Γούντι Άλεν μετά από αρκετά χρόνια στην καθαρή κωμωδία χαροποίησε όλους όσοι λατρεύουν το χιούμορ του, αλλά ενδεχομένως είχαν βαρεθεί να τον (ξανα)βλέπουν να διακωμωδεί ναρκισιστικά τον εαυτό του. Η ταινία έχει αρκετή πλάκα κι ας αποτελεί ένα «μικρό» έργο στη φιλμογραφία του Άλεν, κυρίως γιατί μοιάζει να μην έχει στόχο. Στην αρχή νομίζεις ότι βλέπεις ένα αμερικανικό ριμέικ τού «Ο Κλέψας του Κλέψαντος», ενώ στη συνέχεια η ταινία αλλάζει ολότελα στιλ και γίνεται σάτιρα της νεοϋρκέζικης υψηλής κοινωνίας, μέσα όμως από μια μίμηση του μολιερικού «Αρχοντοχωριάτη».
ΕΙΜΑΙ Η ΑΛΛΗ ΓΥΝΑΙΚΑ
ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 104'
ICH BIN DIE ANDERE. Γερμανική ταινία της Μαργκαρέτε φον Τρότα, με τους Κάτια Ρίμαν, Όγκουστ Ντίελ, Άρμιν Μίλερ-Σταλ.
Ο Ρόμπερτ, ένας νεαρός πολιτικός μηχανικός, γνωρίζει μια γοητευτική δικηγόρο, η οποία όμως ζει διπλή ζωή και ως πόρνη. Προσπαθώντας να μάθει περισσότερα γι’ αυτήν και το παρελθόν της, ανακαλύπτει ότι διατηρεί μια πολύ περίεργη σχέση εξάρτησης με τον πλούσιο, ανάπηρο πατέρα της.
Γέννημα της έντονα πολιτικοποιημένης δεκαετίας του ’70, η Μαργκαρέτε φον Τρότα πρωτοεμφανίστηκε με τη θαρραλέα «Χαμένη Τιμή της Καταρίνα Μπλουμ». Το 1981, κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι με τις μάλλον υπερεκτιμημένες «Γερμανίδες Αδελφές», ταλαιπωρώντας μας έκτοτε με μια σειρά από –αριστερής οπτικής και γυναικείας ευαισθησίας– πολιτικές ταινίες, τη μία πιο αδιάφορη και πιο παλιομοδίτικη από την άλλη. Η τελευταία της δουλειά δεν αποτελεί, φυσικά, εξαίρεση, καθώς χαρίζει και πάλι σ’ ένα γυναικείο χαρακτήρα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, κρατώντας όμως τις πολιτικοκοινωνικές αναφορές σε διακριτικούς και χαμηλότερους τόνους. Βασισμένο σε μυθιστόρημα του Πέτερ Μαρτεσέιμερ, κορυφαίου σεναριογράφου του Ρ.Β. Φασμπίντερ, το «Είμαι η Άλλη Γυναίκα» προσπαθεί, από την πρώτη κιόλας σκηνή, να καλλιεργήσει ένα κλίμα μυστηρίου και μετέωρου, το οποίο όμως «εξαερώνεται» ύστερα από το πολύ δεκαπέντε λεπτά και δυο-τρία, το λιγότερο, φτηνά μελοδραματικά τρικ. Αυτή η υποτιθέμενη βουτιά στα βάθη της γυναικείας σεξουαλικότητας δεν είναι παρά μια βαρετή και ποζάτη σαπουνόπερα.
ΕΠΑΦΗ
STAR 02.15
Επιστημονικής φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 150'
CONTACT. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, με τους Τζόντι Φόστερ, Μάθιου ΜακΚόναχι, Τζέιμς Γουντς.
Μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, όπου υπερτερεί η επιστήμη επί της φαντασίας. Η ουσία εδώ δεν είναι το θέαμα, αλλά ο προβληματισμός για το αν υπάρχουν εξωγήινοι, πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους και τι απάντηση φέρνουν στο ερώτημα της ύπαρξης ή όχι του Θεού.
Η «Επαφή» είναι τελικά μια μεταφυσική ταινία, όχι απαραίτητα θεολογικού χαρακτήρα, που θέλει να μας πει ότι η πίστη της ύπαρξης κάποιων εγωγήινων όντων που μας παρακολουθούν είναι ίσως η νέα θρησκεία για τα σκεπτόμενα άτομα. Αφελές; Ίσως, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ο Ζεμέκις τα εξετάζει όλα αυτά μέσα από μια σχετικά αργή αφήγηση δυόμισι ωρών. Υπάρχουν, όμως, τόσα ενδιαφέροντα πράγματα στη δουλειά του, όπως όλο το πρώτο μέρος που είναι αφιερωμένο στην εμμονή της ηρωίδας να «πιάσει» κάποιον ήχο ως απόδειξη της ύπαρξης μιας άλλης ζωής. Αλλά και η συνέχεια είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, όταν βλέπουμε πώς μια επιστημονική ανακάλυψη γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης πολιτικών, στρατιωτικών και θρησκευτικών παραμέτρων. Στη συνέχεια η «Επαφή» χάνει κάπως την αρχική της ομοιογένεια και η «εμπειρία» που έχει η ηρωίδα μπορεί να είναι θεαματική, δεν πείθει, όμως, απόλυτα. Η Τζόντι Φόστερ είναι εκπληκτική, θριαμβεύοντας επί των ειδικών εφέ.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
ΑΝΤ1 02.50
Δραματική, 2000 (Έγχρ.), 216'
MOHABBATEIN. Ινδική ταινία του Αντίτια Τσόπρα, με τους Αμιτάμπ Μπαχτσάν, Ουντάι Τσόπρα, Σαχ Ρουκ Καν.
Καλό ξημέρωμα! Λίγα ακόμα ινδικά ερωτικά ήθη και έθιμα σε ένα κολέγιο που διευθύνει ένας πιστός στις παραδόσεις καθηγητής, ο οποίος βλέπει έναν καινούργιο καθηγητή (εκ του πονηρού, πρόκειται για καθηγητή της μουσικής ώστε να δικαιολογούνται κάπως τα μουσικοχορευτικά νούμερα) να προτρέπει τους μαθητές να ακολουθούν την καρδιά τους.
Τα πλήθη στην Ινδία μπορεί να λατρεύουν τις σχηματικές ερωτικές ιστορίες που έξαφνα μετατρέπονται σε μιούζικαλ, αλλά η δική μας αντοχή σ’ αυτό το φολκλόρ αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη περίπτωση περιορισμένη. Όχι και ινδικός «Κύκλος των Χαμένων Ποιητών»!
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου