ΤΖΑΚ ΠΟΤ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 99'
WHAT HAPPENS IN VEGAS… Αμερικανική ταινία του Τομ Βον, με τους Κάμερον Ντίαζ, Άστον Κάτσερ, Ρομπ Κόρντρι.
Εκτός από πολλά εγκλήματα, τα οποία αναλαμβάνει το «CSI», στο Λας Βέγκας δεν συμβαίνει τίποτα περισσότερο απ’ ό,τι στο Λουτράκι (απλώς επί χίλια) συν μερικοί μεθυσμένοι και κιτσάτοι γάμοι. Πρωταγωνιστές σε έναν απ’ αυτούς ο αχαΐρευτος Τζακ και η comme il faut Τζόι, που βρίσκονται έπειτα από μια ξέφρενη νύχτα παντρεμένοι και κατά τρία εκατομμύρια πλουσιότεροι.
Εκτός από πολλά εγκλήματα, τα οποία αναλαμβάνει το «CSI», στο Λας Βέγκας δεν συμβαίνει τίποτα περισσότερο απ’ ό,τι στο Λουτράκι (απλώς επί χίλια) συν μερικοί μεθυσμένοι και κιτσάτοι γάμοι. Πρωταγωνιστές σε έναν απ’ αυτούς ο αχαΐρευτος Τζακ και η comme il faut Τζόι, που βρίσκονται έπειτα από μια ξέφρενη νύχτα παντρεμένοι και κατά τρία εκατομμύρια πλουσιότεροι.
Θα μπορούσαν εύκολα να χωρίσουν και να μοιραστούν το ποσόν, αλλά επειδή βρισκόμαστε σε μια χολιγουντιανή ρομαντική κομεντί, ο δικαστής τούς αναγκάζει να προσπαθήσουν να συμβιώσουν. Ο ένας κάνει ό,τι μπορεί για να σπάσει τα νεύρα του άλλου κι ο Βρετανός Τομ Βον για να επιστρέψει στην πικάντικη ελαφρότητα του «Πρωτάρη της Χρονιάς». Στο τέλος θριαμβεύουν αναπόφευκτα ο έρωτας και το χαζοχαρούμενο κλισέ. Δίπλα σ’ έναν άχαρο Άστον Κάτσερ κι ένα συμπαθητικό sidekick δίδυμο (Ρ. Κόρντρι-Λ. Μπελ), αυτή που έχει πιάσει το τζάκποτ σε τέτοιου είδους ταινίες είναι η Κάμερον Ντίαζ, ιδανική στο ρόλο μιας πιο σέξι και τσαμπουκαλούς Μεγκ Ράιαν.
ΦΟΡΤΡΕΣ 2
MEGA 23.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 89'
FORTRESS II: RE-ENTRY. Αμερικανική ταινία του Τζέοφ Μέρφι, με τους Κριστόφ Λαμπέρ, Παμ Γκρίερ, Άντονι Σι Χολ.
Στο σίκουελ του «Φόρτρες», επτά χρόνια μετά την απόδρασή του από τις φυλακές υψίστης ασφαλείας, ο Τζον Μπρένινγκ καταδιώκεται και πάλι από τον σατανικό Τέλερ και καταλήγει ξανά στη φυλακή.
Αυτό το διαστημικό «Prison Break» είναι τόσο κακογυρισμένο που εύχεσαι ο ήρωας να σαπίσει στη φυλακή.
Στο σίκουελ του «Φόρτρες», επτά χρόνια μετά την απόδρασή του από τις φυλακές υψίστης ασφαλείας, ο Τζον Μπρένινγκ καταδιώκεται και πάλι από τον σατανικό Τέλερ και καταλήγει ξανά στη φυλακή.
Αυτό το διαστημικό «Prison Break» είναι τόσο κακογυρισμένο που εύχεσαι ο ήρωας να σαπίσει στη φυλακή.
ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ
(Βαθμολογία Armageddon: 1.5/5)
STAR 24.00
Αστυνομική, 2009 (Έγχρ.), 101'
TENDERNESS. Αμερικανική ταινία του Τζον Πόλσον, με τους Ράσελ Κρόου, Τζον Φόστερ, Σόφι Τράουμπ.
Ο Ράσελ Κρόου είναι ένας αστυνομικός έτοιμος να συνταξιοδοτηθεί με μια σύζυγο κατατονική στο νοσοκομείο (γιατί πάντα πρέπει να υπάρχει λίγη ταλαιπωρία στην προσωπική ζωή του κινηματογραφικού αστυνομικού). Πριν χρόνια είχε οδηγήσει στη δικαιοσύνη έναν ανήλικο που είχε δολοφονήσει τους γονείς του και τώρα πρόκειται να αποφυλακιστεί. Ο αστυνομικός έχει εμμονή με τον νεαρό, γιατί πιστεύει ότι δεν έχει απαλλαγεί από τις εγκληματικές ορμές του, γι’ αυτό αποφασίζει να τον ακολουθήσει. Υπάρχει όμως και μια έφηβη που έχει εμμονή με τον νεαρό και του ζητάει πιεστικά να τον ακολουθήσει σε ένα ταξίδι του.
Η αμφιθυμική, προκλητική και γενικά ελαφρώς διαταραγμένη Σόφι Τράουμπ είναι ο βασικός λόγος για να δεις αυτή την ταινία – και να πάρεις τα μάτια σου μακριά από τη βαρύθυμη παρουσία του Ράσελ Κρόου. Εδώ υπάρχει μια αξιοπερίεργη παραλλαγή στο είδος του θρίλερ με serial killer. Μια μελέτη χαρακτήρων και ανθρώπινων εμμονών που βρίσκουν γόνιμο έδαφος να φουντώσουν σε οριακές προσωπικές καταστάσεις και διαπροσωπικές σχέσεις. Η μουσική και η φωτογραφία τυλίγουν τους χαρακτήρες με μια ατμόσφαιρα παραδοξότητας ειδικά στις σκηνές της συνύπαρξης των δύο νεαρών στο road trip που είναι ο βασικός κορμός της ταινίας και σίγουρα οι πιο ενδιαφέρουσες.
Ο Ράσελ Κρόου είναι ένας αστυνομικός έτοιμος να συνταξιοδοτηθεί με μια σύζυγο κατατονική στο νοσοκομείο (γιατί πάντα πρέπει να υπάρχει λίγη ταλαιπωρία στην προσωπική ζωή του κινηματογραφικού αστυνομικού). Πριν χρόνια είχε οδηγήσει στη δικαιοσύνη έναν ανήλικο που είχε δολοφονήσει τους γονείς του και τώρα πρόκειται να αποφυλακιστεί. Ο αστυνομικός έχει εμμονή με τον νεαρό, γιατί πιστεύει ότι δεν έχει απαλλαγεί από τις εγκληματικές ορμές του, γι’ αυτό αποφασίζει να τον ακολουθήσει. Υπάρχει όμως και μια έφηβη που έχει εμμονή με τον νεαρό και του ζητάει πιεστικά να τον ακολουθήσει σε ένα ταξίδι του.
Η αμφιθυμική, προκλητική και γενικά ελαφρώς διαταραγμένη Σόφι Τράουμπ είναι ο βασικός λόγος για να δεις αυτή την ταινία – και να πάρεις τα μάτια σου μακριά από τη βαρύθυμη παρουσία του Ράσελ Κρόου. Εδώ υπάρχει μια αξιοπερίεργη παραλλαγή στο είδος του θρίλερ με serial killer. Μια μελέτη χαρακτήρων και ανθρώπινων εμμονών που βρίσκουν γόνιμο έδαφος να φουντώσουν σε οριακές προσωπικές καταστάσεις και διαπροσωπικές σχέσεις. Η μουσική και η φωτογραφία τυλίγουν τους χαρακτήρες με μια ατμόσφαιρα παραδοξότητας ειδικά στις σκηνές της συνύπαρξης των δύο νεαρών στο road trip που είναι ο βασικός κορμός της ταινίας και σίγουρα οι πιο ενδιαφέρουσες.
ΕΚΕΙΝΟΙ
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2006 (΄Έγχρ.), 77'
ILS. Γαλλική ταινία των Ξαβιέ Παλίντ και Νταβίντ Μορό, με τους Ολίβια Μποναμί, Μίκαελ Κοέν.
Θρίλερ τρόμου που, αν και ξεκινά από μια χιλιοϊδωμένη αφετηρία (ένα νεαρό ευτυχισμένο ζευγάρι δέχεται ξαφνικά μια εξωτερική απειλή που βυθίζει στον τρόμο τη μέχρι τότε καλοβαλμένη ζωή του), σε κερδίζει με την ατμόσφαιρα και την πρωτότυπη σκηνοθεσία.
Συμβάλλει σ’ αυτό η άμεση, σαδιστική εισαγωγή της πρώτης σεκάνς διπλού εγκλήματος, η σήψη του Βουκουρεστίου που αποτυπώνεται συμβολικά στη φθορά του απομονωμένου σπιτιού του ζευγαριού (και εισβάλλει μάλιστα σ’ αυτό), η συμμαζεμένη διάρκεια και η υποσημείωση ότι όσα βλέπουμε βασίζονται σε αληθινή ιστορία. Μπρρρ! Η ψηφιακή κάμερα στο χέρι ακολουθεί κατά πόδας τους πρωταγωνιστές, η φωτογραφία γίνεται αποπνικτική σε καφέ τόνους στα όρια της μονοχρωμίας, η δράση απλώνεται στη διάρκεια μόλις μιας νύχτας. Πουθενά λίγος νεκρός χρόνος, παρά μόνο ασταμάτητα σοκ. Οι δύο νέοι σκηνοθέτες, που αργότερα θα γυρίσουν το αποτυχημένο αμερικανικό ριμέικ του «Ματιού», αποφεύγουν το gore, χρησιμοποιώντας τις αυθεντικές εκφραστικές δυνατότητες του σινεμά: να υποβάλλουν δηλαδή την αίσθηση του τρόμου, χωρίς να δείξουν την πηγή του. Οι εισβολείς, σχεδόν αόρατοι, μοιάζουν να είναι παντού και το άγνωστο της ταυτότητάς τους (που αποκαλύπτεται στο φινάλε ανοίγοντας έναν ακόμα πιο δυσοίωνο κοινωνικό προβληματισμό) δίνει στην ταινία μια σχεδόν ντοκιμενταρίστικη διάσταση τρόμου και αγωνίας.
Θρίλερ τρόμου που, αν και ξεκινά από μια χιλιοϊδωμένη αφετηρία (ένα νεαρό ευτυχισμένο ζευγάρι δέχεται ξαφνικά μια εξωτερική απειλή που βυθίζει στον τρόμο τη μέχρι τότε καλοβαλμένη ζωή του), σε κερδίζει με την ατμόσφαιρα και την πρωτότυπη σκηνοθεσία.
Συμβάλλει σ’ αυτό η άμεση, σαδιστική εισαγωγή της πρώτης σεκάνς διπλού εγκλήματος, η σήψη του Βουκουρεστίου που αποτυπώνεται συμβολικά στη φθορά του απομονωμένου σπιτιού του ζευγαριού (και εισβάλλει μάλιστα σ’ αυτό), η συμμαζεμένη διάρκεια και η υποσημείωση ότι όσα βλέπουμε βασίζονται σε αληθινή ιστορία. Μπρρρ! Η ψηφιακή κάμερα στο χέρι ακολουθεί κατά πόδας τους πρωταγωνιστές, η φωτογραφία γίνεται αποπνικτική σε καφέ τόνους στα όρια της μονοχρωμίας, η δράση απλώνεται στη διάρκεια μόλις μιας νύχτας. Πουθενά λίγος νεκρός χρόνος, παρά μόνο ασταμάτητα σοκ. Οι δύο νέοι σκηνοθέτες, που αργότερα θα γυρίσουν το αποτυχημένο αμερικανικό ριμέικ του «Ματιού», αποφεύγουν το gore, χρησιμοποιώντας τις αυθεντικές εκφραστικές δυνατότητες του σινεμά: να υποβάλλουν δηλαδή την αίσθηση του τρόμου, χωρίς να δείξουν την πηγή του. Οι εισβολείς, σχεδόν αόρατοι, μοιάζουν να είναι παντού και το άγνωστο της ταυτότητάς τους (που αποκαλύπτεται στο φινάλε ανοίγοντας έναν ακόμα πιο δυσοίωνο κοινωνικό προβληματισμό) δίνει στην ταινία μια σχεδόν ντοκιμενταρίστικη διάσταση τρόμου και αγωνίας.
SHAFT: Ο ΜΑΥΡΟΣ ΠΑΝΘΗΡΑΣ
STAR 02.00
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 96'
SHAFT. Αμερικανική ταινία του Τζον Σίνγκλετον, με τους Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Κρίστιαν Μπέιλ, Τζέφρι Ράιτ.
Ο Σαφτ, ανιψιός του μαύρου ιδιωτικού ντετέκτιβ Σαφτ, πετά το αστυνομικό σήμα και παίρνει το νόμο στα χέρια του όταν βλέπει ένα λευκό πλουσιόπαιδο να αθωώνεται, αν κι έχει διαπράξει φόνο από φυλετικό μίσος.
Όχι ακριβώς ριμέικ της διάσημης ταινίας του 1972, αλλά απόπειρα εκμοντερνισμού της blaxploitation μυθολογίας στη σύγχρονη Αμερική, που καταλήγει σε μια περιπέτεια της σειράς με λίγο σεξ, πολλή βία και αρκετό κυνικό χιούμορ.
Ο Σαφτ, ανιψιός του μαύρου ιδιωτικού ντετέκτιβ Σαφτ, πετά το αστυνομικό σήμα και παίρνει το νόμο στα χέρια του όταν βλέπει ένα λευκό πλουσιόπαιδο να αθωώνεται, αν κι έχει διαπράξει φόνο από φυλετικό μίσος.
Όχι ακριβώς ριμέικ της διάσημης ταινίας του 1972, αλλά απόπειρα εκμοντερνισμού της blaxploitation μυθολογίας στη σύγχρονη Αμερική, που καταλήγει σε μια περιπέτεια της σειράς με λίγο σεξ, πολλή βία και αρκετό κυνικό χιούμορ.
(athinorama)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου