Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Οι ταινίες στην TV σήμερα


ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ 

ΕΤ3 20.00
Κομεντί, 1960 (Α/Μ), 86'

Ελληνική ταινία του Γιώργου Διζικιρίκη, με τους Μιράντα Κουνελάκη, Νίκο Κούρκουλο, Δημήτρη Χοπτήρη.

Μια φτωχή κοπέλα που έρχεται στην Αθήνα για να δουλέψει ως υπηρέτρια, καταλήγει ερωτευμένη με έναν πλανόδιο μουσικό και τον πλούσιο γιο της οικογένειας για την οποία θα δούλευε.

Εντελώς βαρετή, στα όρια του μελό, κομεντί (συμβάλλουν τα πολλά μουσικά διαλείμματα, με τραγούδια ωστόσο του Χατζιδάκι), με τον Θανάση Βέγγο να κάνει σε μερικές σκηνές τα –χαριτωμένα– δικά του.



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΟΤΗΤΑ

ALPHA 21.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 104'

THE BOYS ARE BACK. Αγγλο-αυστραλέζικη ταινία του Σκοτ Χικς, με τους Κλάιβ Όουεν, Νίκολας ΜακΆναλτι, Τζορτζ ΜακΚέι.

Ο Κλάιβ Όουεν υποδύεται έναν αθλητικογράφο που χάνει τη γυναίκα του και προσπαθεί να μεγαλώσει τα δύο παιδιά του με ιδιαίτερες μεθόδους.

Στην μεταφορά των απομνημονευμάτων του Βρετανού δημοσιογράφου Σάιμον Καρ, ο Σκοτ Χικς («Ο Σολίστας») εστιάζει στον εκφραστικό πρωταγωνιστή του ξεπερνώντας τον ευνόητο μελοδραματισμό των καταστάσεων ακόμα κι όταν οι ανατροπές είναι τραγικές.


ΣΤΗ ΧΡΥΣΗ ΛΙΜΝΗ

ΕΤ1 22.00
Δραματική, 1981 (Έγχρ.), 109'

ON GOLDEN POND. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Μαρκ Ράιντελ, με τους Κάθριν Χέμπορν, Χένρι Φόντα, Τζέιν Φόντα.

Η συμφιλίωση ενός ζεύγους ηλικιωμένων με την κόρη τους, χάρη στον εγγονό τους, ο οποίος έρχεται να περάσει μαζί τους τις καλοκαιρινές διακοπές.

Τρυφερότητα και συγκίνηση, και έξοχες ερμηνείες απ’ όλους τους πρωταγωνιστές. Η ταινία τιμήθηκε με Όσκαρ σεναρίου και ερμηνείας για τους Κάθριν Χέμπορν και Χένρι Φόντα, ο οποίος εμφανίζεται για τελευταία φορά στην οθόνη.


CAFE DE LOS MAESTROS

ΒΟΥΛΗ 22.10
Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 90'

Αμερικανο-βραζιλιάνικη ταινία του Μιγκέλ Κοάν.

Ο μουσικός Γκουστάβο Σανταολάγια συγκεντρώνει στο Μπουένος Άιρες τους ζωντανούς θρύλους του τάνγκο για μια σειρά ηχογραφήσεων και μια μεγάλη συναυλία.

Στο «Buena Vista Social Club» ήταν η Κούβα, ο Ράι Κούντερ και ο Βιμ Βέντερς. Εδώ είναι ο Γκουστάβο Σανταολάγια (βραβευμένος για τη μουσική επένδυση στα «Βαβέλ» και «Brokeback Mountain»), ο ντοκιμαντερίστας Μιγκέλ Κοάν και η αργεντίνικη ψυχή, το τάνγκο, το οποίο, όπως λέει ο συγγραφέας Μασεδόνιο Φερνάντεζ, «είναι το μόνο πράγμα που δεν θα διαπραγματευτούμε ποτέ με την Ευρώπη». Τα ονόματα της χρυσής εποχής ξαναζωντανεύουν το Μπουένος Άιρες και το Μοντεβιδέο του ’40 και του ’50, χρωματίζουν το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον που τους διαμόρφωσε, και λένε... τα πάντα και ακόμα περισσότερα με την υπέροχη μουσική τους. Η Βιρχίνια Λούκε και το «Cancion de Buenos Aires» γίνονται ένα με τις αναμνήσεις του Χουάν Κάρλος Γκοντόι στον ιππόδρομο, οι μελωδικές «συζητήσεις» κορυφώνονται μοναδικά στη σκηνή του θεάτρου Κολόν και η κουλτούρα ενός ολόκληρου τρόπου ζωής ξεπροβάλλει παθιασμένη, ζωντανή και επίκαιρη.


ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ

STAR 23.50
Κομεντί, 1996 (Έγχρ.), 130'

TIN CUP. Αμερικανική ταινία του Ρον Σέλτον, με τους Κέβιν Κόστνερ, Ρενέ Ρούσο, Ντον Τζόνσον.

Ένας ταλαντούχος αλλά αποτυχημένος στη ζωή αθλητής του γκολφ διεκδικεί ερωτικά μια όμορφη ψυχίατρο, η οποία έχει δεσμό με ένα διάσημο πρωταθλητή του ίδιου αγωνίσματος.

Αναρωτιόμαστε ποιο είναι το δραματουργικό ενδιαφέρον στη θέα ενός τύπου που προσπαθεί με τις ώρες να ρίξει ένα μπαλάκι σε μια τρύπα.


ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΕΙΜΑΙ CYBORG, ΕΙΝΑΙ ΟΚ

ΕΤ1 01.00
Σινεφίλ, 2007 (Έγχρ.), 105'

I’M A CYBORG, BUT THAT’S ΟΚ. Νοτιοκορεατική ταινία του Παρκ Τσαν-Γουκ, με τους Λιμ Σου-Γεόνγκ, Τζουνγκ Τζι-Χουν.

Αν ο Παρκ Τσαν-Γουκ έκανε την τριλογία της εκδίκησης («Η Τελευταία Εκδίκηση», «Old Boy», «Η Εκδίκηση μιας Κυρίας») για να ξορκίσει το θυμό που συσσώρευε μέσα του, εδώ θέλησε να μιλήσει για τη θεραπευτική ιδιότητα της αγάπης, εντάσσοντάς τη σ’ έναν θεοπάλαβο, σουρεαλιστικό κόσμο. Η κεντρική ηρωίδα, μια λεπτεπίλεπτη κοπέλα που νομίζει ότι είναι ένα είδος ρομποτικής μηχανής (η γιαγιά της πίστευε ότι είναι ποντικίνα), μεταφέρεται ξαφνικά από το απαιτητικό εργοστάσιο όπου δουλεύει ακατάπαυστα, σ’ ένα ψυχιατρείο περισσότερο… ποπ, παρά καταθλιπτικό. Ο ερχομός της διασαλεύει την καθημερινότητα των έγκλειστων, καθώς αρνείται πεισματικά να φάει, πιστεύοντας πως μπορεί να διατηρηθεί στη ζωή με μπαταρίες.

Κάποιες ιδέες από κλασικές στιγμές του κινηματογράφου (από το «Blade Runner» μέχρι τη «Φωλιά του Κούκου») αλλά και από τον κόσμο των manga και των παραμυθιών μιλούν με παιγνιώδη διάθεση για την αθωότητα της τρέλας, το φόβο του θανάτου, την αγωνία της ύπαρξης, τη σπουδαιότητα της συγγένειας αλλά και τη λύτρωση που φέρνει η φαντασία. Βέβαια, με φορμαλισμό και αισθητικό στιλιζάρισμα άψογο, που λειτουργεί εις βάρος της συγκίνησης.


ΑΠΙΣΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΣΙΓΑΡΑ

NET 01.00
Μουσική, 2005 (Έγχρ.), 115'

ROMANCE & CIGARETTES. Αμερικανική ταινία του Τζον Τουρτούρο, με τους Τζέιμς Γκαντολφίνι, Σούζαν Σαράντον, Κέιτ Γουίνσλετ.

Ο εργάτης Νικ απατά τη γυναίκα του Κίτι με την κοκκινομάλλα Τούλα, πωλήτρια εσωρούχων. Η Κίτι και οι τρεις κόρες του τον απαρνούνται κι εκείνος πρέπει να επιλέξει ανάμεσα στη φλογερή ερωμένη και στο καθήκον του να αποκαταστήσει τη συνοχή της οικογένειάς του.

Μια ιστορία απιστίας με φόντο το προλεταριακό Κουίνς, τον τόπο όπου μεγάλωσε ο σκηνοθέτης. Ιδιαίτερα τολμηροί διάλογοι και ενσωμάτωση στη ροή της ταινίας μουσικοχορευτικών κομματιών με γνωστά σουξέ («Piece of my heart», «Delilah», «A man without love») που οι στίχοι τους σχολιάζουν τη δράση. Ακούγεται πολύ αρτιστίκ και πρωτότυπο κι όμως είναι μια αποτυχία, σχεδόν ερασιτεχνικά σκηνοθετημένη, που υποκύπτει στη γοητεία του κιτς και της κουλτούρας του... καραόκε, για να μη μιλήσουμε για τις απίστευτες σαχλαμάρες που ακούγονται περί σεξ. Κι αν δεν ήταν παραγωγή των αδελφών Κοέν ή ταινία του Τουρτούρο (στη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα), μάλλον δεν θα έφτανε στις αίθουσες.


ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΕΚΔΙΚΗΤΗΣ 

STAR 02.30
Φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 96'

SPAWN. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Ντιπέ, με τους Μάικλ Τζάι Γουάιτ, Τζον Λεγκουιζάμο, Μάρτιν Σιν.

Έξι χρόνια μετά τη δολοφονία του ένας κυβερνητικός πράκτορας επιστρέφει ως ζόμπι εκδικητής με μεταλλαγμένο σώμα.

Μεταφορά του κόμικ του Τοντ ΜακΦάρλεϊν, με μπερδεμένο και παιδαριώδες σενάριο στο οποίο αρχικά δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται και στη συνέχεια δεν καταλαβαίνεις γιατί γίνεται αυτό που μόλις έχεις καταλάβει ότι γίνεται.


ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΦΡΙΚΗΣ 

MEGA 02.30
Τρόμου, 2005 (Έγχρ.), 95'

DEVOUR. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Γουίνκλερ, με τους Τζένσεν Ακλς, Ντονινίκ Σουέιν, Σάνιν Σόσαμον.

Εκεί όπου το Internet συναντά τον σατανισμό ξεφυτρώνουν σαχλές ταινίες τρόμου, όπως αυτή εδώ όπου ο Ντιν του «Supernatural» βλέπει οράματα θανάτου που συνδέονται με μια ιστοσελίδα.

Βιντεο-φρίκη!


ΒΡΟΜΙΚΟ ΙΝΔΑΛΜΑ

ΑΝΤ1 03.30
Κωμωδία, 2001 (Έγχρ.), 98'

MEAN MACHINE. Αγγλο-αμερικανική ταινία του Μπάρι Σκόλνικ, με τους Βίνι Τζόουνς, Ντέιβιντ Κέλι, Ντέιβιντ Χέμινγκς.

Ποδοσφαιριστής-ίνδαλμα, ο Ντάνι Μίχαν φυλακίζεται λόγω βιαιοπραγίας εναντίον αστυνομικού. Ο διευθυντής της φυλακής, μεγάλος τζογαδόρος και ποδοσφαιρόφιλος, του αναθέτει την προπόνηση της ομάδας των φυλάκων. Ο Ντάνι όμως θα προπονήσει τους κρατούμενους για ένα ματς έναντι των φυλάκων.

Ριμέικ του κλασικού φιλμ του Ρόμπερτ Όλντριτς «Έντεκα Υπέροχα Καθάρματα» του 1974, το οποίο προσπερνάει την κοινωνική σάτιρα της πρωτότυπης ταινίας για χάρη της νέου τύπου βρετανικής κωμωδίας. Έτσι, ο εγκλεισμός στη φυλακή δεν παρουσιάζεται ως πρόβλημα – το στόρι θα μπορούσε να συμβαίνει σε οποιοδήποτε άλλο μέρος, καθώς το σκηνικό θυμίζει ποδοσφαιρική αρένα και, κάποιες φορές, παιδική χαρά. Υπάρχουν αρκετές κωμικές σεκάνς, ιδιαίτερα στη διάρκεια της προπόνησης των φυλακισμένων, με έξυπνα στην εκτέλεσή τους γκαγκ. Το φιζίκ πολλών ηθοποιών υποστηρίζει τους ρόλους και το αποτέλεσμα είναι συμπαθητικό. Οι σκληροτράχηλοι, είρωνες, ρατσιστές φύλακες, οι κλίκες ανάμεσα στους φυλακισμένους, οι βίαιες εντάσεις, ο ήρωας που έρχεται να φέρει μια (ποδοσφαιρική) επανάσταση δίνοντας νόημα στην έγκλειστη ζωή τους, ο προδότης –όλα τα μοτίβα των κινηματογραφικών φυλακών ακολουθούνται πιστά στην υπηρεσία του σλάπστικ. Η ταινία απογειώνεται στο μεγάλο ματς, όπου η δράση έχει ενδιαφέρουσες ανατροπές. Το κοφτό μοντάζ, η ταχύτατη κάμερα και οι περίεργες γωνίες λήψεις, δίνουν καλό ρυθμό, παρόλο που δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη των χαρακτήρων.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου