ΟΥΤΕ ΜΙΛΑΕΙ ΟΥΤΕ ΛΑΛΑΕΙ
ΕΤ3 20.00
Κωμωδία, 1966 (Έγχρ.), 88'
Ελληνική ταινία της Ρένας Γαλάνη, με τους Φραγκίσκο Μανέλλη, Βασίλης Μαυρομάτης, Νίκο Φέρμα.
Δύο φίλοι που απολύονται από το φαρμακείο όπου δούλευαν εξαιτίας της αφέλειας και της αδεξιότητας ενός απ’ αυτούς, πηγαίνουν για διακοπές σ’ ένα νησί όπου και πάλι μπλέκονται σε μπελάδες.
Ούτε βλέπεται.
VALENTINE’S DAY
STAR 22.00
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 125'
Αμερικανική ταινία του Γκάρι Μάρσαλ, με τους Άστον Κάτσερ, Τζένιφερ Γκάρνερ, Τζέσικα Μπίελ.
Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το Λος Άντζελες ερωτεύεται, γιορτάζει, χωρίζει και φιλιώνει ξανά. Δεν θυμάμαι ούτε μία σπονδυλωτή ταινία (δεν μιλάμε φυσικά για τη «Μισαλλοδοξία»!) η οποία να μην είναι στην καλύτερη περίπτωση άνιση. Κι αυτό όχι μόνον επειδή ένα κι ένα δεν κάνουν ένα, αλλά γιατί ο σύντομος χρόνος που η κάθε ιστορία-βινιέτα διαθέτει την αναγκάζει σχεδόν υποχρεωτικά να καταφεύγει σε σχηματικούς χαρακτήρες και ανεκδοτολογικό ύφος. Το «Valentine’s Day» –μια κινηματογραφική ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου κατά την οποία το Λος Άντζελες ερωτεύεται, γιορτάζει, χωρίζει και φιλιώνει ξανά– προσπαθεί να προλάβει το… κακό εφευρίσκοντας προσχήματα για να ενώσει, εν είδει «Στιγμιοτύπων», τα παράταιρα κομμάτια του.
Το ότι δεν τα καταφέρνει αποτελεί πταίσμα, καθώς το ροζ μπονμπόν ύφος που διατρέχει κάθε στροφή σ’ αυτό το ερωτικό γαϊτανάκι δεν διαθέτει ούτε δευτερόλεπτο πρωτοτυπίας ή γραμμάριο πραγματικής συγκίνησης. Από το σκηνοθέτη του «Pretty Woman», μια all star cast ρομαντική κομεντί αντάξια όλων των προκάτ συμπεριφορών και pret-a-porter αισθημάτων που συνοδεύουν την κιτσάτη αυτή «γιορτή του έρωτα».
ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ ΑΓΑΠΕΣ
ΝΕΤ 00.15
Σινεφίλ, 2010 (Έγχρ.), 95'
LES AMOURS IMAGINAIRES. Καναδική ταινία του Ξαβιέ Ντολάν, με τους Ξαβιέ Ντολάν, Νιλς Σνάιντερ, Μόνια Τσόκρι.
Ένα ακόμα εξομολογητικό δράμα από το παιδί-θαύμα του καναδέζικου σινεμά Ξαβιέ Ντολάν («Σκότωσα τη Μητέρα μου»), αυτήν τη φορά πάνω στο ανεκπλήρωτο ερωτικό πάθος. Το βιώνουν η Μαρί με τον Φρανσίς, καθώς γοητεύονται και οι δυο τους από τον καινούργιο φίλο τους Νικολά. Ξεκινούν λοιπόν μαζί του μια παθιασμένη, αλλά φανταστική ερωτική σχέση, διεκδικώντας τον ο καθένας για τον εαυτό του.
Στο ίδιο επιτηδευμένο, υπερσκηνοθετημένο στιλ με το ντεμπούτο του, ο Ντολάν επιμένει σε μια βαθιά ειρωνική ψυχολογική μελέτη, κλέβοντας ιδέες, πλάνα, ατάκες. Από το «Ζιλ και Τζιμ» και τον Γουόνγκ Καρ-Βάι μέχρι την Νταλιντά και τις σουίτες για τσέλο του Μπαχ, πολύχρωμες εικόνες και ήχοι συνοδεύουν ένα αυτάρεσκο σινεφίλ ταξίδι στο τέλος της αθωότητας. Τα κλεισίματα του ματιού πολλά, τα κινηματογραφικά ευφυολογήματα άλλα τόσα, με την όλο ύφος πόζα να αποδεικνύεται ισχυρότερη της τρυφερής αποστασιοποίησης. Όπως και το πληθωρικό σκηνοθετικό ταλέντο της απέριττης κινηματογραφικής αποτελεσματικότητας.
ΞΕΦΡΕΝΕΣ ΝΥΧΤΕΣ
STAR 02.30
Δραματική, 1997 (Έγχρ.), 155'
BOOGIE NIGHTS. Αμερικανική ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον, με τους Μαρκ Γουόλμπεργκ, Τζούλιαν Μουρ, Μπαρτ Ρέινολντς.
Η κατά πολλούς καλύτερη ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον («The Master») περιγράφει την άνοδο και την πτώση ενός πορνοστάρ στην Αμερική των ’70s. Κάπου προς το τέλος εκείνης της δεκαετίας υπήρχε μια οικογένεια του σινεμά που, αν και στο περιθώριο του επίσημου κινηματογράφου, είχε τη δική της λάμψη, τους δικούς της αστέρες, τα δικά της δραματουργικά κριτήρια. Σ’ αυτή την οικογένεια όλοι ήταν καλοδεχούμενοι αρκεί να είχαν μεγάλο πέος ή στήθη και την ικανότητα να κάνουν σεξ πέντε με δέκα φορές την ημέρα. Φυσικά για να αντέξουν έπαιρναν τη δόση τους, αλλά τα ναρκωτικά ήταν κομμάτι της ντίσκο κουλτούρας. Αλίμονο πάντως στον προδότη: θα γνώριζε μόνο τον εξευτελισμό και την παρακμή και σαν τον άσωτο υιό θα ζητούσε κάποια στιγμή την επιστροφή στην αγία τσοντο-οικογένεια.
Η ματιά του Πολ Τόμας Άντερσον πάνω στον κόσμο της πορνογραφίας είναι εντυπωσιακή. Υπάρχει μια θαυμαστή ενορχήστρωση εικόνας και μουσικής, σεκάνς με ειρωνία και κριτική ματιά του κιτς των σέβεντις, εντυπωσιακές ερμηνείες, στιγμές αληθινού κρεσέντου. Η διαδρομή του Έντι Άνταμς/Ντερκ Ντίγκλερ, όχι με το σπαθί του, αλλά με το τεράστιο (προσθετικό) όργανό του, αποτελεί τόσο ένα σχόλιο για τη βιομηχανία του πορνό, όσο και για τη βιομηχανία του θεάματος εν γένει. Διαρκώς αντιμέτωπες και οι δύο με τις εξελίξεις (το πορνό περνάει από τις κινηματογραφικές αίθουσες στο βίντεο), αναγκάζονται να προσαρμοστούν συνθλίβοντας τα άλλοτε δοξασμένα μέλη τους. Το «Boogie Nights» είναι ένα πολύχρωμο παραμύθι, με κακό τέλος, αλλά έτοιμο να ξαναρχίσει.
FINAL FANTASY VII: ADVENT CHILDREN
MEGA 02.30
Κινούμενα σχέδια, 2005 (Έγχρ.), 101'
Ιαπωνική ταινία των Τετσούγια Νομούρα και Τακέσι Νοζούε.
Βρισκόμαστε στην εποχή που η ασθένεια Geostigma μαστίζει τον κόσμο (να υποθέσω ότι ο καρκίνος έχει αντιμετωπιστεί), και μια ομάδα κακών εκμεταλλεύεται την επιδημία για να κάνει πλύση εγκεφάλου σε μικρά παιδιά. Απέναντί τους όμως θα σταθεί ο γενναίος Κλάουντ.
Μοναδική προϋπόθεση για να σας ενδιαφέρει αυτή η ταινία είναι να σας λέει κάτι το «Final Fantasy», η σειρά βιντεοπαιχνιδιών και κόμικς που κατέχει διάφορα ρεκόρ. Αλλιώς, θα είναι σαν να έχετε ανοίξει την τηλεόρασή σας σε οποιαδήποτε παιδική ζώνη με γιαπωνέζικο animation.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου