ΑΔΕΙΑ ΓΑΜΟΥ
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 90'
LICENSE TO WED. Αμερικανική ταινία του Κεν Κουάπις, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μάντι Μουρ, Τζον Κρασίνσκι.
Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, ως απαιτητικός ιερέας, επιβάλλει στους μελλόνυμφους Μπεν και Σάντι αλλεπάλληλα προγαμιαία τεστ, προκειμένου να πειστεί για την ειλικρινή αγάπη τους και έτσι να αποδειχθεί ότι δικαιούνται να δεθούν με τα δεσμά του γάμου.
Από την ανεξάντλητη τρέλα των Αμερικανών με την αυτοβελτίωση μέχρι τα βίτσια ενός ιερέα-ελεγκτή η απόσταση είναι τόσο κακόγουστη (και βασικά ιδεολογικά αντιδραστική) ώστε αναρωτιέμαι γιατί να τη διανύσει κάποιος.
THE TERMINAL
(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5 - Πρόταση Ημέρας)
STAR 22.00
Κοινωνική, 2004 (Έγχρ.), 129'
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Τομ Χανκς, Κάθριν Ζέτα Τζόουνς, Στάνλεϊ Τούτσι.
Παγιδευμένος στο τράνζιτ του αεροδρομίου JFK λόγω του εμφυλίου στη χώρα του, ο Βίκτορ Ναβόρσκι προσπαθεί να επιβιώσει με διάφορες δουλειές, φλερτάρει μια αεροσυνοδό και προκαλεί καθημερινούς εφιάλτες στον υπεύθυνο ασφαλείας.
Εμπνευσμένη από αληθινό περιστατικό (συνέβη σε αεροδρόμιο του Παρισιού), η ταινία του Σπίλμπεργκ είναι πιο απλοϊκή σε σύλληψη από ό,τι μια πολιτική αλληγορία για τη μετά την 11η Σεπτεμβρίου ξενοφοβική Αμερική. Μπορεί να ξεκινά με καφκικές προδιαγραφές, όμως σύντομα γίνεται ξεκάθαρο ότι η μοίρα του ήρωα είναι στην πραγματικότητα στα χέρια του. Κι ο Βίκτορ αποδεικνύεται πιο «Αμερικανός από τους Αμερικανούς», νικώντας το γραφειοκρατικό σύστημα με τεχνάσματα που ουσιαστικά προμοτάρουν το ιδεαλιστικό «αμερικανικό όνειρο».
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ET1 22.30
Δραματική, 1993 (Έγχρ.), 105'
Ελληνική ταινία του Περικλή Χούρσογλου, με τους Νίκο Γεωργάκη, Μαρία Σκουλά, Νίκο Ορφανό.
Δεκαπέντε χρόνια από τη ζωή ενός ανθρώπου που σπούδασε με μεγάλες στερήσεις, προσπάθησε παντού να είναι υπόδειγμα, αλλά θυσίασε τον έρωτα στο βωμό των φιλοδοξιών του.
Ο Λευτέρης Δημακόπουλος δεν είναι ούτε θετικός ούτε αρνητικός ήρωας. Παρά το τετριμμένο του θέματός του, ο Περικλής Χούρσογλου, καταφέρνει να κάνει μια ταινία που αγγίζει συναισθηματικά και δίνει το στίγμα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας της εποχής. Εξαιρετικές ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές (ιδιαίτερα τη Μαρία Σκουλά), αφηγηματικές αρετές, σωστή δραματουργική διεύθυνση. Αν βοηθούσε λίγο περισσότερο το σενάριο, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μια αληθινή έκπληξη.
ΧΑΠΙΑ, ΣΦΑΙΡΕΣ ΚΑΙ 2.000.000 ΛΙΡΕΣ
MEGA 23.30
Αστυνομική, 2004 (Έγχρ.), 105'
LAYER CAKE. Αγγλική ταινία του Μάθιου Βον, με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Τομ Χάρντι, Σιένα Μίλερ.
Ένας έμπορος κοκαΐνης αναλαμβάνει μια τελευταία αποστολή λίγο προτού αποσυρθεί.
Θα σας θυμίσει –σ’ εκνευριστικό βαθμό– Γκάι Ρίτσι, αφού ο Μάθιου Βον ήταν παραγωγός στις «Δύο καπνισμένες κάννες» και στην «Αρπαχτή». Παρόμοιο, λοιπόν, το στιλιζάρισμα, αλλά χωρίς το χιούμορ και την κοφτερή υπερκινητικότητα.
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΕΓΙΟ
MEGA 01.45
Αστυνομική, 2005 (Έγχρ.), 110'
BRICK. Αμερικανική ταινία του Ράιαν Τζόνσον, με τους Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ, Λούκας Χάας, Νόρα Ζέχετνερ.
Αναζητώντας το δολοφόνο της πρώην φιλενάδας και συμφοιτήτριάς του, ένας φοιτητής κολεγίου διεισδύει στη συμμορία του Πιν, ενός εμπόρου ναρκωτικών ο οποίος φαίνεται να σχετίζεται με το φόνο. Πρώτη ταινία του Τζόνσον («Looper»), το «Έγκλημα στο Κολέγιο» αποτελεί μια πρωτότυπη απόπειρα ανανέωσης του φιλμ νουάρ, με μια ίντριγκα που παραπέμπει στα σκοτεινά μονοπάτια των Ντάσιελ Χάμετ και Ρέιμοντ Τσάντλερ, με χώρο όμως αναφοράς ένα σύγχρονο αμερικανικό κολέγιο και ήρωα όχι κάποιο σκληροτράχηλο ντετέκτιβ, αλλά ένα φοιτητή.
Θα περιμέναμε ότι ο τρόπος με τον οποίο κινείται ο Μπρένταν (που βρίσκεται ηθελημένα στο περιθώριο του κολεγίου) θα ήταν καθαρά διανοητικός, όμως η έρευνά του είναι και «σωματική», με τον ίδιο να υποβάλλει τον εαυτό του σε μια σειρά από δοκιμασίες με σχεδόν μαζοχιστική επιμονή. Οι διαλογικές σκηνές που έχει με τον Πιν, τον ακόμα πιο εκκεντρικό έμπορο ναρκωτικών που μένει ακόμα με τη μητέρα του, είναι ενδεχομένως οι καλύτερες της ταινίας. Όμως η αστυνομική ίντριγκα αυτή καθαυτή είναι τόσο συγκεχυμένη, που από ένα σημείο και μετά παύει να προκαλεί το ενδιαφέρον (όπως και αρκετοί από τους υπόλοιπους χαρακτήρες). Ο Τζόνσον προσπαθεί να φανεί υπερβολικά έξυπνος ως προς το σενάριο, αγνοώντας, για παράδειγμα, το μάθημα του Χάμετ του οποίου οι ίντριγκες είχαν ένα βαθύτερο κοινωνικό υπόβαθρο που εδώ μάταια αναζητείται στην κάπως ψυχρή ατμόσφαιρα του αμερικανικού κολεγίου.
SPEED RACER
STAR 03.15
Φαντασίας, 2008 (Έγχρ.), 136'
Αμερικανική ταινία των Άντι και Λάρι Γουατσόφσκι, με τους Έμιλ Χιρς, Κριστίνα Ρίτσι, Μάθιου Φοξ.
Ο Speed Racer θέλει να κερδίσει στο Γκραν Πρι, αλλά οι προσπάθειές του υπονομεύονται όταν απορρίπτει μια δελεαστική πρόταση του μυστηριώδους διευθυντή μιας βιομηχανίας.
Τα αδέρφια Γουατσόφσκι μεταφέρουν ένα διάσημο (και αγαπημένο τους) ιαπωνικό manga, στήνοντας έναν εκτυφλωτικά χρωματιστό κόσμο που κινείται στο όριο του animation και του videogame. Το στόρι είναι βασανιστικά απλοϊκό, με τους αναγνωρίσιμους «κακούς» από τη μια να βάζουν τρικλοποδιές στον Speed Racer και τη λατρευτή του οικογένεια από την άλλη (μέλος της οποίας είναι και ένας χιμπαντζής), να βρίσκεται μονίμως στο πλευρό του για να τον εμψυχώνει και να του λέει πόσο πιστεύει σ’ αυτόν. Υπάρχει και η πολυτάλαντη, αλλά διακοσμητική φιλενάδα του, η οποία επίσης δήθεν βοηθάει σε κρίσιμες στιγμές. Πιο απλό δεν γίνεται. Κατά τ’ άλλα, όλη η βαρύτητα πέφτει στο art direction και τα απίστευτα ψηφιακά ειδικά εφέ: θεαματικά σχεδιασμένα, πολυμορφικά αυτοκίνητα, εξοπλισμένα με… απειλητικά εξαρτήματα, πίστες σε εξωτικές πόλεις και άνυδρες έρημοι (όλα φτιαγμένα από ψηφιακές φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας με την τεχνική quick time virtual reality), υποχθόνιοι οδηγοί-μισθοφόροι κ.ο.κ. Πολύ κακό για το τίποτα όμως, διότι αυτό που συμβαίνει από πίσω είναι κενό και ανούσιο.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου