Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Ποια ταινία να δείτε σήμερα στην TV


Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 11

ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2001(Έγχρ.), 116'

OCEAN’S ELEVEN. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Τζούλια Ρόμπερτς.

Η αρχή του φλερτ του Σόντερμπεργκ με τις caper movies. Αμέσως μετά την αποφυλάκισή του, ο Ντάνι Όσεαν συγκεντρώνει 11 ειδικούς στις διαρρήξεις, για να ληστέψει τις εισπράξεις από τρία καζίνο του Λας Βέγκας.

Ριμέικ της ομώνυμης ταινίας του 1960, με πρωταγωνιστές την παρέα του Φρανκ Σινάτρα. Καθαρά ψυχαγωγικό σινεμά, έστω κι αν δεν μπαίνει στον κόπο να ανατρέψει τις συμβάσεις των caper movies, και καταπληκτική μουσική από τον Ντέιβιντ Χολμς.



Η ΠΛΕΚΤΑΝΗ

STAR 22.00
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 128'

BODY OF LIES. Αμερικανική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Ράσελ Κρόου, Μαρκ Στρονγκ.

Μάχιμος πράκτορας της CIA στη Μέση Ανατολή προσπαθεί να εντοπίσει τον επικίνδυνο αρχηγό μιας τρομοκρατικής οργάνωσης.

Η δαιδαλώδης πλοκή του κατασκοπικού μυθιστορήματος του Ντέιβιντ Ιγκνάσιους δίνει στον Ρίντλεϊ Σκοτ την ευκαιρία να τοποθετήσει τους ήρωές του στο κέντρο ενός λαβυρίνθου, ενώ οι μακροσκελείς διάλογοι και η διαρκής ανταλλαγή πληροφοριών επιτείνουν την αβεβαιότητα γύρω από τις πραγματικές προθέσεις και τα κίνητρα κάθε εμπλεκομένου, προσδίδοντας στην «Πλεκτάνη» ρεαλισμό, αλλά κυρίως σασπένς, το οποίο δεν μπορούν να τροφοδοτήσουν επαρκώς οι παραδόξως λιγοστές σκηνές δράσης του φιλμ. Ο περίτεχνος λαβύρινθος οδηγεί τελικά στις ίδιες μπανάλ διαπιστώσεις του τύπου «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», το σωτήριο μότο είναι «trust no one» κι ο καλός Αμερικανός όλο και κάποιον τρόπο θα βρει να τη βγάλει καθαρή. Τα ’λεγε ο Μόλντερ, αλλά ποιος τον άκουγε...


Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ

ΕΤ1 22.30
Κομεντί, 2001 (Έγχρ.), 123'

EL HIJO DE LA NOVIA. Αργεντίνικη ταινία του Χουάν Χοσέ Καμπανέλα, με τους Ρικάρντο Ντάριν, Έκτορ Αλτέριο, Νόρμα Αλεάντρο.

O 42χρονος Ραφαέλ, ιδιοκτήτης ενός ρεστοράν στο Μπουένος Άιρες, διέρχεται μια κρίση, καθώς η επιχείρησή του έχει οικονομικά προβλήματα, η νεαρή φιλενάδα του θέλει μια μονιμότερη σχέση και ο πρώην μαρξιστής πατέρας του θέλει να ξαναπαντρευτεί, στην εκκλησία αυτή τη φορά, την άρρωστη από αλτσχάιμερ σύζυγό του.

Τίποτα που δεν το έχουμε ξαναδεί στο αμερικανικό μελό, με την ουσιαστική διαφορά ότι η ταινία μοιάζει αρκετά αληθινή, προσεγγίζοντας απλούς χαρακτήρες σε απλές καταστάσεις που κάνουν απλά (ενίοτε απλοϊκά) όνειρα. Αρχικά, πάντως, έχεις την αίσθηση ότι βλέπεις μια ταινία που δεν ξέρει πού βαδίζει, σιγά-σιγά, όμως, όλα αποκτούν τη σημασία τους, ιδιαίτερα από τη στιγμή που ο βραβευμένος πρόσφατα με Όσκαρ για το «Μυστικό στα Μάτια της» Καμπανέλα (μαζί με τον ήρωά του) αρχίζει να ενδιαφέρεται περισσότερο για τους γύρω χαρακτήρες, οι οποίοι είναι κάτι περισσότερο από απλοί κομπάρσοι. Αβανταδόρικο το φινάλε, κλείνει με μια νότα κωμωδίας και αισιοδοξίας.


Η ΠΑΓΙΔΑ 

(Βαθμολογία Armageddon: 4/5 - Πρόταση Ημέρας)

ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 106'

KLOPKA. Σερβική ταινία του Σρνταν Γκολούμποβιτς, με τους Νεμπόσα Γκλόγκοβατς, Νατάσα Νίνκοβιτς, Μίκι Μανόλοβιτς.

Γρήγορα κι απλά, το σκηνικό ενός γεροδεμένου δράματος έχει στηθεί: ο Μλάντεν και η Μαρία, μηχανικός και καθηγήτρια στο Βελιγράδι, βάζουν αγγελία για οικονομική βοήθεια, καθώς ο γιος τους χρειάζεται επειγόντως εγχείρηση. Ένας μυστηριώδης άντρας προσφέρεται να πληρώσει αν ο Μλάντεν δεχτεί να σκοτώσει έναν ανταγωνιστή του. Ένας συνηθισμένος άνθρωπος κι ένα ασυνήθιστο, οριακό δίλημμα. Γύρω τους ένας κόσμος που ξαναχτίζεται πάνω σε εκβιαστικά διακρατικά deals και ύποπτες καθημερινές συναλλαγές.

Ο –βραβευμένος για τον «Κινούμενο Στόχο» στη Θεσσαλονίκη– Σρνταν Γκολούμποβιτς δεν χρειάζεται όμως να καταφύγει σε καμιά κοινωνιολογική ευκολία για να περιγράψει τη Σερβία στη μετα-Μιλόσεβιτς εποχή. Η πανταχού παρούσα απόγνωση, ο κίνδυνος που συνοδεύει την παραμικρή επιθυμία και το τέλος των κατεστημένων αξιών αναδεικνύονται μέσα από ένα ψυχολογικό θρίλερ με τραχύ και αιχμηρό τρόπο. Κοντινά πλάνα, πυρετώδης ένταση που εναλλάσσεται με απότομες σιωπές, χειμωνιάτικες εικόνες που ενισχύουν την εκκρεμότητα, κλειστοφοβική αίσθηση εγκλεισμού… Ένας απρόβλεπτος βαλκανικός συνδυασμός αμερικανικής αμεσότητας και βορειοευρωπαϊκής δραματικής πυκνότητας, μια γνήσια κινηματογραφική έκπληξη.


ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ

(Βαθμολογία Armageddon: 3.5/5)

STAR 03.15
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 96'

A HISTORY OF VIOLENCE. Αμερικανο-καναδική ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, με τους Βίγκο Μόρτενσεν, Μαρία Μπέλο, Εντ Χάρις.

Ο Τομ, ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, εξοντώνει με αφύσικη ευκολία δύο γκάνγκστερ που αποπειρώνται να ληστέψουν τη καφετέριά του και ανακηρύσσεται ήρωας από τα τοπικά μίντια. Όμως ένας άλλος γκάνγκστερ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι αναγνώρισε στο πρόσωπό του έναν επικίνδυνο εγκληματία με τον οποίο έχει ανοιχτούς θανάσιμους λογαριασμούς, απειλεί αυτόν και την οικογένειά του.

Θρίλερ, μια πολιτική αλληγορία για τη βία στην Αμερική ή ένα λεπτοδουλεμένο αστείο με αναφορές στο γουέστερν; Η εναρκτήρια σεκάνς απαντά στον πρώτο, η ιδεολογία της ταινίας στον δεύτερο και η σκηνοθετική προσέγγιση στον τρίτο χαρακτηρισμό. «Το Τέλος της Βίας», μέσα στον άψογο εσωτερικό ρυθμό του, έχει συγκροτηθεί πάνω στο δίπολο της οικογένειας ως φετίχ και της παράλληλης πραγματικότητας την οποία οι άνθρωποι αναζητούν απεγνωσμένα προκειμένου να γίνουν κάποιοι «άλλοι» (μια θεματική που συχνά διατρέχει το έργο του Κρόνενμπεργκ). Ως προς την οικογένεια, οι δύο διαμετρικά αντίθετες ερωτικές σκηνές-κλειδιά του Τομ με την γυναίκα του Έντι στην αρχή και προς το τέλος, δηλώνουν κατηγορηματικά την επικείμενη μεταμόρφωση δυο φιλήσυχων, πολιτικά ορθών ανθρώπων. Ως προς την παράλληλη πραγματικότητα, εδώ ο σκηνοθέτης αναρωτιέται τι γίνεται όταν ο ήρωας προκαλεί την αναγέννησή του επιλέγοντας να καταπατήσει τα βίαια ένστικτά του – που όλοι έχουμε, ανέκαθεν και για πάντα. Όσο για την ενσυνείδητη απόλαυση που έχει καλλιεργήσει η μυθολογία της βίας σε εκατομμύρια θεατές, ο Κρόνενμπεργκ μας χαρίζει μια αποστασιοποιημένη αποδόμηση του ηρωικού γκανγκστερικού προτύπου προκαλώντας ακόμη και το γέλιο απέναντι στις πιο φορτισμένες σκηνές.

(athinorama)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου