Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΚΡΑΥΓΗ

ALPHA 21.00
Θρίλερ, 2009 (Έγχρ.), 108'

THE NEW DAUGHTER. Αμερικανική ταινία του Λουίθο Μπερντέχο, με τους Κέβιν Κόστνερ, Σαμάνθα Μάθις, Ιβάνα Μπακέρο.

Ο Κόστνερ ως διαζευγμένος πατέρας σε ταινία τρόμου που βγήκε για μία εβδομάδα στις αμερικανικές αίθουσες; Καθόλου καλό σημάδι, όπως εκείνα που αρχίζει να εμφανίζει η κόρη του όταν την καταλαμβάνει ένα δαιμόνιο στο καινούργιο σπίτι όπου έχουν μετακομίσει μετά από το διαζύγιο.

Εσείς, πάντως, καμία κραυγή δεν θα βγάλετε αν παρακολουθήσετε το ντεμπούτο του Ισπανού σεναριογράφου του «Rec». Τρόμος σε μέγεθος τάπας...



Ο ΣΠΑΓΓΟΡΑΜΜΕΝΟΣ

STAR 21.00
Κωμωδία, 1967 (Α/Μ), 84'

Ελληνική ταινία του Κώστα Καραγιάννη, με τους Λάμπρο Κωνσταντάρα, Τζένη Ρουσέα, Κατερίνα Γιουλάκη.

Ένας τσιγκούνης παρασύρεται από τον συνεταίρο του και αποφασίζει να το ρίξει έξω. Στο ολονύχτιο γλέντι του γνωρίζει μια γυναίκα, η οποία στην πορεία αποδεικνύεται ξαδέρφη της γυναίκας του.

Δεύτερη κινηματογραφική διασκευή της θεατρικής κωμωδίας των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου «Ένα βότσαλο στη λίμνη». Προτιμάμε σαφώς την πρώτη ταινία με τον Λογοθετίδη, που του ταίριαζε περισσότερο ο ρόλος.


ΜΙΣΩ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΥ 

MEGA 21.15
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 84'

I HATE VALENTINE’ S DAY. Αμερικανική ταινία της Νία Βαρντάλος, με την ίδια και τους Τζον Κόρμπετ, Στίβεν Γκουαρίνο.

Η Νία Βαρντάλος ηθοποιός («Έρωτας αλά Ελληνικά»), ηθοποιός και σεναριογράφος («Γάμος αλά Ελληνικά», «Κόνι και Κάρλα»), ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης («Μισώ την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου»). Κάθε φορά και χειρότερα... Γιατί αν οι εν Ελλάδι τουριστικές της περιπέτειες σας είχαν φανεί λιγάκι κιτς και πολύ παλιομοδίτικες, πού να δείτε τις αισθηματικές της παρεξηγήσεις ως χαρωπή ανθοπώλισσα Ζενεβίβ, μια σαραντάρα που θέλει να φλερτάρει, αλλά φοβάται να ερωτευτεί.

Τα πιο μπετόν αρμέ κλισέ της ρομαντικής κομεντί κάνουν παρέλαση, ο Τζον Κόρμπετ του «Γάμου…» περιφέρεται ως ωραίος και σέξι, οι δεύτεροι χαρακτήρες μοιάζουν βγαλμένοι από ελληνικό σίριαλ και η Νία χαμογελά ό,τι κι αν συμβεί, σαν θηλυκός Τζόκερ. Αλλά ας μείνουμε στα καλά νέα, για να μην αναγκαστούμε να πούμε για τη σκηνοθεσία…


ΕΧΘΡΟΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ

(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)

STAR 22.50
Πολεμική, 2001 (Έγχρ.), 131'

ENEMY AT THE GATES. Γερμανο-αγγλική ταινία του Ζαν-Ζακ Ανό με τους Τζουντ Λο, Τζόζεφ Φάινς, Εντ Χάρις.

Στη διάρκεια της μάχης του Στάλινγκραντ, ο Ζάιτσεφ (Τζουντ Λο), ένας βοσκός από τα Ουράλια, γίνεται θρύλος ως ελεύθερος σκοπευτής. Οι Γερμανοί στέλνουν έναν άριστο σκοπευτή, τον ταγματάρχη Κένιγκ (Εντ Χάρις), για να τον παγιδέψει και να τον εξοντώσει.

Με μια από τις πιο πολυδάπανες ευρωπαϊκές παραγωγές, ο Ανό («Η Αρκούδα») επιβεβαιώνει τη φήμη του ως σκηνοθέτης του αφηρημένου τοπίου, αδυνατεί όμως να δώσει χαρακτήρες που να κεντρίσουν το ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος. Ωστόσο στις σκηνές της προσωπικής μονομαχίας ανάμεσα στον Ζάιτσεφ και τον Κένιγκ δίνει μια διάσταση πολεμικού θρίλερ και σασπένς.


ΕΝΑΣ ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΣ ΚΛΕΦΤΗΣ

ET3 23.00
Αστυνομική, 2001 (Έγχρ.), 93'

ORDINARY DECENT CRIMINAL. Ιρλανδική ταινία του Θαντέους Ο’Σάλιβαν, με τους Κέβιν Σπέισι, Λίντα Φιορεντίνο, Πίτερ Μάλαν.

Αν και ο ήρωας που υποδύεται ο Κέβιν Σπέισι ονομάζεται Μάικλ Λιντς, εύκολα αναγνωρίζεις στο πρόσωπό του τον Μάρτιν Κάχιλ, διάσημο γκάνγκστερ του Δουβλίνου, τον οποίο παρουσίασε ο Τζον Μπούρμαν στην ταινία «Ο Στρατηγός». Ποια, λοιπόν, η αναγκαιότητα γι’ αυτήν τη νέα ταινία, η οποία δεν έχει το στιλιστικό ενδιαφέρον του «Στρατηγού», ούτε όμως μας αποκαλύπτει κάποια άλλη διάσταση της προσωπικότητας και δράσης του Κάχιλ. Τα πάντα είναι σχεδόν πανομοιότυπα: ο ήρωας συζεί με δυο αδελφές, κρύβει συνεχώς το πρόσωπό του από τα μίντια, εφευρίσκει έξυπνους τρόπους για να διαφεύγει της αστυνομικής παρακολούθησης, έχει διαφορές με τον IRA, αρχίζει να χάνει τον έλεγχο των πραγμάτων όταν ληστεύει ένα μουσείο.

Το μόνο που διαφέρει είναι το φινάλε, που εκφράζει τέλεια το μότο της ταινίας «Το έγκλημα δεν πληρώνεται, αλλά μπορεί να είναι άκρως διασκεδαστικό». Για τον Λιντς όλα είναι μια πλάκα, όλα ξεκινούν από μια προσωπική του σύγκρουση με την αστυνομία και τον IRA, δυο αρχές που θέλει να δει να γελοιοποιούνται. Θα προτιμούσαμε, πάντως, λιγότερη «ψυχανάλυση» και περισσότερη δράση ή για την ακρίβεια καλύτερη σκηνοθετική καθοδήγηση των πολλών σκηνών των ληστειών.


ΜΕ ΔΙΠΛΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

ALPHA 23.15
Θρίλερ, 1991 (Έγχρ.), 104'

DECEIVED. Αμερικανική ταινία του Ντέιμιαν Χάρις, με τους Γκόλντι Χόουν, Τζον Χερντ, Άσλι Πέλντον.

Μετά το θάνατο του άντρα της σε ατύχημα, η Αντριέν ανακαλύπτει ότι ο μακαρίτης είχε ψεύτικη ταυτότητα. Ερευνώντας το παρελθόν, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια τρομακτική όσο και επικίνδυνη γι’ αυτήν αλήθεια.

Θρίλερ χιτσκοκικού ύφους, με την Γκόλντι Χόουν αρκετά πειστική σε μη κωμικό ρόλο. Στο δεύτερο μέρος, ωστόσο, εμφανίζεται ο σχιζοφρενής δολοφόνος...


Ο ΤΙΜΩΡΟΣ

MEGA 23.30
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 124'

THE PUNISHER. Αμερικανική ταινία του Τζόναθαν Χένσλι, με τους Τόμας Τζέιν, Τζον Τραβόλτα, Ρεμπέκα Ρόμπιν Στάμος.

Ο Φρανκ Κασλ, πρώην μυστικός πράκτορας του FBI, γίνεται αδυσώπητος τιμωρός του εγκλήματος όταν χάνει την οικογένειά του από αντίποινα μαφιόζων.

Δεύτερη μεταφορά (η πρώτη το 1989 με τον Ντολφ Λούντγκρεν) ενός φασίζοντος κόμικ της Marvel.


ALTIPLANO

ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 109'

Βελγο-γερμανο-ολλανδική ταινία των Πέτερ Μπρόζενς και Τζέσικα Χόουπ Γούντγουορθ, με τους Ολιβιέ Γκουρμέ, Τζασμίν Ταμπαταμπάι, Μαγκαλί Σολιέ.

Η συνάντηση δύο γυναικών με αφορμή την τοξική μόλυνση ενός χωριού των Άνδεων.

Στιλιζαρισμένο τοπικό/φοκλορικό δράμα που καταντά βαρετό στην προσπάθειά του να συνδέσει αλά «Babel» τις μοίρες εντελώς διαφορετικών ανθρώπων.


SAVIOR

ET3 01.00
Δραματική, 1998 (Έγχρ.), 103'

Αμερικανική ταινία του Πρέντραγκ Αντόνιεβιτς, με τους Ντένις Κουέιντ, Ναστάζια Κίνσκι, Στέλαν Σκάρσγκαρντ.

Όταν η γυναίκα και ο γιός του σκοτώνονται σε τρομοκρατική επίθεση ισλαμιστών, ένας πρώην αξιωματικός κατατάσσεται στη Λεγεώνα των Ξένων, πολεμά στο πλευρό των Σέρβων και ανακαλύπτει την ωμότητα του πολέμου.

Με το όνομα του Όλιβερ Στόουν στην παραγωγή, αυτή είναι μια αποκαλυπτική ταινία για τον πόλεμο στη Βοσνία, που επιχειρεί με εύκολους συμβολισμούς να αποκτήσει διαστάσεις θρησκευτικής αλληγορίας.


ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

STAR 01.30
Περιπέτεια, 1988 (Έγχρ.), 95'

ABOVE THE LAW. Αμερικανική ταινία του Άντριου Ντέιβις, με τους Στίβεν Σίγκαλ, Σάρον Στόουν, Παμ Γκριρ.

Στα 36 του, ο άσος στις πολεμικές τέχνες και μύστης του βουδισμού Στίβεν Σίγκαλ επιλέγεται να γίνει action star υποδυόμενος έναν πρώην βετεράνο του Βιετνάμ και νυν σκληροτράχηλο αστυνομικό που ανακαλύπτει ότι στελέχη της CIA είναι αναμεμειγμένα σε λαθρεμπόριο όπλων και ναρκωτικών. Σημειώστε επίσης ότι εκτός από τις γροθιές, ο Σίγκαλ στη συγκεκριμένη ταινία, όπως και σε επόμενες, χρησιμοποιεί τα χέρια του και για να βοηθήσει στη συγγραφή του σεναρίου.

Το πολύπλευρο αυτό ντεμπούτο του δεν μας λέει (και δεν μας δείχνει) κάτι πρωτόγνωρο, ωστόσο η σκηνοθετική υπογραφή του Άντριου Ντέιβις («Φυγάς») εξασφαλίζει ότι οι σκηνές δράσης είναι ρεαλιστικές. Αν την ίδια χρονιά δεν έβγαινε το «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει», τότε ο Σίγκαλ ίσως να μην ακολουθούσε αυτή την καταγέλαστη πορεία που όλοι όσοι έχουμε δει το «Άγγελος-Τιμωρός» γνωρίζουμε.


ΑΝΤΑΥΓΕΙΕΣ ΣΕ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ

STAR 03.30
Δραματική, 1967 (Έγχρ.), 108'

REFLECTIONS IN A GOLDEN EYE. Αμερικανική ταινία του Τζον Χιούστον, με τους Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Μάρλον Μπράντο, Μπράιαν Κιθ.

Στον αμερικανικό νότο του 1948, ο ταγματάρχης Πέντερτον δυσκολεύεται να επιβληθεί στην εγωκεντρική και αναιδή σύζυγό του, αδιαφορώντας ταυτόχρονα για την ερωτική της σχέση μ’ έναν γείτονα αξιωματικό, ο γάμος του οποίου είναι επίσης κλονισμένος. Η εμφάνιση ενός ηδονοβλεψία στρατιώτη θα φέρει στην επιφάνεια τα σεξουαλικά απωθημένα και των δύο ζευγαριών.

Πιστή μεταφορά του μυθιστορήματος της Κάρσον ΜακΚάλερς και μια από τις λιγότερο γνωστές ταινίες του Χιούστον, όπου η καταπιεσμένη ή υπερτονισμένη σεξουαλικότητα των ηρώων πυροδοτεί ένα ντόμινο συναισθηματικής επιβολής του ενός προς τον άλλο. Με μια αρκετά απλοϊκή πλοκή, αλλά με σύμμαχο την άνιση διασταύρωση δυο ζευγαριών, ο Χιούστον εστιάζει στις μεταπτώσεις στον ανδρισμό ενός στρατιωτικού με καταπιεσμένα ομοφυλοφιλικά ένστικτα. Ένα θέμα εξαιρετικά τολμηρό για το συντηρητικό κλασικό Χόλιγουντ, αλλά συντονισμένο με το νέο Χόλιγουντ που ανέτειλε στα τέλη του ’60 μέσα από ταινίες που διψούσαν για αντι-ήρωες (π.χ. το «Μπόνι και Κλάιντ» του Άρθουρ Πεν). Ο Μπράντο κατανόησε το ρόλο τόσο σε βάθος, ώστε να αποδιώξει τη λάμψη που τον στεφάνωνε και να μεταμορφωθεί σε έναν αντιπαθητικό, ασέξουαλ, κρυφογκέι ταγματάρχη. Η δε Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ως υστερική και υπερσεξουαλική άπιστη σύζυγός του, αρκεί να του γυρίσει επιδεικτικά την πλάτη για να φανερώσει όλη την υποτίμηση που του αναλογεί. Αυτό το παιχνίδι αναμέτρησης δεν θα ήταν το ίδιο αν δεν υπήρχε το ιδανικό αντίβαρο του γειτονικού ζευγαριού (Μπράιαν Κιθ, Τζούλι Χάρις) και της εμβληματικής παρουσίας του εκκεντρικού ομοφυλόφιλου Ανακλέτο σε ρόλο «γελωτοποιού» της αυλής. Τέλος, εντυπωσιακή είναι τόσο η κινηματογράφηση των χώρων από τον Χιούστον όσο και σκηνών που εκφράζουν την παραφροσύνη του Πέντερτον, όπως αυτή όπου ιππεύει ξέφρενα το άλογο της γυναίκας του μέσα στο δάσος.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου